Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kinkun sijaan tofupaisti, graavilohen sijaan porkkalaa

Vierailija
16.11.2025 |

Houkuttaako? Tossa on se hyvä puoli että koska porkkala on niin paljon lohta halvempaa niin sitä saa jokainen syödä niin paljon kuin sielu sietää! 

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää yrittää matkia kinkkua ja lohta? Miksi ei vaan tee itse kasvisruokaa? Tekoruoka on yleensä oudon makuista.

Vierailija
102/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en ole ikinä syönyt kinkkua enkä graavilohta, joten ei noi asiat mulle sinänsä ole niiden korvikkeita.

Mä haluaisin tehdä "silliä" jostain. Siis haluaisin vaan päästä syömään niitä erilaisia sillin marinadeja, niinkuin lasimestari, sinappi jne., ja tarvitsisin vaan jonkun "välineen" siihen. Tiedän, että niitä tehdään munakoisosta, mutta se rakenne on mulle jotenkin ällö, niin pitäisi keksiä jotain muuta. 

Miksi kasvisruuan pitäisi matkia liharuokia? Miksei se voi olla oma ruokansa?

Enhän minä haluakaan sen matkivan. Kuten sanoin, en ole ikinä syönyt lihaa. Ja nimenomaisesti sanoin, että haluaisin tehdä niitä sillimarinadeja ja niihin jotain, mikä ei muistuta silliä. 

Ihmisillä on kuitenkin myös täysi oikeus haluta kasvisruokansa matkivan liharuokia. Yleensä

Ei ihme että olet työtön ja katkera. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää yrittää matkia kinkkua ja lohta? Miksi ei vaan tee itse kasvisruokaa? Tekoruoka on yleensä oudon makuista.

Siksi että vegaanit eivät oikeasti pidä kasvisruoista vaan haluavat että ne eivät maistuisi kasviksilta eli heidän koko elämänsä perustuu teeskentelylle ja vastentahtoiseselle kieltäymykselle. 

Vierailija
104/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos.

Teen itse seitanista ohuita siivuja. Porkkana on joulupöydässä monella tapaa, muttei tönkkösuolattuna siivuina.

Monta muuta teen kasviskermaan tai kirkkaaseen liemeen. Ei jouluna kaiken tarvii olla kermalla ja voilla rikastettua, että tuotteen oma maku hukkuu... Laatikot ovat jopa muhevampia kun kanamunan tilalla käyttää gramjauhoja ja kasvisten keitinlientä notkistukseen. Ohraa porkkanalaatikkoon, niin pidetään pöytä lähes kotimaisena.

Kasviskermaa ei ole olemassa. 

Ei niin, eikä kauramaitoa.

Vierailija
105/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä kinkusta, mutta rakastan sinappeja. Tuollainen seitan lähtee ehdottomasti kokeiluun!

Kai tiedät että se on valkoisesta vehnäjauhosta pestyä gluteenia?

Vierailija
106/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä kinkusta, mutta rakastan sinappeja. Tuollainen seitan lähtee ehdottomasti kokeiluun!

Tämä. Parempi laittaa sinappia ranskanleivän päälle. 

Vierailija
107/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi aika järkyttävää, jos lohi "korvataan" porkkanalla, missä ei ole lainkaan samoja ravintoaineita. Moni tekee lapselleen sen karhunpalveluksen, että ajattelee, että jos lapsi ei tahdo syödä eläinperäistä ruokaa, otetaan vaan se osa ruoasta pois ja tarjotaan lisää sitä kasvista. Vajaassa kymmenessä vuodessa on jo kunnon terveysongelmat edessä aikuisellakin ja voi vaan kuvitella mitenkä tämä vaikuttaa kasvavan lapsen tai nuoren kehitykseen.

Ei tietenkään tuolla yhdellä aterialla ole mitään väliä. 

Vierailija
108/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että vegaanit eivät oikeasti pidä kasvisruoista vaan haluavat että ne eivät maistuisi kasviksilta eli heidän koko elämänsä perustuu teeskentelylle ja vastentahtoiseselle kieltäymykselle. 

En ole vegaani, mutta kasvissyöjinä löytyy paljon ihmisiä joiden primääri motiivi ei ole se ettei pidä lihavalmisteista, vaan eivät eettisesti halua lihatuotantoa tukea. Itse kuulun näihin ja vaikka rakastan liha- ja kalaruokia, haluan sekä eettisistä että terveydellisistä syistä siirtyä yhä kasvispainotteisempaan ruokavalioon. 

Vierailija
109/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos.

Teen itse seitanista ohuita siivuja. Porkkana on joulupöydässä monella tapaa, muttei tönkkösuolattuna siivuina.

Monta muuta teen kasviskermaan tai kirkkaaseen liemeen. Ei jouluna kaiken tarvii olla kermalla ja voilla rikastettua, että tuotteen oma maku hukkuu... Laatikot ovat jopa muhevampia kun kanamunan tilalla käyttää gramjauhoja ja kasvisten keitinlientä notkistukseen. Ohraa porkkanalaatikkoon, niin pidetään pöytä lähes kotimaisena.

Joojoo, eikä kookosmaitoa eikä hedelmälihaa eikä lehtipihviä... 

Vierailija
110/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan tuo porkkalakin olla silleen hyvä idea, ellei yritä sillä korvata proteiinia, vaan vaan tuoda sitä joulupöydän tunnelmaa sille vegaanillekin. Varmaan ilahduttaa, jos on kyläpaikassa vaikka mietitty häntäkin. 

Vierailija
111/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos.

Ei niin, eikä kauramaitoa.

https://kielikello.fi/kauramaito-ja-kaurajuoma/

Vierailija
112/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskivertoihmiselle on ihan ok, että prinssinakin nimi kuitenkin on prinssinnakki, vaikka se ei sisällä ollenkaan prinssiä? 

Vierailija
113/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: Vieraiden sijasta hiljaisuutta yksinään. Valinta tuokin.

Vierailija
114/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vehnän valkoisuus on täysin yhdentekevää seitanin kannalta. Se gluteeni kun on täysin sama valkoisessa ja täysjyvävehnässä, eli seitania voi valmistaa molemmista. Käytännössä tosin se nykyään valmistetaan melkein aina suoraan gluteenijauhosta, eikä vehnäjauhosta pesemällä. 

Vierailija
115/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en ole ikinä syönyt kinkkua enkä graavilohta, joten ei noi asiat mulle sinänsä ole niiden korvikkeita.

Mä haluaisin tehdä "silliä" jostain. Siis haluaisin vaan päästä syömään niitä erilaisia sillin marinadeja, niinkuin lasimestari, sinappi jne., ja tarvitsisin vaan jonkun "välineen" siihen. Tiedän, että niitä tehdään munakoisosta, mutta se rakenne on mulle jotenkin ällö, niin pitäisi keksiä jotain muuta. 

Miksi kasvisruuan pitäisi matkia liharuokia? Miksei se voi olla oma ruokansa?

Enhän minä haluakaan sen matkivan. Kuten sanoin, en ole ikinä syönyt lihaa. Ja nimenomaisesti sanoin, että haluaisin tehdä niitä sillimarinadeja ja niihin jotain, mikä ei muistuta silliä. 

Ihmisillä on kuitenkin myös täysi oikeus

Ei ihme että olet työtön ja katkera. 

Sinähän se tiedät random vauvapalstakommentoijien työtilanteen ja katkeruuden asteen

Vierailija
116/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porkkala on niin pahaa ettei sitä kiljumatta syö

Jaa, mä tykkään ja aivot meni vähän nurin kun se maistuu aivan savulohelta olematta lohta. Pidän kyllä graavi- ja savulohestakin.

Mä tykkään myös porkkalasta vaikka syön myös kalaa. 

Porkkalasta saakin hyvää kalaa.

Vierailija
117/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei houkuta yhtään.

Vierailija
118/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi aika järkyttävää, jos lohi "korvataan" porkkanalla, missä ei ole lainkaan samoja ravintoaineita. Moni tekee lapselleen sen karhunpalveluksen, että ajattelee, että jos lapsi ei tahdo syödä eläinperäistä ruokaa, otetaan vaan se osa ruoasta pois ja tarjotaan lisää sitä kasvista. Vajaassa kymmenessä vuodessa on jo kunnon terveysongelmat edessä aikuisellakin ja voi vaan kuvitella mitenkä tämä vaikuttaa kasvavan lapsen tai nuoren kehitykseen.

Ei tietenkään tuolla yhdellä aterialla ole mitään väliä. 

Porkkanassa on KAIKKI mitä ihminen tarvitsee. Ihmiset syö LIIKAA proteiinia!!

- Ada24v, vegan, osastolla toist. 

Vierailija
119/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos.

Joojoo, eikä kookosmaitoa eikä hedelmälihaa eikä lehtipihviä... 

Ei niin sillä nuo ovat kookosta ja hedelmää. 

Vierailija
120/155 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku on inhottavaa. Lapsena vanhemmat osti aina valtavan kinkun jota sitten syötiin loppuvuosi. Inhottavaa kuivaa töhkää ja niitä koloja joissa sitä kirkasta mönjää. Hyi olkoon! >P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan