Kyllä sai taas pyöritellä silmiään kun kävin eilen kirppiksellä
Monessa pöydässä oli reikäisiä ja tahraisia "merkki"vaatteita myynnissä hintaan 5-10€. Esim. valkoinen Puman huppari, jossa hihoissa tahroja 6€!
Koittakaa nyt ymmärtää, että likaiset ja rikkinäiset vaatteet ei kuulu edes kirppareille vaikka miten olisi "merkkiä". Ja jos se sinne on pakko viedä, niin niiden arvo on alle euron.
Kommentit (99)
Aikoinaan Lahdessa oli huippuluokan kirpputorit. Nyt vähän aikaa sitten vieraillessani kaupungissa tein nostalgiakierroksen kirppsreilla.
Jestas mitä sontaa ihan jokaisessa. Edes Tiimari ei olisi myynyt sellaista kuraa valikoimissaan. Ja pöydät kasattu täyteen pikamuotirytkyjä & kiinasälää.
"Parasta" ovat nämä, jotka tunkevat sen hyllynsä niin täyteen että jos haluaa katsoa yhtä niin kaikki tippuu päälle/ lattialle. Ja jos tuollaisessa on vielä just likaista, rikkinäistä tai kulahtanutta. Toki hyllypaikat ovat aika kalliita, mutta on tuo silti ihan hemmetin ärsyttävää. Saako niitä sitten sen enempää edes myytyäkään?
Hauskin kirpparilöytö oli kyllä käytetty vessaharja 😂 Oli sellanen ridpaantunut eli selkeästi käytetty... Hyi että 🤢
Vierailija kirjoitti:
Pyöritellään edelleen siellä silmiäiämme. Ei ole pakko ostaa. Eikö niin. 🙄😒🙄😒🙄🙄🙄🙄
Olet siis kantanut roskasi kirpparille ja tunsit piston sydämmessäsi?
Kirpparilla joslus tuli vastaan sipulipurkki, jonka sisällä oli homeinen sipuli
Monet kirppikset nykyään seuloo itse mitä ihmiset pöytiin tuo. Hyvä juttu.
Minua ihmetyttää myös se, että kun otan pöydän, niin vien sinne siistiä, puhdasta ja ehjää tuotetta. Hinnoittelun todellakin halvalla.. laadukas lähes uudenveroinen tuote joka maksaa noin satkun ja pyydän 20€, niin ei mene kaupaksi. Sitten ne 1-2€ halpisrätit yms menee..
Kaipaan kyllä niitä aikoja, jolloin kirppikseltä teki oikeasti hyviä löytöjä. Kelvollisia vaatteita löytyi ihan muutamalla eurolla. Kun täällä kivijalkakirppis vielä viimeisiä aikoja oli, niin siellä pyörähdettyä piti lähteä viereiseen vaatekauppaan. Oli meinaan halvemmat hinnat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kirpputorilla, joku myi kuollutta kaktusta. Oli ihan oikeasti sellainen kuivunut käppyräinen kaktus. Kurkkasin hinnan, niin lähemmäs kymmenen euroa taisi olla.
Niinkö oli?. Voi nyt kuheeetaa....😱😱😱😱😱
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi käytetyt rasvapurkit on vietävä jäteasemalle niille tarkoitettuun keräykseen. Ei niitä saisi laittaa edes sekajätteeseen eikä ainakaan viemäriin.
Ei jäteasemilla todellakaan ole ihovoiteille omaa keräystä, konerasvat eri asia.
Vanhentuneet kosmetiikkatuotteet, kuten meikit ja ihonhoitotuotteet, ovat pakkauksineen sekajätettä. Tyhjät muoviset kosmetiikkapakkaukset käyvät muovipakkauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Aina ihmettynyt pöydät jotka näyttää siltä kuin olisi roskapussi tyhjennetty siihen. Pöytävuokra on kuitenkin aika iso eikä sellaisella rojulla ole mahdollisuutta päästä edes omilleen.
Onneksi meidän ei tarvitse sitä pöytää maksaa.... eks vaan. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Monet kirppikset nykyään seuloo itse mitä ihmiset pöytiin tuo. Hyvä juttu.
Minua ihmetyttää myös se, että kun otan pöydän, niin vien sinne siistiä, puhdasta ja ehjää tuotetta. Hinnoittelun todellakin halvalla.. laadukas lähes uudenveroinen tuote joka maksaa noin satkun ja pyydän 20€, niin ei mene kaupaksi. Sitten ne 1-2€ halpisrätit yms menee..
20e on kuitenkin jo sen verran enemmän kuin 1-2e, että harkitsen todella paljon tarkemmin. Käytetty on kuitenkin käytetty, eikä rikkinäisyys aina näy päälle. Kun sen riskin joutuu siinä kaupassa ottamaan.
Elektroniikka esimerkiksi en enää osta käytettynä. Riitti yhden rikkinäisen laitteen ostaminen.
Viime vuosina ihan ala-arvoisia kirppiksiä tullut nähtyä ja minä olen kierrellyt Pori-Rauma-Salo ja Helsinki.
Salosta Aarresaari kirppikseltä tein kyllä hyvän ostoksen, ilmeisesti kuolinpesän irtaimisto oli viety myytäväksi. Pellavaisia käsipyyhkeitä (käyttämätön) joihin kauniit pitsireunat virkattu sekä kauniita virkattuja pöytäliinoja.
Vierailija kirjoitti:
No silmien pyörittely on asia erikseen, mutta itse en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että nettiin tehdiin häpäisypostauksia ja -videoita paskoista kirppislöydöistä.
Oikeasti ei voi koskaan tietää, mitä sen myyntipaikan takana on. Olen nähnyt kirppismyyjinä dementikkomummoja, skitsofreenikkoja joilla ei ole hoitotasapaino kohdallaan, ja vakavasti päihdeongelmaisia. Ei kaikilta ihmisiltä voi odottaa samanlaista maalaisjärkeä ja tasokastaa tavaraa. Eikä noita surkeita tavaroita tietysti tarvitse säälistä ostaakaan, mutta voi vaan kävellä ohi. Jos joku myy kirppiksellä pussillista reikäisiä sukkia, ei se tyyppi oikeasti mistään TikTok-pilkasta havahdu, että oho, olinpas hölmö. Kyllä siinä on syvempiä ongelmia taustalla.
Ja joskus tapahtuu ihan inhimillisä virheitä. Minä myin kerran pussillista uusia sukkia - laput paikallaan - koska tilasin vahingossa liian pieniä. Kotiin päästyäni huomasin, että jotenkin käsittämättömäst
Tämä oli yksi humaaneimpia kirjoituksia, joita olen lukenut pitkään aikaan. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Hauskin kirpparilöytö oli kyllä käytetty vessaharja 😂 Oli sellanen ridpaantunut eli selkeästi käytetty... Hyi että 🤢
Hauskaa että kerroit että oli hauskaa
Kaikkea on tullut nähtyä kirppareilla.
- hiusharja, jossa tuppo hiuksia kaupanpäällisinä
- Kahvikuppi, jossa kahvit kuivuneet pohjalle
- Kello, jossa ei ole viisareita
- Muistilehtiö, jossa on pelkät kannet
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi käytetyt rasvapurkit on vietävä jäteasemalle niille tarkoitettuun keräykseen. Ei niitä saisi laittaa edes sekajätteeseen eikä ainakaan viemäriin.
Sekajäte passaa oikein hyvin. Meillä ne ainakin menevät poltettaviksi, kyllä ne siellä seassa palavat. Turha tehdä asioista monimutkiaisia, lähteä nyt viemään jotakin vajaata rasvapurkkia kenties kymmenien kilometrien päähän jäteasemalle, voi järkijättöisen touhua sentään. Minne sinunkin arkijärkesi on kadonnut, vai onko sinulla sitä ikinä ollutkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ihmettynyt pöydät jotka näyttää siltä kuin olisi roskapussi tyhjennetty siihen. Pöytävuokra on kuitenkin aika iso eikä sellaisella rojulla ole mahdollisuutta päästä edes omilleen.
Onneksi meidän ei tarvitse sitä pöytää maksaa.... eks vaan. 🤭
Eipä niin, mutta kyllä se pistää miettimään onko pöydän vuokraajalla yhtään järkeä päässään.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparilla joslus tuli vastaan sipulipurkki, jonka sisällä oli homeinen sipuli
Kai ilmoitit poliisille ja rokaviraston laboratorioon ja vauvapalstalle 🤭
Valmiiksi väritetyt värityskirjat 😂 Mitä niillä olis tarkotus tehdä?
Hauskaa tämä jätteiden erittely Suomessa kun maailmalla valtavat jätemassat dumpataan kehitysmaihin aivan surutta ja kukaan ei puutu asiaan...