Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmarra hoitajien palkka-ruikutusta. Eikos heidan peruspalkka ole 2000 e / kk? Siihen lisat paalle. Sehan on ihan hyva palkka!

Vierailija
18.04.2007 |

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä soisin sairaanhoitajille lisää palkkaa. Työ on takuulla raskasta ja vaativaa.

Mutta.

Sitä minä en ymmärrä, että lisäpalkkaa vaaditaan sillä perusteella, että " lääkäreillä ei ole mitään vastuuta, hoitajilla vaan ja me saadaan paskaa palkkaa" tai " paperityöntekijät istuu perseellään ja nostavat hullua liksaa" tai " kaikki muut saavat parempaa palkkaa vaikka työ on vähemmän vastuullista" tai " toimistorotat eivät tee mitään ja saavat saman verran palkkaa kuin me" . Ihme ruikutusta, ei se palkka ainakaan noilla perusteilla nouse. Peräänkuulutan eri ammattien arvostusta MYÖS sairaanhoitajilta. Kiitos.

Vierailija
62/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti, mies työkyvyttöömyyseläkkeellä, omistavat tuliterän auton, matkustelevat, ostavat omakotitalon tai alkavat rakentaa, eivät koskåån käytä esim kirpputoria. Mä vähän luulen että lähihoitajakin saa parempaa palkkaa kun sairaanhoitajat kun saiaanhoitajan palkalla ei Helsingissä elä eikä voi perhettä elättää ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla on samantasoinen koulutus lastentarhanopettajien kanssa, enkä minä ainakaan pysty maallikkona arvittamaan, kumman työ on " arvokkaampaa" . Molemmille maksetaan yksityiseen sektoriin verrattuna vähän, mutta toisaalta molempien työoloihin kannattaisi minusta satsata ennen palkankorotuksia (esim. lisää hoitajia eikä niin, että jo palkatuille lisää liksaa ja määräaikaisetkin siksi pellolle). Myös opettajilla on koulutukseen ja työn vastuullisuuteen verrattuna huonot palkat, etenkin pienten lasten opettajilla. Silti opestusektorillekin soisin ensin lisärahaa luokkakokojen pienentämiseen ja vasta toissijaisesti opettajien palkankorotuksiin.

Ja JOS palkankorotuksii lähdettäisiin, pitäisi a) ne kohdentaa kaikille (yleensä naivaltaisille) palkkakuoppa-aloille ja b) laskea tarkkaan, mitä se tulisi maksamaan ja mistä muista julkisista palveluista tms. rahat otettaisiin pois. On ihan eri asia maksaa liksaa firman kuin veronmaksajien pussista...

Vierailija
64/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kiinni siitä etteikö meillä olisi tarpeeksi väkeä vaan yksinkertaisesti siitä ettei mulle makseta tarpeeksi liksaa. Koska työnantaja on vaan maksavinaan palkkaa niin olen minäkin vain tekevinäni töitä.

Vierailija
65/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välissä tein kaikenlaista sekalaista hommaa, eikä mistään maksettu sen enempää. Jos olisin halunnut pistää rahoiksi, olisin alunperinkin valinnut eri koulutusalan. Nyt on ihan hyvä näin, etenkin kun meille sairaanhoitajille ainakin töitä riittää! Ei ole pelkoa irtisanomisista, kun ennemminkin pätevistä alkaa olla pulaa :)

Vierailija
66/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei ole kiinni siitä etteikö meillä olisi tarpeeksi väkeä vaan yksinkertaisesti siitä ettei mulle makseta tarpeeksi liksaa. Koska työnantaja on vaan maksavinaan palkkaa niin olen minäkin vain tekevinäni töitä.

Vierailija
67/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka on vähän päälle 2000¿, ja musta se on ollut ihan hyvä. Miten jonkun mielestä yli kymmmenentuhatta vanhaa markkaa voi olla PIENI palkka?! En tajua. Pitäisiköhän ennemmin vuokrat ja asuntojen hinnat saada normaalitasolle pk-seudulla kuin palkat niiden perässä aina vain korkeammalle...

Vierailija
68/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty lisät päälle.

Vierailija
69/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vika on korvien välissä jos alkupalkka on 12 000 markkaa, lisät pääälle eikä sillä elä!

Vierailija
70/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

54:

Opettajilla on hyvä palkka.

Esim. luokanopettajilla (KM) peruspalkka alkaa myös ykkösellä, eikä edes mitkään lisät nosta sitä kuin himpun yli 2000 euron... Ja joojoo, onhan ne lomat pitkät, mutta itse ainakin vaihdoin alaa sukkelaan, kun kyllästyin epäsuhtaan: tismalleen SAMALLA koulutuksella voi tienata enemmän jopa kuntasektorilla (vrt. koulutussuunnittelijan lähtöpalkka on 2500-3000¿ kuussa + lisät).

Vierailija
71/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on se hiivatin kutsumus, joka taitaa pienentää palkkaa..

Vierailija
72/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elää vielä markka-ajassa niin diagnoosin tekeminen on suht helppoa, ei siihen lääkärin papereita tarvita :-)

Vierailija
73/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuuseen ja vaativuuteen.

Odottelenkin, että vuosia kuluu ja alan saada jotain määrävuosikorotuksia tms.

Onnellinen olen työstäni, koska tiedän myös, mitä on olla työtön.

Työssäni saan toteuttaa itseäni ja tunnen olevani tarpeellinen.

Myös potilailta ja työkavereilta saatu palaute kannustaa.

Silti olen todella kiitollinen miehestäni ja hänen palkastaan perheeni hyväksi. On töissä kaivoksella, saa tuplasti palkkaa verrattuna minuun.

Hänen hyvän palkkansa on mahdollistanut mulle tän uuden ammatin opiskelunkin.

P.S, vuosikymmeniä päiväkodissa työskennelleenä, voin sanoa, että siellä sai palkkansa helpommalla, mutta nyt koen olevani siinä ammatissa, jota haluan tehdä eläkkeelle asti.

Vierailija
74/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan ole vielä tottuneet euroon siksi joka mökin mummokin uskoo että sairaanhoitajan palkka on pieni mutta samainen mummo pyörtyy kun sille sanoo saman markoissa, eipä ole enää pieni vaan jumalattoman iso.

Vierailija
75/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kukaan keksituloinen rakentanut miljoonataloa? Nyt lapsiperheet ostelee niitä pilvin pimein.

Vierailija
76/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikkienhan pitäisi tajuta, että jos yhden ammattiryhmän palkkoja nostetaan, seuraavaksi on sitten toisen vuoro jne. Jos taas ei nosteta yhdenkään naisvaltaisen alan palkkaa, niin ei sitten nosteta. Ollaan loppuelämä pienellä palkalla.

Miksi naiset on niin susia toisilleen?

Sairaanhoitajan palkalla on vaikea elää pääkaupunkiseudulla, lapsiperheellisten siis. Ja on kyllä monen muunkin alan palkalla, mutta pitää tajuta, että se on askel kaikille naisvaltaisille aloille.

Ja toki koulutuksesta ja vastuusta pitää maksaa.

Vierailija
77/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että repikää siitä. Koulutus on alempi kk-tutkinto ihan niin kuin sairaanhoitajillakin, eli kyllä niitä " huonopalkkaisia" töitä löytyy kuntasektorilta enemmänkin.

Jos lakkoon menisivät joskus samaan aikaan sairaanhoitajat, lastentarhanopettajat ja luokanopettajat, voisi lopputulos olla palkankorotuskin. Ennemmin kuitenkin itse nousisin barrikaadeille vaatimaan pienempiä ryhmäkokoja ja lisää henkilökuntaa.

Vierailija
78/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja toki koulutuksesta ja vastuusta pitää maksaa.

Pitää toki, mutta kiitos ei VERORAHOILLA. Perustakaa ennemmin sitten vaikka yksityisiä sairaaloita, päiväkoteja ja kouluja, jos lisää palkkaa haluatte (voitte pyytää asiakkaita maksamaan vapaaehtoisesti). Jäisi enempi verorahoja käytettäväksi julkisiin palveluihin samalla, niillä voitaisiin vaikka lisätä henkilökuntaa ja saada työolot vihdoinkin kuntoon. Työolojen parannus heijastuisi myös potilaiden, hoitolasten ja oppilaiden arkeen positiivisesti, pelkkä palkka ei sitä takaisi.

Vierailija
79/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä lapsena että aikuisena että en soisi noiden saavan yhtään lisää palkkaa. Ennenkuin alkavat oikeasti hoitamaan hommaansa. Marttakerhoista ei makseta!

Vierailija
80/119 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan työkseni kriittisesti sairaita lapsia 12,5 h kerrallaan. Istun vieressä kun lapsi on vain ohuen elämänlangan varassa, vanhemmat surusta sekaisin. Kuuntelen omaisten surua, yritän ymmärtää lapsen vanhempia kun he yrittävät pitää itsensä kasassa, vaikka sitten niin etteivät uskalla tulla katsomaan lastaan. Valvon vieressä sittenkin kun lapsi ei enää jaksa, kuolema korjaa pienen, pesen pienen ruumiin ja puen sen kauniisti. Kohtaan perheen kun he joutuvat kohtaamaan tyhjyyden.

Tästä(kin) mulle maksetaan vähemmän kuin bussikuskille. Jep.