Mitä syötte jouluna?
Minä syön laatikoita, silliä ja mureketta. Niin no toki myös konvehtia ja torttuja, sekä mustikkaviiniä.
Kommentit (33)
Ihan perus. Päivällä riisipuuro.
About klo 16: Kinkkua, graavilohta, perunoita, laatikot, skagenröra, saaristolaisleipää, punajuurisalaattia. Punkkua.
Illemmalla juusto+keksit. Suklaat. Glögiä.
Eiköhän noilla pärjää. Ainakin aiemmin on pärjätty.
Samaa ruokaa kuin aina ennenkin. En vietä joulua, koska Jeesus syntyi syyskuussa (9.11. -3) eikä joulukuussa. En myöskään osta joulukuusta, koska se on Raamatussa mainittu pakanoiden "vihantapuu, joka on koristeltu kullalla ja hopealla".
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta kohtuudella. En laita sen seitsemää sorttia, vaan hyvin yksinkertainen menu. Rahatilanne on tiukka eikä tee mieli törsäillä. Lahjat jää ostamatta ym.
Juu ja hyvä asia on, että ei tule kerätyksi laardia lisää, eikä tarvitse ostaa uusia vaatteita, kun kohtuulliesti syö.
Jossain iltalehdessä oli perunaresepti, sitä ehkä voisi tehdä, kuulosti herkulliselta. Puoliso varmaan haluaa lohta, itse en ole kovin ruokaorientoitunut, ihan sama mitä syön, kun nälkä lähtee. Monesti riittää voileipä.
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen setti. Graavikalaa, savulohta, sillejä, saaristolaisleipää, rosolli, laatikot, kinkku...
Muuten sama mutta nyt jää kyllä kinkku pois, jokainen jouluaterialle osallistuja joutunut sitä syömään jo useamman kerran viran puolesta. Kalapöydällä mennään.
Pelkään että jää konvehdit syömättä tänä vuonna, kun se on jo lohen hintaista.
Vierailija kirjoitti:
Kinkun paistan ainakin.
Kerro olevasi persu kertomatta olevasi persu.
En tiedä vielä mutta ei takuulla yhtään perinteistä jouluruokaa. Oon niin kyllästynyt kaikkeen joulupaskaan, että pää räjähtää. Olen joulun töissä hyvin mielelläni.
Kaviaaria ja blinejä, sahramikeittoa, kampasimpukoita, täytettyä vasikafilettä sekä risottoa. Juustoja, ei mitään makeaa.
Lanttukratiinia, lämmintä rosollia, punajuurilaatikkoa ja salaatteja. Ehkä kalkkunaa tai sit vaan kalapöytä. Juustoja ja hedelmiä.
Me syödään jouluateria jo kuun puolessa välissä, koska osa porukasta lähtee jouluksi ulkomaille.
Tarjolle laitan 3 erilaista silliä, graavattua siikaa, itse savustettua lohta, siianmätiä, itse leivottua joululimppua, piimäjuusto, rosollia, imelletty perunalaatikko, lanttu- ja porkkanalaatikko, lihapullia, kinkku, itse tehty sherrysinappi, lehtikaalisalaatti, jossa granaattiomenan siemeniä, omenaa, punasipulia ja saksanpähkinöitä.
Glögiä ja joulutorttuja on tietysti tarjolla niitä halauaville.
Makaronia ja jotain.