Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte jouluna?

Vierailija
18.11.2025 |

Minä syön laatikoita, silliä ja mureketta. Niin no toki myös konvehtia ja torttuja, sekä  mustikkaviiniä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia ja jotain.

Vierailija
22/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus. Päivällä riisipuuro.

About klo 16: Kinkkua, graavilohta, perunoita, laatikot, skagenröra, saaristolaisleipää, punajuurisalaattia. Punkkua.

Illemmalla juusto+keksit. Suklaat. Glögiä.

Eiköhän noilla pärjää. Ainakin aiemmin on pärjätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ruokaa kuin aina ennenkin. En vietä joulua, koska Jeesus syntyi syyskuussa (9.11. -3) eikä joulukuussa. En myöskään osta joulukuusta, koska se on Raamatussa mainittu pakanoiden "vihantapuu, joka on koristeltu kullalla ja hopealla".

Vierailija
24/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa kuten muinakin päivinä.

Vierailija
25/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta kohtuudella. En laita sen seitsemää sorttia, vaan hyvin yksinkertainen menu. Rahatilanne on tiukka eikä tee mieli törsäillä. Lahjat jää ostamatta ym.

Juu ja hyvä asia on, että ei tule kerätyksi laardia lisää, eikä tarvitse ostaa uusia vaatteita, kun kohtuulliesti syö.

Jossain iltalehdessä oli perunaresepti, sitä ehkä voisi tehdä, kuulosti herkulliselta. Puoliso varmaan haluaa lohta, itse en ole kovin ruokaorientoitunut, ihan sama mitä syön, kun nälkä lähtee. Monesti riittää voileipä.

Vierailija
26/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen setti. Graavikalaa, savulohta, sillejä, saaristolaisleipää, rosolli, laatikot, kinkku... 

Muuten sama mutta nyt jää kyllä kinkku pois, jokainen jouluaterialle osallistuja joutunut sitä syömään jo useamman kerran viran puolesta.  Kalapöydällä mennään.

Vierailija
27/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että jää konvehdit syömättä tänä vuonna, kun se on jo lohen hintaista.

Vierailija
28/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkun paistan ainakin.

Kerro olevasi persu kertomatta olevasi persu.

Vierailija
29/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkuva ja puurova.

Vierailija
30/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä mutta ei takuulla yhtään perinteistä jouluruokaa. Oon niin kyllästynyt kaikkeen joulupaskaan, että pää räjähtää. Olen joulun töissä hyvin mielelläni. 

Vierailija
31/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaviaaria ja blinejä, sahramikeittoa, kampasimpukoita, täytettyä vasikafilettä sekä risottoa. Juustoja, ei mitään makeaa.

Vierailija
32/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttukratiinia, lämmintä rosollia, punajuurilaatikkoa ja salaatteja. Ehkä kalkkunaa tai sit vaan kalapöytä. Juustoja ja hedelmiä. 

Vierailija
33/33 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään jouluateria jo kuun puolessa välissä, koska osa porukasta lähtee jouluksi ulkomaille.

Tarjolle laitan 3 erilaista silliä, graavattua siikaa, itse savustettua lohta, siianmätiä, itse leivottua joululimppua,  piimäjuusto, rosollia, imelletty perunalaatikko, lanttu- ja porkkanalaatikko, lihapullia, kinkku, itse tehty sherrysinappi, lehtikaalisalaatti, jossa granaattiomenan siemeniä, omenaa, punasipulia ja saksanpähkinöitä.

Glögiä ja joulutorttuja on tietysti tarjolla niitä halauaville.