Kyllä sai taas pyöritellä silmiään kun kävin eilen kirppiksellä
Monessa pöydässä oli reikäisiä ja tahraisia "merkki"vaatteita myynnissä hintaan 5-10€. Esim. valkoinen Puman huppari, jossa hihoissa tahroja 6€!
Koittakaa nyt ymmärtää, että likaiset ja rikkinäiset vaatteet ei kuulu edes kirppareille vaikka miten olisi "merkkiä". Ja jos se sinne on pakko viedä, niin niiden arvo on alle euron.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
No silmien pyörittely on asia erikseen, mutta itse en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että nettiin tehdiin häpäisypostauksia ja -videoita paskoista kirppislöydöistä.
Oikeasti ei voi koskaan tietää, mitä sen myyntipaikan takana on. Olen nähnyt kirppismyyjinä dementikkomummoja, skitsofreenikkoja joilla ei ole hoitotasapaino kohdallaan, ja vakavasti päihdeongelmaisia. Ei kaikilta ihmisiltä voi odottaa samanlaista maalaisjärkeä ja tasokastaa tavaraa. Eikä noita surkeita tavaroita tietysti tarvitse säälistä ostaakaan, mutta voi vaan kävellä ohi. Jos joku myy kirppiksellä pussillista reikäisiä sukkia, ei se tyyppi oikeasti mistään TikTok-pilkasta havahdu, että oho, olinpas hölmö. Kyllä siinä on syvempiä ongelmia taustalla.
Ja joskus tapahtuu ihan inhimillisä virheitä. Minä myin kerran pussillista uusia sukkia - laput paikallaan - koska tilasin vahingossa liian pieniä. Kotiin päästyäni huomasin, että jotenkin käsittämättömäst
Joku olisi voinut olla mielissään löydöstä. Käytetyille alusvaatteille nimittäin löytyy hinta tietyillä markkinoilla...
Vierailija kirjoitti:
Likaisia ja reikäisiä vaatteita ei pitäisi kirpputorille viedä, mutta liian moni on unohtanut sen ettei kirpputori ole sama kuin uusia tuotteita myyvä liike - siitäkin huolimatta että joku myisi kirpputorilla uusia tuotteita käytettyjen seassa.
Tosiaan ei ole uutta tavaraa myyvä liike, miten siis perustellaan se, että hinnat on vanhalla ja rikkinäisellä samat kuin uudella tavaralla tai enemmän?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kaikki likaiset, rikkinäiset tms. ole mikään mt- ongelmaisen merkki. Ihan pelkkää typeryyttä ja tyhmyyttä, mitä on vielä suurempi syy ihmetellä. Tuollaisia ihmisiä vain on, valitettavasti.
Typeryyden ja tyhmyyden listaan lisäisin ahneuden.
En veisi kirpparille mitään myytäväksi. Myin facebookin osto ja myyntipalstalla 7 pahvilaatikkoa vaatteita ja sain jälkeenpäin naiselta kiitos viestin että olivat hyviä ja käyttökelpoisia vaatteita. Siinä oli lasten huppareita, housuja ja kaikkea
Vain tollot phuvat silmien pyörittelystä, saatii yrittävät pyöritellä silmiään. Päivän naurut tuollekin pyörittelijälle:::)) Miten muka silmiä "pyöritellään?!
Monet lastenvaatteet ovat todella kulahtaneita ja jopa pikkutahraisia, mutta hinta pyörii hyväkuntoisen vaatteen tasolla.
Etteivät miehet käy kirpputoreilla, jahas. Ovat sitten ilmeisesti vaan naamioituneet miehiksi ne, jotka olen nähnyt...
Siliä pyöritellään typerän näköisenä, samalla räpytetään nopesti useaan kertaan lattiaharja ripsiä. Kuuluu asiaan räppästä oikein kunnolla! Sekä toljottaa!
Valkoisesta vaatteesta on tosi helppoa saada tahrat pois. Olisin voinut ostaa tuon valkoisen Puman hupparin 6 eurolla.
Tämä on sitä kapitalismia. Vapaa yritteliåisyys. Ei turhia sääntelyitä. Markkinat opettaa.
Ei kai noissa kirppareissa ole koskaan ollutkaan mitään muuta ideaa kuin se, että niissä voi käydä pyörittelemässä silmiä että kuinka paljon sitä joutavaa krääsää onkaan tässä maailmassa.
Ja jotkut myy rintsikoita, käytettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, en ymmärrä minäkään niitä puoliksi käytettyjä kosmetiikkapurkkeja. Ei niitä kukaan osta.
Mulla oli varakas työkaveri, joka aina osti kosmetiikkaa kirppareilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tekstiilijätekeräys melkein joka paikkakunnalla, sinne viedään käyttökelvottomat, ei kirppikselle, eikä UFFin tms. laatikkoon.
Hauskaa tämä jätteiden erittely Suomessa kun maailmalla valtavat jätemassat dumpataan kehitysmaihin aivan surutta ja kukaan ei puutu asiaan...
Suomi on myös kehitysmaa. Tänne tuodaan jätteitä Italiasta.
Lisäksi suunnitellaan ydinjätteen vastaanottoa. Sitä ei todellakaan pitäisi vastaanottaa tänne!
Mun viimeaikainen havainto on rikkinäiset kitarat. Siis sillein rikki mitä ei tavantallaaja noin vain korjaa. Hinnat vieläpä 30 eurosta ylöspäin.
Sitten on elokuvat joissa näyttää olevan oksennuksen näköistä mönjää kansissa tai levyt ovat naarmuisia. Ulkomaalaisiakin leffoja myydään, jotka herjaavat aluekoodeja ja tästä syystä oon tarkkana, että kansissa on mainittuna jossakin kohtaa Suomi millä kielellä sitten onkaan kannet.
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut myy rintsikoita, käytettyjä.
No voi ei!!! Tuleeko niistä tisseistä jotain pöpöjä rintsikoihin? Ihan sama asia on myydä vaikka miesten käytettyä t-paitaa. Samalla tavalla ne nännit siihen kankaaseen osuu kuin rintsikoissakin.
Vierailija kirjoitti:
Monet kirppikset nykyään seuloo itse mitä ihmiset pöytiin tuo. Hyvä juttu.
Minua ihmetyttää myös se, että kun otan pöydän, niin vien sinne siistiä, puhdasta ja ehjää tuotetta. Hinnoittelun todellakin halvalla.. laadukas lähes uudenveroinen tuote joka maksaa noin satkun ja pyydän 20€, niin ei mene kaupaksi. Sitten ne 1-2€ halpisrätit yms menee..
Mikään kirppisvaate ei saa maksaa 20 euroa. Myy nämä netissä.
Kirppareilla myydään usein jotain vanhaa naarmuista IKEA-kamaa kalliimmalla kuin ne maksaa uutena
Vierailija kirjoitti:
Kerran kirpputorilla, joku myi kuollutta kaktusta. Oli ihan oikeasti sellainen kuivunut käppyräinen kaktus. Kurkkasin hinnan, niin lähemmäs kymmenen euroa taisi olla.
Olisit antanut vettä. Vesipiste varmasti löytyy. Jos olikin vain kuiva eikä kuollut. Kaktus on sitkeä, kuivan paikan kasvi.
Mitä muuta kamalaa tällä maailmassa tapahtuu mistä voisi päätään aukoa ???? 😂😂😂😂