Jenni jätti miehen, joka oli kiva ja siivosi Kehottaa muitakin naisia vaatimaan laatua (iltasanomien laatu uutinen)
Ei ole itsekästä pitää kiinni omista tarpeistaan, toteaa Jenni Ahosilta.
Siis mitä? Erosit suhteesta jossa toinen osallistui kotitöihin ja oli ihan kiva?
Jenni Ahosilta postasi tällaisen videon Instagram-tililleen, koska hänellä oli tärkeä viesti: parisuhteen ei tule olla pelkkää tyytymistä.
Meillä kaikilla on henkilökohtaisia, omaan identiteettiin perustuvia tarpeita. Jos ne eivät tule täytetyiksi, niin se vaikuttaa elämän tyytyväisyyteen aika radikaalisti, toteaa Ahosilta.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/5909a820-5697-4e30-a965-57575221bda0
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Oikein toivon, että tuo löytää jonkun salilla käyvän proteiinipirtelö-maken, joka sitten nussıi tuota kiihkeästi esittäen mukamas kiinnostunutta. Sitten lemppaa, että se on moro, tämä on nähty.
Sinäkin olet niin laiska ihminen, ettet jaksanut juttua lukea.
Vierailija kirjoitti:
Oikein toivon, että tuo löytää jonkun salilla käyvän proteiinipirtelö-maken, joka sitten nussıi tuota kiihkeästi esittäen mukamas kiinnostunutta. Sitten lemppaa, että se on moro, tämä on nähty.
Vähintään sen aikaa että tuo Jenni kiintyy ja rakastuu oikein kunnolla. Sitten vaan mahdollisimman yllättäen ja kylmästi lähtö. Ehkä lennosta vaihtaen seuraavaan. Ja perään toteamus että oli huonoa s*ksiäkin jota ei jaksa.
Öööh,
se dilemma kun nainen heivaa perushyvän kaikinpuolin toimivan miehensä ja alkaa laatia vaatimuslistaa uudelle kundille: niitä entistä laadukkaampia miehiä ei voi edelleenkään woltata tuosta vaan vaikka naisten suunnalta irtokarkkishoppailu miesten suhteen on ollut yleistä läpi vuosikymmenten- vain referenssit joilla se toteutuu näyttää elävän muutoksessa.
Useat naiset ovat hyvin itsekkäitä kunhan tunnesykkyrämykkyrän solmut oikenee ajoittain joka on taustalla aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riitti jutun viisi ensimmäistä riviä. Siitä jo psykologisesti riittävän älykäs pystyy näkemään henkilön luonteen.
Vierailija kirjoitti:
Öööh,
se dilemma kun nainen heivaa perushyvän kaikinpuolin toimivan miehensä ja alkaa laatia vaatimuslistaa uudelle kundille: niitä entistä laadukkaampia miehiä ei voi edelleenkään woltata tuosta vaan vaikka naisten suunnalta irtokarkkishoppailu miesten suhteen on ollut yleistä läpi vuosikymmenten- vain referenssit joilla se toteutuu näyttää elävän muutoksessa.
Useat naiset ovat hyvin itsekkäitä kunhan tunnesykkyrämykkyrän solmut oikenee ajoittain joka on taustalla aina.
Sinäkin vaan sepität juttuja, etkä lukenut koko alkuperäistä juttua. Olette te ihmiset hölmöjä. Jennillä on nyt uusi onnellinen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narratiivi kääntää syyn tuosta Jennistä poispäin. Vaikka usein se syyllinen löytyy peiliin katsomalla.
Eiköhän hän osaa itseensäkin mennä, kun työkseen kuitenkin valmentaa ihmisiä, niin pitää kyetä myös itsereflektioon. En tiedä, miten lyhytterapeuteilla, mutta psykoterapeuttien pitää itsekin käydä psykoterapiassa.
Ainakaan tuossa jutussa olevat kommenttinsa eivät kerro kyvystä itsereflektioon ja toisten kunnioittamiseen millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riitti jutun viisi ensimmäistä riviä. Siitä jo psykologisesti riittävän älykäs pystyy näkemään henkilön luonteen.
Höpöhöpö. Silti kommentoit ihan pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Se että mies on kiva ja osallistuu kotitöihin EI TODELLAKAAN RIITÄ. Kommunikaatio, toisen kunnioitus, tulla nähdyksi ja kuulluksi menee heittämällä kivan ja kotitöihin osallistuvan edelle. Myös minulla on kiva ja kotitöihin osallistuva mies jota rakastan, mutta nuo tärkeimmät asiat puuttuu ja todellakin menee vaihtoon. Ja ei, en ole lihava, ruma vaan kaunis, hyväkroppainen, itsenäinen, seksuaalinen, empaattinen, huolehtivainen.
En tiedä miksi tämä aihe triggeröi niin monia. Yleensä niitä joita tämä tavalla tai toisella koskettaa.
Meillä on vain yksi elämä. Muistakaa se.
Onko sellanen mies kiva, joka ei kommunikoi, kunnioita toista, anna tulla nähdyksi ja kuulluksi ??? Minusta ei.
M50
Vierailija kirjoitti:
Jep, kasvettiin erilleen jne :D
Onko syntyjään mies? Miehekkäät piirteet.
Voi hemmetti tätä keskustelua. Varmasti tarkoitti hyvää, mutta koskaan ei näköjään voi tietää miten porukka reagoi kun teet valinnan itsellesi. Omat valinnat elämässä kantsii ehkä pidättää itellä.
Mun ex-vaimo jätti mut 20 vuoden suhteen jälkeen. Viimeiset vuodet hän oli sporttihullu vähintään 6 päivää viikossa. Myös somesuosio kiinnosti häntä. Sksi hiipui pois.
Mä olin sitten se ylipainoinen tylsä mies. Siivosin ja tiskasin ja olin huolehtinut lapsista 17 vuotta. Saatoin pyöräillä hänen kanssaan leppoisasti 100km vaihteettomalla pyörälläni, mutta se ei merkinnyt hänestä mitään, koska en "harrastanut tavoitteellista liikuntaa". Jne. Aina siis tein asiat väärin. Milloin olin liikaa kotona, milloin taas liiaksi pois kotoa, kun tykkäsin näet käydä silloin tällöin parin tunnin kävelylenkeillä.
Erottiin, löysin mukavan, rennon ja sopivasti pyöreän uuden vaimon. Olipa hyvä, että ex halusi erota. Hän oli loppuvuosina irvikuva siitä leppoisasta nuoresta naisesta, johon rakastuin.
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja tästä keskustelusta ekan ja viimeisimmän sivun.
Lainaus jutusta:
Hän elää nykyään toimivassa suhteessa, mutta tietää entisen perusteella, millaista on, kun vuorovaikutus ei toimi.
Ennen ei ollut turvallisuuden ja hyväksynnän tunnetta. Ei kehdannut kertoa asioista tai jos niistä on kertonut, on se tuomittu, arvosteltu tai jollain tavalla lytätty, hän kuvailee.
Tällainen kohtelu johtaa siihen, ettei ongelmista enää haluakaan kertoa.
Minun kommenttini: Minä en sanoisi tuollaista miestä enkä suhdetta kivaksi.
Mitähän ne ovat ne asiat, joista ei kehdannut kertoa? Aika monella ne liittyy sexxiin. Polyamoria, haluaa isompaa melaa, ylipäätään vierasta melaa jne. Oma exäni ei kuulemma kiihottunut minusta enää 15 vuoden jälkeen, ja kertoi että haaveili, että tuntisi vielä joskus aitoa himoa. Muutenkin tuntui, että hänen miesmaku muuttui. Oli näet loppuvaiheessa lääpällään pitkiin ja laihoihin kestävyysurheilijoihin. Itse olin 180cm/80kg tavis.
Mä jätin 24-vuotiaana eka avokin, koska yksinkertaisesti oli palava halu kokeilla muitakin naisia. Avokki oli vasta toinen vuodekumppanini. Oikein kiva nainen ja meillä oli yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Pallit nyt kuitenkin ohjasivat, olin niin nuori vielä, että saatoin haluta laueta 6 kertaa päivässä.
Aina ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.
Ei, sellainen mies ei ole kiva joka ei näe naistaan. Jos perusasiat puuttuu puolin ja toisin, niin ei vittuakaan kiinnosta täyttääkö mies sen astianpesukoneen päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja tästä keskustelusta ekan ja viimeisimmän sivun.
Lainaus jutusta:
Hän elää nykyään toimivassa suhteessa, mutta tietää entisen perusteella, millaista on, kun vuorovaikutus ei toimi.
Ennen ei ollut turvallisuuden ja hyväksynnän tunnetta. Ei kehdannut kertoa asioista tai jos niistä on kertonut, on se tuomittu, arvosteltu tai jollain tavalla lytätty, hän kuvailee.
Tällainen kohtelu johtaa siihen, ettei ongelmista enää haluakaan kertoa.
Minun kommenttini: Minä en sanoisi tuollaista miestä enkä suhdetta kivaksi.
Mitähän ne ovat ne asiat, joista ei kehdannut kertoa?
Ja ainakin minä olen huomannut sen, että ei puhettakaan, että naisille voisi suoraan kommentoida mistä vaan ilman tämän nokkiinsa ottamista. Kaikilla naisilla ollut sama juttu ja olen erittäin ns. normaalien naisten kanssa seurustellut. Tradenomia, sairaanhoitajaa jne, että mistään kalluista ei ole kyse. Siksi yleistäkin. Saa todellakin miettiä, että nieleekö asian, vai onko sen ilmituominen kireän ilmapiirin ja mykkäkoulun arvoista.
Jenni on kaunis, joten voi edellyttää mieheltä statusta, muttei kuitenkaan niin paljon kuin Sanna voi.
Vierailija kirjoitti:
Voi hemmetti tätä keskustelua. Varmasti tarkoitti hyvää, mutta koskaan ei näköjään voi tietää miten porukka reagoi kun teet valinnan itsellesi. Omat valinnat elämässä kantsii ehkä pidättää itellä.
Kaikkia yksityisiä asioistaan ei kannata tuoda ihmisten eteen. Ellei ole valmis vastaanottamaan kritiikkiä myös.
Eiköhän hän osaa itseensäkin mennä, kun työkseen kuitenkin valmentaa ihmisiä, niin pitää kyetä myös itsereflektioon. En tiedä, miten lyhytterapeuteilla, mutta psykoterapeuttien pitää itsekin käydä psykoterapiassa.