Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläinen voi saada asumistukea omistusasuntoon?

Vierailija
15.11.2025 |

Siis mikä on perustelu tälle, kun työtön tai työssäkäyvä ei voi saada?

Kommentit (511)

Vierailija
401/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkeläinen saa asumistukea omistusasuntoon."

https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki/

Vierailija
402/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska eläkeläisiä on paljon ja he äänestävät aktiivisesti, joten kukaan ei uskalla kajota tähän etuuteen. 

Suuret ikäluokat äänestää Suomen konkurssiin. 

Suuria ikäluokkia on elossa n. 300 000. Hei eivät muodosta minkäänlaista enemmistöä edes eläkeläisten joukossa. Puhumattakaan äänioikeutetuista.

Ja eläkeläisten asumistukea omistusasuntoon saa n 15 000 eläkeläistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon oikeistopopulismia. Usustetaan kansalaiset toistensa kimppuun, etteivät nämä huomaa oikeaa vihollista, eli äärioikeistohallitusta.

Vierailija
404/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ottanut huonioon sitä, että jos sen eläkeläisen vuokran on 750 e ja siihen 390 tms tukea verattuna siihen, että omassa asunnossa asumiskulut ovat usein jo vähän pienemmät ja tuen määrä on usein 100 -200. Kumpi vaihtoehto säästää veronmaksajien rahoja?

Itese en saa mitään aaumistukia enkä tule saamaan, mutta mieluummin maksan   veroja vähemmin.

No  toki jokainen ajattelee kykyjensä mukaan.😏

Vierailija
405/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että monikaan omistusasunnossa asuva eläkeläinen (ainanaan vanhuuseläkeläinen) ei asumistukea hae!

Siinä mielessä sun tähän asiaan paneutuminen on aivan turha.

Sillä asumistukea haetaan, asumistuen saamisessa on kriteerit. Eläkeläisillä joilla on omistusasunto, omakotitalo, osakehuoneisto, on useimmiten niin hyvät eläkkeet, etteivät he asumistukea hae tai sitä saisi vaikka hakisivat. Etenkään vanhuuseläkkeellä olevat.

Aviopareilla leskillä on leskeneläke apunaan, vielä nykypäivänä, ja pitkät katkottomat työurat antavat hyvän eläkkeen... Säästöjä on kertynyt... ja niin edelleen. Sitä en toki tiedä, jos sitten joutuu johonkin kalliiseen palveluasumiseen, ja varat hupenevat sen kustannuksiin, niin saako siihen palveluasunnon vuokraan asumistukea... Mutta sehän ei sitten ole omistusasunto, vaan vuokrasuhde.

Vierailija
406/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ottanut huonioon sitä, että jos sen eläkeläisen vuokran on 750 e ja siihen 390 tms tukea verattuna siihen, että omassa asunnossa asumiskulut ovat usein jo vähän pienemmät ja tuen määrä on usein 100 -200. Kumpi vaihtoehto säästää veronmaksajien rahoja?

Itese en saa mitään aaumistukia enkä tule saamaan, mutta mieluummin maksan   veroja vähemmin.

No  toki jokainen ajattelee kykyjensä mukaan.😏

Pari päivää sitten huomasin yhden pikkukunnan ilmoituksen facebookissa, tarjolla oli vuokra-asuntoja eläkeläisille, kolmenkymmenen neliön asunnossa vuokra 260/kk. Aika uuden näköinen talo... Rivitalo...

No, tuo on tietenkin ensisijaisesti ko. kaupungissa elämänsä eläneille eläkeläisille tarkoitettu...

Mutta....

Ja minä veikkaan todellakin, että omistusasunnoissa asuvat vanhuuseläkeläiset harvoin hakevat asumistukea asumiseensa....

Vierailija
407/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se oikein olekaan, ja se on todennäköisesti muuttumassa ensi vuonna. Myös eläkeläiset alkavat saada asumistukea vain vuokra-asuntoon, jos yleistuki ja sen asumisosa etenevät. 

Niin, syrjäseuduilla asuvilla eläkeläisillä menee asumiskuluihin arvottomassa omistusasunnossa noin parisataa kuussa ja nyt kun asumistuki heiltä lopetetaan, muuttavat kaupunkiin vuokralle tonnin kuussa maksavaan asuntoon ja yhteiskunta maksaa. Hyvin meni säästöt.

Vierailija
408/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun asumistukeni poistetaan poltan asuntoni ja itseni siinä samalla.

Eikun laita oma asuntosi vuokralle ja muuta itse vuokralle.

Vierailija
409/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 300 euron bruttotuloilla ja 750 euron vuokralla eläkeläinen saa asumistukea 390 euroa.

Samoilla spekseillä työläinen tai työtön saa vain 120 euroa. Reilua? Ja eläkeläiset kehtaavat valittaa köyhyydestään.

Tyhmä kateellinen roska.

Vierailija
410/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vanhukset ovat kunniakansalaisia. Veljeni kuoli hoitojonoon, kun noita hoidettiin ensin. Serkkuni vammautui peruuttamattomasti, kun ei saanut ajoissa oikeanlaista hoitoa. 

Kuis appi ja serkku?

Vierailija
411/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajatellaan, että eläkeläinen ei voi yleensä parantaa asemaansa töihin menemällä. 

Vierailija
412/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisessä asumistuessa ei saa olla tuottavaa omaisuutta, kuten sijoitusasunto tai osakkeita eli ei onnistu.

Vierailija
413/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 300 euron bruttotuloilla ja 750 euron vuokralla eläkeläinen saa asumistukea 390 euroa.

Samoilla spekseillä työläinen tai työtön saa vain 120 euroa. Reilua? Ja eläkeläiset kehtaavat valittaa köyhyydestään.

Eläkeläinen ei yleensä voi hankkia lisätuloja työllistymällä. Enkä valita mistään. Sitä en epäile lainkaan, että sinä ruikutat kuolemaasi saakka.

Mä saan asumistukea, koska muuten joudun kadulle ja yhteiskunta joutuu kustantamaan asumiseni kokonaan.  Se tulee sinulle  paljon kalliimmaksi kuin asumistuki.

Olen sitä mieltä, että myös työtä tekevien ja opiskelijoiden on saatava asumistukea.  Ei täällä ilmaiseksi asu kuin Orpo ja Stubb.

Persuroskien mölinä on masinoitu Venäjältä.

Vierailija
414/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisessä asumistuessa ei saa olla tuottavaa omaisuutta, kuten sijoitusasunto tai osakkeita eli ei onnistu.

Ei noita saa olla myöskään eläkkeensaajalla.

Vierailija
415/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
416/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan oikein ole kun säästäväinen yksinhuoltaja maksaa itselleen asunnon vuosien kuluessa, mutta asumistukea enää tule. Toinen on tuhlannut, syönyt ja juonut rahansa ja hän saa edelleen. 

Vierailija
417/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noita saa olla myöskään eläkkeensaajalla.

Mutta eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea. Työtön ei saa.

Vierailija
418/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap piipittää 15000 köyhimmän eläkeläisen etuudesta. Vaihda paikkaa kanssani, terve ulisija.

-työkyvyttömyyseläkeläinen, 100% invalidi 

Vierailija
419/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan kaikki eläkeläisten etujen ihmettelijät näitä kommentteja kun ootte itse eläkkeellä.

Vierailija
420/511 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eduskunta hyväksyi potkulain"

https://yle.fi/a/74-20200730

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi