Miten juhlia kolmekymppisiä ilman alkoholia?
Kommentit (45)
Jos haluat päästä eroon ystävistäsi, niin järjestä ihmeessä alkoholittomat synttärit.
Eteisessä vahdit alkometrin kanssa, ettei vain joku grogin nauttinut pääse sisään.
On myös hyvä tehdä tarkistuksia välillä, ettei joku syntinen ole livahtanut taskumatit kanssa sisään.
Voi vaikka leipoa synttärikakun ja tarjota ystäville iltapäivällä kakkukahvit.
Ei kannata yrittää järjestää mitään biletysjuhlia, jos ei halua että kukaan käyttää alkoholia, tai varsinkin jos itsellä on vaikea olla käyttämättä mutta haluaa olla ilman.
Silti on ankeaa järjestää juhlat, joissa ei ole edes alkumaljaa. Suomalaiset kun tuppaavat olemaan selvin päin mahdottoman tylsää juhlaseuraa. Tämä on nähty monesti, koska tunnen liikaa raittiita ihmisiä.
Sen verran korjaan, että aina tai hyvin pitkään raittiina olleet ihmiset eivät pääosin ole tylsää seuraa, vaan hyvin hauskaa ja heittäytyvää. Sen sijaan "normaalisti" juovat tai vielä hiljattain juoneet eivät osaa rentoutua selvinpäin, koska ovat opettaneet aivokemiansa ja hermostonsa uskomaan, että ilman alkoholia puuttuu myös juhlatunnelma.
Katso vaikka lasten/nuorten discoja ja konsertteja, niissä on aina kova meno ja tunnelma ilman päihteitä. (Sokerihumala on toki oma lukunsa, mutta ei sekään ominaisuus mihinkään katoa, jos sitä ei päihteillä kadota.)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholittomuus ei noudata kansainvälisen tapakulttuurin sääntöjä.
Nyt oli hauska!
No, selvennän: juhlatarjoiluun kuuluu saumattomasti alkoholijuomat.
Onko vielä hauska😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuivaa!
En minä ainakaan tulisi alkoholittomiin kolmikymppisiin.
Ristiäiset, rippijuhlat ja ehkä ylioppilasjuhlatkin voivat olla alkottomia, mutta ei aikuisen synttärit.
Alkoholisti
En, mutta aikuisten juhlatunnelmaan kuuluu alkoholi.
Voihan se olla juomatta, joka ei syystä tai toisesta halua. Mutta onhan se äärettömän epäkohteliasta olla tarjoamatta juomaa.
Ei varmaan missään muualla kuin Suomessa edes pohdita moista.
Espanjalaiset alkoholittomat "juhlat". Ei koskaan.
Minulla lähinnä tuli mieleen, että jos ap:lla on vaikea olla itse juomatta, jos alkoholia on tarjolla ja muut juovat. Esimerkiksi jos on päihderiippuvuus, ja vasta lopettanut, niin mieliteot voi olla voimakkaita. Silloin voi olla parempi, ettei osta vieraillekaan alkoholia, ja varmasti kaikki ymmärtävät ja haluavat tukea ap:n raittiutta. Tai sanoisin, että joka ei sitä ymmärrä eikä halua tukea, ei ole oikea ystävä.
Tylsästi. Muista ilmoittaa kutsussa että luvassa on kuivat karkelot, niin ihmiset ymmärtävät mennä johonkin oikeisiin juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuivaa!
Ristiäiset, rippijuhlat ja ehkä ylioppilasjuhlatkin voivat olla alkottomia, mutta ei aikuisen synttärit.
Alkoholisti
Eli sulla ei ole käsitystäkään, että mikä on alkoholisti. Ehkä parempi niin, mutta ole sitten hiljaa, ettet näytä noin tyhmältä.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat päästä eroon ystävistäsi, niin järjestä ihmeessä alkoholittomat synttärit.
Eteisessä vahdit alkometrin kanssa, ettei vain joku grogin nauttinut pääse sisään.
On myös hyvä tehdä tarkistuksia välillä, ettei joku syntinen ole livahtanut taskumatit kanssa sisään.
Raitistuessa ystäväpiiri meneekin usein uusiksi. Juopot jatkavat valitsemallaan tiellä ja heistä kannattaakin päästä eroon, koska yleensä he yrittävät houkutella kaikki muutkin juomaan.
Jauhojengiltä vinkit parhaista aineista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuivaa!
Alkoholisti
Voihan se olla juomatta, joka ei syystä tai toisesta halua. Mutta onhan se äärettömän epäkohteliasta olla tarjoamatta juomaa.
Espanjan puolen sukujuhlissa tosiaan on aina alkoholia. Erona suomalaisiin se, että kaksi pulloa riittää koko seurueelle koko illaksi. Vähän jääkin pois kaadettavaksi. Su
Ei teitä montaa ole jos kaksi pulloa riittää.
Oma espanjan suku on parikymmenpäinen ja kullekin pullonsa.. silti onnistuvat olemaan korkeintaan hiprakassa.
Suomalaiset kittaa olutta ja sidukkaa ja kyllä ovat päissään.
Vierailija kirjoitti:
Tylsästi. Muista ilmoittaa kutsussa että luvassa on kuivat karkelot, niin ihmiset ymmärtävät mennä johonkin oikeisiin juhliin.
Itse olet tylsä. Voihan sitä nyt muullakin tavalla juhlia kuin pitämällä jotain kännihuuruisia "karkeloita". Et ole koskaan käynyt kaverin kanssa lounaalla tai päivällisellä? Et ole käynyt kahvitilaisuudessa?
Keitä teetä ja leivo piparkakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet tylsä. Voihan sitä nyt muullakin tavalla juhlia kuin pitämällä jotain kännihuuruisia "karkeloita". Et ole koskaan käynyt kaverin kanssa lounaalla tai päivällisellä? Et ole käynyt kahvitilaisuudessa?
Totta kai olen, mutta nyt puhuttiin juhlimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuivaa!
Alkoholisti
Minulla lähinnä tuli mieleen, että jos ap:lla on vaikea olla itse juomatta, jos alkoholia on tarjolla ja muut juovat. Esimerkiksi jos on päihderiippuvuus, ja vasta lopettanut, niin mieliteot
Olkoon sitten järjestämättä koko juhlia. Todella itsekäs pointti.
Itse olin just juhlissa joissa päivänsankari on holiton ja samoin osa vieraista; tarjolla oli alkoholillisia juomia ja alkoholittomia juomia, alkumaljaksi oli holiton kuohari
Hyvät juhlat oli ja hauskaa oli se, että kun livemusa alkoi niin tanssilattian täytti holittomat vieraat ja holilliset istui lasi tai tölkki kädessä
Lähde viikonloppu reissuun, johonkin kaupunkiin. Oli se sitten Kuopio tai Berliini.
Siellä pitkiä turistikävelyitä ja hyvää ruokaa. Joku näyttely tai teatteri. Lontoossa on hyviä musikaaleja ja Euroopan parhaat standup clubit. Berliinissä paljon kokeellista teatteria. Ihania secondhand kauppoja, pariisissa parhaat.
Lontoo on Euroopan joulupääkaupunki, jos semmonen teema miellyttää.
Jos haluaa muulle järkätä, niin esim Suomi filmiteemaiset kakkukahvitukset. Ruusukuppeja, kahvikaakkuja ja ihanaa sanahelinää..
Miehen nelikymppisiä tässä tuumailtiin, niin mietittiin motivaatiomonttua, saunomista ja grillaamista. Ei edes oluita. Kutsuis vaan ne, jotka ymmärtää, eikä kampee piilopullojen kanssa. Tuommosen urheilurupeaman jälkeen olis hullua lähteä ryyppäämään. Voi olla liikaa kropalle.
Moni on kovin ahdistunut ja tarvitsee rohkaisua osallistuakseen sosiaaliseen toimintaan. Voi siis olla, että sellaiset jäävät tulematta (selitellen syytä itselleen tylsyydellä). Mutta itse pidothan sillä vain paranevat, kun paikalla on pelkästään reipasta ja sosiallista porukkaa.
Espanjan puolen sukujuhlissa tosiaan on aina alkoholia. Erona suomalaisiin se, että kaksi pulloa riittää koko seurueelle koko illaksi. Vähän jääkin pois kaadettavaksi. Suomituristit tuovat rahaa, mutta ei heidän ryyppäämistään muuten mitenkään ihastellen katsella.