Miksei nykyisin saa kommentoida edes myönteisesti toisen ulkonäköä tai kehoa?
Luin lehdestä, että toisen ulkonäköä tai kehoa on viisainta olla kommentoimatta edes myönteisesti. Mihin perustuu tämä suositus?
Kommentit (164)
Sukupuoltakaan ei saa enää kommentoida. Ei pidä olla huomaavinaankaan, mitä sukupuolta joku edustaa. Ja tähän varmasti joku kommentoi, että miksi edes tarvitsisi?
No eipä siinä, eivät nämä mikkihiirikuulokkeet korvilla, tukka silmillä, huppu päässä ja katse maata kohti luotuna niskakyttyrä tanassa katuja laahustavat sukupuolettomat au ti s ti zombit enää mitään kuulekaan, vaikka kuinka kommentoisi suuntaan tai toiseen. Liitävät omissa hallusinaatioissaan ja aivan eri planeetalla kuin me normaalit järkevät ihmiset, jotka vielä pystymme kommunikoimaan.
Rumia ja lihavia pitää muistaa kehua, ettei heille tule paha mieli.
Mä laihduin kerran 25kiloa ja jotkut random papparaisetkin alkoi kommentoida, et waau sä oot laihtunut. 🤢🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin kerran 25kiloa ja jotkut random papparaisetkin alkoi kommentoida, et waau sä oot laihtunut. 🤢🤮🤮
Niin varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan siihen että halutaan olla rauhassa sellaisena kun on, enkä koe että pyytämättä tarvitsen kenenkään mielipidettä ulkonäöstäni. Koen että sellainen kommentointi nostaa ulkonäön merkitystä ja toivoisin että kiinnitetään huomio muihin asioihin.
Mihin muihin asiohin? Eihän sinuun pääse tutustu jos ulkonäkö ei miellytä sinua? 😅
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoltakaan ei saa enää kommentoida. Ei pidä olla huomaavinaankaan, mitä sukupuolta joku edustaa. Ja tähän varmasti joku kommentoi, että miksi edes tarvitsisi?
Kun sitä ei voi päätellä ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun sehän on pelkkä ilmoitusasia nykyään. Kukin saa olla mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä anna muille mitään palautetta heidän kehostaan. Kiitos.
Onko kehosi sinulle herkkä asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentointi on yksinkertaisesti tarpeetonta. Piste.
Ai että sanoo kaverille, että sen ostama uusi vaate sopii sille tosi hyvin. Mitä ihmettä? Se on bondaamista ja hyvän palautteen antamista.
Sä tunnet sun kaverin ja tiedät, millainen kehuminen sille sopii tai sopiiko mikään. Sillon on ok kehua. D'oh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun sehän on pelkkä ilmoitusasia nykyään. Kukin saa olla mitä haluaa.
EI ole, ei edes Suomessa. Pitää täyttää tietyt kriteerit, tehdä hakemus ja odottaa joku kuukausi.
Miksi pitäisi kommentoida? Ihan vaan että saat möläyttää ilmoille mitä mieleen juolahtaa? Kehuja mitä mä saan kuulla usein; Miten sä oot noin laiha?/Sä oot tosi hoikka kyllä yms., Sä oot tosi nuorennäköinen/Miten sä näytät noin nuorelta yms. Miehet sitten saattaa huudella että oot kaunis, usein sitä huutelua kuulee baarissa kännisiltä miehiltä, ei yhtään ahdistavaa. Niinku miksi ei vaan voi olla kommentoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kommentoida? Ihan vaan että saat möläyttää ilmoille mitä mieleen juolahtaa? Kehuja mitä mä saan kuulla usein; Miten sä oot noin laiha?/Sä oot tosi hoikka kyllä yms., Sä oot tosi nuorennäköinen/Miten sä näytät noin nuorelta yms. Miehet sitten saattaa huudella että oot kaunis, usein sitä huutelua kuulee baarissa kännisiltä miehiltä, ei yhtään ahdistavaa. Niinku miksi ei vaan voi olla kommentoimatta.
Taidat kuvitella nuo kehut.
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät vain olla kohteliaita. Ei kannata sokeasti uskoa, mitä jotkut huutelevat.
Minulle ainakin tulee olo, että enkö ole sitten aikaisemmin näyttänyt hyvältä, jos sen kehun sanoo joku minut pitkään tuntenut.
Ihmiset haluavat olla rauhassa sellaisia kuin ovat.
Olen esiteini-ikäisestä lähtien kamppaillut anoreksian kanssa (nyt 40+), välillä on parempia kausia, välillä huonompia. Vaikka nykyään osaa jossain määrin suodattaa kehoon liittyvät kommentit, niin tällä taustalla se ei vaan aina ole mahdollista ja pahemman vaiheen voi laukaista hyvinkin viaton kommentti, jonka käsittelyyn voi mennä puoli vuotta, vuosi päästä taas jotakuinkin normaaliin kehosuhteeseen. En oikeasti halua kuulla mitään hyvällä eikä pahalla heitettyjä "viattomia" kommentteja "oletpa sä hoikka/oletpa sä laiha".
Koska ei voi tietää, mitä ihmisillä on taustalla, niin on turvallisinta olla kommentoimasta mitään ulkonäköön liittyvää. Poislukien ehkä (positiiviset) "sopiipa ton paidan väri hyvin sulle" -tyyliset kommentit, jotka ei puutu sen toisen kehoon ja ulkonäköön suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät vain olla kohteliaita. Ei kannata sokeasti uskoa, mitä jotkut huutelevat.
Onko väitetty, että luultaisiin että kaikki kehut olisi totta? Ei nuo kuullosta siltä, että yritettäisiin olla kohteliaita. Kohtelias pitäisi suunsa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pyyteettömästi voisi kehua, mutta sellaista tervehenkistä pyyteetöntä kauneutta ei ole juurikaan enää olemassa."
90-luvulla oli vielä teinityttöjä, jotka vaan olivat kauniita asiaa korostamatta. Nyt tuntuu, että moni kaunis tyttö on tosi tietoinen kauneudestaan. Siinä on tapahtunut iso muutos.
Olet liian vanha katselemaan teinityttöjä, jos olet katsellut heitä jo 90-luvulla. Älä enää katsele teinityttöjä.
Ei sinun teinitytärtäsi kukaan halua katsoakaan.
Ei ole olemassa niin rumaa teinityttöä, etteivät setämiehet kuolaisi ja kommentoisi. Itse olin ylipainoinen finninaama, en meikannut ja pukeuduin säkkeihin, mutta silti tuli irstasta kommenttia kymmeniä vuosia vanhemmilta miehiltä. Ja taatusti näkivät, että olin vasta yläasteikäinen.
Aa okei, nuo jutut voivat istua syvällä. Ei mullakaan aina ollut paras äitisuhde 🙄 Mutta oikeastaan se liittyy vain tähän yhteen henkilöön, muiden kanssa tunnen olevani vapaa paineista.