Miksei nykyisin saa kommentoida edes myönteisesti toisen ulkonäköä tai kehoa?
Luin lehdestä, että toisen ulkonäköä tai kehoa on viisainta olla kommentoimatta edes myönteisesti. Mihin perustuu tämä suositus?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pyyteettömästi voisi kehua, mutta sellaista tervehenkistä pyyteetöntä kauneutta ei ole juurikaan enää olemassa."
90-luvulla oli vielä teinityttöjä, jotka vaan olivat kauniita asiaa korostamatta. Nyt tuntuu, että moni kaunis tyttö on tosi tietoinen kauneudestaan. Siinä on tapahtunut iso muutos.
Olet liian vanha katselemaan teinityttöjä, jos olet katsellut heitä jo 90-luvulla. Älä enää katsele teinityttöjä.
Ei sinun teinitytärtäsi kukaan halua katsoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin tulee kiusaantunut olo jos joku kehuu vartaloani ja sama homma jos sanoo siitä jotain kielteistä.
Huono itsetunto. Otat kehut kehuina, kiität, ja jatkat elämääsi. Mikä tässä on niin kauhua aiheuttavaa?
Vierailija kirjoitti:
Kehon kommentointi olisi kyllä outoa. Miksi kukaan haluisi sanoa esim. työkaverille, että sullapa on nätit sääret tai komea hauis. Vähän liian tuttavallista.
Ulkonäköä voi kyllä kommentoida. Voi sanoa, että on kiva kampaus, nätti paita, hauskat sukat tai kauniit korvikset. Mun yhdellä työkaverilla on aina hauskoja t-paitoja ja ei se ikinä ole loukkaantunut, jos olen nitä kehunut.
Joo siis tämä. Eli jos on jotakin, minkä ihminen on itse valinnut ylleen tai koristeeksi, niin kehu kohdistuu tämän hyvään makuun ja on sikäli ok.
Jos joku on syntynyt esim. kauniin nenän kanssa, niin sen kommentointi on ei ok.
Hankalaako?
Kumppanin kehuminen on sitten eri asia ja paljon vapaampaa. Tosin, yhden urpon kanssa seurustelleena: toisen ulkonäön kehuminen on pitemmän päälle tosi tylsä puheenaihe, jos muuta sanottavaa ei ole.
Jos sinun pitää täällä asiasta oikeasti kysyä, eikä tämä ole vain joku säälittävä provosointiyritys (vaikea keksiä mitään surullisempaa kun joku äiti foorumin trollaaminen lmao) niin on selvää että sosiaaliset taidot ovat jääneet kohtuullisen kyseenalaisiksi. Ei mitään järkeä lähteä selittämään auki mitään vuorovaikutuksen hienouksia, jos et niitä kuitenkaan suostu tai halua ymmärtämää. Tämän vuoksi on kaikille parempi (mukaanlukien sinulle itsellesi) että tästedes pelaat varman päälle ja et kommentoi muiden ihmisten ulkonäköä mitenkään.
Mikä ihmeen pakkomielle sulla tai ylipäänsä kellään muiden ulkonäköä yms. arvostelevilla on saada se oma mielipide jonkun toisen ulkonäöstä kaikkien tietoon?
Aika harvassa on ne tilanteet kun sitä kaivataan. Eiköhän tuokin ole jotain narskun tyylistä halua kontrolloida muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin tulee kiusaantunut olo jos joku kehuu vartaloani ja sama homma jos sanoo siitä jotain kielteistä.
Huono itsetunto. Otat kehut kehuina, kiität, ja jatkat elämääsi. Mikä tässä on niin kauhua aiheuttavaa?
En ole kauhuissani vaan kiusaannun siitä etten osaa vastata moiseen mitään. Miksi kiittäisin kehuista? Jos kauneuttani kehuu niin voi kehua Jumalaa että teki minusta kauniin. Mitäpä minä kiittelisin kehujaa, Jumalaa enemmin jos jotain kiittää pitää.
Ulkonäköä ei tarvitse kommentoida millään tavalla. Monet vaan ovat niin lapsellisia, että suusta pääsee mitä vaan ilman mitään suodatinta. Ei tarvitse kehua eikä moittia. Paras kun et sano mitään ulkonäköön liittyvää.
Ei kannata sanoa mitään kellekään. Ai niin, siitäkin joku pahoittaa mielensä.
Tämä suositus ei sitten koske parisuhdetta. Kuinka monta kertaa täälläkin on luettu niitä itkuvirsiä kun puoliso ei koskaan kehu ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Joskus tekisi mieli kehua jotakin naista kauniiksi mutta siitähän vasta huuto syntyisi että sika mies vaikka tarkoitukseni on olla kohtelias.
Sano kahdenkesken jos siltä tuntuu.
Kommentoitko miespuolisen naapurisi tai työkaverisi ulkonäköä hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköä ei tarvitse kommentoida millään tavalla. Monet vaan ovat niin lapsellisia, että suusta pääsee mitä vaan ilman mitään suodatinta. Ei tarvitse kehua eikä moittia. Paras kun et sano mitään ulkonäköön liittyvää.
Juuri näin... Jokaisella on oltava turvallinen tila joka suhteessa. Kyllin fiksut tämän on oppinut jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä muutakin keskusteltavaa kun ihmisten ulkonäön johon eivät syntymässä ole itse voinut vaikuttaa. Jokainen vapaasti päättää mitä pukee,Ym. Ym. Se vaan ei muille kuulu.👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä muutakin keskusteltavaa kun ihmisten ulkonäön johon eivät syntymässä ole itse voinut vaikuttaa. Jokainen vapaasti päättää mitä pukee,Ym. Ym. Se vaan ei muille kuulu.👍🏻👍🏻
Joo, säästä voi puhua aina. Toivottavasti joku ei loukkaannu siitäkin!
Se ulkonäköpiirre, jota sinä ihailet, saattaa olla toiselle ongelma. Esim. laihuus voi johtua sairaudesta.
Ainakin naiset kokevat paljon sitä, että kiinnittämällä positiivista huomiota ulkonäköön, pyritään sivuuttamaan se, mitä asiaa naisella oikeasti on. Eli keskitytään ihmisen ulkonäköön tilanteessa, johon se ei millään tavalla liity.
Riippuu ihan tilanteesta. Jos olet mies, voit sanoa miehelle hänen ulkonäöstään. Jos olet nainen, voit sanoa sekä naiselle että miehelle. Vain miehiltä on kiellettyä kommentoida naisten ulkonäköä millään tavalla. Siinä on ihan liian iso riski suututtaa HR:n takakireät vasemmistonaiset.
Samaan kategoriaan menee kyllä myös muiden ominaisuuksien kommentointi. En halua kuulla muiden olevan sitä mieltä että olen "kiva" tai "avulias" tai mitään muutakaan. Tiedän kyllä että minun on vaikea sanoa ei kun joku pyytää jotain, ja siksi kai minua pidetään mukavana ja luotettavana ihmisenä, mutta tuntuu ikävältä kun joku hieroo sitä naamaan. Mieluummin sitten vaikka sanoisi että olen hyvännäköinen, sitä en ole kuullut juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä suositus ei sitten koske parisuhdetta. Kuinka monta kertaa täälläkin on luettu niitä itkuvirsiä kun puoliso ei koskaan kehu ulkonäköä.
Juu ei jos kumppanin itsetunto on niin heikko ettei pärjää ilman ulkonäön kehumista niin saa mun puolesta mennä kotiin kasvamaan henkisesti.
Mulle ainakin tulee kiusaantunut olo jos joku kehuu vartaloani ja sama homma jos sanoo siitä jotain kielteistä. En myöskään koe mitään tarvetta kommentoida toisten ulkonäköä. Korkeintaan voin kommentoida että kiva takki sulla, tai jos toinen vaihtanut hiustyyliä niin siitä voi jotain myönteistä sanoa. Nämä menee minulla osastoon missä en koe itsekään kiusaantumista.