Kirkon tulevaisuus
Millaiseksi arvelette Suomen kansankirkon kehittyvän, kun pian alle puolet väestöstä on jäseniä? Eikä lasku siihen jää, vaan pikemminkin kiihtyy.
Mikä on siis kansankirkon kohtalo? Kuolee sukupuuttoon koko Suomen ev.lut. haara?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Jos kasteessa saa uskon, niin miksi monet kirkosta eroavat sanovat että eivät ole koskaan mihinkään uskoneet? Selittäkääpä tämä.
Eri
Koska se, että kasteessa saa uskon, ei tarkoita sellaista joulupukkiinuskomisuskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä täyttä tuubaa. Jos lapsi saisi oikeasti uskon ja uudestisyntyisi kastettaessa, niin tämä kansa ei olisi ikinä muuttunut patamaallistuneeksi ja ateistiseksi, koska vielä muutama sukupolvi sitten lähes 100% kansasta kastettiin.
Sinun viestisi se tässä täyttä tuubaa on. Kuvitteletko oikeasti, että jokainen joka uskoo jossain elämänsä vaiheessa pysyy uskossa loppuun asti?
Niin, kyllähän uskoa pitää ruokkia ja lasta kasvattaa ja opettaa kastamisen jälkeen. Pelkkä kaste ei (yleensä) riitä, jos lasta ei viedä messuun sanan ja sakramenttien yhteyteen eikä uskon asioista kotona puhuta. Jos kastaminen on vanhemmille vain kiva tapa ja perinne, onko ihme, että lapsi vartuttuaan ei usko? Jumalalle toki on kaikki mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä täyttä tuubaa. Jos lapsi saisi oikeasti uskon ja uudestisyntyisi kastettaessa, niin tämä kansa ei olisi ikinä muuttunut patamaallistuneeksi ja ateistiseksi, koska vielä muutama sukupolvi sitten lähes 100% kansasta kastettiin.
Sinun viestisi se tässä täyttä tuubaa on. Kuvitteletko oikeasti, että jokainen joka uskoo jossain elämänsä vaiheessa pysyy uskossa loppuun asti?
Niin, kyllähän uskoa pitää ruokkia ja lasta kasvattaa ja opettaa kastamisen jälkeen. Pelkkä kaste ei (yleensä) riitä, jos lasta ei viedä messuun sanan ja sakramenttien yhteyteen eikä uskon asioista kotona puhuta. Jos kastaminen on vanhemmille vain kiva tapa ja perinne, onko ihme, että lapsi vartuttuaan ei usko? Jumalalle toki on kaikki mahdollista!
Eri
Kaste ja ehtoollinen ovat ohjausta oikeaan suuntaan. Ihmisen on kuitenkin itse pysyttävä Kristuksessa, muuten hän ei voi pelastua. Hänen on toimittava osattava toimia oikein (vaatimukset hänen omaan tilanteeseensa suhteutettuna).
Paavi on antikristus ja suurin sellainen lopunaikana, laittomuuden lapsi
Marianpalvontakirkko, käyn ulkomailla aina katsomassa pääkatedraalin esim viimeksi Meksiko Cityssä ja Madririssa. Meksikossa näki sen mitä katolinen kirkko on todellisuudessa, myös Madridissa. Kirkon päänä katolla on MARIAN patsas ja joka ikisessä kulmassa kirkossa päänä on MARIA pieni Jeesus-lapsi sylissään ja aina on nykyisen paavin kuva. näitä rukoillaan ja palvotaan. Meksiko cityssä oli jopa ihan keskiaikainen Marian rukous-kone, rahaa sai laittaa kirstuun jossa oli veivi ja Marian kuva eli veivaamalla sitä myllyä teit esierukouksen MARIALLE!
tätä paskaahan Martin Luther nousi vastustamaan 1500-luvulla, mutta ei tajunnut kai suoraan vastustaa mariologiaa vaan muita katolisen kirkon hyvien tekojen harhaoppeja ja paavia hän piti antikristuksena, muhammeddia antikristuksen miekkana. harmi että Luther itse harhautui menemään uskomaan paavin vauvakasteeseen ja reformaatio jäi siinä kesken samoin meni harhaan vastustaessaan juutalaisia ja kirjoitti juutalaisv ih a kirjansa. Juutalaisista ja heidän valheistaan, jota sittenmmin n a ts it käyttivät tekosyynä juutalaisvihaansa.
ehkä keskiajalla juutalaisuus olikin suuri harhaoppi, mutta tässäkin Luther seurasi esi-isiensä paavin kirkon traditiota. keskiajalla katolinen kirkko vainosi juutalaisia ihan verisesti ja teloitti heitä. samaa demonista harhaopin henkeä seuraa nyt propalestiinalaiset naispapit ja piispat Suomessa, Israel onkin suuri paha susi joka muka vainoaa viattomia palestiinan lapsosia.
Paavi on julistettu katolisessa erehtymättömäksi opillisissa lauselmissa, ex cathera.-opilla, on muka Jumalan pojan sijainen maan päällä ja Maria on julistettu perisynnittömäksi synnyttäessään Jumalan Pojan, Maria otettiin muka taivaaseen eikä hän kuollut, Marian kautta katoliset ja ortodoksit lähestyvät Jumala, hän on mediator välittäjä ja suuri esirukoilijahahmo, ja myös katolisessa eksorsismissa Maria on päätekijä, Maria ajaa ulos riivaajia. Olen haastatellut Suomen katolisen kirkon päämanaajaa ja ainoaa manaajaa. Hän sanoi minulle, että Maria lopulta ajaa riivaajat ulos ja lopulta luterilaiset eivät pääse irti paholaisesta, koska eivät kuulu pelastavaan ainoaan kirkkoon, katoliseen kirkkoon! Kaikki katolisen kirkon manaajat ovat Marian sydän-liikkeessä eli palvovat Mariaa.
Olen nähnyt 3 unta, jossa katolinen paavi näyttäytyi antikristuksena. Yhdessä hän uhrasi messussa uhreja Marialle, kenelle muulle? ja siinä oli suuri voima läsnä niin että kardinaalit nousivat levitoimaan ilmaan (levitaatio on tuttua katolisessa mystiikassa google). tajusin unessa että paavi on antikristus ja hän alkoi leimaamaan pedon merkkiä ihmisiin. juoksin ulos Vatikaanista unessa ja sitten tuli uskovien tempaus, minut rapturoitii n eli tempaistiin pilviin.
amen
Jeesus on Herra
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesikaste seuraa kun ihminen on tullut uskoon. Vesikaste kuvaa ihmisen vanhaa minää, joka upotetaan sinne kasteen hautaan ja ylös nousee uusi ihminen, joka seuraa Jeesusta. Kasteesta sanotaan että se on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Se myös vahvistaa ihmisen päätöstä seurata Jeesusta. Aptostolien teot 8:36-37 Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta? Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
Luet Raamattua valikoivasti. Siinä samassa kohdassa, jossa sanotaan kasteen olevan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta, sanotaan selvästi että kaste pelastaa:
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan s
Luehan itse uudelleen. Vertauskuva! Kaste on vertauskuva. Kulkihan heprealainen kansa läpi Punaisen meren joka vertauskuvallisesti kuvasi kastetta. Meri pelasti heidät, koska se sama vesi hukutti heidän takaa-ajansa. Heprealaiskirjeen kirjoittaja kertoi että Vanhan testamentin kirjoitukset ovat meille opetukseksi ja varoitukseksi. Veri olenpielessä oli vertauskuva Jeesuksen pelastavasta verestä. Punainen meri kuvasi kastetta ja sen jälkeen oltii erämaassa, mitä uskonelämä usein on, kulkemista kaikenlaisissa koetuksissa ilman ruokaa ja vettä ja Jumala kuitenkin pitää ajallaan huolen.
Yhteen viestiin ei mahdu kaikki, joten tottahan tulee mielikuva siitä että Raamattua lukee valikoivasti. Ei kukaan lue viestiä, jossa on kerralla kumottu kaikki mahdollinen niskaan. Yksi kohta kerrallaan.
Eri
Kaste ja ehtoollinen ovat ohjausta oikeaan suuntaan. Ihmisen on kuitenkin itse pysyttävä Kristuksessa, muuten hän ei voi pelastua. Hänen on toimittava osattava toimia oikein (vaatimukset hänen omaan tilanteeseensa suhteutettuna).
Jatkan tätä kommenttia vielä siten, että kaste ja ehtoollinen ovat sakramentteja, koska niiden myötä ihminen saa Jumalalta tukea pyrkimykselleen (pyrkimykselle Jumalan tahdon noudattamiseen). Avioliitto ei ole sakramentti, koska siihen ei liity Jumalan tukea. Avioliitto ei ole ihmiselle tukirakenne, jonka myötä Jumala tukisi ihmistä. Avioliitossa on kyse siitä, että ihmisen on osoitettava Jumalalle uskollisuutensa. Jumala ei auta siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesikaste seuraa kun ihminen on tullut uskoon. Vesikaste kuvaa ihmisen vanhaa minää, joka upotetaan sinne kasteen hautaan ja ylös nousee uusi ihminen, joka seuraa Jeesusta. Kasteesta sanotaan että se on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Se myös vahvistaa ihmisen päätöstä seurata Jeesusta. Aptostolien teot 8:36-37 Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta? Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
Luet Raamattua valikoivasti. Siinä samassa kohdassa, jossa sanotaan kasteen olevan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta, sanotaan selvästi että kaste pelastaa:
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt te
meinaatko, että vauvat kulkivat myös Punaisen meren läpi ihan YKSIN oman USKONSA kautta? ei vauva pysty kävelemäään eikä myöskään tekemään uskonratkaisua.
kaste on ihmisen oma ratkaisu ja liiton vahvistus, ei sitä vauva itse voi tehdä eikä tarvitse. vauvassa ei ole syntiä ennenkuin hän kasvaa tekemään valintoja. toki perisynnin takia hän aina joutuu syntiseksi ellei ole uskossa. uskon että apsotolien aikana USKOVAT kastoivat lapsensakin, koko perhekunta pelastui, mutta se ei tarkoita sitä
, että koko KANSAKUNTA pitäisi pakkokastaa vauvakastella, ateistit ja homot ja kaikki! eihän sillä lailla kukaan tule uskoon, kastamalla vauvoja!
kaste ja ehtoollinen on perkeleen lasten harhaoppia kirkossa, kaikki katolista perintöä
ei Jumala anna mitään voimaa ja voitelua uskovalle kirkon ehtoollisessa. eikä vauvakaste toimi, katolista perkeleen oppia kaikki
Kirkolla ei ole tulevaisuutta, jos se opettaa kasteestakin päin hevonsanonkomitä? No en sano.
Raamattu varoittaa vääristä Jeesuksista ja galalaiskirje kertoo että on väärää evankeliumia. Ev.lut kirkko on jo pitkään saarnannut puolikasta evankeliumia ja väärää Jeesusta. Kirkot ovat täynnä ihmisiä joille saarnataan armoa ja rakkautta. He lähtevät kotiinsa muuttumattomina, koska heille ei ole saarnattu sitä Jeesusta, joka haluaa pelastaa ja vapauttaa ihmisen synnistä ja tarjoaa sitä elämää joka muuttuu kun synnistä luovutaan.
Kaste ei onneksi ole lopulta se tärkein ydin pelastuksessa, vaan yksin Jeesus. Itselläni on uskovia tuttuja monesta eri herätysliikkeestä kirkon sisällä ja muista uskonsuunnista. Ihan sama mikä läinen tai loinen on, vain sillä on merkitystä että ollaan kristuslaisia ja Raamattuun uskovia Jeesuksen seuraajia.
Vierailija kirjoitti:
kaste ja ehtoollinen on perkeleen lasten harhaoppia kirkossa, kaikki katolista perintöä
ei Jumala anna mitään voimaa ja voitelua uskovalle kirkon ehtoollisessa. eikä vauvakaste toimi, katolista perkeleen oppia kaikki
Mentäiskö nyt Raamattuun katsomaan mitä näistä sanotaan eikä niellä mitään katolista tai muunkaan uskonsuunnan näkemyksiä lisäyksineen asioista.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt te
Eri
Kaste ei ole vertauskuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mentäiskö nyt Raamattuun katsomaan mitä näistä sanotaan eikä niellä mitään katolista tai muunkaan uskonsuunnan näkemyksiä lisäyksineen asioista.
Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
--
liitossa pitää olla 1) suhde liiton antajaan eli usko Jeesukseen ei mikään lapsikatekirkon uskonnollinen rituaali
2) kuuliainen Pojalle
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
3) mitään maagista "syntienantamis"-ehtoollista ei ole Raamatussa. eikä vauvakasteita. Ehtoollista apostolien aikana nautittiin uskovien keskellä KODEISSA, ei missään VALTION ASS HOLE KIRKOSSA, jossa naislespopapit mellastavat perinnäissäännöissään!
amen
meinaatko, että vauvat kulkivat myös Punaisen meren läpi ihan YKSIN oman USKONSA kautta? ei vauva pysty kävelemäään eikä myöskään tekemään uskonratkaisua.
kaste on ihmisen oma ratkaisu ja liiton vahvistus, ei sitä vauva itse voi tehdä eikä tarvitse. vauvassa ei ole syntiä ennenkuin hän kasvaa tekemään valintoja. toki perisynnin takia hän aina joutuu syntiseksi ellei ole uskossa. uskon että apsotolien aikana USKOVAT kastoivat lapsensakin, koko perhekunta pelastui, mutta se ei tarkoita sitä
, että koko KANSAKUNTA pitäisi pakkokastaa vauvakastella, ateistit ja homot ja kaikki! eihän sillä lailla kukaan tule uskoon, kastamalla vauvoja!
Eri
Kaste ei ole ihmisen oma ratkaisu. Kääntyminen on ihmisen oma ratkaisu.
Ilmeisesti suurin osa kirkosta eronneista liittyy myöhemmin vanhoillislestadiolaisiin.
naispappeus on haureus
Minun kansani kysyy puultansa, ja sen sauva (PAAVIN SAUVA) sille vastaa; sillä haureuden henki on eksyttäväinen: haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa.
Heidän tekonsa eivät salli heidän kääntyä Jumalansa puoleen, sillä haureuden henki on heidän sisimmässänsä eivätkä he tunne Herraa.
Kaikki tämä porton suuren haureuden tähden, tuon ihanan sulottaren, ovelan velhottaren, joka myi kansakunnat haureudellaan, sukukunnat velhouksillansa.
Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti suurin osa kirkosta eronneista liittyy myöhemmin vanhoillislestadiolaisiin.
Kuulostaa uskomattomalta.
Jossakin vaiheessa joko kansankirkko palaa takaisin Raamatun sanaan
tai siihen vielä uskovat perustavat uuden kirkon. On jo Kirkkokansan omat messut. Kirkkokansa.fi
Jää nähtäväksi, ei anneta harhaopeille periksi
Vierailija kirjoitti:
Jossakin vaiheessa joko kansankirkko palaa takaisin Raamatun sanaan
tai siihen vielä uskovat perustavat uuden kirkon. On jo Kirkkokansan omat messut. Kirkkokansa.fi
Jää nähtäväksi, ei anneta harhaopeille periksi
Raamatusta:
21Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.
22Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. 23Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.
Eri
Te olette käsittäneet väärin, mitä nuo asiat tarkoittavat.