Mitä ajatuksia herättää satunnainen huumeiden viihdekäyttö?
Kommentit (145)
Herättää ajatuksia että ihmiset ovat itsekkäitä. Itse koetan ostaa tuotteita jotka olisivat mahdollisimman eettisiä ja boikotoinkin monia yrityksiä. Ei sovi pirtaan että tukisin sitten huumekauppaa, joka on pelkkää riistoa ja kytkeytyy kaikenlaiseen rikollisuuteen. Jos joku taas itse kasvattelee sieniä tai hamppua, niin kunhan ei aiheuta vesivahinkoa tai lampuista tulipaloa. Kannatan kannabiksen ja psilosybiinisienten laillistamista sekä myynnin verotusta ja valvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa sellaista kuin satunnainen huumeiden viihdekäyttö. Ei ainakaan kauaa.
Kyllä on. Valtaosa kykenee hallitsemaan käyttönsä, eikä mielipiteesi muuta sitä tosiasiaa, vaikka kuinka polkisit jalkaasi lattiaan.. Toki riippuu paljon aineesta, onnistuuko.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa sellaista kuin satunnainen huumeiden viihdekäyttö. Ei ainakaan kauaa.
Muistatko ylen keskustelusta eläkkeellä olleen opettajan? Aika kauan hän oli viihdekäyttänyt kannabista. Minä olen viihdekäyttänyt vasta 36 vuotta kannabista ei vielä tee mieli kokeilla muita aineita. On käytöstä ollut haittaakin. Yhdet sakot mutta muita haittoja ei ole ollut.
"Ei addikti kysele useampaa päivää vaan hommaa sen rikkaruohansa jostain muualta. Kannabista on ilta yhdeksän jälkeen helpompi saada kuin alkoholia, joten kukaan ei jää paitsi. Esimerkikkisi on keksitty, eikä tuota oikeasti tapahtunut. "
Ihme tarve vakuutella, että kannabiksen käyttäjä ei olisi sekava tai ei ikinä toimisi typerästi. Motiivisi on...?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri aloitti käytön juuri noin ja nykyään on haudassa.
Niinpä. Eihän kukaan aloita käyttöä ajatuksella kokopäiväiseksi addiktiksi ryhtymisestä.
Nisteillä noita selityksiä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri aloitti käytön juuri noin ja nykyään on haudassa.
Niinpä. Eihän kukaan aloita käyttöä ajatuksella kokopäiväiseksi addiktiksi ryhtymisestä.
Eihän tuokaan pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa viihdekäyttöä. Valitettavasti mulle kaikki ovat nistejä.
Termi nisti on käännetty William Sewrad Burroughsin kirjasta Junkie. Burroughs määritteli nistin olevan suonensisäisesti morfiinia tai heroiinia käyttävä. Muiden aineiden käyttäjät eivät olleet hänen mielestään nistejä. Termi on tosin ollut Suomessa jo 1800-luvulla yksistään morfinistin muodossa. Psyk.sh
Hyvä käännös. Tosin tämä hieno etymologinen katsauksesi ei mitenkään kumoa sitä, että "nisti" tarkoittaa nykyään kaikkia huumeidenkäyttäjiä. Tarkista vaikka Kotuksesta.
N58
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka ovat aloittaneet vaimonsa hakkaamisen tai kovien huumeiden käytön satunnaisesti, kykenivät omasta mielestään lopettamaan koska tahansa. Tuskin kukaan aloittaa käytön sillä periaatteella että pyörii kahden vuoden päästä peukkupäissään sekoilemssa Kurvin kulmalla aamuhämärissä.
Totta. Ja juuri tähän huumeiden salakuljetusta rahoittavaan viihdekäyttöryhmään pitäisi puuttua ankarasti. Käyttö rangaistavaksi ja nimi julkiseksi, sekä lakisääteinen irtisanominen työpaikasta, sekä mieluiten vielä muutama vuosi vankeutta ettei kukaan voi palkata heti uudestaan . Tarkoitus on että maine ja ura lähtee alta. Tämä on se, mitä ei kukaan viihteen vuoksi uskalla riskeerata!
Koska niillä jo koukkuun jääneillä ei ole varaa ylläpitää salakuljetuksen kannattavuutta ja ne on menetetty ryhmä muutenkin. Mahdollisesti tällä vähenisi salakuljetus vähenisi Suomeen radikaalisti, ehkä jopa loppuisi kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä, jos ei pystyisi käyttämään huumeita (pois lukien itse kasvatetut ja laillisten lääkkeiden väärinkäyttö yms.) ilman, että katsoo samalla videota ihmiskaupan uhreista, mielellään livenä. Kyllä, olet käyttäjänä vastuussa mm. lapsien ra...
Ostamalla yhtään mitään tuet jonkun ihmiskauppiaan rahanpesufirmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Valtaosa kykenee hallitsemaan käyttönsä, eikä mielipiteesi muuta sitä tosiasiaa, vaikka kuinka polkisit jalkaasi lattiaan.. Toki riippuu paljon aineesta, onnistuuko.
Aineesta riippuu onko sillä fyysinen ja psyykkinen riippuvuuspotentiaali. Alkoholilla ja kovilla huumeilla on nuo molemmat. Kannabiksella on vain psyykkisen riippuvuuden riski. Kuinka harvoin käyttö lasketaan viihdekäytöksi? Siitäkin tuo kannabis on erikoinen aine että kun sitä käyttää reseptin kanssa päivittäin niin se on lääkekäyttöä. Ilman reseptiä sama käyttö on ongelmakäyttöä. Eikä niitä reseptejä lääkekannabikselle saa kuin viimeisenä vaihtoehtona jos silloinkaan.
Viihdekäytössä kannabis on siitä helppo ettei siitä tule krapulaa mitä joutuisi parantamaan sillä millä se krapula tuli. Tuo on aika oleellinen juttu kun riippuvuudesta puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatko ylen keskustelusta eläkkeellä olleen opettajan? Aika kauan hän oli viihdekäyttänyt kannabista. Minä olen viihdekäyttänyt vasta 36 vuotta kannabista ei vielä tee mieli kokeilla muita aineita. On käytöstä ollut haittaakin. Yhdet sakot mutta muita haittoja ei ole ollut.
Usein nistien oma mielipide on, ettei käytöstä ole haittaa. Mikähän on puolison tai vaikka työyhteisön mielipide?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein nistien oma mielipide on, ettei käytöstä ole haittaa. Mikähän on puolison tai vaikka työyhteisön mielipide?
Ei nistien, siis narkomaanien, oma mielipide ole melkein ikinä tuollainen, vaan todellakin tiedostavat käytön haitat.
Kannabiksen käyttäjät on sitten eri asia, heistä löytyy paljon niitä, jotka eivät koe käytön aiheuttavan haittoja.
Vierailija kirjoitti:
"Ei addikti kysele useampaa päivää vaan hommaa sen rikkaruohansa jostain muualta. Kannabista on ilta yhdeksän jälkeen helpompi saada kuin alkoholia, joten kukaan ei jää paitsi. Esimerkikkisi on keksitty, eikä tuota oikeasti tapahtunut. "
Ihme tarve vakuutella, että kannabiksen käyttäjä ei olisi sekava tai ei ikinä toimisi typerästi. Motiivisi on...?
Kun kannabiksen laittomuudelle ei ole perusteluja niin se pitäisi laillistaa. Kun laittomuus on kannabiksen suurin haitallisuus niin tuo on itsestään selvää. Varmasti kannabispäihtynytkin toimii joskus typerästi. Se ei ole silti läheskään sellaista sekoilua mitä on laillisen alkoholin kanssa. Miltään muulta päihteeltä kuin alkoholilta ei hyväksyttäisi että se aiheuttaa 70 % väkivalta ja 80 % henkirikoksista. Ja huomaa tuo on vain yksi alkoholin mittavista haitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nistien, siis narkomaanien, oma mielipide ole melkein ikinä tuollainen, vaan todellakin tiedostavat käytön haitat.
Kannabiksen käyttäjät on sitten eri asia, heistä löytyy paljon niitä, jotka eivät koe käytön aiheu
Kannabiksen käyttäjä on nisti, siis narkkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka ovat aloittaneet vaimonsa hakkaamisen tai kovien huumeiden käytön satunnaisesti, kykenivät omasta mielestään lopettamaan koska tahansa. Tuskin kukaan aloittaa käytön sillä periaatteella että pyörii kahden vuoden päästä peukkupäissään sekoilemssa Kurvin kulmalla aamuhämärissä.
Totta. Ja juuri tähän huumeiden salakuljetusta rahoittavaan viihdekäyttöryhmään pitäisi puuttua ankarasti. Käyttö rangaistavaksi ja nimi julkiseksi, sekä lakisääteinen irtisanominen työpaikasta, sekä mieluiten vielä muutama vuosi vankeutta ettei kukaan voi palkata heti uudestaan . Tarkoitus on että maine ja ura lähtee alta. Tämä on se, mitä ei kukaan viihteen vuoksi uskalla riskeerata!
Koska niillä jo koukkuun jääneillä ei ole varaa ylläpitää salakuljetuksen kannattavuutta ja ne on menetetty ryhmä muutenkin. Ma
Käyttö on jo rangaistavaa ja usein menee työpaikka käyttörikoksesta. Tuollaisen todellinen vaikutus on se että käyttö pahenee useammin kuin loppuu. Sen näkee ihan tilastoista kuinka ongelmakäyttäjien määrä on kasvanut rankaisupolitiikalla. Portugali on edelleen hyvä esimerkki siitä miten käyttörangaistuksen poistaminen vaikutti todellisuudessa. Saivat kovien huumeiden käytön vähenemään ja hiv tartunnat laskemaan.
-------Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käyttäjät on sitten eri asia, heistä löytyy paljon niitä, jotka eivät koe käytön aiheu
Kannabiksen käyttäjä on nisti, siis narkkari.-----
No ei tietenkään ole, höpsö 😃.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termi nisti on käännetty William Sewrad Burroughsin kirjasta Junkie. Burroughs määritteli nistin olevan suonensisäisesti morfiinia tai heroiinia käyttävä. Muiden aineiden käyttäjät eivät olleet hänen mielestään nistejä. Termi on tosin ollut Suomessa jo 1800-luvulla yksistään morfinistin muodossa. Psyk.sh
Hyvä käännös. Tosin tämä hieno etymologinen katsauksesi ei mitenkään kumoa sitä, että "nisti" tarkoittaa nykyään kaikkia huumeidenkäyttäjiä. Tarkista vaikka Kotuksesta.
N58
Eihän kukaan sivistynyt ihminen käytä sanaa nisti. Narkomaani on se sana jolla puhutaan narkomaaneista, ja suurin osa huumeita käyttävistä ihmisistä ei ole narkomaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N58
Hyvä kommentti. Itse pidän I.V.-käyttäjiä nisteinä ja puhun esim. pirinisteistä joskus kollegoiden kesken. En käytä nistitermiä arkikielessä kuin suonensisäisistä käyttäjistä, mikäli käyttö ei ole satunnaista. Saattaa kuulostaa kummalta, mutta jotkut käyttävät suonensisäisiäkin satunnaisesti. En lähde suosittelemaan. Psyk.sh.
Onpas. Valtaosa kaikesta huumeidenkäytöstä on sellaista. Muun väittäminen on propagandaa vailla totuuspohjaa.