Liian paksut pohkeet saappaisiin!
Ja vasen pohje vielä vähän paksumpi kuin oikea. Masentavaa kun en löydä saappaita jotka mahtuisi pohkeista. Tietääkö kukaan mistä löytyisi paksupohkeisillekin saappaita?
Kommentit (55)
Tutulla oli kuulemma sama ongelma, ja hän omin käsin lyhensi vartta sen verran, ettei enää pohkeita enää hinkannut tai ahdistanut.
Muuten kelvolliset saappaat käyttäisin itse suutarilla, vaikka se toki uusia hankittaessa hintaa nostaa.
Kun tulot oli vielä paremmat ostin aina kahdet farkut ja lyhennytin myymälässä. Nykyään kai läheskään kaikkialla, jos missään saa tuollaista palvelua, joten maininta ihan vain kurioisiteettina.
Joku väittää toisessa ketjussa , että sen pohkeen ympärys ois 19 cm.
No täällä voi tietysti mitä tahansa suoltaa. Eihän tuo ole kuin todella hoikan ihmisen kyynervarren mitta.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeämielinen provo.
Superilkeä kommentti puolestaan. Pysy mieluummin hiljaa, vai riittääkö äly edes siihen?
Ällöttää tollaset miehet. 👢
Hhhyi. 👬
Mites jotkut tuon tyyliset? Kai noita vielä kaupoista löytyy vai miten nopeasti muoti nykyään muuttuu? Jos alkaa olla out, niin saatat löytää alennuksesta.
"Boho- eli boheemit saappaat ovat selvästi rennommat kuin klassiset korkeavartiset saappaat. Ne ovat pehmeät ja väljät, jopa ryppyiset saappaat, joiden on tarkoituskin näyttää vähän liian isoilta. Erityisen bohot ovat Voguen mukaan saappaat, joiden varsi laskostuu hieman jopa nilkan päälle."
En tiedä. Sinulla on vahvat jalat.
Itselläni taas se ongelma, että nilkat ovat liian paksut! En ole ylipainoinen tai edes lähellä sitä. Mutta minulla on tosi pieni jalkaterä (kapea ja kengännumero pieni) ja koska pitää valita pieni kenkä, niin myös nilkan kohta pienenee kengännumeron mukana. En voi käyttää esim. chelsea-tyyppisiä kenkiä, kun nilkkaosa saattaa jopa puristaa ikävästi! Nauhallisissa kengissä toki ongelmaa ei ole. Mutta esim.saapikkaissa, joissa vetoketju, niin voi kirrata nilkasta vaikka pohje mahtuu. Ihan uskomaton ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Ei pohkeet laihdu. Olen laihtunut 25 kiloa. Samat paksut pohkeet jotka olleet nuoresta lähtien. Reidet on vähän ohentuneet
Vierailija kirjoitti:
Tutulla oli kuulemma sama ongelma, ja hän omin käsin lyhensi vartta sen verran, ettei enää pohkeita enää hinkannut tai ahdistanut.
Muuten kelvolliset saappaat käyttäisin itse suutarilla, vaikka se toki uusia hankittaessa hintaa nostaa.
Kun tulot oli vielä paremmat ostin aina kahdet farkut ja lyhennytin myymälässä. Nykyään kai läheskään kaikkialla, jos missään saa tuollaista palvelua, joten maininta ihan vain kurioisiteettina.
Nykyään lähes kaikki farkut ovat sen mallisia, ettei lyhentäminen kannata. Ovat sen verran muotoon leikattuja, että lyhentämisen kyllä erottaa eli polven kohta tulee väärään paikkaan jne. Mieluummin vaikka etsimällä etsii sopivamman pituisia pöksyjä. Toinen vaihtoehto on käyttää pillejä, joissa sen liian osan voi syltätä halutessaan joko sääreen tai reiteen.
T tappijalka lahkeen pituus alle 30 tuumaa.
Vie suutariin, olen omat varret venytyttänyt siellä. Heillä on siis sellainen venytyskone. Ei ole kuulemma tavatonta, että nykyvarret on liian kapeita. Toimenpide maksoi joitakin kymppejä.
Ei ole käynyt mielessä, ettei ihmisten vartalot, muodot ja mitat ole tismalleen samanlaiset kaikilla? Jollakin on rimppakintut, jollakin paksut pohkeet, jollakin on isot t*ssit, joku on lauta. Kun vaatteet ja kengät tehdään yksien ja samojen mittojen mukaan, voi olla vaikeaa löytää sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Mitenkä luulet, että syntymässä saadut paksut pohkeet laihtuisivat? Laihduta sinä ensin ne aivojen ympärillä olevat läskit pois, jospa tuo pääsi alkaisi sen jälkeen toimia paremmin.
Mulla on paksut pohkeet ja kuomalla on kivannäköisiä naisten saappaita, jotka mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Mulla on normaalipainossakin paksut pohkeet. Tavalliset saappaat ei käy.
Kuomat on ainoot, jotka menee.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttää tollaset miehet. 👢
Hhhyi. 👬
Höh, komeitahan nuo lihaksikkaat miehet ovat. Mieluummin noita katselee kuin androgyyni-luikkuja ja soijapoikia.
Vierailija kirjoitti:
Kumpparit vai nahkasaappaat?
En ole ap, mutta sekä että. Yhdet bongasin nyt syksyllä joissa oikein erikseen mainittiin, että ne on leveät / löysät varresta (siis talvisaappaat) ja noiduin jo, että no kiva kun ovat sitten aika saakelin kalliitkin ja kävin niitä sitten sovittamassa ihan kaupassa (onneksi!) ja eihän ne mitkään löysät olleet, kun ei menneet edes mulle jalkaan vaikka en siis odottanutkaan että ne kovasti väljiksi jäisi.
Onhan niitä sellaisia saappaita missä on sitä joustavaa kangasta jotka varmaan menisi, mutta mä en tykkää sitä kuminauhakankaasta vaan haluaisin ihan kokonaan nahkaiset saappaat. Itseasiassa haaveena olisi kahdetkin eli ihan sellaiset klassiset mustat ja toiset mokkanahkaiset ja ne ruskeana.
Ostin joskus Tampereelta Tullintorin kenkäkaupasta Janita- saapikkaat leveälle pohkeelle. Ovat hyvän näköiset ja palvelleet vuosikausia. Kannattaa kysyä oikein kenkäkaupasta, niissä on paremmat valikoimat, kuin marketeissa. Vähän kalliimmat, mutta kestää vuosia. Kumisaappaita olen leikannut saksilla lyhyemmäksi ja tehnyt halkiot verran sisäsivulle.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeämielinen provo.
Seuraavaksi liian paksut käsivarret hihoihin.
Mikä tuosta provon tekee? Minullakin on vaikeuksia löytää varresta sopivia talvisaappaita. Sitten vielä harrastan ratsastusta, niin ratsastussaappaat on ihan painajainen. Onneksi on lyhytvartisia kenkiäkin siihen lajiin.