Kuulutko kirkkoon, miksi tai miksi et?
Itse mietin kirkosta eroamista. Kulut on nousseet ja reilu 400€ / vuosi tulisi säästöä. Mitään kirkon palveluja en käytä. Lähinnä olen kuulunut siksi että tukisin jäsenmaksulla hyväntekeväisyyttä.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
Kuulun kirkkoon. Pidän kristinuskoa enemmänkin kulttuurisena asiana kuin uskon asiana. Jos kaikki eroaa kirkosta on meillä pian valtauskontona islam.
Tuo on hyvä pointti. Jos ei varsinaisesti vastusta kristinuskoa ja vähintäänkin sietää sen oppeja, vaikkei kaikkeen uskoisikaan, on ihan hyvä ajatus kuulua kirkkoon.
Kuulun kirkkoon. Osittain tavan ja perinteen vuoksi, osittain vakaumuksen - en ole mikään uskovainen varsinaisesti, mutta täysi uskonnottomuus tuntuisi turvattomalta. Käyn joskus kirkon tilaisuuksissa.
En kuulu. En usko satuihin saati sitten halua tukea satuhahmon palvontaa rahallisesti.
En kuulu, en usko satuolentoihin.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu. Erosin heti kun täytin 18 vuotta.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuulunut. Olen ollut ateisti pitkään ja koska kirkon toiminta on itselleni täysin vierasta niin en ole koskaan halunnut liittyä siihen.
Sama, isä oli ateisti ja eronnut kirkosta heti kun mahdollista, mua ei ole koskaan kirkkoon kirjattu. En keksi mitä olisin menettänyt, päin vastoin tosiaan säästänyt kymmeniä tuhansia.
Mietitkö elämässäsi ainoastaan sitä miten paljon voit säästää?
Arvosteletko usein ihmisiä, jotka eivät jaa uskomusjärjestelmääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun kirkkoon. Pidän kristinuskoa enemmänkin kulttuurisena asiana kuin uskon asiana. Jos kaikki eroaa kirkosta on meillä pian valtauskontona islam.
Tuo on hyvä pointti. Jos ei varsinaisesti vastusta kristinuskoa ja vähintäänkin sietää sen oppeja, vaikkei kaikkeen uskoisikaan, on ihan hyvä ajatus kuulua kirkkoon.
Huono pointti. Ei kirkosta eroaminen tee muslimia.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta tässä ajatuksessa ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nousee kusilammikosta pois, niin miten paskalammikossa pulikoivat lisääntyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuulunut. Olen ollut ateisti pitkään ja koska kirkon toiminta on itselleni täysin vierasta niin en ole koskaan halunnut liittyä siihen.
Sama, isä oli ateisti ja eronnut kirkosta heti kun mahdollista, mua ei ole koskaan kirkkoon kirjattu. En keksi mitä olisin menettänyt, päin vastoin tosiaan säästänyt kymmeniä tuhansia.
Ei, mutta moni arvostelee ihmisiä, jotka priorisoivat rahan kaikessa.
- eri, ateisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta moni arvostelee ihmisiä, jotka priorisoivat rahan kaikessa.
- eri, ateisti
Miksipä et siis jättäisi tilaamatta Erä-lehteä, vaikka et harrastakaan metsästystä ja kalastusta?
Perustan gay-kirkon ja uskon Jessen olleen hint-ti!!! LIITY MUKAAN!!
Jeesus oli kii-mainen kul-linlutkuttaja. Hahahahaa!
Viihtyi opetuslapsien munat suussaan ja nieli himokkaana. Go, Jesse!
Tykkäsi party party menosta ja muutti veden viiniksi. Kännissä järjesti äijien orgioita. Hahah!
Haluaako kukaan liittyä mukaan uuteen gay-kirkkooni?
Kirkon jäsenmaksu on 10% nettotuloista. Viiniä saa juoda rajoittamattomasti!
Nimeksi tulee "GAYVANKELIS-LUTERILAINEN KIRKKO". :-)
En kuulu. En pidä sitä mitenkään tarpeellisena itselleni. En kuulu myöskään SVUL:iin, ammattiyhdistykseen, veronmaksajien keskusliittoon tai purjehdusseuraan.
Erosin heti kun muutin kotoa pois, koska en ole uskossa.
Rahan takia, oli aika tiukka budjetti ysärin alussa.
en halua olla tekemisissä harhaisten ihmisten kanssa, jotka uskovat pilvenreunalla istuvaan heppuun ja pyhään pieruun.
Sukuperintöä, isovanhemmat erosivat kirkosta 1923 uskonnonvapaus lain tultua voimaan. Olen jatkanut perinnettä ja lapseni ovat 4.polvessa kirkkoon kuulumattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Kannatan tätä kommenttia ja suosittelen lisäksi jumalanpalveluksiin osallistumista. Jos olet jäsen ja maksat siitä, niin mikset kävisi jumalanpalveluksissa ja katsoisi, miten se vaikuttaa sinuun.
En.