Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et käy enää ravintoloissa?

Vierailija
18.11.2025 |

Varattomat erikseen mutta et käy vaikka olisi varaa, miksi et?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi laittaitua, vääntäytyä ravintolaan, olla edes auttavasti sosiaalinen ja pönöttää. Maksaakin paljon.

No jos seura on huonoa ja itsekin on ihmisiä pelkäävä ääri-introvertti, niin ei tietenkään kannata vaivautua.

Siis ihan se ei huvita, että pitää keskustella henkilökunnan kanssa, hymyillä heille yms. Tai siis en jaksa. Kivoja kunnon ihmisiä varmasti ovat 

Muuten jos minulla on seuraa, niin se on ilman ravintolaakin.

Vierailija
82/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole mitään ravintoloita. Tuossa lähikuppilassa on joskus jotain muusia ja lihapullia, jotka osaan vääntää myös itse kotona. Eikä niissä ole seassa einesaineksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskustaan liikkuminen on nykyään niin epämiellyttävää ja hankalaa, ettei tule vaivauduttua, ostoskeskusten ketjupaikat taas ei kiinnosta. Silloin tällöin käydään lähiravintolassa.

parkkipaikkoja ei ole missään, taksikuskit tappelevat keskenään ja julkiset kulkuvälineet ovat täynnä likaisia vuokralaisia

Vierailija
84/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mielelläni lahjoita rahaa porvareille. Niin kauan kuin tämä kyykytys jatkuu käytän rahani muualla kuin kotimaisissa kaupoissa tai talletan sen tililleni tulevaisuuden varalta. Sitä kun ei koskaan tiedä milloin lähtevät työt alta.

Onneksi se vasemmisto tulee ja verottaa tilisi tyhjäksi. Sinne meni hukkaan nekin rahat

Vierailija
85/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät päästäneet mua syömään ilman koronapassia, joten ehkä pärjäävät ilman rahojani.

Vuosi 2021 meni jo, jos et huomannut.

Niin mitä sitten? Jos saat vuonna 2021 huonointa mahdollista palvelua, niin miksi haluaisit viedä heille rahaa vuonna 2025?

Niin. Jos ravintolat noudattivat viranomaisten määräyksiä vuonna 2021, niin miten voit laskea sen niiden viaksi? Mitä niiden olisi pitänyt tehdä? Sulkea kokonaan? Olisiko aika jo höllentää sitä vannetta joka kiristää päätä, tai ottaa siitä edes ne hiuksistasi rasvoittuneet foliot pois?

Vierailija
86/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut jotenkin herkäksi koville äänille. Usein ravintolasalit ovat sellaisia, että äänimaisema on häiritsevä. Ruoan osalta olennaista on se, että sitä ei tarvitse itse laittaa eikä siivota jälkiä. Muuten on ehkä vain hohto hävinnyt ulkona syömisestä. Syön ravintolassa mielelläni sellaisia ruokia, joita en kotona osaa tai halua laittaa, kuten silakoita. Tykkään klassisesta suomalaisesta tai pohjoismaalaisesta ravintolaruuasta. Ei ole kovin paljoa niitäkään ravintoloita, joista sellaista saisi. 

Vierailija
87/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mielelläni lahjoita rahaa porvareille. Niin kauan kuin tämä kyykytys jatkuu käytän rahani muualla kuin kotimaisissa kaupoissa tai talletan sen tililleni tulevaisuuden varalta. Sitä kun ei koskaan tiedä milloin lähtevät työt alta.

Onneksi se vasemmisto tulee ja verottaa tilisi tyhjäksi. Sinne meni hukkaan nekin rahat

Oikeisto verotti jo tilini tyhjäksi.

Vierailija
88/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan mielelläni veroja jotta hyvinvointiyhteiskunta säilyy. Hukkaan ne rahat eivät mene toisin kun tämän hallituksen junahankkeisiin terveydenhoidon kustannuksella. Mutta jokainen tekee niin kuin haluaa enkä ole ainoa näin ajatteleva.

Vierailija
89/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska teen kotona parempaa ja halvemmalla.

Tätä vähän ihmettelen, niin moni ilmoittaa tekevänsä parempaa ruokaa kuin ravintoloiden. Minäkin teen hyvää ruokaa mutta olen silti sitä mieltä etten yllä ihan samaan tasoon kuin kunnon ravintoloissa ammattikokit. Ja ravintolassa syömisessä on muitakin aspekteja kuin se pelkkä ruoka.

Yksikään noin ilmoittavista eivät objektiivisesti tee parempaa ruokaa kuin laaturavintoloiden ammattikokit. Omaan makuunsa sopivampaa kenties kyllä.

Kaikki vauvapalstan mammathan ne ovat parempia kokkeja kuin Gordon Ramsay tai Heston Blumenthal. 

Mun lähiravintoloissa kokkeina on naapurin Reiska, lähiön Tarja ja naapurikylä Martti. Ja ne ei osaa kyllä yhtä hyvin kokata ko minä.

Mutta kai niitä hyviä ravintoloita löytyy silloin kun lähdet hieman kauemmaksi kotinurkilta. Etkö silloinkaan ole löytänyt hyviä ravintoloita kun olet käynyt suuremmissa kaupungeissa ja ulkomailla?

Vierailija
90/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joskus syömässä entisten työkavereiden kanssa. Ei oikein yksin viitsi.

Vierailija
91/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ravintolassa aika harvoin, mutta viime viikonloppuna söimme mieheni kanssa ihan ruokaravintolassa. Ja mahdollisesti menemme myös ensi viikonloppuna.

Pakko kyllä sanoa, että mies paistaa esim. kalan niin hyvin, että harva ravintola pystyy samaan. Myös pasta on kotona pääsääntöisesti paljon parempaa kuin ravintoloissa. 

Viikolla ravintolaan ei huvita töiden jälkeen lähteä, ja viikonloppuisin aikataulumme ovat sellaiset, ettei ruokailu ravintolassa siihen oikein istu. On helpompaa käydä siis aamupäivällä kaupoilla ja asioilla, ja tehdä ruoka iltasella kotona.

Vierailija
92/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisin ravintolaan kun kokki tulee tilalleni tekemään ruuat

Vierailija
93/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä vähän ihmettelen, niin moni ilmoittaa tekevänsä parempaa ruokaa kuin ravintoloiden. Minäkin teen hyvää ruokaa mutta olen silti sitä mieltä etten yllä ihan samaan tasoon kuin kunnon ravintoloissa ammattikokit. Ja ravintolassa syömisessä on muitakin aspekteja kuin se pelkkä ruoka.

Yksikään noin ilmoittavista eivät objektiivisesti tee parempaa ruokaa kuin laaturavintoloiden ammattikokit. Omaan makuunsa sopivampaa kenties kyllä.

Kaikki vauvapalstan mammathan ne ovat parempia kokkeja kuin Gordon Ramsay tai Heston Blumenthal. 

Mun lähiravintoloiss

Mutta kai niitä hyviä ravintoloita löytyy silloin kun lähdet hieman kauemmaksi kotinurkilta. Etkö silloinkaan ole löytänyt hyviä ravintoloita kun olet käynyt suuremmissa kaupungeissa ja ulkomailla?

Ai nytkö pitäis matkustellakin ihan vain ravintolan takia. 

Minähä en lähe mihinkään matkustelemaan, turhaa ajan ja rahan hukkaa.

Vierailija
94/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vauvapalstan mammathan ne ovat parempia kokkeja kuin Gordon Ramsay tai Heston Blumenthal.&

Ai nytkö pitäis matkustellakin ihan vain ravintolan takia. 

Minähä en lähe mihinkään matkustelemaan, turhaa ajan ja rahan hukkaa.

Ei matkustella ravintoloiden takia vaan käydä samalla niissä ravintoloissa silloin kun matkustelevat muista syistä. Suurin osa ihmisistä kuitenkin aina silloin tällöin lähtee poiskin sieltä omasta kotikorttelista.

Vierailija
95/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin syöminen ravintolassa on vähän noloa. Enkä naisena halua mitään perskärpäsiäkään perääni. Kerran, kun menin ulos syömään yksin, seuraani lyöttäytyi joku sinnikäs mies, josta meinasi tulla oikea riesa.

Toisinaan käyn syömässä vanhempieni kanssa.

Vierailija
96/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittiko ravintola juottolaa vai ruokapaikkaa? Juottoloissa en käy lainkaan.

Vierailija
97/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä. Juomat liian kalliita kukkarolle eikä naisia pysty lähestymään missään. 

Oli kai puhe ruokaravintolasta?

Vierailija
98/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kalliit ja huonot valikoimat

Vierailija
99/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ja laatu ei kohtaa. Käytiin työporukalla kalliissa ravintolassa ja meillä oli etukäteen jo tilattu ruuat. Silti niissä kesti tyyliin 3 tuntia kaikkineen ja palvelu oli aika kehnoa. Onneksi juomatarjoilu toimi sentään, mutta omalla rahalla en tuollaisiin kyllä kovin helpolla mene. 

Vierailija
100/112 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloista ei saa enää hyvää kasvisruokaa, ainakaan täällä päin missä minä asun. Kaikki on vaihdettu lihankaltaisiksi kasvisversioiksi liharuoista, ei kiitos. Onneksi osaa kokata itse erinomaista ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi