Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytöeläin talolta ei haluta antaa kissaa? Omaa ja tuttujen kokemaa

Vierailija
28.05.2023 |

Muka niin paljon kodittomia kissoja mutta kun niitä ei halua luovuttaa!
Olen kokenut kissanomistaja, parveke on verkotettu ja minulla on varaa maksaa eläinlääkärikulut. Silti vastaanotto on ollut nihkeä kun olen ilmaissut haluni antaa kodin kissalle. Vaikka jollekin seniorille jotta tämän ei tarvitsisi elää löytöeläintalolla viimeisiä vuosiaan,

Myös tuttavapiirissä ollut samanlaisia kokemuksia.

Kommentit (273)

Vierailija
1/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanotto ollut nihkeä millä tavalla?

Vierailija
2/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaanotto ollut nihkeä millä tavalla?

Sähköposteihin ei ole vastattu. Kun soitin, käskettiin laittaa sähköposti. Kun menin käymään vierailupäivänä ja kyselin parista kissasta niin toinen oli varattu ja toinen kuulemma hyvin arka, sanoin minulla olevan kokemusta myös aroista kissoista mutta nainen ei tuntunut haluavan keskustella ja ikäänkuin pyrki pois tilanteesta.  

Myös kun istuin lattialla leikittämässä kissoja tultiin sanomaan, että olen muiden ihmisten tiellä.

Myöhemmin laitoin viestiä kun huomasin uuden kiinnostavan kissan etsivän kotia ja jostain syystä, vaikka laitoin s-postia heti samana päivänä kun kissa oli lisätty kotia etsivien joukkoon niin olikin muka jo kotikokeilussa!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, se kai siitä sitten.

T. 1

Vierailija
4/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouduin sijaiskodiksi, ja kokemustakin kyseisistä eläimistä on paljon. Haastattelun aikana tuli mielikuva, että olisin soveltuva, mutta joitain päiviä myöhemmin tuli erikoinen viesti, jossa oli kohteliaasti verhottu sisältö: ei kiitos. Tietysti täytyy olla tiukka seula, mutta taitaa sitten olla tiukkaakin tiukempi. (Ammattinikin puolesta, joka kävi ilmi, olen käynyt testit, joissa seulotaan päihteidenkäyttäjät ja ns. epävakaat henkilöt, joten siltäkään osin ei pitäisi arveluttaa.) Mutta näin kävi ja tuskin kannattaa olla enää myöhemminkään yhteydessä, koska en tiedä syytä.

Vierailija
5/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen huomannut.

Joissain myös velvoitetaan vuosittaiseen tarkastuskäyntiin.

Torissakin olen törmännyt tähän, että myydään kissa, mutta omistajan suostuttava yhteydenpitoon vanhan perheen kanssa. Ei siis mitään koeaikaa tms. vaan ilmeisesti loppuiäksi.

Aika pitkälle menee tämä.

Vierailija
6/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio on vaikeaa, lapsenkin. Saattaa kestää vuosikymmenen.

Helpoiten saat kissan kun syyskuussa ajelet autolla ja pysähdyt taukopaikoilla. Sieltä löytyy usein monia ehdokkaita jotka mielellään ottaisivat lämpimän kodin ennen lumen tuloa.

Vierailija
7/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät varmaan jotenkin epämääräiseltä? 

8/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siellä on vähän erikoista meininkiä ainakin omilla kulmillani. Tavallaan semmoinen sisäpiiri jotenkin, joka omilla näkemyksillään sit painottaa kuka saa kuka ei.

Meidän suunnalla on "parittajahullu" eli kaikki kissat muka tarvii parivaljakoina laittaa maailmalle.

Vierailija
9/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisella sama kokemus, on kokemusta kissoista on, lasitettu parveke jne. Yrittänyt saada kissaa Hesyltä, mutta ei edes vaivauduta vastaamaan kyselyihin tai pääse katsomaan kissoja paikan päälle.

Vierailija
10/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen huomannut.

Torissakin olen törmännyt tähän, että myydään kissa, mutta omistajan suostuttava yhteydenpitoon vanhan perheen kanssa. Ei siis mitään koeaikaa tms. vaan ilmeisesti loppuiäksi.

Jatkan, en usko että voi olla ihan laillista tämä. Eläin on lain silmissä omaisuutta, eikä vanhalla omistajalla tai löytötalollakaan oikein voi olla siihen oikeuksia. Sehän on vähän kuin kissaa vuokraisi vaan ja maksaisi sen kulut vanhan omistajan puolesta.

Ymmärrän toki että tarkoitus voi olla hyvä, mutta uuden omistajan kannalta on vähän epärealistiset vaatimukset.

Vierailija
11/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen huomannut.

Noilla vuosittaisilla tarkastuskäynneillä ja yhteydenpidoilla vanhan perheen kanssa voi onneksi pyyhkiä persettään kaupan jälkeen. Mikään velvollisuushan ei ole pitää yhteyttä johonkin tuntemattomaan saati päästään ketään kotiinsa tarkastelemaan yhtään mitään. 

Vierailija
12/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa!

Varmaan torista löytyy kodinvaihtajia.

Vierailija
13/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa kyllä erikoiselta ihmisten kokemukset. Me sovittiin löytöeläinkodin kanssa, että menemme katsomaan kissanpentua. Sanoivat siellä, että toivovat luovutettujen kissojen olevan sisäkissoja. Meille oli heti selvää, että kissa tulee käymään ulkona vain valjaissa. Pentu lähti heti meidän mukaan ja on nyt pian 6v. <3

Vierailija
14/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen huomannut.

Noilla vuosittaisilla tarkastuskäynneillä ja yhteydenpidoilla vanhan perheen kanssa voi onneksi pyyhkiä persettään kaupan jälkeen. Mikään velvollisuushan ei ole pitää yhteyttä johonkin tuntemattomaan saati päästään ketään kotiinsa tarkastelemaan yhtään mitään. 

Ja saahan sitä TOIVOA, että uusi perhe pitäisi yhteyttä. Mutta kun se on asetettu muotoon "ostaja sitouduttava pitämään yhteyttä ja kertomaan kissan kuulumisia ja annettava tarkastuskäynti tarvittaessa".... Koittaisivat päättää, ovatko valmiit luopumaan vai ei. Jos eläimen kuulumisia haluaa seurata, sen voi pitää ja hoitaa ihan itse.

Vierailija
15/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi käynti ja käy useammassa paikassa. Kerro itsestäsi ja elämästäsi, sekä kodistasi. Kysele sinulle sopivista kissoista. Joskus arka populaatiokissa luovutetaan toisen kanssa että on turvana. Kyllä niitä syksyn tullen taas ilmenee että eläintalot on eri ikäisiä kissoja täynnä. Voithan myös ottaa sijaiskotiin ja pitää sen sitten itse, täysikäiset ja seniorit löytävät harvemmin koteja. Itse kävin kolmessa paikassa ja odotin pari kk sopivaa kissaa..

Vierailija
16/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuulostaa kyllä erikoiselta ihmisten kokemukset. Me sovittiin löytöeläinkodin kanssa, että menemme katsomaan kissanpentua. Sanoivat siellä, että toivovat luovutettujen kissojen olevan sisäkissoja. Meille oli heti selvää, että kissa tulee käymään ulkona vain valjaissa. Pentu lähti heti meidän mukaan ja on nyt pian 6v. <3

Koronan aikaan kissojen hinnat ovat nousseet pilviin ja uuden perheen vaatimukset koventuneet. Varmaan ollutkin eri tilanne vielä 6v sitten.

Vierailija
17/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin koko populaatiokissojen välitys on ihan absurdia. Ei se kissarumba sillä lopu, että pelastetaan sisäsiittoisuuden takia huonokuntoisia ja huonoissa oloissa eläneitä kissoja, joilla suolisto pilalla, hampaat pilalla, ovat arkoja ja ihmisvihamielisiä. Näitäkin kissoja pitäisi vaan rakastaa.

Armeliasta olisi antaa näille selvästi elinkelvottomille yksilöille lopullinen uni, eikä vaan vouhottaa että jokainen kissa ansaitsee elää, antakaa meille rahaa niin saadaan leikata tämän kissan suolisto ja laittaa hampaat kuntoon.

Eläintalon ovat niin ylemmyydentuntoisia ja esimerkiksi vaatimus siitä että pennut annetaan vain pareittain uuteen kotiin, on absurdi.

Meillä on pian ajankohtaista kissan hankinta, enkä MISSÄÄN NIMESSÄ hanki löytöeläintalosta. Ostan tavallisen maatiaiskissan esim. Torista.

Seuraan lukuisia löytöeläinkoteja somessa ja heidän asenteestaan paistaa uskomaton ylimielisyys ja tyyli on koko ajan ihmisiä syyllistävä.

Esimerkiksi se vtuttaa kun syyllistetään ihmisiä siitä että haluavat kivan ja ihmisrakkaan lemmikin. Että kuka niitä ilkeitä, hyökkääviä ja äärimmäisen arkoja kissoja rakastaa, häpeäisitte tyhmät ihmiset.

Juu hankin just sellaisen kissan kuin haluan! Sori siitä.

Vierailija
18/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen huomannut.

Joo, ja sinänsä mukavat ihmiset laittaa _jonkin aikaa_ kuulumisia ihan vapaaehtoisestikin. Näin mä tein kun otin kodinvaihtajana kaksi kissaa, ymmärsin että oli entiselle omistajalle kova paikka niin ihan pyytämättä laitoin. Ja sitten taas joku päihde/vakava mt-ongelma, ne on sellaisia että mitenkään et voi sitä 100% varmuudella tietää joutuuko kissa tämmöisen hoteisiin. Se on vaan pakko päästää irti ja tehdä parhaansa että hyvä koti löytyy, ja sen jälkeen toivoa parasta.

Vierailija
19/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlaista kokemusta täällä. Kävimme katsomassa rescue-koiraa ja saman tien kun astuimme autosta ulos, oli selvää, että koiraa ei haluta antaa meille. Aika kummallista, että 30 sekunnin jälkeen annetaan ymmärtää, että menkää pois. Miten tuossa ajassa pystyy potentiaalisista kodin tarjoajista vetämään mitään johtopäätöksiä? Olimme täysin normaalin näköisiä kohteliaita ihmisiä. Kokemusta on monista eri eläimistä vuosien ajalta. Otin sitten pennun tutulta kasvattajalta.

Vierailija
20/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika paljon kiinni ihan vain siitä, että mikä eläinsuojelupaikka kyseessä. Täällä päin, kun otettiin aikanaan kaksi kissaa niin olivat olevinaan tiukat ehdot tyyliin, että tullaan tekemään kotiin tarkastus, että luovuttavat kissat. Saatiin kissat perjantaina ja kertoivat, että tulevat tiistaina tarkistamaan kodin, että onko kelpoinen ja miten pennut on pärjänny meillä.

Ei ole tänä päivänäkään näkynyt kotiolojen tarkastajaa, kun kissat täytti kk sitten 15 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi