Miksei nykyisin saa kommentoida edes myönteisesti toisen ulkonäköä tai kehoa?
Luin lehdestä, että toisen ulkonäköä tai kehoa on viisainta olla kommentoimatta edes myönteisesti. Mihin perustuu tämä suositus?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
En ole möläyttelijätyyppiä ja olen kommentoinut varsin harvoin kenenkään ulkonäköä, kun olen ns. setämiesluokkaa. Joskus olen kehunut jonkun naispuolisen työkaverin uutta kampausta, jos olen sattunut hoksaamaan ja jonkun miespuolisen vaatteita, jos hänellä on ollut mielestäni uudet ja jotenkin uuden tyylin mukaiset vaatteet. Kommenteillani en ole halunnut loukata enkä pyrkiä kummankaan sänkyyn.
Eilen oli kuitenkin jälleen sellainen tunnin paasaus koko firmalle siitä, mikä kaikki on häirintää. Ja sitä tuntuu olevan kaikki. Ei saa kommentoida, ei vitsailla, ei katsoa eikä tietenkään koskea, mikä on nyt selvää muutenkin. Päätin vahinkojen välttämiseksi pysyä edelleen kotona etätöissä ja jos joskus on pakko käydä työpaikalla yleisen työajan puitteissa, luikkia silmät kiinni ja käsi silmillä työpisteeseen. Myös sähköpostit ja muu kirjallinen viestintä voi olla häirintää, ainakin jos käyttää hymiöitä tai huumoria. Pakko e
Tämä on tätä nykyajan uuspuritaanista kuohitsemista.
Mennään vaan ääripäästä toiseen. Itse olen nainen ja en oikein tykkää tästä ääripäätouhusta. Huumorihan on nykyään kuollut pois kokonaan, ilman että kukaan edes huomasi.
Nykyään kilpaillaan uhristatuksilla ja leikitään hyvää ja pyhää ihmistä sillä, että jatkuvasti demonisoidaan ja syytetään muita pahoiksi, jonkun pikkurillin asennon vuoksi.
Mitä se toisen ulkonäkö sulle kuuluu? Ei hän ole olemassa ollakseen sun katseen kohteena.
Jos on aivan pakko kommentoida jotain, koska et osaa pitää turpaasi kiinni, kehu korviksia. Ne on naisen tietoinen valinta ja siitä ei yleensä tule heti sellaista oloa, että siinä taas iljettävä setämies kehuu paitaa koska on just tuijottanut rintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin tulee kiusaantunut olo jos joku kehuu vartaloani ja sama homma jos sanoo siitä jotain kielteistä.
Huono itsetunto. Otat kehut kehuina, kiität, ja jatkat elämääsi. Mikä tässä on niin kauhua aiheuttavaa?
Koulukiusattuna tottunut kuulemaan pelkkää irvailua niin se saa kaikki kehutkin kuulostamaan piilokettuilulta. Ihan sama onko kyse ulkonäöstä tai jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Niiden kaupungissa asuvien, jotka ei halua kommentteja, kannattaisi pukeutua peittävästi tai muuttaa metsään.
Ei se vaan mene noin, että kommentointipakkoneuroosista (= vallantavoittelua / kontrollifriikkiyttä / alistushalua / minäminäminää) kärsivien "oikeus" kommentoida epätoivotusti ylittäisi uhrien oikein olla vapaasti ilman minkäänlaisia uhrikohteelle epätoivottuja kommentteja aivopiereviä tyranneja. Sama kuin mietittäisiin mitä vikaa on kiusatuissa kun heitä kiusataan eikä toisinpäin kuten kuuluu.
Oikea muoto: Niiden kaupungissa tai missään asuvien, jotka eivät osaa pitää turpaansa kiinni kannattaa laittaa suukapula / teipata se falskaava leipäläpensä kiinni tai muuttaa metsään.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla joku pakkomielle sanoa mielipiteesi ihmisten ilmoille?
Ole sinä autisti vaan tuppisuu mutta kyllä on normaalia keskustella ja imarrella toisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada ääneen laukoa mielipiteitään muiden kehoista? Miksi?
Siksi että se toinen on ihan valtavasti nähnyt vaivaa tietynlaiseen ulkonäköön.
Riippuu ihmisestä.
Voit oman perheesi ja tuttujesi kanssa käyttäytyä miten teillä on keskenänne tapana, mutta vieraiden on parasta pysytellä neutraalilla tasolla eikä kokeilla ylittää yksityisyyden rajoja. Ulkonäkö kuuluu yksityisasioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin tulee kiusaantunut olo jos joku kehuu vartaloani ja sama homma jos sanoo siitä jotain kielteistä.
Huono itsetunto. Otat kehut kehuina, kiität, ja jatkat elämääsi. Mikä tässä on niin kauhua aiheuttavaa?
Koulukiusattuna tottunut kuulemaan pelkkää irvailua niin se saa kaikki kehutkin kuulostamaan piilokettuilulta. Ihan sama onko kyse ulkonäöstä tai jostain muusta.
Mitäs olet kuspää.
Jos on näin saatanan vammasen näköiseksi itsensä tehnyt niin kyllä siitä pitää sanoa:
Kyllä on tylsäksi mennyt maailma, jos ei saa mitään positiivista ulkonäöstä sanoa. Hyvin sopii nuo uudet hiukset, mekko, takki jne.
Kivat kengät. Hemmetti, minä ainakin sanon ja kehun ihmisiä muutenkin, jos on kivaa kommentoitavaa.
Koska kun kehon/ulkonäön omistaja ei mistä tahansa syystä/syistä halua mitään kommentointia julkisivustaan.
-> kellään ei ole oikeutta jyrätä ja pakolla tyrkyttää kommenttejaan kenenkään toisen kehosta ja/tai ulkonäöstä.
EDES MYÖNTEISESTI tai "myönteisesti". Paljonko ratakiskoa vielä tarvitaan tämän normeille selviön kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sanoa mitään. Sanoo vaan että "ihmiseltä".
Ensimmäinen lause oikein, ja sitten meni metsään. Kun ei sano mitään, ei tosiaan sano mitään. Älä kommentoi ihmisille heidän ulkonäköään.
Sain aikanaan kehuja laihduttuani runsaasti. Kehujat eivät tokikaan tienneet, mitä kauheuksia oli taustalla. Siinä ei ollut mitään tervettä enkä olisi muutenkaan halunnut kehuja ulkonäöstä. Aika paljon isompia asioita oli meneillään. Ja muutenkin joku pinnallinen kauneus, hoikkuus jne. on oikeasti täysin turha puheenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Sain aikanaan kehuja laihduttuani runsaasti. Kehujat eivät tokikaan tienneet, mitä kauheuksia oli taustalla. Siinä ei ollut mitään tervettä enkä olisi muutenkaan halunnut kehuja ulkonäöstä. Aika paljon isompia asioita oli meneillään. Ja muutenkin joku pinnallinen kauneus, hoikkuus jne. on oikeasti täysin turha puheenaihe.
Tässä hyviä perusteluja, joiden pitäisi jokaiselle normijärkiselle mennä vaivatta ylänuppiin. Veemäiset ei-täysin-aivottomat toki tiedostavat kommenttiensa epätoivottavuuden ja haitallisuuden, mutta eivät välitä kuin itsestään ja suurimmasta oikeudestaan laukoa totuuksia kun: "Mä oon vaan suora ja rehellinen ei siitä tarvitse pillastua hä hää töks töks.."
Vierailija kirjoitti:
Koska jotkut kovaa ääntä pitävät ovat niin päättäneet. luulenpa, että suurin osa ihmisistä on kuitenkin pitäisi ainakin niistä myönteisistä kommenteista
Jos tuntee kyseisen henkilön ja tietää, että hän pitää kommenteista, niin silloin voikin kehua.
Älä kehu/hauku tuntematonta.
Vierailija kirjoitti:
Niiden kaupungissa asuvien, jotka ei halua kommentteja, kannattaisi pukeutua peittävästi tai muuttaa metsään.
Tai sitten sä voit muuttaa sinne metsään. Voit siellä vapaasti kommentoida kuusia ja kettuja.
Vierailija kirjoitti:
Se ulkonäköpiirre, jota sinä ihailet, saattaa olla toiselle ongelma. Esim. laihuus voi johtua sairaudesta.
Ainakin naiset kokevat paljon sitä, että kiinnittämällä positiivista huomiota ulkonäköön, pyritään sivuuttamaan se, mitä asiaa naisella oikeasti on. Eli keskitytään ihmisen ulkonäköön tilanteessa, johon se ei millään tavalla liity.
Mä laihduin sisäelinsairauden takia ja sain kehuja ulkonäöstäni. Voin niin heikosti että olisin vain halunut maata sängyssä. Turha varmaan mainitakaan, etten ilahtunut kehuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että hyvääkin tarkoittava kommentti voi loukata tai pahoittaa mielen. Hoikka ihminen ei halua kuulla olevansa hoikka jos hänellä vaikkapa on terveydellisiä ongelmia ja hän haluaisi saada vähän kiloja lisää.
Kaverini laihtui 20 kg, ja jopa hänen äitinsä ja siskonsa alkoivat kuorossa kehua miten kaunis hän nyt oli. Aiemmin kukaan ei ollut huomautellut hänen ulkonäöstään. Tahaton laihtuminen johtui kuitenkin vakavasta raudanpuuteanemiasta.
Ja vaikka olisi laihduttanut tavoitteellisesti, onhan se ikävää, jos aletaan kehua, että kylläpä olet nyt kaunis. Sehän on viesti, että kylläpä olit kamalan näköinen aiemmin ja nyt olet kaunistunut kun kilot ovat lähteneet.
Miksi pitäisi saada ääneen laukoa mielipiteitään muiden kehoista? Miksi?