Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet eivät enää lähesty naisia? Missä kosiskelu ja rohkeus tavoitella haluamaansa?

Vierailija
16.11.2025 |

Naisena en voi ymmärtää mihin miehet on oikein kadonneet. 

Kommentit (245)

Vierailija
221/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edinburgh, Skotlanti. Olin menossa erääseen kauppaan, ja ennen kuin ehdin itse tarttua kaupan ovenkahvaan, sen lähellä ollut mies avasi minulle oven, kohotti hiukan hattuaan ja kumarsi aivan kevyesti. Katsoi nopeasti tuikkivilla silmillään omiini ja hymyillen sanoi pelkästään Madam. Kiitin iloisesti ja menin ostoksille. 

Eli odotat että miehet alistuvat palvelijoiksesi. Työnnä tasa-arvosi pılluusi. 

- Forever single

Vierailija
222/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat jotenkin avuttomalta lahnalta. Silloin kun itse olin nuori, niin tein kyllä aktiivisesti aloitteita itsekin, vaikka olin nainen. Puuttuuko teiltä nykynuorilta sosiaaliset taidot, vai miten se vieraalle ihmiselle puhuminen voi olla niin vaikeaa?

Itse ei ole ikinä tarvinnut aloitetta tehdä, on aina mies tajunnut itse tulla juttelemaan. Tulevat vieläkin, vaikka olen jo naimisissa, enkä kiinnostunut. Onko sinussa joku vika, kun joudut itse tekemään aloitteet ja kerjäämään huomiota?

-Eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat tehneet valtaosan aloitteista vuosituhansien ajan. Sovitaan, että vaikkapa seuraavat 2000 vuotta on naisten vuoro.

Ehh.. Aika kauan saat tuolla sun pienisieluisella asenteella odotella naisilta alotteita. Eli, sä valitset olla yksin. Se on ihan ok. Sä saat olla yksin, jos niin viihdyt. Hanki vaikka koira. Koirat on kivoja ja niistä on paljon seuraa. Mutta turha on sitten kitistä naisten perään ja miksei he lähesty sua. En kylläkään usko että naiset tässä mitään menettää, ei ne olisi sua huolineet vaikka oisitkin lähestynyt. Normaalit miehet lähestyy naisia yhä livenä ja somessa.

Huomasitko, kumpaa sukupuolta tämän ketjun aloittaja on?

Tässähän on nyt kyse siitä, että osa naisista ihmettelee, kun heihin ei osoiteta kiinnostusta. 

Miehet eivät tässä kitisseet naisten tai koirien perään. 

Vierailija
224/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edinburgh, Skotlanti. Olin menossa erääseen kauppaan, ja ennen kuin ehdin itse tarttua kaupan ovenkahvaan, sen lähellä ollut mies avasi minulle oven, kohotti hiukan hattuaan ja kumarsi aivan kevyesti. Katsoi nopeasti tuikkivilla silmillään omiini ja hymyillen sanoi pelkästään Madam. Kiitin iloisesti ja menin ostoksille. 

Jatka maksullisissa käymistä. Heille ei tarvitse avata ovia, eikä hymyillä. Kumpikin näistä on sinun kyvyilläsi ylivoimainen ponnistus. Onneksi kaltaisesi heikoin aines poistuu geenipoolista luonnonvalinnan kautta.

Vierailija
225/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehet ja naiset ovat erilaisia. Mies on luonteeltaan saalistaja, aloitteentekijä, ja myöhemmin avioliitossa perheenpää. On eräänlainen miehen koulu avioliittoa varten kyetä tekemään aloite. Mikäli mies on naisesta aidosti kiinnostunut, hän kyllä tekee aloitteen. Ellei hän siihen pysty, hän ei ole valmis parisuhteeseen. Jos nainen joutuu tekemään aloitteen, se tarkoittaa sitä, että mies ei ole hänestä tarpeeksi kiinnostunut. Tällainen suhde ei tule onnistumaan. "

Kumma juttu miten sukupuoliroolit onkin ihan jees juttu, jos ne hyödyttävät naisia. 

Minulle sukupuoliroolit ovat jees. Mies saa olla perheenpää ja pääelättäjä, aktiivinen, aloitekykyinen ja kilpailuhenkinenkin. Nainen on päävastuussa kodista ja lapsista. Nainen on hoivaavampi, pehmeämpi ja vastaanottavampi. Nämä erot saavat näkyä jo silloin kun tavataan ensimmäistä kertaa. Naisena en olisi ikinä suostunut tekemään aloitetta; en ikinä olisi silloin voinut luottaa siihen, että mies rakastaa minua. 

Vierailija
226/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinko teille miehille on käynyt? Juttelet naiselle ja siitä tulee rikosilmoitus?

Voi tulla. Voi olla että hän myös kuvaa miehen ja lähettää sen valheiden saattelemana miehen työpaikalle, tavoitteena saada miehelle potkut.

Ei tietenkään kaikki naiset, mutta eihän se naamasta näy kuka ei tee tuollaista.

Joten, kaikki naiset kunnes ei yksikään nainen.

Siis ei kaikki naiset -sepitys. Sitten kun naiset puhuu raiskauksista niin miehet huutaa: ei kaikki miehet! Miksi valitsette karhun byäääh!

Make it make sense.

Vierailija
227/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en naisena tee enää niitä aloitteita, koska aina kun olen tehnyt ja siitä on alkanut parisuhde, on myöhemmin käynyt ilmi, ettei mies oikein ollut minusta viehättynyt, mutta kun ei sillä hetkellä parempaakaan ollut tarjolla, ja "pillu se on hiirelläkin", niin on sitten alkanut mun kanssa olemaan. Tietenkään kertomatta tätä minulle, ennen kuin sitten kun löytää sen paremman ja täytyy ilmoittaa mulle että juttu on loppu. Sitten voidaan kertoa, että alusta asti vähän tuntui ettet ole mun tyyppiä tms. Yhden tämmöisen kanssa haaskasin 4 vuotta parasta pariutumisikääni. 

Eli jos nainen tekee aloitteen, ei voi mitenkään olla varma että mies oikeasti on kiinnostunut, muuta kuin sen verran että on tuo sen verran siedettävä että jonkun aikaa voi sitä paneskella / käyttää yksinäisyyttä helpottamaan.

Vierailija
228/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatka maksullisissa käymistä. Heille ei tarvitse avata ovia, eikä hymyillä. Kumpikin näistä on sinun kyvyilläsi ylivoimainen ponnistus. Onneksi kaltaisesi heikoin aines poistuu geenipoolista luonnonvalinnan kautta.

Onneksemme myös kaltaisesi katkera täti poistuu myös geenipoolista luonnonvalinnan kautta, kun ei kukaan mies halua edes seksiä kanssasi. Sepäs vasta on naisena nöyryytys.

Vierailija
229/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksemme myös kaltaisesi katkera täti poistuu myös geenipoolista luonnonvalinnan kautta, kun ei kukaan mies halua edes seksiä kanssasi.

Voivin vaikka väittää, että miehen sielua korventaa seksittömyys enemmän kuin naisen, me olemme mukautuvaisia ja hyvin on tähänkin asti mennyt itselläkin jo useampaa vuotta! Ja ihan omaehtoisesti vielä. 

Vierailija
230/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori täysi-ikäinen 90-luvun alussa. Silloin ei ollut nettiä, eikä kännyköitä (paitsi joo ne ihan perustiiliskivet joissa ei tod ollut kameraa). Kukaan ei kuvannut mitään eikä julkaissut mitään. M amuja ei juuri ollut.

Baareissa miehet lähestyi naisia, ja joskus myös naiset miehiä. Kyllä, ehkä oli mautonta läppää, mutta toisaalta silloin huumori myös tv ssä oli todella erilaista (hauskempaa). Miehet saattoivat kourasta naista perseestä, ja uskalsivat suoraan ehdottaa. Minun aikana naiset uskalsivat sanoa ettei kiinnosta - tiedän sen siitä että sain ehkä noin tuhannet pakit. Ensen jälkeen roikkunut lahkeessa, eikä minusta kukaan muukaan, koska jos ei pipparia irronnut yhdeltä, niin toiselta saattoi irrota eikä ollut järkeä tuhlata aikaa nihkeään neitoon.

Minun aikana jos lähti jonkun mukaan, niin se oli automaattisesti lupaus seksistä, hyvin harvoin joku sanoi että sitten vain nukutaan. Jos oli näin niinnsitä kunnioitettiin. 

Eli seksuaalisuus oli melko avointa jo baarissa ja panemaan lähdettiin yhteisymmärryksessä. Poket kyllä pitivät huolen jos näytti siltä että pari kundia taluttaa sammunutta mimmiä johonkin.

Meno on nykyään aika erilaista, miehen oikeusturvan kannalta pitää olla oikeasti joko allekirjoitettu lappu (haluan itse seksiä xx kanssa) tai video jossa nainen sanoo wttä haluaa panna. Jossain tapauksissa tämä ehkä toimii, mutta itselle olisi vähän turn off. 

Nimittäin nykyään usein käy niin, että nainen saattaa olla illalla kiimainen ja himokas tekemään vaikka mitä, mutta viikon päästä morkkiksissa alkaa tuntua siltä että mut kyllä rai skattiin.

Jos kuvioissa on ma muja, niin on selvä että  rai skaus tapahtui, suomalaisten kanssa kyllä harvemmin ja yleensä kyse juuri siitä että alkaa myöhemmin vaan kaduttamaan.

Vierailija
231/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en naisena tee enää niitä aloitteita, koska aina kun olen tehnyt ja siitä on alkanut parisuhde, on myöhemmin käynyt ilmi, ettei mies oikein ollut minusta viehättynyt, mutta kun ei sillä hetkellä parempaakaan ollut tarjolla, ja "pillu se on hiirelläkin", niin on sitten alkanut mun kanssa olemaan. Tietenkään kertomatta tätä minulle, ennen kuin sitten kun löytää sen paremman ja täytyy ilmoittaa mulle että juttu on loppu. Sitten voidaan kertoa, että alusta asti vähän tuntui ettet ole mun tyyppiä tms. Yhden tämmöisen kanssa haaskasin 4 vuotta parasta pariutumisikääni. 

Eli jos nainen tekee aloitteen, ei voi mitenkään olla varma että mies oikeasti on kiinnostunut, muuta kuin sen verran että on tuo sen verran siedettävä että jonkun aikaa voi sitä paneskella / käyttää yksinäisyyttä helpottamaan.

Mistä sulla on fantasia, että naiset ei tuollaista "shoppailua" harrasta, että ollaan puolivaloilla matkassa, kun ehkä kuitenkin tulee vastaan joku komeampi/mukavampi/rikkaampi/tai mikä ikinä se asia onkaan?

Ihan samalla tavalla naiset yksinäisiä yms kuin miehetkin ja ihan samoilla keinoilla sitä poistavatkin sitä puutosta mitä tuntevat. 

Vierailija
232/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on niin koettu,ei kiitos enää,vapaus vei voiton,elän nyt ihan kuten haluan,molemmat voittaa

Vierailija
233/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kosiskelee paraikaa parikin urhoa, joista kumpaakaan en tavannut diginä.

Vierailija
234/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi pikku poikia.. jos TODELLAKAAN ette tiedä, mitä eroa on kohteliaalla lähestymisellä ja ahdistelulla, niin kirjakauppaan/kirjastoon mars. Sieltä mukaan joku käytösopas (siis KÄYTÄSopas, ei pelimiesopas) ja sitä pänttäämään. Niitä löytyy varmasti selkokielisinäkin, niin pöljemmätkin ymmärtävät. Ugh, olen puhunut!

Opettele saatana kirjoittamaan juntti.

Vierailija
235/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Luultavasti ainoa jota osaat naiselle puhua on seksi. Naiselle voi puhua ihan normaaleita asioita, olematta seuranhaussa.

Häirintä on sitä vainotaan ja seurataan elämää monta vuotta tai puhutaan ensiksi seksistä yms.

nimimerkki stalkkarin uhri"

Niinpä. Ihan hyvin kollegalle voi jutella töissä. Kassaa voi tervehtiä ja kysyä mitä kuuluu. Kadulla voit kysyä vieraalta, paljon kello on. Muuallakin voi kohteliaasti noteerata toisen olemassa olon tervehtimällä. Mikään noista ei ole ahistelua. 

Vierailija
236/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksemme myös kaltaisesi katkera täti poistuu myös geenipoolista luonnonvalinnan kautta, kun ei kukaan mies halua edes seksiä kanssasi.

Kuka tahansa nainen saa seksiä milloin haluaa.

Sinun kanssa ei halua seksiä kukaan ikinä.

Siinä ne faktat.

Vierailija
237/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa nainen saa seksiä milloin haluaa.

Sinun kanssa ei halua seksiä kukaan ikinä.

Siinä ne faktat.

Silti panin äitiäsi ;) 

Vierailija
238/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen saa kyllä itsekin oven auki ja osaa ottaa lompakon mukaan ravintolaan.

Vierailija
239/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sulla on fantasia, että

Varmaan siitä, etten tunne oikein tuollaisia naisia. Siis sellaisia, jotka olisivat alusta asti tunteneet, ettei tuo tyyppi oikein viehätä, enkä usko että tästä tulee mitenkään pitkää suhdetta, mutta silti teeskentelisi siinä ihastunutta ja rakastunutta ja käyttäytyisi kuin oltaisiin todella vakavissaan parisuhteessa. Minusta tuntuu, että naiset usein enemmän tiedostaa, ehkä hedelmällisen iän rajallisuuden takia, että elämää ei kannata tuhlata vuosikausien hengailuun sellaisten miesten kanssa, joiden kanssa ei lopulta halua olla, jos haaveissa on avioliitto ja perhe.  

Vierailija
240/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko neitokaisten sormet lähestyvät pikkareiden sisäpuolta...? ;)