Miksi et käy enää ravintoloissa?
Varattomat erikseen mutta et käy vaikka olisi varaa, miksi et?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska teen kotona parempaa ja halvemmalla.
Tätä vähän ihmettelen, niin moni ilmoittaa tekevänsä parempaa ruokaa kuin ravintoloiden. Minäkin teen hyvää ruokaa mutta olen silti sitä mieltä etten yllä ihan samaan tasoon kuin kunnon ravintoloissa ammattikokit. Ja ravintolassa syömisessä on muitakin aspekteja kuin se pelkkä ruoka.
Yksikään noin ilmoittavista eivät objektiivisesti tee parempaa ruokaa kuin laaturavintoloiden ammattikokit. Omaan makuunsa sopivampaa kenties kyllä.
Kaikki vauvapalstan mammathan ne ovat parempia kokkeja kuin Gordon Ramsay tai Heston Blumenthal.
Kotona maksat vain raaka-aineista, ravintolassa maksat raaka-aineet, palkat, vuokran, kulut ja vielä voitot ja verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä vähän ihmettelen, niin moni ilmoittaa tekevänsä parempaa ruokaa kuin ravintoloiden. Minäkin teen hyvää ruokaa mutta olen silti sitä mieltä etten yllä ihan samaan tasoon kuin kunnon ravintoloissa ammattikokit. Ja ravintolassa syömisessä on muitakin aspekteja kuin se pelkkä ruoka.
Käyn kyllä ravintoloissa ja siitä nautinkin mutta silti voisin heittää että kokkaan usein parempaa ruokaa kuin ravintoloissa. Minulle syy on se, että koitan syödä terveellisesti. Kana, riisi ja vihreät pavut on mielestäni hyvä ateria. Ravintoloissa lisätään yleensä jotain kastiketta, paljon rasvaa sekä muita lisukkeita.
En usko, että kokkaat. Siis objektiivisesti, omaan makuusi toki.
Kuka tekee syö juo mitään objektiivisesti? Minä ainakin nautin nimen omaan omalla tavallani enkä sinun tai muun yleisön toiveiden mukaan😂
Niissä on yksin tylsä istua, varsinkin ns. paremmissa a la carte paikoissa. Pikapaikoissa taas ruoka on huonompaa kuin kotona, joten ei sellaisesta oikein huvita maksaa, ellei ole kiireen takia pakkorako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät päästäneet mua syömään ilman koronapassia, joten ehkä pärjäävät ilman rahojani.
Vuosi 2021 meni jo, jos et huomannut.
luottamuksen menettää vain kerran
Miksi sun olisi pitänyt saada erityiskohtelua? Ja noin mitättömän syyn takia loppuelämän kauna ei ole kovin järkevää.
Käyn joskus syömässä mutta en kalliissa paikoissa.
Tupakki haisi niin kuvottavalle, että en ole sen koommin käynyt. Miksi sisällä pitää tupakoida niin, että koko ravintoli savussa. Ei tuonne kyllä viitsi mennäkkään kun matkaa 30 kilometriä suuntaansa ja ei ole julkista liikennettä kuin aamulla ja koulujen loputtua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään noin ilmoittavista eivät objektiivisesti tee parempaa ruokaa kuin laaturavintoloiden ammattikokit. Omaan makuunsa sopivampaa kenties kyllä.
Kaikki vauvapalstan mammathan ne ovat parempia kokkeja kuin Gordon Ramsay tai Heston Blumenthal.
Mun lähiravintoloissa kokkeina on naapurin Reiska, lähiön Tarja ja naapurikylä Martti. Ja ne ei osaa kyllä yhtä hyvin kokata ko minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kyllä ravintoloissa ja siitä nautinkin mutta silti voisin heittää että kokkaan usein parempaa ruokaa kuin ravintoloissa. Minulle syy on se, että koitan syödä terveellisesti. Kana, riisi ja vihreät pavut on mielestäni hyvä ateria. Ravintoloissa lisätään yleensä jotain kastiketta, paljon rasvaa sekä muita lisukkeita.
En usko, että kokkaat. Siis objektiivisesti, omaan makuusi toki.
Eikös täällä jokainen puhu omasta mausta? Toisten puolesta vähän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eräässä ketjuravintolassa käymiseni loppui, kun alkoivat kerjätä tippiä
Nimi tiskiin
rauman amarillo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaravintolat on liian kalliita, ruuan laatuun nähden. Juomaravintola, eli illanvietto menee helposti vihkoon, kun ympärillä pyörii ihmisiä kamera käsissä koko ajan. Se korjaantuu kyllä sillä, että menee ravintolaan, jossa on kännykkä kielletty. Niitä on toistaiseksi vain muutama, mutta arvelen, että siitä tulee vielä hyvinkin suosittu tapa.
Ja tiedoksi, ne on tosiaankin kielletty. Mikään nillitys omista oikeuksista ei auta, kun ravintola ilmoittaa julkisesti kännykkäkiellosta. Salakuvaajat kannetaan porukalla ulos, jos sellasia sattuu olemaan.
Tiedoksi, että jotkut tarvitsevat sitä puhelinta myös lääketieteellisiin syihin, kuten diabeetteksen hoitoon. Moni diabeetikko ohjaa sillä pumppuaan. MIelestäni Suomessa tulisi olla laki, joka tekisi kategorisesta kännykkäkielloista laittomia ja niiden määrääj
Kyse ei ole ravintolan sopivuudesta itselle vaan halusta määrätä muut toimimaan oman kontrollintarpeen mukaan. Siksi nämä vinkuitkevät kännykättömyydestä tai mistä tahansa muusta. Ennen olivat yhteisönsä välttelemiä vastarannankiiskejä, nykyään kiusaavat vammailullaan somen kautta isompaa yleisöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaravintolat on liian kalliita, ruuan laatuun nähden. Juomaravintola, eli illanvietto menee helposti vihkoon, kun ympärillä pyörii ihmisiä kamera käsissä koko ajan. Se korjaantuu kyllä sillä, että menee ravintolaan, jossa on kännykkä kielletty. Niitä on toistaiseksi vain muutama, mutta arvelen, että siitä tulee vielä hyvinkin suosittu tapa.
Ja tiedoksi, ne on tosiaankin kielletty. Mikään nillitys omista oikeuksista ei auta, kun ravintola ilmoittaa julkisesti kännykkäkiellosta. Salakuvaajat kannetaan porukalla ulos, jos sellasia sattuu olemaan.
Tiedoksi, että jotkut tarvitsevat sitä puhelinta myös lääketieteellisiin syihin, kuten diabeetteksen hoitoon. Moni diabeetikko ohjaa sillä pumppuaan. MIelestäni Suomessa tulisi olla laki, joka tekisi kategorisesta kännykkäkielloista laittomia ja niiden määrääj
Miksi Suomessa pitäisi saada syrjiä sairauden takia? Jos on noin herkkä puhelimille kannattaa muuttaa korpeen ja tyytyä ulkonasyömisen osalta nokipannukahveihin Käsitunturin erämääalueella. Ei taatusti kukaan tule kameran kanssa viereen.
Helsingin keskustaan liikkuminen on nykyään niin epämiellyttävää ja hankalaa, ettei tule vaivauduttua, ostoskeskusten ketjupaikat taas ei kiinnosta. Silloin tällöin käydään lähiravintolassa.
Juottoloissa vai ruokaravintolassa?
En käytä alkoholia.
Ruokaravintoloiden lounaat ovat samaa kermamössöä. Kala voisi olla kalana eikä kermassa tehtynä.
No ei kiinnosta katsella lihavia naisia. Virossa ja Latviassa menen ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Eivät päästäneet mua syömään ilman koronapassia, joten ehkä pärjäävät ilman rahojani.
En päässyt minäkään. Yhtä paikkaa lukuunottamatta. Olin siellä itse kokkina. Mieti mikä paradoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että teet parempaa. Halvemmalla kyllä, joka on tietysti itsestäänselvyys.
Se ei ole sinun uskostasi kiinni. Kylä näitä vois vaikka Marco Pierre Whitelle tai Arto Rastaakke tarjota ja varmaan tykkäisivät. Kysymys on tiedosta, tekniikasta ja viitseliöisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi 2021 meni jo, jos et huomannut.
luottamuksen menettää vain kerran
Miksi sun olisi pitänyt saada erityiskohtelua? Ja noin mitättömän syyn takia loppuelämän kauna ei ole kovin järkevää.
kuka sinä olet sanomaan, mistä minä saan kaunaa kantaa. vittuileville ravintoloille en rahojani vie
En mielelläni lahjoita rahaa porvareille. Niin kauan kuin tämä kyykytys jatkuu käytän rahani muualla kuin kotimaisissa kaupoissa tai talletan sen tililleni tulevaisuuden varalta. Sitä kun ei koskaan tiedä milloin lähtevät työt alta.
Arvelin jotain tällaista. Kun kaupungissa on tuhat ravintolaa, niin eiköhän sieltä sopiva löydy. Miksi pitäisi mennä juuri siihen itselle sopimattomaan ravintolaan, en ymmärrä.