Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää satunnainen huumeiden viihdekäyttö?

Vierailija
15.11.2025 |

Sana on vapaa.

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmis jäte

Vierailija
102/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä paljon nistejä linjoilla.

Älä edes yritä erottaa viihdekäyttöä ongelmakäytöstä. Ihan liian vaativaa sinun kapasiteetilla.

Tyypillinen vastaus narkilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä edes yritä erottaa viihdekäyttöä ongelmakäytöstä. Ihan liian vaativaa sinun kapasiteetilla.

Tyypillinen vastaus narkilta.

Ei ole. Narkkeja ei kiinnosta yhtään, pidetäänkö heitä narkkeina, eikä narkit puhu itsestään viihdekäyttäjinä. 

Vierailija
104/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa sellaista kuin satunnainen huumeiden viihdekäyttö. Ei ainakaan kauaa. 

Muistatko ylen keskustelusta eläkkeellä olleen opettajan? Aika kauan hän oli viihdekäyttänyt kannabista. Minä olen viihdekäyttänyt vasta 36 vuotta kannabista ei vielä tee mieli kokeilla muita aineita. On käytöstä ollut haittaakin. Yhdet sakot mutta muita haittoja ei ole ollut.

Haastateltiinko siinä hänen oppilaitaan? Käyttäjäthän yleensä eivät näe haittoja. 

Vierailija
105/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas, nisti ilmoittautui.

Jos jokainen viihdekäyttäjä on nisti niin joka viides aikuinen on nisti. Useimmiten kannabisti nisti. 

Joka viides aikuinen ei ole huumeiden käyttäjä. Lakkaa valehtelemasta itsellesi ja muille.

Neljä viidestäkö sitten on? XDDDDDDDDDDDDDDDd

10% käyttää viinaa ja kamaa kohtuuttomasti ja 90% ei käytä. Iso osa tuosta 90%:sta on täysraittiita. Itse en ikinä ole kokeillut huumeita ja alkoholia join viimeksi tammikuussa yhden glögin.

Vierailija
106/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa sellaista kuin satunnainen huumeiden viihdekäyttö. Ei ainakaan kauaa. 

Muistatko ylen keskustelusta eläkkeellä olleen opettajan? Aika kauan hän oli viihdekäyttänyt kannabista. Minä olen viihdekäyttänyt vasta 36 vuotta kannabista ei vielä tee mieli kokeilla muita aineita. On käytöstä ollut haittaakin. Yhdet sakot mutta muita haittoja ei ole ollut.

Haastateltiinko siinä hänen oppilaitaan? Käyttäjäthän yleensä eivät näe haittoja. 

Olisiko toiminut eläkkeelle asti opettajana jos olisi sekoillut työssään? Kollegat seuraavat myös.

Vierailija
107/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa viihdekäyttöä. Valitettavasti mulle kaikki ovat nistejä.

Termi nisti on käännetty William Sewrad Burroughsin kirjasta Junkie. Burroughs määritteli nistin olevan suonensisäisesti morfiinia tai heroiinia käyttävä. Muiden aineiden käyttäjät eivät olleet hänen mielestään nistejä. Termi on tosin ollut Suomessa jo 1800-luvulla yksistään morfinistin muodossa. Psyk.sh

Hyvä käännös. Tosin tämä hieno etymologinen katsauksesi ei mitenkään kumoa sitä, että "nisti" tarkoittaa nykyään kaikkia huumeidenkäyttäjiä. Tarkista vaikka Kotuksesta. 

N58

Eihän kukaan sivistynyt ihminen käytä sanaa nisti. Narkomaani on se sana jolla puhutaan narkomaaneista, ja suurin osa huumeita käyttävistä ihmisistä ei ol

Kyllä muuten ovat. 100% huumeiden käyttäjistä on narkomaaneja, siis narkkareita, siis nistejä, mitä synonyymeja nyt haluatkaan käyttää. Varmaan on syy sille, että hiustenhalkominen sanan rekisteristä on sinulle pääasia, eikä käyttö itse.

N58

Vierailija
108/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua he totta puhuakseni säälittävät. Samalla tavalla kuin he, jotka kokevat tarvitsevansa alkoholia rentoutumiseen ja pään nollaamiseen. Luulisi aikuisilla ihmisillä olevan muitakin rentoutumiskeinoja.

Vierailija
109/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkarit häpeää käyttöään, ja siksi eivät halua itseään kutsuttavan narkeiksi, vaan "viihdekäyttäjiksi".

Vierailija
110/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko toiminut eläkkeelle asti opettajana jos olisi sekoillut työssään? Kollegat seuraavat myös.

Mahdollisesti. Kaipaisin vielä sitä kollegojen tai lasten kommenttia, enkä mitään mutu-selittelyä. Kyllähän sitä päihdekäyttöä tapahtuu, joskus yhteisö painaa sen villaisella, oppilaat kantavat seuraukset.

Vierailija
111/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihenhän viihdekäyttö nimenomaan viittaa. Erotuksena siis lääkinnälliselle käytölle, esim. kolmiolääkkeet. On se vähän turhan hieno nimitys minunkin mielestäni.

Vierailija
112/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amandahan näytti mitä se viihdekäyttö on, kokaiinia, alkoholia ja marihuanaa sekaisin

Vierailija
113/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Termi nisti on käännetty William Sewrad Burroughsin kirjasta Junkie. Burroughs määritteli nistin olevan suonensisäisesti morfiinia tai heroiinia käyttävä. Muiden aineiden käyttäjät eivät olleet hänen mielestään nistejä. Termi on tosin ollut Suomessa jo 1800-luvulla yksistään morfinistin muodossa. Psyk.sh

Hyvä käännös. Tosin tämä hieno etymologinen katsauksesi ei mitenkään kumoa sitä, että "nisti" tarkoittaa nykyään kaikkia huumeidenkäyttäjiä. Tarkista vaikka Kotuksesta. 

N58

Eihän kukaan sivistynyt ihminen käytä sanaa nisti. Narkomaani on se sana jolla puhutaan narkomaaneista, ja

Kyllä muuten ovat. 100% huumeiden käyttäjistä on narkomaaneja, siis narkkareita, siis nistejä, mitä synonyymeja nyt haluatkaan käyttää. Varmaan on syy sille, että hiustenhalkominen sanan rekisteristä on sinulle pääasia, eikä käyttö itse.

N58

Eli 100 % alkoholin käyttäjistä on alkoholisteja, juoppoja, puliukkoja?

Ja kyllä, sille on syy, miksi nämä asiat, koko huumausainepolitiikka ja siihen liittyvät asenteet ja termit, on mulle tärkeä asia. Minun läheinen sukulaiseni on narkomaani. Siis narkomaani, pahasti riippuvainen suonensisäinen käyttäjä, ei mikään viihdekäyttäjä. 

Vierailija
114/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

Eihän kukaan sivistynyt ihminen käytä sanaa nisti. Narkomaani on se sana jolla puhutaan narkomaaneista, ja

N58

Narkomaani käyttää pakonomaisesti eli on riippuvainen, mutta 90% huumeiden käyttäjistä ei jää riippuvaiseksi. 

Vierailija
115/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amandahan näytti mitä se viihdekäyttö on, kokaiinia, alkoholia ja marihuanaa sekaisin

Ja valehteli vetäneensä vain yhden viivan. Poliisikuulusteluissa kertoi vetäneensä kolme viivaa, "eka" kerta.

Vierailija
116/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaiskäyttö on niin yleistä, että jokainen meistä tuntee jonkun huumeita ainakin kokeilleen. Töissä osastollamme on 75 henkeä, heistä arviolta 15 on ainakin testannut. Satunnaiskäyttäjää ei tunnista kaupan kassajonosta, samoin kun ei tunnista alkoholin kohtuukäyttäjääkään.

Päihdeongelmaisen, oli päihde sitten viiva, viina tai liima, tunnistaa kyllä. Kaikista päihteidenkäyttäjistä heitä on vain murto-osa.

Vierailija
117/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttää termejä "satunnainen" ja "viihde"?

Pitäisi sanoa vaan rehellisesti "huumeiden käyttö". Minun ajatukseni on, että huumeiden käyttö on typerää.  Jos tarvitsee käyttää alkoholia tai huumeita todellisuutta paetakseen, on pyrittävä mieluummin muuttamaan todellisuuttaan. 

N58

Oletko tietoinen tästä todellisuudesta missä elämme?

Meistä jokainen elää ihan omassa todellisuudessaan, kultapieni. Minun todellisuuteeni eivät päihteet kuulu (enää), ja se on hienoa. Jos ajatukseni yllä herätti sinussa torjuntaa, ehkä sinun kannattaisi kysyä itseltäsi, miksi.

N58

Siksi, että koet voivasi sanella toisille ihmisille sen, miten heidän kuuluisi elää. Teet oletuksia heidän sisäisestä maailmastaan vailla ymmärrystä.

Sellaista kutsutaan röyhkeydeksi, epäkunnioittavuudeksi sekä typeryydeksi. Ja ne ärsyttävät ihmisiä, joihin niitä kohdistat.

Vierailija
118/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

Eihän kukaan sivistynyt ihminen käytä sanaa nisti. Narkomaani on se sana jolla puhutaan narkomaaneista, ja suurin osa huumeita käyttävistä ihmisistä ei ol

Ongelmakäyttäjiä eli nistejä ei yksinkertaisesti ole niin paljon että ne riittäisivät siihen käyttömäärään mikä löytyy jätevesistä. Niistä mitataan vain kovat huumeet. Yleisin ja vähiten haittoja aiheuttava kannabis on siihen lisäksi. Se on aivan sama mitä vingutaan niin yleisin käyttö on viihdekäyttöä.

Vierailija
119/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja valehteli vetäneensä vain yhden viivan. Poliisikuulusteluissa kertoi vetäneensä kolme viivaa, "eka" kerta.

Pitäisi olla täysi idiootti, että kertoisi rehellisesti tekemistään rikoksista. 

Vierailija
120/162 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttää termejä "satunnainen" ja "viihde"?

Pitäisi sanoa vaan rehellisesti "huumeiden käyttö". Minun ajatukseni on, että huumeiden käyttö on typerää.  Jos tarvitsee käyttää alkoholia tai huumeita todellisuutta paetakseen, on pyrittävä mieluummin muuttamaan todellisuuttaan. 

N58

Oletko tietoinen tästä todellisuudesta missä elämme?

Meistä jokainen elää ihan omassa todellisuudessaan, kultapieni. Minun todellisuuteeni eivät päihteet kuulu (enää), ja se on hienoa. Jos ajatukseni yllä herätti sinussa torjuntaa, ehkä sinun kannattaisi kysyä itseltäsi, miksi.

N58

Siksi, että koet voivasi sanella toisille ihmisille sen, miten heidän kuuluisi elää. Teet oletuksia heidän sisäisestä

En toki. Teen oletuksia vain omasta todellisuudestani. :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme