Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää satunnainen huumeiden viihdekäyttö?

Vierailija
15.11.2025 |

Sana on vapaa.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä paljon nistejä linjoilla.

Jep ja alkoholisteja. Ajattelin ottaa tänään yhden (1) saunakaljan. Kauhea juoppo.

Hienoa. Alkoholi on laillista ja siitä tulee verotuloja yhteiskunnalle. Huumeet ovat laittomia ja niiden osto tukee rikollisuutta.

Huumeet lailliseksi ja Alkoon. Kotimaisella pirintuotannolla verotuloja kiitos. 

Vierailija
122/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa sellaista kuin satunnainen huumeiden viihdekäyttö. Ei ainakaan kauaa. 

Muistatko ylen keskustelusta eläkkeellä olleen opettajan? Aika kauan hän oli viihdekäyttänyt kannabista. Minä olen viihdekäyttänyt vasta 36 vuotta kannabista ei vielä tee mieli kokeilla muita aineita. On käytöstä ollut haittaakin. Yhdet sakot mutta muita haittoja ei ole ollut.

Haastateltiinko siinä hänen oppilaitaan? Käyttäjäthän yleensä eivät näe haittoja. 

Nuorista aikuisista 20 - 30 vuotiaista puolet viihdekäyttää kannabista. Mene haastattelemaan niitä niin saat kuulla mitä ajattelevat entisen opettajan pössyttelystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että on äärettömän yleistä, että ongelmakäyttäjät eivät tunnusta olevansa ongelmakäyttäjiä, vaan nimeävät itsensä viihdekäyttäjiksi. Katsokaapa vaikka päihdelinkistä tähän liittyvää tietoa.

Vierailija
124/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa viihdekäyttöä. Valitettavasti mulle kaikki ovat nistejä.

Siihenhän viihdekäyttö nimenomaan viittaa. Erotuksena siis lääkinnälliselle käytölle, esim. kolmiolääkkeet. On se vähän turhan hieno nimitys minunkin mielestäni.

Ei viittaa. Viihdekäyttö viittaa käyttöön, joka on eri kuin riippuvaisen ongelmakäyttö. Eli nimenomaan erotuksena narkomanialle. 

Vierailija
125/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa sellaista kuin satunnainen huumeiden viihdekäyttö. Ei ainakaan kauaa. 

Muistatko ylen keskustelusta eläkkeellä olleen opettajan? Aika kauan hän oli viihdekäyttänyt kannabista. Minä olen viihdekäyttänyt vasta 36 vuotta kannabista ei vielä tee mieli kokeilla muita aineita. On käytöstä ollut haittaakin. Yhdet sakot mutta muita haittoja ei ole ollut.

Haastateltiinko siinä hänen oppilaitaan? Käyttäjäthän yleensä eivät näe haittoja. 

Nuorista aikuisista 20 - 30 vuotiaista puolet viihdekäyttää kannabista. Mene haastattelemaan niitä niin saat kuulla mitä ajattelevat entisen opettajan pössyttelystä.

Oikeasti minua kiinnostaisi kuulla, mitä mieltä pössyttelijäopettajan nykyiset lapsioppilaat ovat nykyisen opettajansa pössyttelystä ja sen vaikutuksesta opetuksen laatuun. :-)

Vierailija
126/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että on äärettömän yleistä, että ongelmakäyttäjät eivät tunnusta olevansa ongelmakäyttäjiä, vaan nimeävät itsensä viihdekäyttäjiksi. Katsokaapa vaikka päihdelinkistä tähän liittyvää tietoa.

Ei ole. Olen tehnyt vapaaehtoistyötä nimenomaan niiden ongelmakäyttäjien parissa, ja kyllä järjestään narkomaanit pitävät itseään narkomaanien, eivät minään viihdekäyttäjinä. 

Vierailija
127/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttää termejä "satunnainen" ja "viihde"?

Pitäisi sanoa vaan rehellisesti "huumeiden käyttö". Minun ajatukseni on, että huumeiden käyttö on typerää.  Jos tarvitsee käyttää alkoholia tai huumeita todellisuutta paetakseen, on pyrittävä mieluummin muuttamaan todellisuuttaan. 

N58

Oletko tietoinen tästä todellisuudesta missä elämme?

Meistä jokainen elää ihan omassa todellisuudessaan, kultapieni. Minun todellisuuteeni eivät päihteet kuulu (enää), ja se on hienoa. Jos ajatukseni yllä herätti sinussa torjuntaa, ehkä sinun kannattaisi kysyä itseltäsi, miksi.

N58

Siksi, että koet voivasi sanella toisille ihmisille sen, miten heidän k

Siinä tapauksessa voit myös puhua ainoastaan itsestäsi jatkossa.

Mikäli koet olevasi nisti, sucks to be you. Suurin osa meistä ihmisistä ei jaa tuota kohtaloa.

Vierailija
128/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholille on määritelty kohtuukäytön ja ongelmakäytön rajat. Juo joka toinen viikonloppu neljä kaljaa, täysin normaalia. Ota joka toinen viikonloppu piriä tai parin kuukauden välein essoja, olet narkomaani. Laittomuuden ei pitäisi tehdä kaikesta aineenkäytöstä ongelmakäyttöä.

Vierailija
129/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olen tehnyt vapaaehtoistyötä nimenomaan niiden ongelmakäyttäjien parissa, ja kyllä järjestään narkomaanit pitävät itseään narkomaanien, eivät minään viihdekäyttäjinä. 

Sä tapaat vaan niitä jotka hakeutuvat hoitoon. Suurin osa ei hakeudu.

Vierailija
130/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihenhän viihdekäyttö nimenomaan viittaa. Erotuksena siis lääkinnälliselle käytölle, esim. kolmiolääkkeet. On se vähän turhan hieno nimitys minunkin mielestäni.

Ei viittaa. Viihdekäyttö viittaa käyttöön, joka on eri kuin riippuvaisen ongelmakäyttö. Eli nimenomaan erotuksena narkomanialle. 

Kerropa vaan itsellesi tuota tarinaa, nisti.

Vierailija
131/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti minua kiinnostaisi kuulla, mitä mieltä pössyttelijäopettajan nykyiset lapsioppilaat ovat nykyisen opettajansa pössyttelystä ja sen vaikutuksesta opetuksen laatuun. :-)

Hän on eläkkeellä, eli ei ole mitään nykyisiä lapsioppilaita. 

Vierailija
132/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalainen voi viihdekäyttää kannabista mutta suomalaisen sama käyttö on muka ongelma. No onhan se kun suomessa käyttö on rikos. Tuo on sairasta kun vain alkoholilla saa päihtyä ja se on sata kertaa haitallisempaa kuin kannabis. Alkoholilla on laillisena aineena 23 haitallisuuspistettä kun kannabiksella niitä pisteitä on laittomanakin vain 8. Jos sille kannabiksen laittomuudelle olisi edes jokin oikea syy niin sitten kiellon ymmärtäisi. Kuitenkaan porttiteoriaa parempaa syytä kieltoon ei ole löytynyt ja sekin oli keksitty haitta.

Vierailija
133/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä tapaat vaan niitä jotka hakeutuvat hoitoon. Suurin osa ei hakeudu.

Ei hoitoon, mutta erilaisiin tukipalveluihin toki. Niin, ei sinne niitä viihdekäyttäjiä tietenkään tule. Mutta siis eivät nämä ole olleet ihmisiä, jotka yrittäisivät lopettaa käyttöään (osa toki), vaan ihmisiä, jotka yrittävät jotenkuten selvitä elämästään narkomaaneina. Yhtä kaikki suuri osa narkomaaneista myöntää riippuvuutensa, eivätkä väitä sitä viihdekäytöksi. 

Vierailija
134/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorista aikuisista 20 - 30 vuotiaista puolet viihdekäyttää kannabista. Mene haastattelemaan niitä niin saat kuulla mitä ajattelevat entisen o

Hän on eläkkeellä, eli ei ole mitään nykyisiä lapsioppilaita. 

Niinpä. Olisikin mielenkiintoista etsiä sellainen nykyään ammatissa toimiva "viihdekäyttäjä", ja katsoa, näkyykö se lasten mielestä opetuksen laadussa. Eiväthän alkoholistitkaan ole yleensä sitä mieltä, että riippuvuus vaikuttaa mihinkään, vaikka läheiset kyllä yleensä näkevät, että sillä on suuri negatiivinen vaikutus.

Vierailija
135/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttää termejä "satunnainen" ja "viihde"?

Pitäisi sanoa vaan rehellisesti "huumeiden käyttö". Minun ajatukseni on, että huumeiden käyttö on typerää.  Jos tarvitsee käyttää alkoholia tai huumeita todellisuutta paetakseen, on pyrittävä mieluummin muuttamaan todellisuuttaan. 

N58

Oletko tietoinen tästä todellisuudesta missä elämme?

Meistä jokainen elää ihan omassa todellisuudessaan, kultapieni. Minun todellisuuteeni eivät päihteet kuulu (enää), ja se on hienoa. Jos ajatukseni yllä herätti sinussa torjuntaa, ehkä sinun kannattaisi kysyä itseltäsi, miksi.

N58

Siksi, että koet voi

Siinä tapauksessa voit myös puhua ainoastaan itsestäsi jatkossa.

Mikäli koet olevasi nisti, sucks to be you. Suurin osa meistä ihmisistä ei jaa tuota kohtaloa.

Kieltämistä ja heijastamista. Mielenkiintoista.

Vierailija
136/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa vaan itsellesi tuota tarinaa, nisti.

Tämä ei ole mikään mielipideasia, vaan kerroin vaan, mitä termillä viihdekäyttö tarkoitetaan. Se ei ole mitenkään tulkinnanvaraista.

Enkä mä ole nisti, vaan autisti, jolle sanojen eksaktit merkitykset on tärkeitä 😃. 

Vierailija
137/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorista aikuisista 20 - 30 vuotiaista puolet viihdekäyttää kannabista. Mene haastattelemaan

Niinpä. Olisikin mielenkiintoista etsiä sellainen nykyään ammatissa toimiva "viihdekäyttäjä", ja katsoa, näkyykö se lasten mielestä opetuksen laadussa. Eiväthän alkoholistitkaan ole yleensä sitä mieltä, että riippuvuus vaikuttaa mihinkään, vaikka läheiset kyllä yleensä näkevät, että sillä on suuri negatiivinen vaikutus.

Minä tunnen yhden. Hän on tosi pidetty oppilaiden parissa. Osaa hyvin pitää kuria ja olla tarvittaessa tiukkakin korottamatta kuitenkaan ääntään. 

Vierailija
138/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkittu ja hallittu satunnaiskäyttö on minusta ok. Eli pidetään huoli, ettei tueta epäeettistä valmistusta ja bisnestä, huomioidaan terveysseikat, tarkkaillaan käytön syitä ja tiheyttä kriittisesti.

Itse ja omassa tuttavapiirissä moni käyttää erilaisia psykedeelejä muutaman vuoden välein tai tiheämmin lyhyemmän jakson. Niistä on ollut apua mm. oman elämänsuunnan ja traumojen käsittelyssä. Kannabista satunnaisesti käyttäviä tunnen myös. Kaikki ollaan työ- ja opiskeluelämässä kiinni. Käytöstä ei tiedä kuin sen ymmärtävä porukka.

Minä kasvatin itse omat sieneni, joskus kesäsin luonnosta suippumadonlakkeja. En ole tukenut minkäänlaista rikollisuutta.

Vierailija
139/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viihdekäyttö"  Hah.

itse pahoinpitelen vaimoani ihan vaan "Viihteen" vuoksi. Joskus ryöstän jonkun ihan vain "Viihteenä".

Kännissä ja läpällä.

Et sinäkään ymmärtänyt aihetta.

Vierailija
140/145 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdekäytössä piilee aina pieni riski, koska tavoitteena on saada hetkellistä mielihyvää, mutta keinosta voi koitua myös haittaa. Koskee myös alkoholia, kahvia ja tupakkaa, somea, sarjojen katselua, pelejä jne. Monella homma pysyy nätisti hanskassa, jos psyyke ja elämä on muutenkin kunnossa.

Erilaisten psykotrooppisten aineiden käyttö terapeuttisena tai lääkkeellisenä onkin sitten eri asia. Ennemmin kannatan sellaista harvakseltaan tapahtuvaa käyttöä, jolla on mahdollista saada pitkän aikavälin mielihyvää ja muuta hyvää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan