Turkulaiset, mitä mieltä tulevasta ratikasta? Flop or not?
Tampereella keskustan asukkaat ovat ärtyneet kiskojen melusta. Huolettaako?
Olisiko ratikkalinjaan tehtävä haaroja heti aluksi, koska suoraviivainen Satama-Varissuo ei palvele reitin sivussa asuvia. 🤔
Kommentit (28)
Mä sulle haarat näytän!
Rivo-Riitta
Mistä tulevasta ratikasta? Ei Turkuun ratikkaa tule.
Turussa on asunnottomia, ihmisiä asuu kadulla. Hommataan niillä rahoilla mieluummin koti kaikille. Sama pätee siihen pirun tunnin junaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Se on raitsikka, ei ratikka.
Vierailija kirjoitti:
Turussa on asunnottomia, ihmisiä asuu kadulla. Hommataan niillä rahoilla mieluummin koti kaikille. Sama pätee siihen pirun tunnin junaan.
Junassa voi vaikka asua!
Petteri
Mulla ainakin kävelymatka pidentyisiyli kilometriin, koska bussi todennäköisesti lakkautettaisiin. Nyt pysäkille 250m. Eihän se mulle niin paha, mutta vanhuksille aikamoinen matka rollaattorilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin kävelymatka pidentyisiyli kilometriin, koska bussi todennäköisesti lakkautettaisiin. Nyt pysäkille 250m. Eihän se mulle niin paha, mutta vanhuksille aikamoinen matka rollaattorilla.
Näin kävi joillakin alueilla jo runkolinjauudistuksessa.
Jotenkin söpöä, että olette tuossa vaiheessa. Youtubesta löytyy Tampereen valtuuston kokouksesta "parhaat palat" nimellä "Olipa kerran raitiovaunu (kaupunginvaltuusto) (Tampere)". Se on melkein yhtä hyvä kuin Helsingin valtuuston kasvisruokapäivä -keskustelu.
Itse on kiva, kun on ratikka. Käytän sitä paljon. Työmaat tietenkin on vähän rasittavat.
t: tamperelainen
Flop tarkoittaa epäonnistumista. Voiko sen vielä tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Se on raitsikka, ei ratikka.
🤭
Eiköhän sillekin järjestetä nimikilpailu. Föli, Föri, Funi ja ???
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sillekin järjestetä nimikilpailu. Föli, Föri, Funi ja ???
Flopi
Vierailija kirjoitti:
Just tämmöisiä näkökulmia kaipailen. Ei vitsailua.
Ap
Varissuolta keskustaan on 7 km. Olisiko raitiovaunu edes nopeampi kuin bussi?
Stadista kokemus, ettei ratikalla pääse nopeasti mihinkään. Siellä tosin keskustassa bussi olisi ihan mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tämmöisiä näkökulmia kaipailen. Ei vitsailua.
Ap
No sanotaan sit suoraan "big joke", niinku ameriikaks
Terv. Masa ja Tepi
Vierailija kirjoitti:
Flop tarkoittaa epäonnistumista. Voiko sen vielä tietää?
Sitähän tässä kysytään; onko perusteltuja mielipiteitä suuntaan tai toiseen?
Mistä sen etukäteen tietää epäonnistuvan?
Täysin turha.
Eihän se palvele kuin Varissuota ja perusteenahan on, ettei bussit riitä sinne. Sinne voisi rakentaa paikallisjunan, raiteethan kulkevat jo Varissuon kyljessä. Siitä joku pieni sivuraide, niin sieltä pääsee näppärästi Kupittaalle ja Logomon sillalle ja satamaankin.
Runkolinjauudistus rikkoi monen hyvän yhteyden, tosin saattoi se jollekin tuoda uuden hyvän. Mutta kävelymatka on useimmilla pidentynyt, samoin bussien vaihdot ovat lisääntyneet. Raitiotie tulee aivan varmasti pidentämään niitä kävelymatkoja jatkossa, puhumattakaan siitä kuinka sen rakentaminen tulee lamaannuttamaan keskustan hyvin pitkäksi aikaa. Kun keskusta on vihdoin ruvennut hieman elpymään toriparkin rakentamisesta.
Mieluummin flipflop ja kävellen