--ELOisten ke-to--
Päätimpä pistää pinon pystyyn kun odottelen anoppia saapuvaksi..Kamalaa yrittää kirjottaa sille hoito-ohjeita, kun tuntuu että yksinkertaisinkin asia pitää kirjottaa ja sitten se varmaan pitää mua ihan idioottina..HUOH! Ja kun en millään olis halunnu tästä pojan hoidostakin ressata.. Yöllä nukuin tunnin, ja poika vetelee vieläkin katkeamatonta yöuntaan. Oletan että hyvät yöunet on lämpötilan laskun ansiota, otettiin makkarista kaikki patterit pois päältä...
Sais tulla tuo Mrs. A jo...Mulla on mahakin ihan sekasin:S Kiva..oikeussalista tuskin pääsee p*skalle..Ihan Mies-olo, siis tältä niistä varmaan aina tuntuu, heti p*skattaa kun olis jotain tärkeempääkin.....
Nyt vessan kautta savukkeelle..Siis Pakko oli käydä pikkuaski ostamassa, pää on ihan rikki!!
Hyvää päivän alkua kaikille muille!
KuraKeru ja A:n hoiviin jäävä Emputus
Kommentit (44)
Oltiin tänään Toivon kanssa 8kk neuvolassa. Painoa oli 9,210 kg ja pituus 73 cm. Tuo pituuskäyrä on tullut nyt tasasta tahtia 3kk iästä lähtien alas +2,5 käyrältä ollen tänään +0,5 käyrällä. Oli lääkärineuvola samalla ja lääkäri sanoi et laittaa kasvukäyrästä kopion lastenpolille et tarvittaessa pyytävät tutkimuksiin. Lääkäri siinä vielä sanoi et jos jotain allergisoivaa kuiteskin vielä olis ruokavaliossa joka aiheuttais sen ettei ravinteet pääse imeytymään?! Ihmettelen vaan et mikä se vois olla? Tuo hydrolysoitu korvikeko sen aiheuttais? Iho ei edelleenkään kestä kahta päivää pidempään ilman kortisonia mut pysyy kuitenkin kurissa aika hyvin kun 2 päivää rasvataan kortisonia ja 2 päivää pelkällä perusrasvalla.
Tänään kävin ostamassa uuden kuivausrummun. Tiistaina kävi huoltomies kattomassa sitä vanhaa (6v) ja vei mukanaan. Soitti muutaman tunnin kuluttua korjausarvioksi 433,80! Ja vikana ainoastaan joku hiivatin elektronikortti >:(. Soittelin eilen sit vakuutusyhtiöön ja saadaan sieltä onneks reilu 200¿ korvausta joko korjaukseen tai uuden hankkimiseen. Iskän kanssa juttelin eilen puhelimessa ja ihmeteltiin sitä miten monet 80-luvulla ostetut pesutornit (mun äidillä) tai telkut (mun systerillä meidän vanha) vielä kestää mut nykyään noi koneet ei kestä oikein viittä vuotta pidempään.
Onneks saadaan se uusi rumpu jo huomenna kotiin! Oon niiiiiin kypsä tuohon pyykkien ripustamiseen ja siihen miten niistä tulee RYPPYSIÄ! Ja minä kun en mikään silitysihminen todellakaan ole... Mies silittää omat kauluspaitansa ja mä sit jos jotain juhlia varten pitää helposti rypistyvää päälle laittaa. Esikoinen tänään tosin kysyi et saako hän palkkaa jos silittää noi narulla roikkuvat vaatteet =D
Nyt pitää lähteä kauppaan!
Peeveli ja Toivo viikon päästä 8kk
Puh mikä päivä! Aamulla herättiin ja vauvan naamukka näin antibioottikuurin jälkeisenä päivänä edelleen täynnä helakan punaisia näppylöitä joista osa levinny laatoiksi. Muuten hyvinvoiva ja pirteä ja oli nukkunutkin hyvin joten katkaisi pahimmilta huolilta terän. Kävimme kuitenkin näytillä terveyskeskuksessa ja lääkäri merkkasi tietoihin että allerginen amoxicillinille. Ataraxia saatiin mukaan. Nyt meitä on sitten kaksi allergista tässä perheessä tuolle aineelle, minä ja vauva. Onneksi vauvan reaktio oli pelkkä ihottuma eikä edes mitä ilmeisimmin kutisevakaan kun ei raapinut.
VILLA, tuossa tuota antibioottijuttua tulikin. Matkasta vielä vastailen että aluksi vietetään lomaa San Fransiskossa ja takaisin tullessa pysähdytään Nykkilään kahdeksi päiväksi. Saimme hotellin Manhattanille joka tarkoittaa sitä että on ihan must tuo shoppailuaktiviteetti. Ajattelin etsiä jo etukäteen netistä muutamia kauppoja juuri lapsia silmällä pitäen jotta sais jotakin erilaista kampetta kotio mukaan.
Mutta sitten sitä kuulkaa siskot istahdetaankin taas hiekkalaatikon ääreen niinkun ei missään maaliman turuilla oltais oltukaan. Kuunnellaan linnun laulua ja pihakoivun suhinaa. Näin o.
LILLEFI: paranemisia teille! Samoin CALATHEAn Aavalle. On teitä koeteltu noilla sairauksilla.
Nyt ei yksikätisenä kykene naputtamaan enempää joten
illanjatkoja.
toivottaa
Tuuli ja Elsu 2308
Täällä olen yksinhuoltajana tämän illan hoitamassa kipeetä poikaa kun mies on keikalla. Harmi ku en päässyt ite kattoo, ku aika harvoin on keikkaa niitten bändillä. Onkohan joku eloisista siellä keikalla.. ;) Niskat kipeenä kantamisesta... nuhanenulla ääni rohisee ja on ollut koko päivän itkuinen sylivauva... Onneksi sentään päiväunet on ollut pitkähköjä. :o/
K.H.P: Onnittelut esikon " kivempaan" kouluun pääsystä! Kiva juttu!!! :)
CALATHEA; uskomatonta että taas siellä tautia.. ehkä me joskus selvitään näistä taudeista ja antibiooteista ym. vähäski aikaan eroon?? Sitä päivää odotellessa... *huokaus* Voimia sinne ja muillekin sairastuville!!!
NALLULLE huhuiluun vastaus; Meillä sopii pojalle ainakin Muksu riisipuurojauhe, Bonan Maissi! :) Yleensäkin vain riisiä tai maissia sisältävät tuotteet sopii mainiosti Esim.Kousa risdiet ja maissinaksut käytössä. Allermiinasta (netin kautta) tilaan usein naposteltavaa pojalle. Nythän vasta hokasin että ALLERMIINA liike muuten sijaitsee TAMPEREELLA! Oisko sieltä pitäny kysyä kans, vai onko jo riittämiin kaikkia sponsoreita?
Pilttisoseista Luumu ja kuningatar saattavat käydä.. mm. niitä kokeilen uudelleen jonkin ajan päästä. Ei haittaa, jos on jotain sopimatontakin mukana, koska lahjoitan ne niitä tarvitseville. Laitan tämän sinne kinkeripinoonkin!
TÖPPÖNEN; Samoin sinnekin jaksamista antibioottikuurin kanssa ja toivottavasti säästytte masuvaivoilta ym. ongelmilta. Meillä lähti nyt sujumaan pikkasen paremmin yöt. Heräili kyllä taas, mutta sentään ei enää niitä kamalia kipuitkuja eikä maha kovin pahasti sekasin. Annan monta kertaa päivässä maitohappoa (Gefilus plus).
MINIKOOLLE; Tuosta sun jutusta jäin miettii et tuo " maailman huonoin äiti tunne" tulee varmasti juuri kaikille äideille, jos vauva tipahtaa tai pääsee tapahtumaan muuta kurjaa pienelle. Silti oot maailman paras äiti pikkuisellesi, välität ja huolehdit niin paljon! :o) Ps. Ootko käyny Nykissä monesti? Mä oon käyny kaksi kertaa, ensin tornien aikaan, toisen kerran ilman torneja. Oli hienot reissut molemmat ja kiersimme ison lenkin eri paikoissa NYCin lisäksi, mm.Niagaran putouksilla, Kanadassa jne. :o)
TUULI; Mukavaa reissua teille, oletteko pitkään reissussa ja käyttekö kiertelemässä paljon muuallaki ku nykissä?! :) Juttelit antibiootista, et saattas olla ihottuma siitä. Jos näppylää on poskissa tai kasvojen alueella niin se saattaa hyvinkin olla allergista oiretta lääkkeestä. Kannattaa olla varovainen sit sen lääkkeen kanssa myöhemmin. Mulla itellä tuli juuri nuo oireet antibioottiallergioista lapsena, vain ja ainoastaan ihottumaa kasvoihin ja tais tulla käsiinkin. Mun mies on amoxillinille tosi pahasti allerginen (jos syö sitä niin henki voi mennä). Itellä taas on pari muuta antibioottiallergiaa. Ne voi lääkärin mukaa pahentua, jos joskus tulee ihottumaa niin kannattaa sen antaminen lopettaa, koska myöhemmin voi mennä esim. henki ahtaalle. Mä kävisin näyttää lekurille mikäli oireita on.
PUMPULIlle eilisiin juttuihin; vai että ihan molemmissa rinnoissa.. ;o) Jalat on muuten tosi mielenkiintonen juttu meidänki pojan mielestä, maistaa pitää jos vain kiinni saa jalasta. ;)
KATITA; Hampaita ei täällä näy eikä kuulu. Liikkeelle lähdettiin piiitkän harjoittelun seurauksena ryömimällä ja melkein toivoisin ettei ehtis niin kovaa vauhtia luvattomille teilleen. ;o) Nauti vielä kun pystyt!
PIKKUMYY83; Tervetuloa pinoutumaan! :o)
Villa ja poju