Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläinen voi saada asumistukea omistusasuntoon?

Vierailija
15.11.2025 |

Siis mikä on perustelu tälle, kun työtön tai työssäkäyvä ei voi saada?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vanhukset ovat kunniakansalaisia. Veljeni kuoli hoitojonoon, kun noita hoidettiin ensin. Serkkuni vammautui peruuttamattomasti, kun ei saanut ajoissa oikeanlaista hoitoa. 

Joo,kaikki vaan vanhusten vika.Miksi juuri sinun veljesi oli tärkeämpi?Muistathan ettet itse vie kenenkään paikkaa hoitojonossa?

Kyllä tämä julkisen terveydenhuollon priorisointi on vähän vinksallaan siinä vaiheessa kun eniten resursseja kohdistetaan vanhusväestöön, joka ei enää mitään tuota ja kuolee kuitenkin melko pian. 

Vierailija
42/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska eläkeläisiä on paljon ja he äänestävät aktiivisesti, joten kukaan ei uskalla kajota tähän etuuteen. 

Nuorempia on enemmän mutta laiskoja kun ovat niin eivät viitsi äänestää.Helppo syyttää sitten muita.

Eikä ole. Etkö ole nähnyt väestöpyramidia? 

Älä nut viitsi,mitä se pyramidi tähän kuuluu kun nuorempia äänioikeutettuja on enemmän kuin 1,6 miljoonaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä hyvää linjaa pilaamaan, onhan valtio maksanut heistä monelle asuntoa myös ennen eläkettä... 

Vierailija
44/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme että talous ei kasva kun halutaan vain muilta pois, mutta itselle ei mitään.

Vierailija
45/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vanhukset ovat kunniakansalaisia. Veljeni kuoli hoitojonoon, kun noita hoidettiin ensin. Serkkuni vammautui peruuttamattomasti, kun ei saanut ajoissa oikeanlaista hoitoa. 

Joo,kaikki vaan vanhusten vika.Miksi juuri sinun veljesi oli tärkeämpi?Muistathan ettet itse vie kenenkään paikkaa hoitojonossa?

Kyllä tämä julkisen terveydenhuollon priorisointi on vähän vinksallaan siinä vaiheessa kun eniten resursseja kohdistetaan vanhusväestöön, joka ei enää mitään tuota ja kuolee kuitenkin melko pian. 

Vanhukset tarvitsevat eniten hoitoa ikänsä takia.Erikoista että nuoret tarvitsevat hoitoa niin paljon.

Vierailija
46/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun turvallisuuden tunne ei tule materiaalista eikä siitä mitä omistan ja talous tilanteesta. teillä rikkailla on enemmän hävittävää kuin minulla . tulkaa ja viekää vain tuhkat pesästä se ei murenna minua. 

minun turvallisuuden tunne perustuu siihen kuinka hyvin kestän kriisi tilanteet ja kuinka hyvin selviän ja ratkaisen ongelmia jotka tulee eteeni. siihen te kerma perseet ette kykene.

kun katkotte pieni tuloisilta rahat , niin raha virta ei ekää kierrä vaan pysähtyy jossain vaiheessa. se tarkoittaa enemmän työttömiä enemmän rikollisuutta enemmän epävarmuutta. 

mutta sitä te haluatte kun palvotte rahaa.

senkus ei kiinnosta minua ette voi murtaa vaikka veisitte kaiken. olen menettänyt kaiken omaisuuden jo monta kertaa . 

te ette kestäisi päivääkään ilman kallista autoa , nettiä , kallista iphonea ja rahaa ja hyvää terveyden huoltoa .

Vierailija
47/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenhän kaikki pystyivät saamaan asumistukea myös omistusasuntoon. Yleinen asumistuki ja opiskelijoiden asumislisä on jo ehditty uudistaa. Eläkeläisten asumistuki uudistuu ensi vuonna. 

Laitatko linkin? Miten uudistuu?

Vierailija
48/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenhän kaikki pystyivät saamaan asumistukea myös omistusasuntoon. Yleinen asumistuki ja opiskelijoiden asumislisä on jo ehditty uudistaa. Eläkeläisten asumistuki uudistuu ensi vuonna. 

Täyttä sontaa. Olen asunut omistusasunnossa 30 vuotta enkä ole koskaan saanut euroakaan asumistukea. En ole hakenutkaan. Jos olisin hakenut, en olisi saanut. Mistä teitä tyhjäpäitä oikein sikiää?

Kaikki tarpeeksi pienituloiset saivat ennen asumistukea omistusasuntoon, vain siihen yhtiövastikkeeseen tosin, ei tietenkään mihinkään mahdollisten lainojen lyhentelyä varten.

Vierailija
49/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vastannut, ei edes vilpittömästi yrittänyt vastata kysymykseen.

Teette heti tulkintoja ja menette sivuun itse asiasta.

Siis oikeasti, mikä on se peruste, perustelu?

Voiko olla semmoinen, että eläkeläinen mielletään wanhukseksi, jonka annettaisiin mieluusti asua kotonaan, eikä vaatia muuttamaan vanhoilla päivillään? Hauska tuo ilmaisu 'kotonaan', koska kotihan on aina siellä, missä kulloinkin asuu. Voi olla myös palvelutalossa tai laitoksessa. Äitini muutti 90-vuotiaana vihdoin okt:sta kerrostaloon, sattuneesta syystä. Ei pannut pahakseen, vaan oli helpottunut muutosta.

Tämähän on peruste esim. remonteissa, mikä henk koht ihmetyttää itseäni. Wanhusten takia rakennetaan hissi, että voi asua 'kotonaan', vaikka ei pysty enää kiipeämään portaita.

Olen itse muuttanut elämässäni parikymmentä kertaa, enkä osaisi edes vaatia, että minun taki

"Asuinalueellani on ollut nyt pitkään myynnissä vanha omakotitalo, johon on tehty helvetin iso hissi keskelle taloa. Varmasti perusteluna juuri tämä että kun se olisi ollut niin silkkaa sadismia olettaa että huonojalkainen muuttaa kotoaan. Ja veronmaksajahan sitten maksaa. Talo on käytännössä pilattu tuolla ratkaisulla, koska se vie ison osan sisätiloista molemmissa kerroksissa ja se on tarpeellinen vain jos ostajaksi löytyy toinen samanlainen. Ei niin mitään järkeä. "

Samahan se on nää pikkuyksiöiden pakolliset jättikylppärit, kun pitää mahtua se pyörätuoli pyörimään joka helkutin vessassa. Mieluusti ottaisin enemmän neliöitä asuintilaan. Kaikkien asuntojen ei todellakaan tarvi soveltua ihan jokaiselle.

Vierailija
50/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nuorikin on vanha käppyrä joskus,jos sattuu elämään vanhaksi!

Vierailija
51/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset tarvitsevat eniten hoitoa ikänsä takia.Erikoista että nuoret tarvitsevat hoitoa niin paljon.

Onneksi hoitoja ryhdytään ihan rajaamaan. 

Vierailija
52/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 300 euron bruttotuloilla ja 750 euron vuokralla eläkeläinen saa asumistukea 390 euroa.

Samoilla spekseillä työläinen tai työtön saa vain 120 euroa. Reilua? Ja eläkeläiset kehtaavat valittaa köyhyydestään.

Tai työtön saa 0€ kuten minä. Ja joudun viikoittain kuuntelemaan ja lukemaan miten pieneläkeläiset näkee nälkää 1300-1500€/kk tuloilla. Vois kokeilla tätä 595€/kk tuloilla elämistä niin loppuisi turha kitiseminen.

Tietysti vuosikymmeniä töitä tehnyt ja veroja mskdanut on eri asia kuin tuilla elävä.

Vierailija
53/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 300 euron bruttotuloilla ja 750 euron vuokralla eläkeläinen saa asumistukea 390 euroa.

Samoilla spekseillä työläinen tai työtön saa vain 120 euroa. Reilua? Ja eläkeläiset kehtaavat valittaa köyhyydestään.

Tai työtön saa 0€ kuten minä. Ja joudun viikoittain kuuntelemaan ja lukemaan miten pieneläkeläiset näkee nälkää 1300-1500€/kk tuloilla. Vois kokeilla tätä 595€/kk tuloilla elämistä niin loppuisi turha kitiseminen.

Tietysti vuosikymmeniä töitä tehnyt ja veroja mskdanut on eri asia kuin tuilla elävä.

Ei ole. Eläkeläinen on aina kirjaimellisesti loiseläjä muiden kustannuksella.

Vierailija
54/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisi tähän maahan Ka$vua! Kuten viisaammat ovat jo ehkä huomanneet se ei onnistu leikkaamalla.

Vierailija
55/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tulee olemaan minullekin hyvä asia tulevaisuudessa. 

Satavarmasti seuraava hallitus tekee tuohon muutoksen

Vierailija
56/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>> Sinä ehdit vielä vaurastua elämässäsi, kun lama on ohi. Eläkeläinen tai sairas ei voi, heidän mahdollisuutensa ovat ohi. Siinä olen samaamieltä, että asumistukea ei pidä maksaa omistusasuntoon eläkeläisellekään. Toimeentulotukea voi saada omistusasuntoon, joten asumistuen puute ei vähennä kenenkään tuloja. Toimeentulotuen 595€ perusosa tasaa kyllä klöyhien tulot tasan, oli opiskelija tai ei. Onko se reulua? Että ihminen, jolla on koko elämä edessä ja joka on päättänyt opiskella yhteiskunnan rahoittamana saa saman kuin sairaseläkeläinen, jonka elämä on ohi ja joka ei koskaan pysty muuttamaan tilannettaan? Nyt meillä n tuo 595€ tasaussysteemi, kaipa se on tasapuolisin mitä on keksitty.>>

Miksi sotket tähän vielä opiskelijat? He ovat ainoa ihmisryhmä, jonka oletetaan elävän velaksi! Tt-tukea ei myönnetä, ennen kuin laina on nostettu ja käytetty kokonaan!

Sitten valmistuessa on kymppitonn

Opiskelijat saavat ilmaisen koulutuksen muiden maksamana.On se kamala kun oeräti velkaa pitää ottaa.

Vierailija
57/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerro miksi kannattaisi mennä töihin ja raataa sen takia, että ihan yhtä lailla näkee nälkää? onko siinäkään järkeä. palkkojen pitää olla sellaisia, että niillä elää ja on järkevää mennä töihin. tulojen laskeminen ei korjaa tätä ongelmaa vaikka tuet otettaisiin kokonaan pois. koska joillakin on terveys ja mielenterveys ongelmia jonka vuoksi koko päivä työ ei edes ole mahdollista ja niitä töitä ei edes ole olemassa.

kaikki ei voi opsikella korkeakoulussa itsellä ei ainakaan äly riitä . ne ansaitsee mitalin jotka jaksaa painaa matala palkalla vuodesta toiseen niin että käteen jää pienempi summa kuin tuet  . niitä ihmisiä tässä pitäisi palkita jotenkin ja kunnolla .

esimerkiksi omistus asunto ilman lainaa pelkällä vuokralla . onko se virallisesti tämä oas asuminen vai mikä lie. mutta tällaiset ihmiset tulisi saada jonkinlainen etu 

Vierailija
58/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Eläkeläinen on aina kirjaimellisesti loiseläjä muiden kustannuksella.

Työtön se vasta loiseläjä onkin.Toiset maksaa veroja ja eläkemaksuja vuosikymmeniä,toiset nostaa tukia.

Vierailija
59/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit saavat tuonkin tuen loppuun saakka. Tulevilta eläkeläisiltä tuokin tullaan poistamaan.

Vierailija
60/129 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nuorikin on vanha käppyrä joskus,jos sattuu elämään vanhaksi!

Nuoret eivät elä vanhoiksi, koska vanhuksia höösätään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi