Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut parisuhteessa olevat miehet eivät halua käyttää sormusta?

Vierailija
14.11.2025 |

Miksi haluavat esiintyä sinkkuina? Eikö tämä ole epäkunnioittavaa puolisoa kohtaan?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät pese käsiään aina pippelin pitelemisen jälkeen. 

Vierailija
22/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei tiedä, milloin tapaa naisen joka vie jalat alta. Tämä ei tarkoita ettenkö rakasta nykyistä kumppaniani. Sormus voi pelästyttää monet ehdokkaat, ja tykkään muutenkin flirttailla kaksijalkaisten kanssa.

Mies33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa helpommin

Vierailija
24/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse huomannut naimisissa olevana miehenä, että sormus kiihottaa monia naisia. On tätä kyllä tullut hyödynnettyäkin.

Vierailija
25/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon eri mahdollisuuksia että ei pysty vastaamaan yleisesti. Itse en käytä sormusta koska se ei minulle enää mahdu. Aiemmin kun se mahtui niin sormien välissä oleva ihottuma esti käytä. Uutta en viitsi hommata tai suurentaa jo olemassa olevaa sillä ihottuma tulee ja menee. Mieheni taas ei suostu ottamaan sormusta sormestaestaan pois oikeastaan ollenkaan. Sanoo että ei osaa olla ilman. Emme ole naimisissa emmekä ole menossa naimisiin. Sormukset ostettiin kun kihlauduttiin mutta sen jälkeen ollaan päätetty että naimisiin ei mennä joten kyse on ainoastaan siitä että mies ei osaa eikä halua olla ilman sormusta.

Vierailija
26/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,enpä naisenakaan pidä..ei mahdu 25v jälkeen, enkä voi pitää hoitotyössä, roikkuu kaulaketjussa tuo sormus

Vierailija
27/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kummallakaan edes ole sormusta. Joten mieheni ei käytä sormusta.

Suurin osa ihmisistä mieltää sormuksettoman ihmisen sinkuksi.

Ei esim. avoliitossa olevilla useinkaan ole sormusta. Mekin ehdittiin olla 20 vuotta avoliitossa kunnes mentiin naimisiin. Mitä se sormus asiassa muuttaa? Sitä voi pettää vaikka sormusta pitäisikin jos haluaa. Ei se tunnu niin tarkkaa olevan.

Vierailija
28/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mies, mutta en mäkään käytä sormusta. Työssä sitä ei saa olla ja harrastuksissakin turvallisempaa olla ilman, niin on helpompi olla kokonaan käyttämättä. Eipähän mene hukkaan tai unohdu minnekään pukukoppiin tai tule tilannetta, jossa sormi turpoaa tapaturmassa ja sormus tulisi leikata irti.

Vierailija
29/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet raksa-tms miehet eivät työturvallisuuden vuoksi käytä sormusta.

Vierailija
30/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse huomannut naimisissa olevana miehenä, että sormus kiihottaa monia naisia. On tätä kyllä tullut hyödynnettyäkin.

No samoin, naimisissa olevana naisena. Siinä, jonka joku on halunnut naimisiin asti täytyy olla jotakin hyvää ja tavoittelemisen arvoista.

ap

Vierailija
31/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sormusta. Koska rakastan vaimoani.

Vierailija
32/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillinen tapa, jossa ilmoitetaan omistuksesta.

Osa ei ole naimisissa et voi tietää kuka on kuka ei.

Atopia, ekseema tai muut ihottumat.

Soruksen alla on miljoona pöpöä. Pitää osata todella hyvin pestä kädet. Saippuaa jää sormuksen alle ja iho kutisee.

Hoitoalan työntekijät ja muutamat muiden alojen työntekijät (Elintarvike?)

Lopetin sormuksen käytön kun olin jatkuvasti  kipeä; räkätautia, noroa ja muuta. Nykyisin harvoin kipeänä :)

Vierailija
33/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä en pidä, turvallisuussyistä. Muuten kyllä, minäkin rakastan vaimoani..

Vierailija
34/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormuksesta on tullut liian tiukka enkä ole pitänyt sen takia moneen vuoteen. Mitään muuta syytä ei ole.

Hyi, laihduta

Vierailija
35/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Eläkkeellä oleva sirkkelisahuri.

Vierailija
36/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me käytetään silloin kun muistetaan. Riisutaan sormukset kumpikin kotiin tullessa ja jos aamun lähdöissä on paljon hälinää ja kiirettä, niin saattaa vaan unohtua. Ei se, että onko sormus sormessa vai ei, kerron mitään parisuhteesta. Kyllä se molemminpuolinen suhteeseen sitoutuminen on avainasemassa. 

Vierailija
37/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä en tiedä mutta itse en pidä sormuksista joten minulla ei sellaisia ole. Tiedän olevani naimisissa ihan ilmankin. 

Vierailija
38/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankaan töissä ei voinut käyttää sormuksia, sitten ne vain jäi sitten pois käytöstä. Korulaatikossa makailevat.

Vierailija
39/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus laitetaan taskuun heti kun siipan silmä välttää ja yritetään sutinoida muita. Siippa postaa samaan aikaan imelää parisuhdeonnea someen. Aika perus. 

Vierailija
40/54 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä naisena minkäänlaisia sormuksia. Jos lähden jonnekin juhlaan niin sitten laitan oman ja mieheni vihkisormukset sormeen kun olen leski ja se on tapana Euroopassa, asun Italiassa ja Saksassakin oli se tapa. sormukset häiritsevät ainakin minua kun teen puutarhahommia ja muita kotihommia päivittäin. Mieheni eläessäkään emme käyttäneet muuten kuin jos lähdimme "ihmisten ilmoille", kauppareissulla ei tartte olla sormuksia.

Pitääkö paikkansa että Saksassa vihkisormus on oikeassa kädessä ja leskenä vasemmassa?