Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei nykyisin saa kommentoida edes myönteisesti toisen ulkonäköä tai kehoa?

Vierailija
19.11.2025 |

Luin lehdestä, että toisen ulkonäköä tai kehoa on viisainta olla kommentoimatta edes myönteisesti.  Mihin perustuu tämä suositus?

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tylsäksi mennyt maailma, jos ei saa mitään positiivista ulkonäöstä sanoa. Hyvin sopii nuo uudet hiukset, mekko, takki jne. 

Kivat kengät. Hemmetti, minä ainakin sanon ja kehun ihmisiä muutenkin, jos on kivaa kommentoitavaa.  

Jos kehuu vaatteita, ei se ole sama kuin kehosta huomautteleminen.

Vierailija
102/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla joku pakkomielle sanoa mielipiteesi ihmisten ilmoille? 

Ole sinä autisti vaan tuppisuu mutta kyllä on normaalia keskustella ja imarrella toisia. 

No ei todellakaan imartelu ole normaalia. Imartelu tarkoittaa toisen osapuolen mielistelyä ja taka-ajatuksena on saavuttaa sillä itselleen jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö vasta sait tietää, ettei kenenkään ulkonäköä saa kommentoida? Elätkö tynnyrissä?

Voi vi...... teidän elämää.

Vierailija
104/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käsi sydämellä, eikö kenestäkään täällä palstalla tunnu ihan mukavalta, jos joku kehaisee vilpittömästi ulkonäköä? Sehän on myös sellaista säteilyä hyvästä olosta, kun tarkemmin ajattelee. Voi olla vaikka kuinka hyvän näköinen, mutta jos käytös on kamalaa, haihtuu se kauneus ihmisestä äkkiä. Minä ainakin ilahdun, jos joku sanoo vaikka että "näytät kauniilta" "sinulla on kauniit hiukset" "wau, taidat käydä kuntosalilla" tms. En minä niitä kehuja tarvitse, en suinkaan.  Mutta otan ilolla vastaan, jos itsestäni huolehtiminen näkyy ja hyvä olo hehkuu ulospäin. 

Vierailija
105/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nämä joiden mielestä mitään ulkoista ei saa kehua eivät ole sitten itkemässä miten kukaan ei kehu :( Oikeasti elämässä ei ole paljon ongelmia jos jonkun vilpittömistä kehuista alkaa vänkäämään vastaan.

Vierailija
106/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaikka siksi, että kenenkään ulkonäkö ei kuulu toisille. 

Vierailija
107/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on.  Joskus tekisi mieli kehua jotakin naista kauniiksi mutta siitähän vasta huuto syntyisi että sika mies vaikka tarkoitukseni on olla kohtelias. K

Sikasika ! Kyllä sinun taka-ajatukset tiedetään ! Joku hepsankeikka retkahtaa heti sinuun, kun lässytät  ja makeilet. Pidä vain katseesi maassa ja suu kiinni !

Vierailija
108/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on.  Joskus tekisi mieli kehua jotakin naista kauniiksi mutta siitähän vasta huuto syntyisi että sika mies vaikka tarkoitukseni on olla kohtelias.

JÄTTÄKÄÄ NAISET RAUHAAN!!!

Vierailija
109/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervo-persuille tuo on mahdotonta pitää sitä turpaansa kiinni. Miehillehän persa ei uskalla sanoa mitään, sillä persa on alkoholisoitunut ja heikko. Lähinnä lapsille persa on vaarallinen. Paljon oli tuomioita persain kuntavaaliehdokkailla. Pedahtanut puolue. 

Vierailija
110/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ulkonäön kommentointi on maalaistollojen ainoa keskustelunaihe ja siitä saa todella juntin vaikutelman.

Missä nää juntit oli silloin, kun sivistystä jaettiin?

Vierailija
111/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain aikanaan kehuja laihduttuani runsaasti. Kehujat eivät tokikaan tienneet, mitä kauheuksia oli taustalla. Siinä ei ollut mitään tervettä enkä olisi muutenkaan halunnut kehuja ulkonäöstä. Aika paljon isompia asioita oli meneillään. Ja muutenkin joku pinnallinen kauneus, hoikkuus jne. on oikeasti täysin turha puheenaiheportaa

No mutta, jos ei ole mitään erityistä vaan oikeasti ihan laihduttamalla laihduttanut niin kyllähän silloin kehut on paikoillaan. 

Jos ei ole edes liikaa laihtunut niin kyllä siitä on enemmän normaalia  sanoa, kun olla sanomatta. 

Se voidaan tulkita kateudeksi, jos ei sano mitään. Yleensä laihtuminen on positiivinen asia henkilölle itselleenkin.

Esimerkki:  Olin laihduttanut kerran kesällä ehkö n. 10 kg. Ns. paras kaverini ei sanonut mitään, kun tapasimme taas koulun alettua. Ihmettelin kyllä. Kaikki pojat luokalla kysyivät, mitä olin tehnyt, olinko juossut koko loman?

Kysyin kaverilta tuon jälkeen, että eikö hän huomannut ollenkaan, että olin laihtunut ja sanoi ihan vakavana, että ei huomannut. Epäilin kyllä. 

Esimerkki 2: Olin laihduttanut (taas ehkä joku 8 kg) työpaikalla yks ukko tuli sanomaan, että oletpas laihtunut ja varo ettet laihdu liikaa. Vähän tökerö kommentti kun en ollut mikään tikku kuitenkaan tuolloinkaan. 

Eräs nainen työpaikalla kommentoi laihtumista taas: Oletko laihtunut? Niin sitä pitää, sellaisella reippaalla olemuksella. No ei tuo ollut  mielestäni loukkaavaa. 

Eräs miehen ystävä mainitsi kerran  kun tapasimme ulkona, että oletpas sä laihtunut. Vähän oito kommentti noin miehen kaverilta, kun sanoi sen suunnilleen heti siinä kun moikkasimme . 

Että vähän tahdikkuutta voi olla, mutta kyllä tuokin kuuluu siihen normikeskusyeluun: Oletko laihtunut. Sen sijaan toisinpäin sanottuna ei kuulu 

Vierailija
112/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan kehu naisen kroppaa tai vaatteita, vaan henkistä kyvykkyyttä ja hymyileviä silmiä. Sillä tavoin saa pimppiä huomattavasti helpommin.

M43

Vierailija
113/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis käsi sydämellä, eikö kenestäkään täällä palstalla tunnu ihan mukavalta, jos joku kehaisee vilpittömästi ulkonäköä? Sehän on myös sellaista säteilyä hyvästä olosta, kun tarkemmin ajattelee. Voi olla vaikka kuinka hyvän näköinen, mutta jos käytös on kamalaa, haihtuu se kauneus ihmisestä äkkiä. Minä ainakin ilahdun, jos joku sanoo vaikka että "näytät kauniilta" "sinulla on kauniit hiukset" "wau, taidat käydä kuntosalilla" tms. En minä niitä kehuja tarvitse, en suinkaan.  Mutta otan ilolla vastaan, jos itsestäni huolehtiminen näkyy ja hyvä olo hehkuu ulospäin. 

Mua ei haittaa tietyt kohteliaisuudet. Jos olen ostanut uuden takin, niin ystäväni ja perheeni voi kommentoida sitä nätiksi. Mutta ei tuntemattomat. Mutta en halua, että painoani/pituuttani/hiuksiani/ihoani/nenääni/jne kommentoi kukaan.

Vierailija
114/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaan ole aina ihan neutraali viesti. Esimerkiksi silloin kun työkaverimies sanoi kahden kesken painokkaasti ja merkitsevästi tähän tyyliin, että sä olet kaunis, me molemmat olemme hyvännäköisiä. 

Vierailija
115/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun kyllä esim mekkoa, uutta kampausta, hyvän väristä huulipunaa tai silmälaseja

Sen sijaan kaikki kehoon liittyvät "kehut" jätän väliin

Vierailija
116/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, tulee inhottava olo, että toiset kyylää. Jos jotain on pakko kehua, ennemmin sitten jotain sisäistä ominaisuutta.

Vierailija
117/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään väärää esimerkiksi jonkun uuden kampauksen kehumisessa. Ruumiinosien, kuten rintojen tai takapuolen, kommentointi on tarpeetonta.

Vierailija
118/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli aikakin opetella tavoille tai opettaa ihmiset tavoille.

Siksi ap, että te käytätte sitä kehua sitten tekosyynä, että pääsette sen jälkeen arvostelemaan. Jos ei ääneen, niin on ainakin syy TUIJOTTAA arvioiden. Voi skannata koko kropan läpi häpeilemättä ja käyttäytyä kuin täysi ääliö, koska hyvällähän sitä vaan!

Ihmisen ulkonäön arvostelu ei ole kohteliasta, oli miten hyvällä vaan. Eri asia jossain juhlissa, missä on selvästi panostettu ulkonäköön, mutta arjessa, ei.

Vierailija
119/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos esim. treffeillä sanoo vastapuolelle, että "sinulla on tosi kauniin väriset silmät"

Minkälaiset lapsuuden tuskalliset muistot, ja sotaveteraanien ptsd-oireisiin verrattavat traumat silloin tuleekaan repineeksi auki? 

Vierailija
120/164 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Liikaa ahdisteltu. Mitta on aivan täysi tätä.