Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se kyllä jännä yhteensattuma, että nuorison pahoinvointi lisääntyy

Vierailija
24.09.2008 |

sitä mukaa kun ihmiset hylkäävät Jumalan, eroavat kirkosta ja vaativat uskonnon opetuksen poistamista kouluista. Ehkä olisi syytä palautta uskonnolle sille kuuluva arvo kouluihin mikä sillä joskus oli. Etenkin rikkinäisten kotien lasten olisi hyvä kuulla, että vaikka kukaan muu ei rakastaisi niin Jeesus rakastaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ennaltaehkäisevää työtä karsitaan niin ettei siitä jää juuri mitään jäljelle ja aikuiset stressaa hulluna töissä.

Lisäksi on jännä yhteensattuma, että nuorison pahoinvointi lisääntyy kun viljan maailmanmarkkinahinta nousee. Tai lisää tähän ihan mikä tahansa viimeaikainen tapahtuma.

Vierailija
2/8 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei oo ärsyttävämpää ku tällanen paskan jauhaminen. Syy tämmöseen löytyy yhteiskunnassa olevasta epätasa-arvosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kuin rokotukset ovat yleistyneet

- vanhusten määrä lisääntyy

- Eurooppa yhdentyy

- Internet on levinnyt

- nuorissa absolutistien määrä kasvaa

- matalalattiabussit ovat yleistyneet

- keskipituus on kasvanut

- allergiat ovat lisääntyneet

- karkin syönti on lisääntynyt

Jännä yhteensattuma todellakin.

Vierailija
4/8 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestään. Ei suinkaan syy kirkostaeroamisiin voi olla siinä, että kirkko on jämähtänyt jonnekin keskiajalle masentavine, umpikuivine jumalanpalveluksineen ja 2000 vuotta sitten eläneille ihmisille tarkoitettuine oppeineen. Ei myöskään tietenkään voi olla syy siinä, etttei ihmiset tahdo enää osallistua yhtä riemumielin kuin ennen kirkon harjoittamaan homosortoon, ja kokevat vaikeaksi olla institutiossa joka moisen ihmisoikeuksia loukkaavaavan toiminnan hyväksyy ja siihen kehottaa.

Vierailija
5/8 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kuin rokotukset ovat yleistyneet

- vanhusten määrä lisääntyy

- Eurooppa yhdentyy

- Internet on levinnyt

- nuorissa absolutistien määrä kasvaa

- matalalattiabussit ovat yleistyneet

- keskipituus on kasvanut

- allergiat ovat lisääntyneet

- karkin syönti on lisääntynyt

Jännä yhteensattuma todellakin.

^^Niin totta, niin totta.

Uskonto on sitä paitsi vain yksi elämänfilosofia lisää, jonka varjolla voidaan ammuskella koulussa. "Poistetaan vääräuskoiset!!" Että kyllä niitä kirkon piirissä kasvaneita kakaroitakin voi vinksahtaa ihan yhtälailla kuin kamalia pakanalapsia.

Ja mitäs uskontoa koulussa sitten pitäisi opettaa, jotta vääryydet poistetaan? Sitä vanhaa kunnon luterilaista? Ei kiitos. Entäs ortodoksista? Ei kiitos sillekin. Minusta uskonto kuuluu aineena näihin yleissivistäviin oppiaineisiin, joiden suurin tarkoitus on antaa ihmisille tietoa, opettaa ymmärtämään naapuripulpetissa istuvaa tyttöä, joka on peittänyt hiuksensa. Uskontoa ei kuulu koulussa opettaa "uskokaa näin, tämä on oikein" -metodilla. Juuri sellainen "minä pääsen taivaaseen, sinä et" -pskan jauhanta lisää syrjäytymisuhkaa, masennusta, ahdistuneisuutta, omanarvon katoamista... Mikä taas on omiaan ruokkimaan tällaisia tapahtumia kuin nyt taas saimme todistaa.

Uskontoa kuuluu opettaa kouluissa, jos minulta kysytään. Mutta sen opetussuunnitelma olisi pistettävä uusiksi.

Vierailija
6/8 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät kuuluneet kirkkoon ja olivat hyvin uskonnon vastaisia. Minulle opetettiin, ettei mitään Jumalaa ole olemassa ja jne. Koulussamme ei kuitenkaan ollut ala-asteella mahdollisuutta et:n opetukseen ja olin uskonto tunneilla. Aloin uskoa Jumalaan ja siitä oli suuri apu, kun saatoin rukoilla ja oli edes joku jolle puhua huolistaan ja esim. siitä kun koulussa kiusattiin.

Vanhemmat eivät kuunnelleen, eivätkä välittäneet. Eivät näyttäneet mitenkään että olisivat minua rakastaneet.

En kuulu tänä päivänä kirkkoon enkä usko kaikkiin raamatun satuihin, mutta edelleen uskon omalla tavallani Jumalan olemassa oloon tai haluan uskoa. Siihen olen aina uskonut, että Jeesus täällä maan päällä on joskus ollut, mutta oliko se Jumalan poika sitä en tiedä. Nousiko Jeesus taivaaseen vai piilottivatko opetuslapset Jeesuksen ruumiin.

Mielestäni kirjoituksessasi on perää, mutta nuorison pahoinvointiin on muitakin syitä.

Vierailija
7/8 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ongelma on vanhempiesi tunnepuolella. Todennäköisesti olet onnekas _etteivät_ vanhempasi olleet uskovaisia. Olisit saanut ihan tuon saman kohtelun ja lisäksi tarvisit nyt uskontojen uhrien tukea. Olen itse matalan profiilin ateisti, mutta kyllä meillä lapsista välitetään, heitä kuunnellaan ja todellakin osoitetaan että rakastetaan, joka päivä!

Vierailija
8/8 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme tosin ole opettaneet lapsille kumpaakaan suuntaan, saavat itse valita mitä ja miten uskovat.

Ja väitän, että tässä perheessä pussataan halitaan, kerrotaan että rakastetaan huomattavasti keskivertoperhettä enemmän - myös perheen teinit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi