Kuulutko kirkkoon, miksi tai miksi et?
Itse mietin kirkosta eroamista. Kulut on nousseet ja reilu 400€ / vuosi tulisi säästöä. Mitään kirkon palveluja en käytä. Lähinnä olen kuulunut siksi että tukisin jäsenmaksulla hyväntekeväisyyttä.
Kommentit (512)
*Eri
Huoh. Valitettavasti mikään tuollainen ei ole tavoiteltavaa. *
Sinulla on ollut liian helppo elämä, ehkä se vielä raipalla rivauttaa. Ei tuollaista tavoitella, se saapuu, ja on yleensä ainoa mahdollisuus jatkaa. Syö merkitykset kaikelta muulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Minä vain tiedän. En sattumalta.Joo, ja Ahmed vain tietää, että islam on totta, Ravi vain tietää, että hindulaisuus on totta, Swyody vain tietää, että Taivaan portti on totta jne.
Onko olemassa mitään jonkinlaisen toimivuuden tai luotettavuuden osoittanutta keinoa, jolla minä voin tietää sinun olevan jotenkin erilainen kuin nämä muut tietäjät?
Eipä taida olla.
Kuulun, vapaakirkkoon, luterilaisen jätin jo kauansitten. Luopiokirkko, ei opeta Raamatun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
*Eri
Huoh. Valitettavasti mikään tuollainen ei ole tavoiteltavaa. *
Sinulla on ollut liian helppo elämä, ehkä se vielä raipalla rivauttaa. Ei tuollaista tavoitella, se saapuu, ja on yleensä ainoa mahdollisuus jatkaa. Syö merkitykset kaikelta muulta.
Miksi teet oletuksia minusta? Kielenkäyttösi perusteella ei vaikuta siltä, että kokemuksellasi olisi ollut positiivinen vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Minä vain tiedän. En sattumalta.Joo, ja Ahmed vain tietää, että islam on totta, Ravi vain tietää, että hindulaisuus on totta, Swyody vain tietää, että Taivaan portti on totta jne.
Onko olemassa mitään jonkinlaisen toimivuuden tai luotettavuuden osoittanutta keinoa, jolla minä voin tietää sinun olevan jotenkin erilainen kuin nämä muut tietäjät?
Eipä taida olla.
Ymmärrätkö tämän tarkoittavan, että sinun lausuntosi ovat kenen hyvänsä "tiedostasi" osattoman kannalta tismalleen yhtä (epä)luotettavia kuin tämän miehen:
Pidätkö tätä jonkinlaisena ongelmana "edustamasi" "totuuden" kannalta?
Tässä lisää ihmisiä, jotka "vain tiesivät", aivan kuten tämä yksi kirjoittaja:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Eipä taida olla.Ymmärrätkö tämän tarkoittavan, että sinun lausuntosi ovat kenen hyvänsä "tiedostasi" osattoman kannalta tismalleen yhtä (epä)luotettavia kuin tämän miehen:
Pidätkö tätä jo
Ymmärrän enkä pidä sitä ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida olla.
Ymmärrätkö tämän tarkoittavan, että sinun lausuntosi ovat kenen hyvänsä "tiedostasi" osattoman kannalta tismalleen yhtä (epä)luotettavia kuin tämän miehen:
Onko tämän omaamasi "tiedon" omaksuminen tärkeää esim. ihmisen tuonpuoleisen kohtalon vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida olla.
Onko tämän omaamasi "tiedon" omaksuminen tärkeää esim. ihmisen tuonpuoleisen kohtalon vuoksi?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää. Erosin kirkosta, kun omin silmin ja korvin todistin muutamaltakin kirkon edustajalta niin syvää halveksuntaa muita ihmisiä kohtaan ja vielä päin naamaa, etten oikeasti meinannut uskoa mitä tapahtuu. Koski mm. väkivaltaisesta avioliitosta eroamista, naissukupuolta ja kirkosta eroamista.
Miksi muiden ihmisten käyttäytyminen sai sinut eroamaan kirkosta? Eihän sillä ole mitään merkitystä kirkon ydintehtävän kannalta. Miksi halusit aiemmin kuulua kirkkoon?
Minut liitettiin kirkkoon jo vauvana, en valinnut sitä siis itse.
Joskus arvostin kirkon ihmisille antamaa apua, ym. Mutta jos ja kun papit alkavat tuomita ja arvostella, myös muiden ihmisten kuullen, ihmisiä sen perusteella ovatko ne ihmiset esimerkiksi eronneet väkivaltaisesta suhteesta, lopettaneet kristillisen koulutuksen kesken henkilökohtaisista syistä tai vaikka eronneet kirkosta, niin en tue sellaista arvomaailmaa. Plus että jotkut tuntemani papit kieltäytyvät työskentelemästä naispappien kanssa. Ei kiitos.
En, erosin jo 18-vuotiaana. Suhtaudun kirkkoon melko myönteisesti, mutta ei se ole silti minua varten. Joku epämääräinen "uskossa eläminen" on minulle aika vierasta.
En ole suurin kirkossakävijä, mutta kuulun kirkkoon silti, enkä aio erota. Perheessä ja kaveriporukassa ei ole yhtään eronnutta. Tykkään kaikista häistä, ristiäisistä, konfirmaatioista ja myös hautajaisista, joihin minut kutsutaan. Rukoilen myös silloin tällöin. En halua erota, koska koen, että siinä eroaa myös Jeesuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää. Erosin kirkosta, kun omin silmin ja korvin todistin muutamaltakin kirkon edustajalta niin syvää halveksuntaa muita ihmisiä kohtaan ja vielä päin naamaa, etten oikeasti meinannut uskoa mitä tapahtuu. Koski mm. väkivaltaisesta avioliitosta eroamista, naissukupuolta ja kirkosta eroamista.
Miksi muiden ihmisten käyttäytyminen sai sinut eroamaan kirkosta? Eihän sillä ole mitään merkitystä kirkon ydintehtävän kannalta. Miksi halusit aiemmin kuulua kirkkoon?Minut liitettiin kirkkoon jo vauvana, en valinnut sitä siis itse.
Joskus arvostin kirkon ihmisille antamaa apua, ym. Mutta jos ja kun papit alkavat tuomita ja arvostella, myös muiden ihmisten kuullen, ihmisiä sen perusteella ovatko ne ihmiset esimerkiksi eronneet väkivaltaisesta suhteesta, lopettaneet kristillisen koulutuksen kesk
Asia on niin, että kirkolla on paljon tärkeämpiäkin tehtäviä kuin hädänalaisten auttaminen, vaikka sekin on hyvin tärkeää. Kirkko pitelee taivasten valtakunnan avaimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida olla.
Kyllä.
Etkä oikeasti pidä sitä mitenkään ongelmallisena, että sinun "tietosi" on objektiivisesti katsoen yhtä luotettavaa kuin kirjaimellisen it sem urh akultin jäsenten "tieto"?
Vierailija kirjoitti:
En, erosin jo 18-vuotiaana. Suhtaudun kirkkoon melko myönteisesti, mutta ei se ole silti minua varten. Joku epämääräinen "uskossa eläminen" on minulle aika vierasta.
Miksi kirkko ei ole sinua varten? Mitä tarkoitat uskossa elämisellä? Vai tarkoitatko, ettet ymmärrä, mitä sillä yleensä tarkoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
En ole suurin kirkossakävijä, mutta kuulun kirkkoon silti, enkä aio erota. Perheessä ja kaveriporukassa ei ole yhtään eronnutta. Tykkään kaikista häistä, ristiäisistä, konfirmaatioista ja myös hautajaisista, joihin minut kutsutaan. Rukoilen myös silloin tällöin. En halua erota, koska koen, että siinä eroaa myös Jeesuksesta.
Miksi et kävisi jumalanpalveluksissa useammin ja katsoisi, miten se vaikuttaa sinuun?
Kuulun. Lapset on käyneet seurakunnan kerhoissa ja rippileireillä. Maksan palveluista kirkollisveroa. Haluan myös osaltani maksaa kirkkorakennuksen kunnostamisesta, näillä on kulttuurihistoriallista arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida olla.
Kyllä.Etkä oikeasti pidä sitä mitenkään ongelmallisena, että sinun "tietosi" on objektiivisesti katsoen yhtä luotettavaa kuin kirjaimellisen it sem urh akultin jäsenten "tieto"?
Ei se minua haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden ihmisten käyttäytyminen sai sinut eroamaan kirkosta? Eihän sillä ole mitään merkitystä kirkon ydintehtävän kannalta. Miksi halusit aiemmin kuulua kirkkoon?Minut liitettiin kirkkoon jo vauvana, en valinnut sitä siis itse.
Joskus arvostin kirkon ihmisille antamaa apua, ym. Mutta jos ja kun papit alkavat tuomita ja arvostella, myös muiden ihmisten kuullen, ihmisiä sen perusteella ovatko ne ihmiset esimerkiksi eronneet väkivaltaisesta
Asia on niin, että kirkolla on paljon tärkeämpiäkin tehtäviä kuin hädänalaisten auttaminen, vaikka sekin on hyvin tärkeää. Kirkko pitelee taivasten valtakunnan avaimia.
No prob, mulla on vara-avain.
Joo, ja Ahmed vain tietää, että islam on totta, Ravi vain tietää, että hindulaisuus on totta, Swyody vain tietää, että Taivaan portti on totta jne.