Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisit, jos teidät on perheenä kutsuttu kahville ja tiedät, etteivät lapsesi tykkää paljon mistään kakuista ym?

Vierailija
16.11.2025 |

Ei allergioita tai muita, pelkästään se, etteivät tykkää. Esim. hedelmiä tai marjoja ei saisi olla. Lapset 11, 13 ja 14. Oma kakku mukaan? Sitä ehdotin ja se torjuttiin. Kuulemma ei ole kaikissa leivonnaisissa noita edellä mainittuja. 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syömättä kakkua. Miksi pitää tehdä numero pienestä asiasta.

Vierailija
62/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te erinomaiset vanhemmat, jotka olette "opettaneet lapsenne kaikkiruokaiseksi", kertokaa nyt meille taviksille, kuinka se tehdään. Minulla itselläni on kolme lasta, joista yksi on kaikkiruokainen, toinen nirso ja kolmas siltä väliltä. Kaikki kasvatettu samalla tavalla. Se nirso oli nirso jo puolivuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäisiä lapsia tarvii ottaa mukaan kahvitteluihin. 14 vuotiasta tuskin kiinnostaa.

Mitä jos et itse tykkää jostain tarjottavasta, mitä teet? Et ota tai sit vaan syöt väkisin ja esität tykkääväsi? Kai ne lapsetkin voi niin toimia.

Vierailija
64/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos ei" hyvin tavallinen käytöstapa, jos jotain ei halua. 

Vierailija
65/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te erinomaiset vanhemmat, jotka olette "opettaneet lapsenne kaikkiruokaiseksi", kertokaa nyt meille taviksille, kuinka se tehdään. Minulla itselläni on kolme lasta, joista yksi on kaikkiruokainen, toinen nirso ja kolmas siltä väliltä. Kaikki kasvatettu samalla tavalla. Se nirso oli nirso jo puolivuotiaana.

Lapsi pitää kasvattaa yksilönä. Karmeeta kuulla tuota "kasvatettu samalla tavalla". Eihän niillä ole samoja tarpeitakaan yms

Vierailija
66/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuon ikäisiä lapsia tarvii ottaa mukaan kahvitteluihin. 14 vuotiasta tuskin kiinnostaa.

Mitä jos et itse tykkää jostain tarjottavasta, mitä teet? Et ota tai sit vaan syöt väkisin ja esität tykkääväsi? Kai ne lapsetkin voi niin toimia.

Voihan ne kahvittelut olla vaikka sen 14-vuotiaan kummin tai mummin luona, ei kai se ole mikään ratkaisu että aina jätetään lapset kotiin jos ovat nirsoja. Joskus pitää myös tehdä niitäkin asioita mitkä ei niin kiinnosta.

Vierailija
67/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia tarvitse opettaa kaikkiruokaiseksi, mutta niitä ei opeteta siihenkään, että oma äiti raahaa aina juhliin mukaan 14-vuotiaalle oman kakun, kun äiti on selvittänyt, että juhlissa tarjottavissa kakuissa on marjoja ja nuori ei satu tykkäämään kakuista joissa on marjoja!

Vierailija
68/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei voi olla totta?! Siis ihmiset voitolla nirsoja ikään katsomatta, mutta et joku kyselisi tuollaista täällä. Kun lapset vielä jo aika isoja, niin ettekö muka aiemmin ole käyneet missään kylässä, jossa teidän nirsoilijoilla olisi ollut ongelmaa?! Miten olette ennen toimineet?

Vierailija
69/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiiät et siel tarjotaan jotain hedelmiä tai marjoja sisältäviä leipomuksia? Kai te nyt ennenkin olette kylässä olleet lastenne kanssa? He ovat selvinneet hengissä?

Mutta eihän tämä ole edes totta, ei kukaan ole noin avuton.

Vierailija
70/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään ruokaa ennen kyläilyä. Lapset ottaa kylässä jotain jos ottaa, ei välttämättä mitään. 

Vierailija
71/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli aikaisemmin mieleen, että yleistynyt kouluruokailun väliin jättäminen "en syö, kun en tykkää perunoista" voi liittyä siihen, ettei lapsille opeteta enää ruokailuun liittyvää käyttäytymistä. Vanhemmille on ihan ok, ettei lapsi syö mitään, jos ei huvita? Nuoret vanhemmat ovat itse saaneet sen mallin kotoaan? Ihmiset eivät myöskään kyläile, joten kunnioittavaa käytöstä toisten valmistamia tarjoiluja kohtaan ei pääse treenaamaan?

Ruokarajoitteet ja tarjoilun järjestäjän ylimielinen asenne sellaisia kohtaan olisi eri ongelma.

Jos ei tykkää jostain ei tarvitse syödä. Pitäisikö minun syödä kohteliaasti vaan esim pähkinää kun sitä tarjotaan? Haittaako se jo kuolee pääasia että syö ? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä