Miksei nykyisin saa kommentoida edes myönteisesti toisen ulkonäköä tai kehoa?
Luin lehdestä, että toisen ulkonäköä tai kehoa on viisainta olla kommentoimatta edes myönteisesti. Mihin perustuu tämä suositus?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoltakaan ei saa enää kommentoida. Ei pidä olla huomaavinaankaan, mitä sukupuolta joku edustaa. Ja tähän varmasti joku kommentoi, että miksi edes tarvitsisi?
Kun sitä ei voi päätellä ulkonäöstä.
Ei, kun sehän on pelkkä ilmoitusasia nykyään. Kukin saa olla mitä haluaa.
EI ole, ei edes Suomessa. Pitää täyttää tietyt kriteerit, tehdä hakemus ja odottaa joku kuukausi.
Voit identifioitua ihan miksi vain. Ei siihen tarvita edes hakemuksia.
Voi kunpa sä joskus identifioituisit fiksuksi ihmiseksi ja käyttäytyisit sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään tuntemattoman ei tarvitse arvioida ulkonäköäni, ei positiiviseen eikä negatiiviseen suuntaan. Ei kuulu heille millään lailla miltä näytän, eikä minua kiinnosta heidän mielipiteensä ulkonäöstäni.
Ei tuttujenkaan kuulu kommentoida ulkonäköä ilman lupaa.
- "Saanko minä sanoa sinulle kohteliaisuuden?"
- "Kyllä saat".
- "Sinulla on kaunis hymy".
Joo, näinhän se menee varmaan että oikein lupa pitäisi kysyä siihen mitä kukakin tässä maailmassa saa sanoa. 🤦
Ihmiset on kyllä vähän outoja, että positiivisiakaan asioita ei joidenkin mielestä saisi koskaan sanoa, siis yhtikäs mitään. Suurin osa ihmisistä kuitenkin pitää positiivisista kommenteista, liittyen joko luonteeseen, taitoihin tai ulkonäköön.
Älä myöskään suutu jos sinun ulkonäköäsi kommentoidaan. Ja kommentoija sitten määrittää sen, mikä on positiivista ja sopivaa.
Ollaanpa me suomalaiset ankea kansa. Toki kommentoinnissa on eroja, sanotko esim naiselle että hänellä on kauniin väriset hiukset vai että hyvät tissit. Jos ei tajua näiden kahden kommentin eroa niin parempi olla vaan hiljaa.
Muuten uskoisin ettei kukaan normaali ihminen loukkaannu ihan mukavista ja ystävällisistä kehuista ulkonäön suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin kerran 25kiloa ja jotkut random papparaisetkin alkoi kommentoida, et waau sä oot laihtunut. 🤢🤮🤮
Niin varmaan.
Ihan oikeasti. Olin kassatyttönä, eli käytännössä kommenoinnille täysin vapaata riistaa.
Koska pitää antaa muille kehorauha. Monesti jos kehut jostain piirteestä, tulet samalla dissaaneksi sen vastakohtaa. Anna nyt ihmisten vaan olla
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpa me suomalaiset ankea kansa. Toki kommentoinnissa on eroja, sanotko esim naiselle että hänellä on kauniin väriset hiukset vai että hyvät tissit. Jos ei tajua näiden kahden kommentin eroa niin parempi olla vaan hiljaa.
Muuten uskoisin ettei kukaan normaali ihminen loukkaannu ihan mukavista ja ystävällisistä kehuista ulkonäön suhteen?
Kaikki kehuminen pitää kieltää, koska kaikki ei ymmärrä noita kehumisen eroja.
Vierailija kirjoitti:
Kommentointi on yksinkertaisesti tarpeetonta. Piste.
Olisi ihanaa saada myönteisiä kommentteja ulkonäöstäni ja tekisi hyvää itsetunnolleni. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentointi on yksinkertaisesti tarpeetonta. Piste.
Olisi ihanaa saada myönteisiä kommentteja ulkonäöstäni ja tekisi hyvää itsetunnolleni. Piste.
Katso peiliin ja hymyile itsellesi.
Niinpä, kumma kun nykyään ei saa mitään sanoa tai heti herneet vedetään nokkaan. Kyllä totuus pitää pystyä sanomaan tai ei hyvä heilu jos aina elää valheessa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kumma kun nykyään ei saa mitään sanoa tai heti herneet vedetään nokkaan. Kyllä totuus pitää pystyä sanomaan tai ei hyvä heilu jos aina elää valheessa.
Ahaa. No mulle opetettiin jo lapsena, että on rumaa tuijottaa tai kommentoida ääneen jos näkee jotain omituista, esim isonenäisen ihmisen. Mikä pakko sun on päästä tuostakin kommentoimaan? Ihan kuin ihminen ei tietäisi itse, miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
On se mahdottoman vaikea tajuta että kaikki eivät halua mitään eli positiivisia tai "positiivisiakaan" kommentteja ulkoisesta habituksestaan. Ei ole kenenkään asia kommentoida kommentointia haluamattomia ja rutista jostain "yhyy ankeudesta" jos toiset eivät halua kommentointia ulkonäöstään. Silloin on parempi vain pitää suuvärkki kiinni eikä tuputtaa.
Miksi sinun ap pitäisi päästää kommentoimaan jonkun ulkonäköä? Saatko siitä jotain kicksejä? Kuvittelet olevasi hyvä ihminen?
"Ulkonäöstä ei saa kommentoida" = vasta 1kpl asia = kommentointipakkomielteisillä "mistään/mitään ei saa puhua".
Joillekin pinnallisbimboille toisten ulkonäkö näköjään (näkökyky ainoa toimiva "äly") kaikki kaikessa (pakkomielle).
Vierailija kirjoitti:
"Ulkonäöstä ei saa kommentoida" = vasta 1kpl asia = kommentointipakkomielteisillä "mistään/mitään ei saa puhua".
Joillekin pinnallisbimboille toisten ulkonäkö näköjään (näkökyky ainoa toimiva "äly") kaikki kaikessa (pakkomielle).
Niinpä. Näkee vähänkin erilaisen ihmisen, ja on pakko päästä huutamaan: Heh heh, kato, heh he, isot korvat! heh
Saa toki, ei sitä ole missään kielletty. Tuntuu vaan vähän daijulta jos joku vaikka töisaä rupeaa kehumaan. Yrittääkö hän mielistellä, vaihtaa puheenaihetta vai iskeä? Pidånkö ihnisestä niin paljon että kiinnostaa?
Mun vaatteita on joskus tuntemattomat kehuneet, se on ihan ok. Mutta kehon kommentointi on tökeröä. en pidä siitä.
Naiset ei kai halua, että ulkonäköön kiinnitetään jatkuvasti huomiota. Ja naiset saavat muutenkin kommentteja niin paljon, että se häiritsee.
Tuntuu usein että kaverini muistaa ne kerrat kun kehui minua paremmin kuin minä itse, ilmeisesti koska sillä kehulla on hakenut jotain omaa henkilökohtaista hyvämieliboostia ja sen vuoksi ne on painuneet mieleen.
Voit identifioitua ihan miksi vain. Ei siihen tarvita edes hakemuksia.