Liian paksut pohkeet saappaisiin!
Ja vasen pohje vielä vähän paksumpi kuin oikea. Masentavaa kun en löydä saappaita jotka mahtuisi pohkeista. Tietääkö kukaan mistä löytyisi paksupohkeisillekin saappaita?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Joku väittää toisessa ketjussa , että sen pohkeen ympärys ois 19 cm.
No täällä voi tietysti mitä tahansa suoltaa. Eihän tuo ole kuin todella hoikan ihmisen kyynervarren mitta.
Jotain rannekoruja on tuossa mitassa eli sehän on vielä ohuempi kuin kyynärvarsi.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Sivusta mutta minulla oli sama ongelma jo alipainoisena teininä. Suurin osa naisten talvisaappaista ei sopinut. Paino ei vielä kerro mitään siitä mihin massa kehossa sijoittuu ellei puhuta täysin riutuneista ihmisistä pitkään jatkuneen nälänhädän keskellä. En usko, että kenenkään kannattaa kokeilla nälänhätää, jotta saappaat mahtuisivat jalkaan. Olisi myös, uskomatonta kyllä, mahdollista suunnitella eri leveyksiä siinä kuin eri kengän kokojakin. Ei kaikille mahdu koon 37 kengätkään vaikka paino olisi mikä.
Vierailija kirjoitti:
M34 ja sama ongelma ollut oikeastaan koko iän. Kumppareiden varret puukotettu halki että voi käyttää, joitain vuorellisia kumppareita käyttänyt ilman vuoria.
Vasen pohje 53cm ja oikea 52cm
Onko pohje läskiä vai turvotusta?
Vierailija kirjoitti:
Joo, pitää miettiä tuota suutari-vaihtoehtoa, mahtaa vaan olla aika kallista lystiä. 🤔
AP
Tuskin se suutari ihmeisiin pystyy eli ehkä se jonkun sentin voi saada venytetyksi. Tuo siis jeesaa vain jos saapas on vaan ihan hintsusti liian ahdas ja istuu vähän liiankin hyvin. Ehkä suutari voi laittaa jonkun lisäkiilankin siihen yläreunaan mutta ainakin mulla on aina just niin, että siitä varrensuusta saapas voisi jo ollakin ihan sopiva, mutta ei sitten siitä nilkan ja sen varrensuun väliltä vaan saapas on koko siltä matkalta liian kapea eli vetskaria on turha kuvitellakaan vetävänsä kiinni.
Ja sama ongelma on pitkien villasukkien kanssa eli joka jumalan ohje pitää itse fiksata, koska ne valmiit ohjeet on liian kapeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. En toki saappaita ole etsimässä nyt, mutta sympatiat ap:lle. Joskus on hankala löytää edes housuja, joihin mun jättipohkeet mahtuu. Enkä muualta ole ylipainoinen, kaikki vaan kertyy pohkeisiin. Lapsesta saakka.
Löytyykö muita ?
Mullakin oli ennen paksut pohkeet, siis koko iän olleet, kunnes oikeasti laihduin (BMI 20) ja nyt ei ole enää sitä ongelmaa.
Kun perintönä on lyhyehköt paksupohkeiset jalat niissä ei ole läskiä. Minulla ainakin tiukkaa lihasta lapsesta lähtien. Äidilläni oli ja tyttärelläni. Ei kellään mitään pöhöä niissä, turvotusta tms
Jos leveävartisia saapikkaita on vaikea löytää, silloin täytynee tyytyä nilkkureihin tai puolivartisiin kenkiin.
Olisikin paksut pohkeet. Mun pohkeet on sellaiset luudanvarret että kesälläkin joutuu pitämään toppahousuja ettei näytä friikiltä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. En toki saappaita ole etsimässä nyt, mutta sympatiat ap:lle. Joskus on hankala löytää edes housuja, joihin mun jättipohkeet mahtuu. Enkä muualta ole ylipainoinen, kaikki vaan kertyy pohkeisiin. Lapsesta saakka.
Löytyykö muita ?
Mullakin oli ennen paksut pohkeet, siis koko iän olleet, kunnes oikeasti laihduin (BMI 20) ja nyt ei ole enää sitä ongelmaa.
Laihdutit siis lihaksesikin pois. Tuo ei ole ollenkaan terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Suutarilta ehkä voisi kysyä.
Suutarit venyttävät nahkasaappaiden varsia. Sen lisäksi he osaavat ommella niihin kiiloja, joilla saa lisätilaa saappanvarteen.
Hyviä vinkkejä. Itsellä vaikeuttaa vielä se, että kengän koko on 37 vaikka pohje 50cm, niin löydä nyt sellaiset kengät.
Miten isoa kokoa ihminen on jos pohkeensa on yli 50 cm? Hyvänen aika kun minun reisi on 57 cm. Mutta vastaus kysymykseen: minulla on Vintron saappaat joissa nauhat joten on säätövaraa reilusti mutta en tiedä riittääkö sekään jos pohje puolimetrinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten isoa kokoa ihminen on jos pohkeensa on yli 50 cm? Hyvänen aika kun minun reisi on 57 cm. Mutta vastaus kysymykseen: minulla on Vintron saappaat joissa nauhat joten on säätövaraa reilusti mutta en tiedä riittääkö sekään jos pohje puolimetrinen.
Jatkan vielä että pohje minulla joku 33 cm. Eli kysymys siis että mikä on vaatekoko tai esim reiden ympärys jos pohje 50 cm? Tuskin kenellekään kaikki massa erityisesti pohkeisiin kertyy.