Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teille jotka haukutte "rikkaita" ilta-alessa käyjiä

Vierailija
15.11.2025 |

Oletteko ajatelleet, että saattavat olla liikkeellä jonkun sukulaisen autolla.

Tunnen erään joka kävi leipäjonossa kalliilla vanhempien autolla, muuta apua ei vanhemmilta herunut.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan näkökulmasta se on ihan sama kuka ne tuotteet ostaa. 

Vierailija
22/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustoja tietämättä tuo ale-houkkatouhu on ihan perseestä, ihmiset eivät osaa käyttäytyä kuten kuuluu, joten olen sitä mieltä, ETTÄ MINULLE ON IHAN HELVETIN SAMA TEKEE TUOTA IDIOOTTIHOMMAA KÖYHÄ TAI RIKAS NIIN KESKISORMI NOUSEE TAKUULLA. Mennään jumalauta kauppaan tuntia puoltatoista odottamaan että kello tulee 18 tai 20 ja sitten rynnätään ja tyhjennetään hyllyt tai piilotetaan tuotteita vaateosastolle. Joten haistakaa paska sekä köyhät että rikkaat ja opetelkaa perkele käyttäytymään kuten ihmiset. Ale-tuotteita pitäisi riittää siten, että myös oikeasti niitä tarvitsevat ehtivät mukaan. Vidutatte !

Pahin olivat juuri nämä paistopistehamstraajat jotka siis menivät kesken päivän hamstraamaan vasta paistettuja tuotteita ja kulkivat niiden kanssa koko päivän. Kyse ei siis ollut mistään hävikkitavarasta, vaan silkasta röyhkeydestä. Muut asiakkaat jäivät ilman paistopistetuotteita, koska paskiaiset hamstrasivat ne ennen aikojaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen harhaluulo on että jos on rikkaat vanhemmat on itselläkin pätäkkää. Todellisuudessa köyhiltä vanhemmilta voi saada enemmän apua jos ovat hyväsydämisiä.

Voihan se niinkin olla, itse olen köyhä äiti mutta autan aikuista lastani ja lapsenlastani rahallisesti ja muutenkin kaikessa missä pystyn..

En silti jaksa uskoa että mersulla leipäjonoon kurvaavat olisivat ruoka-avun tarpeessa, tiedän tästäkin kylästä tuollaisen tuliterällä autolla kurvailevan äveriään rouvan, joka kehtaa vielä etuilla isoon ääneen leipäjonossa, ihan vaan ahneuttaan ja taitaa päästä muitakin vikoja löytyä. On tunnetusti varakas, ei ole mitään minun mutuilua. Ahneita ihmisiä on paljon, kaikki viedään mikä vain irtoaa, vaikkei mitään tarvetta olisi. Samat hamstraa alejahvejakin, hakevat esim 5 kertaa 2 pakettia, ja sitten lopulta moni jää kokonaan ilman, ja näillä ahnehtijoilla keittiön kaappi täynnä kahvipaketteja.

Vierailija
24/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taustoja tietämättä tuo ale-houkkatouhu on ihan perseestä, ihmiset eivät osaa käyttäytyä kuten kuuluu, joten olen sitä mieltä, ETTÄ MINULLE ON IHAN HELVETIN SAMA TEKEE TUOTA IDIOOTTIHOMMAA KÖYHÄ TAI RIKAS NIIN KESKISORMI NOUSEE TAKUULLA. Mennään jumalauta kauppaan tuntia puoltatoista odottamaan että kello tulee 18 tai 20 ja sitten rynnätään ja tyhjennetään hyllyt tai piilotetaan tuotteita vaateosastolle. Joten haistakaa paska sekä köyhät että rikkaat ja opetelkaa perkele käyttäytymään kuten ihmiset. Ale-tuotteita pitäisi riittää siten, että myös oikeasti niitä tarvitsevat ehtivät mukaan. Vidutatte !

Et se sinäkään kovin sivistyneeltä vaikuta kiroiluinesi. Vinkkinä, että viesti menee paremmin perille asiallisesti ilmaistuna.

Suomalaisille junteille ei kannata puhua sivistyneesti eikä vähemmän sivistyneesti, tiedätkö miksi, EI OLE MITÄÄN VAIKUTUSTA LOPPUTULOKSEEN. Juntit on aina juntteja !

Vierailija
25/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin olivat juuri nämä paistopistehamstraajat jotka siis menivät kesken päivän hamstraamaan vasta paistettuja tuotteita ja kulkivat niiden kanssa koko päivän. Kyse ei siis ollut mistään hävikkitavarasta, vaan silkasta röyhkeydestä. Muut asiakkaat

Vierailija
26/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen harhaluulo on että jos on rikkaat vanhemmat on itselläkin pätäkkää. Todellisuudessa köyhiltä vanhemmilta voi saada enemmän apua jos ovat hyväsydämisiä.

Voihan se niinkin olla, itse olen köyhä äiti mutta autan aikuista lastani ja lapsenlastani rahallisesti ja muutenkin kaikessa missä pystyn..

En silti jaksa uskoa että mersulla leipäjonoon kurvaavat olisivat ruoka-avun tarpeessa, tiedän tästäkin kylästä tuollaisen tuliterällä autolla kurvailevan äveriään rouvan, joka kehtaa vielä etuilla isoon ääneen leipäjonossa, ihan vaan ahneuttaan ja taitaa päästä muitakin vikoja löytyä. On tunnetusti varakas, ei ole mitään minun mutuilua. Ahneita ihmisiä on paljon, kaikki viedään mikä vain irtoaa, vaikkei mitään tarvetta olisi. Samat hamstraa alejahvejakin, hakevat esim 5 kertaa 2 pakettia, ja sitten lopulta moni jää kokonaan ilman, ja näillä ahnehtijoill

Ei siinä ahnehtimisesta ole kyse, vaan säästämisestä. 

Vierailija
27/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kauppojen alennukset eivät ole mikään sosiaalituki. Ne ovat liiketoimintaa. Ihan jokainen saa niitä ostaa.

Vierailija
28/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin olivat juuri nämä paistopistehamstraajat jotka siis menivät kesken päivän hamstraamaan vasta paistettuja tuotteita ja kulkivat niiden kanssa koko päivän. Kyse ei siis ollut mistään hävikkitavarasta, vaan silkasta röyhkeydestä. Muut asiakkaat

Miten tuossa muka hyötyy? Ei se vasta paistetun tuotteen hinta siellä ostoskorissa muutu.

Vierailija
29/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päältä päin ei aina tiedä ihmisten rahatilannetta. Minulla esim. ei ole autoa ja saatan käydä lähikaupassa rönttävaatteissa. Palkkani on silti 4800 eur/ kk brutto.

Onko tuo summa siis jotenkin erityisen paljon? Mä käyn kaupassa reikäsissä pieruverkkareissa ja crockseissa, vaikka tienaan enemmän.

Vierailija
30/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos paistopistehylly menee tyhjäksi keskipäivällä, kannattaa pyytää henkilökuntaa paistamaan lisää. Ne on siellä töissä sitä varten.

Vierailija
31/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää se, miksi ei voi olla vuosituhannen alun systeemi vieläkin, eli 50 prossan alennus koko päivän. Omalla paikkakunnalla Ässät menivät välillä tuohon 30 prossan systeemiin, vaan joutuivat vähin äänin palaamaan 50 prossan alennuksiin. Kauppa ei aletuotteissa käynyt, koska naapurikauppa käytti isompia alennuksia. Sittemmin tämä 30 prossan vouhotus on vain muka uutena keksintönä kas vain, taas Ässältä peräisin ja jonkun ajan päästä tuo illan tupla-alennus. Luulisi olevan yksinkertaisempaa pitää koko päivä 50 prossan alennuksia ja hävikkituotteiden kauppa kävisi sujuvasti pitkin päivää. 

Vierailija
32/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletäänkö me jossain pula-ajan Neuvostoliitossa kun köyhä jää ilman pullaa ja kahvia jos rikas ostaa niitä useamman?

Vierailija
33/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on eettistä jättää ne köyhille 

Kaupalta olisi eettistä antaa hävikkkiruuat köyhille ruoka-apuun, jos ne ovat kaupassa myynnissä niin kuka tahansa saa ne ostaa.

Vierailija
34/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rikaskin saa osallistua hävikin vähentämiseen, ei niitä tuotteita mitenkään ole köyhille suunnattu. Aivan törkeää yrittää varata niitä jollekin tuloryhmälle, ihan kuin Suomessa ei olisi jo riittävän korkeat verot, ruoan hinnan ei sen lisäksi tarvi myös olla progressiivista. 

Kävin itse eilen S-marketissa kymmentä vaille yhdeksän (suljetaan ysiltä) ja tuolla oli vielä tuohon aikaan jonkin verran punalaputettuja tuotteita jäljellä. Otin sitten yhden laputetun muikkukukon ja rasian piparjuuri tuorejuustoa. Tuntui jotenkin surulliselta kun hyllyyn jäi vielä toinen laputettu muikkukukko ja kaksi lanttukukkoa. Olisi ollut tarjolla lisäksi mm laputettuja tunaleipiä; nekin meni taatusti roskiin kun eivät kelvanneet kenellekään.

Vierailija
35/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niissä lapputuotteissa ole tulorajaa? Kauppiaalle on ihan sama kuka ne ostaa, pääasia että hävikki vähenee. Itse ostan jos tarvittavat tuotteet kohdalle sattuu, juurikin lihat. En tosin ymmärrä tuota ns. etukäteisharmstausta suurempien alejen toivossa. 

paistopisteestä en osta normihinnallakaan mitään.

Vierailija
36/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tästä nyt on tullut, että vaan köyhät saisi ostaa punalaputettuja tuotteita. Ihan absurdi ajatuskin, että kaupassa katsottaisiin sitä mihin tuloluokkaan mahdatkaan kuulua. Minä ostan aina punalaputettuja tuotteita, jos niitä on tarjolla ja katson sitä tarvitsevani. Minusta se on hävikin vähentämistä ja ekoteko. Ja jos vien sen punalaputetun jonkun köyhemmän nenän edestä, niin voin vaikka sen hänelle ostaa ja antaa, mutta enhän minä sitä siellä kaupassa tiedä.

Vierailija
37/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikkea myytävää tavaraa saa ostaa kuka vaan viitsii sinne siihen aikaan mennä. Ei sitä ole missään määrätty 'köyhille'

Itsekin olen monesti ostanut punalappu lihaa kalliimmasta päästä, päivämäärään on ollut vielä 5 päivää jäljellä, eikä ollut edes ilta vaan aamu 8 aikaan. Ihmetytti tuo, kun niin paljon oli vielä päiviä aikaleimaan, mutta olivat tilanneet liikaa, uusi lähetys oli tullut ja entistä jäljellä.Sittenpä tehtiinkin paistista karjalanpaistia pakkaseen useampi kilo.Possunfilettä joukkon normihintaan, mutta sehän on aina edullista.

Täällä ainakin laputtavat vanhemmat leikkeleet laittaessaan uudet hyllyyn. Lähtevät varmemmin sieltä hyllystä, tuolla ei tosin ole mitään aleprosentin nousua illasta.

Parhaimmat poistot eivät ole edes mitään laputettuja. Niissä on iso kyltti ja parhaimmillaan alennusprosentti voi olla -90%, jos vaivautuu sen itse laskemaan. Kyltin alalaidassa on Huom päiväys! Usein niissä on viimeinen käyttöpäivä samana päivänä ja myyvät tuollaisen poistoerän pois. Loppupäivästä jos menee kauppaan, niin ei siellä ole kuin tyhjä hylly kyltin vieressä.

Vierailija
38/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on eettistä jättää ne köyhille 

Kaupalta olisi eettistä antaa hävikkkiruuat köyhille ruoka-apuun, jos ne ovat kaupassa myynnissä niin kuka tahansa saa ne ostaa.

Niin ja sitten valitetaan, kun jaetaan vanhoja ruokatarvikkeita ja haastetaan oikeuteen, kuten hursti. Kun ne myydään, niin oston jälkeen vastuu siirtyy kuluttajalle.

Vierailija
39/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluja käymätön juntti

Vierailija
40/43 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki vanhemmat auta lapsiaan olipa tulotaso mikä hyvänsä. 

Miksi ihmeessä eivät? Eikö lasten auttaminen nimenomaan ole vanhempien tärkein tehtävä?

Melko monet heittävät ulos täysi-ikäiseksi tulleet ajatuksella opi uimaan.