Nordean ID-laite ei toiminutkaan
Tällä hetkellä ainoa tapa päästä maksamaan omalta tililtä laskuja.
Nordea ID-laite ei yllättäen toiminutkaan. Vaikka kuinka sihtaat QR toiminto ei anna tunnusta.
Ja nyt on aivan turha tulla länkyttämään puhelin-pankista. Ei ole vaihtoehto.
Kommentit (254)
Toimii kyllä. Puhelin/ tabletti tasaiselle alustalle ja itse tähtäät suoraan ylhäältäpäin aika läheltä 5 cm. Onnistuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vit_tu mitä tampioita olette😂
Hyvä tekniikka palvelee niin, että "tampiotkin" osaavat. Nyt ihmiset ovat itse orjuuttaneet itsensä palvelemaan kömpelöä tekniikkaa. Koskee monia muitakin asioita kuin Nordean teknologisia ratkaisuja. Asiakkaiden ja kansalaisten pitäisi vaatia parempaa ja helppokäyttöisempää tekniikkaa.
Kun pankkien sivuja päivitetään, niin yleensä ne muuttuu huonompaan suuntaan, eli käytettävyys edellä ei juurikaan mennä.
Sama koskee muuten monen muunkin puljun sivuja.
Vierailija kirjoitti:
Toimii kyllä. Puhelin/ tabletti tasaiselle alustalle ja itse tähtäät suoraan ylhäältäpäin aika läheltä 5 cm. Onnistuu!
No on se nyt helevetti, että laskun maksun onnistumiseksi pitää heittää voltti etuperin kerien. Asioiden pitäisi helpottua ja sujuvoitua, eikä mennä koko ajan monimutkaisemmiksi ja työläämmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelinkin eilen kun yritin maksaa yhtä laskua,scannaaminen ei onnistunut.
Onko kukaan kokeillut tänään (18.11)pelaako??
Hei! Onko sinulla aiemmin onnistunut ihan hyvin maksaminen scannaamalla,mutta vasta eilen sakkasi laite?
----> No kyllä siinä laskun tietojen yhteydessä luki palkissa että ne laskun tiedot täsmäävät. Sitten kun piti scannata niin ei onnistunut se scannaus vaan palasi aina alkutilanteeseen eli just kuten arvasit: pyytää scan tai menu. Ja kyseessä toistuvais -lasku jonka aika säännöllisesti suoritan tililtäni. Paitsi nyt kun ei onnistunutkaan ID- laitteen kanssa. Sen valkoisen maksulaitteen kanssa aiemmin ei ikinä mitään ongel
Sulla voi olla sama ongelma kuin mulla. Otin tiedot firman itsensä toistuvais-lasku osiosta. Se oli siellä antanut itselleen nimen xxxx. Kopsasin sen sieltä, kun näin neuvoivat tekemään
Nordea ilmoitti, että nimi ei ole xxxx vaan xxxxX. Korjasin nimen ja olin onnellinen. Silti kone ei suostunut maksamaan vaan palasi aina Scan Menu -osioon.
Myöhemmin kävi ilmi, että VAIKKA firman nimi on xxxx ta......
- Jos kerran tilinumero ja viite + summa on kohdallaan, niin kai se nimi voi olla vaikka sinnepäinja perille menee. Laskuhan kohdentuu tilinumeron ja viitteen mukaan, vai eikö enää ?
..... Sulla voi olla sama ongelma kuin mulla. Otin tiedot firman itsensä toistuvais-lasku osiosta. Se oli siellä antanut itselleen nimen xxxx. Kopsasin sen sieltä, kun näin neuvoivat tekemään
Nordea ilmoitti, että nimi ei ole xxxx vaan xxxxX. Korjasin nimen ja olin onnellinen. Silti kone ei suostunut maksamaan vaan palasi aina Scan Menu -osioon.
Myöhemmin kävi ilmi, että VAIKKA firman nimi on xxxx ...
- hei, en usko ongelman olevan siinä, sillä tuon scannauslaite ei päästänyt minua kirjautumaan muihinkaan palveluihin myöskään, omille Nordean sivuille päästi muttei sielläkään antanut laskuja suorittaa tai tilisiirtoja.
-Ei toiminut, mutta kiitti rohkaisusta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei halluu. Vaikka ossaakin.
Helvetin iso ja kolho laite, jolla tähdättävä QR- koodia...Kysehän on tahallisuudesta, jotta mahdollisimman moni käyttäisi mobiiliappia. Entinen tunnuslukulaite oli kapea ja näppärä!
Laite pitää aktivoida, siihen annettu koodi.
Vierailija kirjoitti:
Lähetetty Nordean tekstiviestinä tilaamisen jälkeen.
Puhuva tunnuslukulaite, miten sen saa?
ID laite on näköjään epäluotettava ja näin ei voi olla kirjautumislaitteen kohdalla. Ihmisten on tärkeää päästä vaivatta ja luotettavasti kirjautumaan pankkitunnuksilla omiin tärkeisiin palveluihin. Myös ilman älypuhelinta.
- Se aktivoidaan vain yhden kerran. Yhden kerran tarvitsee aktivoida laite sillä koodilla mikä tulee tekstiviestinä. Aivan. Kyllä. Sen jälkeen ID-laitteen toiminnot tulee toimia vaivattomasti ja scannata laskut ja päästää ihmiset kirjautumaan sisään tarvitsemiinsa palveluihin vaivattomasti.
Ja näin ei nyt ole käynyt. Ihmiset pulassa. Kannattaa lukea viestiketjua , oikeasti, ennenkuin vastailee.
Vierailija kirjoitti:
- Se aktivoidaan vain yhden kerran. Yhden kerran tarvitsee aktivoida laite sillä koodilla mikä tulee tekstiviestinä. Aivan. Kyllä. Sen jälkeen ID-laitteen toiminnot tulee toimia vaivattomasti ja scannata laskut ja päästää ihmiset kirjautumaan sisään tarvitsemiinsa palveluihin vaivattomasti.
Ja näin ei nyt ole käynyt. Ihmiset pulassa. Kannattaa lukea viestiketjua , oikeasti, ennenkuin vastailee.
Miksi pitäisi lukea, en ole neuvomassa aloittajaa, vaan keskustelemassa aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
ID laite on näköjään epäluotettava ja näin ei voi olla kirjautumislaitteen kohdalla. Ihmisten on tärkeää päästä vaivatta ja luotettavasti kirjautumaan pankkitunnuksilla omiin tärkeisiin palveluihin. Myös ilman älypuhelinta.
Puhuvan tunnuslukulaitteen käyttö loppuu parin kuukauden päästä. Yritetään miettiä sokealle lapsellemme jotain vaihtoehtoa, jota hän pystyisi käyttämään. Pankki pakko vaihtaa, koska Nordea ei tarjoa sokealle sopivaa vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Et saa puhuvaa laitetta enää mitenkään. Se poistuu käytöstä maalikuussa ja enää ei ole pitkään aikaan uusia annettu. Perseestä erityisesti niille, jotka ihan oikeasti tarvitsisivat esteettömän laitteen eivätkä vain periaatten vuoksi ulise tekniikan kehittymisestä.
Puhuvan tunnuslukulaitteen käyttö loppuu parin kuukauden päästä. Yritetään miettiä sokealle lapsellemme jotain vaihtoehtoa, jota hän pystyisi käyttämään. Pankki pakko vaihtaa, koska Nordea ei tarjoa sokealle sopivaa vaihtoehtoa.
--> Voi ei. Olen pahoillani, tuo on todella väärin.
Eikö sul oo puhelimessa sit Nordea sovellus ja sit siihen ID sovellus?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sul oo puhelimessa sit Nordea sovellus ja sit siihen ID sovellus?
No mitäpä lottoot, jos käytössä on ID-laite?
Sulla voi olla sama ongelma kuin mulla. Otin tiedot firman itsensä toistuvais-lasku osiosta. Se oli siellä antanut itselleen nimen xxxx. Kopsasin sen sieltä, kun näin neuvoivat tekemään
Myöhemmin kävi ilmi, että VAIKKA firman nimi on xxxx tai Nordean järjestelmässä xxxX, sen viitenro-pankkitili-YHDISTELMÄN kanssa olisi pitänyt käyttää tämän kyseisen sijoituspalvelun sijoitustilin nimeä, joka voisi olla vaikkapa Kiina Indeksi 25.
Ongelma: itse firma antaa väärän nimen tilin yhteyteen. Nordea korjaa firman nimen mutta ei ota kantaa siihen, että firma on alunperin antanut kokonaan väärän nimen joka olisi pitänyt sijoitusyhtiön nimen sijaan heidän indeksirahastonsa nimi.
Kätevää?
Huom. kuten sanottu, tässäkin yritettiin toistuvaismaksua. En tiedä, onko ongelma sittenkin siinä. Selvittelen itsekin edelleen tätä ongelmaa. Mutta olen kerran saanut laitettua tuohon firmaan rahaa tuolle samalla tilille käyttämällä indeksirahaston nimeä sijoitusyhtiön nimen sijaan. Pakko kai sen olisi taas onnistua.