Kyllä sai taas pyöritellä silmiään kun kävin eilen kirppiksellä
Monessa pöydässä oli reikäisiä ja tahraisia "merkki"vaatteita myynnissä hintaan 5-10€. Esim. valkoinen Puman huppari, jossa hihoissa tahroja 6€!
Koittakaa nyt ymmärtää, että likaiset ja rikkinäiset vaatteet ei kuulu edes kirppareille vaikka miten olisi "merkkiä". Ja jos se sinne on pakko viedä, niin niiden arvo on alle euron.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kirppikset nykyään seuloo itse mitä ihmiset pöytiin tuo. Hyvä juttu.
Minua ihmetyttää myös se, että kun otan pöydän, niin vien sinne siistiä, puhdasta ja ehjää tuotetta. Hinnoittelun todellakin halvalla.. laadukas lähes uudenveroinen tuote joka maksaa noin satkun ja pyydän 20€, niin ei mene kaupaksi. Sitten ne 1-2€ halpisrätit yms menee..
Mikään kirppisvaate ei saa maksaa 20 euroa. Myy nämä netissä.
Tämän asenteen takia kirppiksellä on myynnissä vähemmän ja vähemmän mitään laadukasta. Ei kannata viedä sinne kuin romua, kun paremmat varastetaan, eikä ne saisi maksaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jotkut on selkeästi jonkun mt-potilaan viemiä, kuten ne vanhat alushousut tai meikit 20 vuoden takaa.
Mutta sitten on nämä lapsiperheen pöydät... Käytettyjä ja kulahtaneita Gugguun, Metsolan, Newbien, Lindexin, Molon tms. vaatteita ihan sikahintaan. On reikiä, on tahroja, HAISEE ihan kauhealta joko pesuaineelta, tunkkaiselta tai sisäilmaongelmalta. Leluista puuttuu osia, palapeleistä paloja ja hinta on siis lähes uudenveroisen. Jos reikäisessä, kulahtaneessa, tahraisessa ja haisevassa paidassa lukee Gugguu, niin en maksa siitä 10€.
Luettele meille lisää nätä sunnuntain ratoksesi.. mitä muuta siellä oli ja näkyi? Pyörikö taas silmät ???
En jaksa nyt muuta luetella, mutta paljon on paskaa myynnissä, mutta vastapainoksi paljon hyvääkin tavaraa/vaatetta! Mene itse katsomaan ja voit kokeilla silmienkin pyörittelyä tai kieroon katsomista.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan kyllä niitä aikoja, jolloin kirppikseltä teki oikeasti hyviä löytöjä. Kelvollisia vaatteita löytyi ihan muutamalla eurolla. Kun täällä kivijalkakirppis vielä viimeisiä aikoja oli, niin siellä pyörähdettyä piti lähteä viereiseen vaatekauppaan. Oli meinaan halvemmat hinnat siellä.
On se edelleenkin mahdollista, jos valitsee kirpputorin hyvin. Kävin juuri yhdellä keskustan siistillä kirpparilla, jossa myydään pelkkiä vaatteita. Löysin viisi hyvää vaatekappaletta. Rahaa meni useampi kymppi, mutta vaatteet olivat laadukkaita ja mielelläni maksan niistä kuin pikamuodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus katsoin kirpparilla tavallista radioo ja kun sitä ravistii niin sisällä kilisi joku, antennikin sitä oli katkennu ja pyynti oli 20 euroa.
Huvitti.
Radioita ei ole halvalla enää saanut sen jälkeen kun alettiin höyrytä kotivarasta yms.
Justiinsa ostin Rustasta alelaarista, maksoi 5€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut myy rintsikoita, käytettyjä.
No voi ei!!! Tuleeko niistä tisseistä jotain pöpöjä rintsikoihin? Ihan sama asia on myydä vaikka miesten käytettyä t-paitaa. Samalla tavalla ne nännit siihen kankaaseen osuu kuin rintsikoissakin.
Et ole kuullut tissihiestä?
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likaisia ja reikäisiä vaatteita ei pitäisi kirpputorille viedä, mutta liian moni on unohtanut sen ettei kirpputori ole sama kuin uusia tuotteita myyvä liike - siitäkin huolimatta että joku myisi kirpputorilla uusia tuotteita käytettyjen seassa.
Tosiaan ei ole uutta tavaraa myyvä liike, miten siis perustellaan se, että hinnat on vanhalla ja rikkinäisellä samat kuin uudella tavaralla tai enemmän?
Tuohan on aivan eri asia, mitä kirjoitin, joten en ymmärrä miksi tivaat vastausta minulta. En minä myy, en ole myynyt enkä myy rikkinäisiä ja likaisia tuotteita uuden hinnalla. Jokainen myyjä määritelkööt tuotteidensa hinnat itse, mutta rikkinäisiä ei pitäisi myydä millään hinnalla ja mitä vaatteisiin tulee, niin myyjän pitäisi pestä ja tarkistaa ne ennen myyntiin laittoa. Kirpputori ei ole myöskään sama kuin roskalava eikä kierrätyskeskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi ei!!! Tuleeko niistä tisseistä jotain pöpöjä rintsikoihin? Ihan sama asia on myydä vaikka miesten käytettyä t-paitaa. Samalla tavalla ne nännit siihen kankaaseen osuu kuin rintsikoissakin.
Minun tissihikeni jää pesukoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun viimeaikainen havainto on rikkinäiset kitarat. Siis sillein rikki mitä ei tavantallaaja noin vain korjaa. Hinnat vieläpä 30 eurosta ylöspäin.
Sitten on elokuvat joissa näyttää olevan oksennuksen näköistä mönjää kansissa tai levyt ovat naarmuisia. Ulkomaalaisiakin leffoja myydään, jotka herjaavat aluekoodeja ja tästä syystä oon tarkkana, että kansissa on mainittuna jossakin kohtaa Suomi millä kielellä sitten onkaan kannet.
Noi rikkinäiset kitarat on olleet aina läsnä kirppareilla. Ne olleet uutena niitä kaikkein halvimpia mukasoittimia tyyliin "Williams," tai joku kookospähkinän kuoresta rakennettu turistirihkama. Varmaan nykyään löytyy joku Harley Benton - halpis myös.
Huviarvoa niillä on, mutta ehkä max. 5 euroa.
Tuotteena täysin sama asia, kuin 2 euron kumilenkki-ledivalot polkupyörään. Valmistettu miljoonia kappaleita eikä kukaan viitsi edes pattereita vaihtaa.
Sysmässä on oikein sympaattinen kirpputori, jota pitää iäkäs pariskunta. Tavaraa riittää; käytettyjä pottia, rikkinäisiä leluja. Ehkä oudoin myyntiartikkeli oli Felixin punajuuripurkki, hinta 4€, punajuuret oli syöty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tissihikeni jää pesukoneeseen.
Niin minunkin, mutta heitän kulahtaneet rintsikat roskikseen.
Kokeilin yhdessä kierrätyskeskuksessa talvitakkia. Ei olis pitänyt. Vaatteet täynnä irtonukkaa. Miks noita ei tarkasteta ennen myyntiin laittamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kirpputorilla, joku myi kuollutta kaktusta. Oli ihan oikeasti sellainen kuivunut käppyräinen kaktus. Kurkkasin hinnan, niin lähemmäs kymmenen euroa taisi olla.
Niinkö oli?. Voi nyt kuheeetaa....😱😱😱😱😱
Tunnistit siis kaktukseksesi.😁
Piti mennä huomenna käymään kirpparilla mutta ei tarvi mennäkään, koska tällä sivustolla on tuoteluettelo, mitä siellä on kaupan.
Vierailija kirjoitti:
En veisi kirpparille mitään myytäväksi. Myin facebookin osto ja myyntipalstalla 7 pahvilaatikkoa vaatteita ja sain jälkeenpäin naiselta kiitos viestin että olivat hyviä ja käyttökelpoisia vaatteita. Siinä oli lasten huppareita, housuja ja kaikkea
Vei ne kirpparille ja osti sillä rahalla itselleen ripsien pidennyksen sekä kynsimanikyyrin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran reikäisen juuston Prismasta. Kelpasi.
Joku asiakas oli ilmeisesti tuonut sen sinne käytettynä, ei tuo kommentti muuten toimi ja ei liittyisi aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Piti mennä huomenna käymään kirpparilla mutta ei tarvi mennäkään, koska tällä sivustolla on tuoteluettelo, mitä siellä on kaupan.
Käy ny ihmeessä. Osta vaikka vanha peltirasia missä on joskus ollut teepusseja. Voit laittaa siihen rasiaan Temusta hankittuja korvakoruja tai jotain "tosi arvokkaita" kolikoita vaikka.
En käy kirpiksellä. Kamalaa kuraa. Torissa aina katselen kun myydään kamalaa tavaraa. Itse myynyt ihan kaiken Torissa ja johtuu siitä että myyn laatua hyvällä hinnalla. Yleensä saan myytyä samantien kun ilmoituksen laitan. Tosin en ihmettele miksi kauppa käy.
Älä myy sellaista mitä et itse ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silmien pyörittely on asia erikseen, mutta itse en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että nettiin tehdiin häpäisypostauksia ja -videoita paskoista kirppislöydöistä.
Oikeasti ei voi koskaan tietää, mitä sen myyntipaikan takana on. Olen nähnyt kirppismyyjinä dementikkomummoja, skitsofreenikkoja joilla ei ole hoitotasapaino kohdallaan, ja vakavasti päihdeongelmaisia. Ei kaikilta ihmisiltä voi odottaa samanlaista maalaisjärkeä ja tasokastaa tavaraa. Eikä noita surkeita tavaroita tietysti tarvitse säälistä ostaakaan, mutta voi vaan kävellä ohi. Jos joku myy kirppiksellä pussillista reikäisiä sukkia, ei se tyyppi oikeasti mistään TikTok-pilkasta havahdu, että oho, olinpas hölmö. Kyllä siinä on syvempiä ongelmia taustalla.
Ja joskus tapahtuu ihan inhimillisä virheitä. Minä myin kerran pussillista uusia sukkia - laput paikallaan - ko
Missä niitä kannattaa myydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä hikeä tulla ihan vain kainaloista. Onko paitojenkin myynti sitten ällöä? Pipoon ja käsineisiin voi tulla myös hikeä päästä ja käsistä. Myös perse voi hikoilla ja housuihin tulee siten hikeä.
"Joku olisi voinut olla mielissään löydöstä. Käytetyille alusvaatteille nimittäin löytyy hinta tietyillä markkinoilla..."
Olisi varmaan joo, mutta minä en ainakaan halua olla se henkilö, joka käytettyjä alusvaatteitaan myy.