En ymmarra hoitajien palkka-ruikutusta. Eikos heidan peruspalkka ole 2000 e / kk? Siihen lisat paalle. Sehan on ihan hyva palkka!
Kommentit (119)
Vierailija:
Ainakin Suomessa.Englannista saatiin eräältä tuttavalta sh:lta kirje, jossa se kertoi saavansa 3700 ¿ KÄTEEN kuussa... Minä saan 2000 ¿ vähemmän.
Ärsyyntynyt Sh
Ihanko 2000 euroa korkeammat per kk?
Joku toi täälläkin taas esiin tuon vertauksen paperityöläisiin. Heillä on aikanaan ollut vahva ammattiliitto, joka takasi hurjat liksat lakkoilulla myös duunareille, ei vain johtajille. Ja mikäs siinä oli maksaessa, kun paperitehtailla meni hyvin. Nyt toimintaa ollaankin sitten siirtämässä ulkomaille halvemman työvoiman maihin.....
Toinen pointti, miksi en omaa palkkaani haluaisi yritysmaailman leivissä työskenteleviin verrattavan, on puhdas matematiikka. Jos palkkani nousisi, olisi se jostain muualta julkisista palveluista pois (todennäköisesti omalta alaltani muussa muodossa). Palveluthan maksetaan a) verorahoin ja b) maksuin. Jos siis haluaisin palkkaa lisää, todennäköisesti maksajina olisivat joko veronmaksajat (eipä taitaisi Suomella olla varaa kiristää verotusta) tai kuluttajat. En kannata kumpaakaan, vaikka oma palkkapussini sillä paksuuntuisikin. Ja siis itselleni jää nettona käteen myös tuo n. 1300¿/kk, vaikka olen suorittanut kaksi ylempää korkeakoulututkintoa...
Terv. yksi DI:n hommista opettajaksi siirtynyt - ja juu, eihän sillä kutsumuksella elä, mutta kyllä se työpäivistä sentään mukavampia sisällöllisesti tekee :)
in päivittelyketjun.. en tietenkään tarkottanut sitä minään yleisesimerkkinä.. voi jeesus sentään.
mutta nyt sanon että jos noin tyhmiä olette niin miten osaatte annostella lääkkeetkään oikein?
Komivuorotyö, josta niitä lisiä kertyy, on todella kuluttavaa. Jollain aloilla (teollisuudessa) saa yövuorojakson jälkeen pitkän jakson vapaata. Sairaanhoitajat kun tulevat aamulla kotiin yövuorosta, menevät nukkumaan lähteäkseen taas iltapäivällä työhön ja kotiuduttuaan illalla menevät nukkumaan, koska seuraava vuoro alkaa sitten taas klo 7 aamulla. Lepoaika ei ole tehokasta, koska palautumiseen ja töistä irtautuseen ei ole tarpeeksi aikaa.
Ja ne yövuorolisät taitaa olla jotain 15% normaalipalkan päälle yötunneista.
Suurin osa tapaamistani sairaanhoitajista käyttäytyy ammattimaisesti, ovat ystävällisiä ja empaattisia. Suureen joukkoon mahtuu aina myös vähemmän sopivia.
Arvostan sairaanhoitajia, itsestäni ei olisi siihen työhön, ei edes paremmalla palkalla.
kohta teitä on sit entiset roskakuskit hoitamassa ku sairastutte, sit on turha valittaa...
hyksikin joutuu kuulemma palkkaa kesäsijaisiksi epäpäteviä kun päteviä hoitajia ei ole enään.
ja sinä tuot esimerkiksi umpi-idiootin siskosi. Haaa haaa miten hauskaa!
työ on raskasta ja vastuullista. Kai siinä joku ero on onko ensihoidossa ottamassa vastaan kolarissa tohjoutuneita vai kierrätkö synnyttäneiden vuodeosatolla kyselemässä onko vatsa toiminut ja haet lääkettä, tai otatko nukahtamislääkkeen kun et viime yönä saanut unta??????????
Vierailija:
kohta teitä on sit entiset roskakuskit hoitamassa ku sairastutte, sit on turha valittaa...hyksikin joutuu kuulemma palkkaa kesäsijaisiksi epäpäteviä kun päteviä hoitajia ei ole enään.
Vierailija:
ja sinä tuot esimerkiksi umpi-idiootin siskosi. Haaa haaa miten hauskaa!
Vierailija:
työ on raskasta ja vastuullista. Kai siinä joku ero on onko ensihoidossa ottamassa vastaan kolarissa tohjoutuneita vai kierrätkö synnyttäneiden vuodeosatolla kyselemässä onko vatsa toiminut ja haet lääkettä, tai otatko nukahtamislääkkeen kun et viime yönä saanut unta??????????
käytännössä mitä sairaanhoitajan työ on. Voisi olla että hekin olisivat sitä mieltä että sairaanhoitajien palkka on aivan surkea työn vastuullisuuten nähden.
Tsemppiä kaikki hoitsut, kyllä ne palkat vielä nousee.
Ja nämähän ikävä kyllä ovat toisilleen vastakkaisia vaihtoehtoja... Eli jos hoitajien palkkaa nostettaisiin, heitä olisi varaa palkata vieläkin vähemmän eikä työolosuhteisiin voitaisi puuttua taloudellisesti yhtään mitenkään. Jos taas palkat pidetään ennallaan ja summa satsataan hoitoalalle muulla tavoin, voidaan väkeä palkata lisää ja tehdä siitä työstäkin inhimillisempää.
Pelkkä kehnohko palkka harvoin ketään sairaanhoitajaa alalta pois ajaa. Mutta jos se yhdistetään huonoihin olosuhteisiin ja henkilöstön uupumiseen, ei lopputulos ole kovin häävi. Itse ainakin palaisin alalle, jos työolosuhteet luvattaisiin hoitaa kuntoon!
T: entinen sh (en tienaa juuri enempää nytkään, vaikka siirryin ihan toisiin tehtäviin yritysmaailmaan...)
Vierailija:
käytännössä mitä sairaanhoitajan työ on. Voisi olla että hekin olisivat sitä mieltä että sairaanhoitajien palkka on aivan surkea työn vastuullisuuten nähden.Tsemppiä kaikki hoitsut, kyllä ne palkat vielä nousee.
Raskasta oli perse ja maha revenneenä, hemo 70: ssä, kyllä, raskasta oli. Ja minullehan se laskukin tuli, tästä extreme-" lomasta" .
taas vituttaa enemmän. Ei mitään arvosteta enää. Sitä vaan et joku on julkkis..
Ei toisen hoitamisesta saa ku paskan käteen ja valituksia.
Ihan vitun huonona pidän sitä työn kuvaan nähden. Mutta enpä kyllä tee mitään ylimääräistä, aina kun mahdollista niin olen vaan töissä. Kyllä jos mulle siitä maksettais hyvin niin voisin tehdäkin jotian ekstraa ;-)
Vierailija:
taas vituttaa enemmän. Ei mitään arvosteta enää. Sitä vaan et joku on julkkis..
Ei toisen hoitamisesta saa ku paskan käteen ja valituksia.
Jos sen sijaan olet synnytysosastolla, jossa teetät omat työsi synnyttäneellä äidillä, vittuilet, vinoilet ja osoitat kaikin tavoin halveksuntasi ja ylemmyytesi, niin varmasti saat paskaa käteen ja siinä tapauksessa sen myös ansaitset.
Vierailija:
Ihan vitun huonona pidän sitä työn kuvaan nähden. Mutta enpä kyllä tee mitään ylimääräistä, aina kun mahdollista niin olen vaan töissä. Kyllä jos mulle siitä maksettais hyvin niin voisin tehdäkin jotian ekstraa ;-)
Ei ole henkisesti palkitsevaa, kun ainoa motiivi työssä on tehdä firmalle rahaa ja saada meidän tuotetta myydyksi.
Puhelin soi ihan koko ajan, sähköposteja sata päivässä, tilaisuuksia tilaisuuksien perään... Itse pidän palkkaani kuitenkin hyvänä. Tottakai ottaisin mielelläni enemmänkin, mutta kyllä tällä pärjää Helsingissä perheellisenä ihmisenä mainiosti. Ylitöistä saisivat kyllä maksaa, mutta minkäs teet. Jos kitisee se on potku perseelle.
kai siitä on voitu maksaa hyvin. Verratkaa kunta-alojen palkkoja toisiinsa!!!
Ja joo, tiedän että myös hintataso on noussut, mutta väitän että esim. vuonna 2000, kun itse tein sairaanhoitajan töitä, ei hintataso silti silloinkaan kovin matala ollut. Sain tuolloin bruttopalkkana 8600mk, eli vähän päälle 1400 euroa! Siihen nähden esim. 1700 euron (yli 10000mk) on jo tosi hyvin! Arvatkaa vaan, miksen jäänyt alalle..