Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--ELOisten ke-to--

18.04.2007 |

Päätimpä pistää pinon pystyyn kun odottelen anoppia saapuvaksi..Kamalaa yrittää kirjottaa sille hoito-ohjeita, kun tuntuu että yksinkertaisinkin asia pitää kirjottaa ja sitten se varmaan pitää mua ihan idioottina..HUOH! Ja kun en millään olis halunnu tästä pojan hoidostakin ressata.. Yöllä nukuin tunnin, ja poika vetelee vieläkin katkeamatonta yöuntaan. Oletan että hyvät yöunet on lämpötilan laskun ansiota, otettiin makkarista kaikki patterit pois päältä...

Sais tulla tuo Mrs. A jo...Mulla on mahakin ihan sekasin:S Kiva..oikeussalista tuskin pääsee p*skalle..Ihan Mies-olo, siis tältä niistä varmaan aina tuntuu, heti p*skattaa kun olis jotain tärkeempääkin.....

Nyt vessan kautta savukkeelle..Siis Pakko oli käydä pikkuaski ostamassa, pää on ihan rikki!!

Hyvää päivän alkua kaikille muille!

KuraKeru ja A:n hoiviin jäävä Emputus

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hilpul oli eilen 8kk neukku. onhan tuo jo 8,5kg ja 71,5cm pitkä pötikkä. Pinsettiotekin on näemmä löytynyt :). Mää moisia kotona jouda kyttäilee, mut onneks lääkärit on nohevii.

Nyt tuo syö jotain mitä ei sais, mutten viitti ottaa poiskaan ettei käy korvia hivelevä huuto myrsky päälle.

Mein isukki osti eilen digivideokameran :S, no ihan hauska vempain. Jo mie sain esikon laulamaan sille " leipuli hiiva, asuu kumpu siellä, pullat kakut leipoo siellä, näin piipusta savu kohovvaa" :). Odottakaa vaan tovi ni alkaa nelosen kotivideoissa pyöriä mein tyttöjen naamat, heh, haaveilee popkornikoneesta ;).

Kyllä on meikällä joku ongelma kun on alkanu kovikemakkara maistua hyvälle. Olin yöllä ERITTÄIN pettynyt kun ukon rutale oli syöny MUN hk:n pois kaapista! Siis se oli mun! Mie haaveilin yhteisestä rauhallisesta hetkestä klo 3.00, mutta ei, jääkaapista ei makkaraa löytyny,kerpele! Ja tää ihana HIIIIIIIIVA vaivaa taaskin :(, pakko vissiin totella lekuria ja hakee joku kuuri kun on nyt alkanu vihloo alamahaa siihen malliin :(.

toivottavasti kerun eilinen päivä on mennyt hyvin!

tää poistuu nyt jonnekin... vaikka sinne apteekkin... ottasinko esikon mukaan se kun on niin hyvä esittämään tän mun asian jollekin apteekin tädille " jäniskelle tuli tohtoooi, tohtooi, antoi hiiva lääkettä, lääkettä, HIIIIIIIIIIIVAlääkettä!" :)

hanneli ja mussukat

Vierailija
22/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas risanen yö...:( mutta..tuo hannelin aamuinen juttu kyllä sai hymyn suu pielille :) osaat niin ihanasti ilmasta juttujasi! muistan jo odotus puolella tuli aina hyvä mieli,mutta sen enemmittä mä alan pakkaa nappuloita valmiiks ja mars kohti eskaria :S *kuola suun pielessä oottaa että saa RAUHASSA omassa yksinäisyydessä juoda kupposen hyvää kahvettä:P* sii ja..;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin PUTOAMISESTA MiniK:lle ja kenen lapsukainen se olikaan aiemmin pudonnut: Tiedän tunteen, kamala morkkishan siinä iskee kun vauva putoaa sängyltä tai vaunuista :( Onnia en ole vielä pudottanut, mutta esikon kaksi kertaa...Toka kerta jäi erityisesti mieleen, kun olin itse vieressä sängyllä ja silti tyttö putosi. Sillä seurauksella, että vaikka ehdin saada jalasta kiinni, otsaan tuli maton kuvio! Huh sentään. Nyt ollaan vaarallisilla vesillä Onnin kanssa, koska se nukkuu vielä usein vieressä ja toissailtanakin oli unenpöpperössä konttaamassa meidän sängyssä kohti reunaa - onneksi tulin katsoneeksi mitä se ähkii ja käännytin pojan takas nukkumaan.

ISTUMINEN: Onni käy joo itse istumaan ja pois istumasta. Mutta tuo seisomaannousu on kyllä pahinta, kun kaverilla ei ole mitään käsitystä siitä, että sohvanreunasta pitäis pitää samalla kiinni...

VAPPU: vietämme vappua kahden ystäväperheen kanssa, molemmilla on pieniä lapsia eli rauhallista juhlintaa on tiedossa saunomisen ja grillailun merkeissä.

No, nyt ei tuu sit muuta mieleen!

KK kera Onnin

Vierailija
24/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikoulu/tassuttelu on alkanut tuottaa selkeitä tuloksia jo muutamana yönä peräkkäin. Viime yönä pikku-ukko nukkui 21-07, heräsi sitten maitohuikille ja nukkui vielä 8.15 asti. Ihanaa, kun on saanut nukkua pitkät pätkät ilman katkoksia. Muutama päivä sitten poika sai kyllä myös yhden hampaan lisää, joten voihan olla että se on vaikuttanut myös unien parantumiseen.

Eilen koettiin melkoinen yllätys kun tämä meidän hitaasti kehittyvä pikkumies tarttui napakasti auki olevaan tiskikoneen kanteen ja hinasi itsensä SEISAALLEEN kantea vasten! Tuijotin poikaa epäuskoisena ikuisuudelta tuntuneen ajan ja ryntäsin sitten hakemaan kameraa. No joo, saman tien kun käänsin selkäni kuului kops ja siinä sitä oltiin taas päällään lattiassa... Onneksi meillä on se niiiiiin huvittava mantsurialainen kauppias -konttauskypärä, sillä vaikka huvittavalta näyttääkin, se on säästänyt monelta klopsaukselta.

Istuminen: Pikku-ukko istuu kyllä, mutta huojuu aina välillä niin että kaatuu rähmälleen. Itse ei vielä nouse istumaan.

Vappu: Ei vielä mitään suunnitelmia, mutta varmaan vapputorille, lapsille pallot ja itselle kesän ensimmäinen terassisiideri:)

Keru: Miten eilinen meni?

MiniK: Onneksi selvisitte putoamisesta säikähdyksellä! Vaikka vauvalle ei kävisikään kuinkaan, niin itse potee tapahtuneesta morkkista ja kuulee pään kumauksen mielessään vielä pitkään. Muistan itse kun esikoinen kaatui vuosi takaperin uimahallin pesutiloissa tiukasti pyyhkeeseen kääriytyneenä suoraan naamalleen kaakeleihin. Näin vain miten veri alkoi vuotaa ja kaksi hammasta oli ihan jossain muualla kuin missä niiden olisi pitänyt olla, toinen hammas poikki. Siinä myös itkettiin molemmat ja morkkis oli valtava! Kääriä nyt toinen pakettiin kädet pyyhkeen sisään, ettei ollut mitään millä ottaa vastaan kun kaatui... Noh, kaikeksi onneksi hampaat palautuivat itsestään oikeille paikoilleen, mutta toinen hammas on lohjennut ja toinen vähän harmaa sen kuperkeikan jäljiltä.

Jaahas, kutsu käy joten moikat ja mukavaa päivää allihopa!

Pantoufle

Vierailija
25/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä tulen hetkiseksi kirjoittelemaan kuulumisiani. En ole juuri edes lukemassa käynyt, on muka niin kiirettä ollut. Tai ei muka vaan ihan oikeastikin. Olen menossa ens ti töihin ja yllättäin äitiysloman lopulle jäi ihan hirveästi kaikenlaista ohjelmaa, jota olin suunnitellut loman aikana tehdä. Vieraita mm. melkein joka päivä. Miten siinä aina käy niin, että viime tippaan pukkaa jäämään!?

Töihin lähtö hirvittää ihan kauheasti ja se meinaa jo viedä ne loputkin yöunet. Onneksi en ole töissä kuin kuusi viikkoa, mutta ajankohta on pahin mahdollinen opettajan töissä ja toisaalta Veeralla on ihan mahdoton äitikausi meneillään. Saa nähdä mitä tulee. Imettämistäkään en ole lopattanut, enkä lopetakaan vielä. Eilen olimme 8kk lääkärissä. Neuvolatäti oli sitä mieltä, ettei Veeralle tarvitse antaa korviketta, jos imetän kunnolla aamulla ja töistä tultua et illalla ja sen lisäksi puurot tekis maitoon. Lääkäri taas oli toista mieltä ja suositteli korvikkeen juottamista.

No kaipa tuo tyttö isänsä kanssa pärjää, äidistä en ole niinkään varma...Onneksi kyseessä on vain 6viikkoa ja sitten tod. näk. yli vuosi hoitovapaata: YES!

Veera oppi muuten vihdoinkin viikonloppuna ryömimään. Ja heti kerralla tuntui, ettei meillä ole enää vauvaa. Nyyh!

Tällä kertaa vaan omaa napaa. Sorry. Ja ihan iso surutuli siitäkin, ettemme nyt sitten pääsekään kesäkinkereille, kun kavereiden häät sattui just samalle päivälle. Ainoat häät koko kesänä ja sinä päivänä. Voi mikä tuuri!

Nyt ruoan laittoon. Puppe

Vierailija
26/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUULIlle oon viheriäinen tuosta teidän reissusta.... tosi hieno homma oikeasti että tuommoselle matkalle pääsette. Iso HARMI tietty, ettette pääse sinne kinkereille,mutta ok - ihan hyvä syy on tuo... Pääsispä itekin johkin reissulle... Lontoo ois kanssa aika " mesta paikka" pitkästä aikaa..

PUPPE, et arvaakaan miten hyvin tiedän mietteesi tuosta töihinmenosta.... Mulla on eka työpäivä tosin vasta toukokuun 25., mutta siitä huolimatta ajatukset jo alkaa pyöriä noissa tulevissa " huolissa" .. Mulla tosin ei oo mitään " lyhyttä komennusta" tiedossa vaan ihan sitte sitä jatkuvaa itteään.

No, eiköhän tuosta selvitä:) Tsemppiä sulle.

Ja miten nuo sinun kaverinketaleet keksiikin pariutua justiin tuona viikonvaihteena?? Paneppas kuule menemään infoa jotta vaihtavat tuota päivämäärää =)

Nyt karjuu päikkäreiltä herännyt kaveri evästä, joten ei auta, palaan..

nallu

Vierailija
27/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi 8 kk:n neuvolaterveisiä. Pikkumiehellä oli pituutta 73 cm, painoa 9560 g ja pipo oli 47 cm. Seuraava käynti olisi ollut vasta vuosikkaana, mutta maitoallergian takia lääkäri halusi, että käydään 10 kk:n iässä punnitsemassa ja mittaamassa poika.

Tuuli: Kylläpä miehesi sinulle yllärin järjesti! Harmi, että kesäkinkerit sattui juuri samaan aikaan.

Pikkumyy kyseli istumisesta, täällä ei istuta myöskään vielä itsekseen. Hampaita on tullut nyt kolme kappaletta ja neljäs hammas tulee pika pikaa ylös eteen.

VAPPUSUUNNITELMAT on vähän vielä auki, luultavasti tuttavapariskunta tulee meille lapsensa kanssa iltaa istumaan. Jotain hyvää ruokaa täytyy kokata ja vappupäivänä käydä tupsulakkia ulkoiluttamassa. Pojalle täytyy myös ostaa ihka eka vappupallo.

Nyt vielä kesäkinkeripinoon pojan ruokavaliota ilmoittamaan...

Eloeppu

Vierailija
28/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tipahda toiselle sivulle.. mites täällä näin hiljaista on?

Me käytiin aamulla perhekerhossa ja kyllä taas pojalla pää pyöri, ku ei paljo kotona pikkusia nää..

Minä vieläki kovasti teen töitä täällä sen eteen et kesäkinkereille päästäs.. yritän tuota miestä houkutella mukaan, et päästäs sen sukulaisille yöksi ja sitte isommille pojille jotain paikkaa siks viikonlopuksi..

Vappu: Ei mitään suunnitelmia vielä.. ens viikolla lähetään pojun ja ton ekaluokkalaisen kans käymään junalla mun tätin luona Kankaanpäässä.. saas nähä miten reissu menee:) Ja tosiaan sieltä kotiudutaan su, ja sitte se vappu onkin.. varmaan kotosalla ollaan.

Joo, nyt käryää tuo pikku-ukko tuolla lattialla niiiin pahalle..

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Vierailija
29/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pirulauta lopu tää meijän sairastelu millään!! Esikoinen on nyt kunnossa, eilen eka terve päivä. Viimeyön sit valvoin Aavan kanssa, aamulla lääkäriin, ja taas on korvatulehdus typsyllä.

Jaahas, jäi lyhyeen nää kirjotukset, hermostuu neiti taas..

Palaan..

Calathea

Vierailija
30/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerpele se A sitten päätynytkään Hannelia ilahduttamaan, täällä se taas illalla hääräs ulvottaen kolmea koiraa ja kolmea lasta. Mulla lähti järki. Sain myös astianpesukoneen täyttöohjeet sekä appiukolta moitteita autohankinnoistamme. Nämä asiathan kuuluvat juuri heille. Mitä anopille pitäisi vastata, kun hän moneen kertaa kiittää kahvista ja tarjoiluista, vaikka on itse kahvin keittänyt (meidän autokauppareissun aikana), itse kahvin sekä tarjottavatkin tuonut? Kiitos itselles, kiitos itselles, kiitos kuuluu edelleenkin sinulle näistä kaikista antimista ja vielä kahvin keittämisestäkin. Kiitos kun kävitte, neljännen kerran viikon sisään, vaikkakin apunahan he ovat olleet.

TUULI: Voi mä oon niin kade!! Meidän kaverit on tällä hetkellä hanimuunilla 3 vkoa Jenkkilää kiertäen, menevät myös Friscoon. Nauti sinäkin meidän kaikkien puolesta, huikea juttu!

KATITA: Lähitskös me miehes Kinkerireissuun, jos kertoisit niistä Sauna Bar-festareista?

PUPELLE tsemiä töiden aloitukseen ja uuteen elämäntilanteeseen! Miten muuten lyhytaikaiseen paluuseen on suhtauduttu, mielenkiinnosta kyselen? Toisaalta hyvä ajoitus, että nyt voit viedä lukuvuoden loppuun, eikä tuo 6 vkoa ole jossain keskellä vuotta. Minusta välillä tuntuu, että näissä lukuvuosihommissa pitää liian vakavasti edetä tietyn kaavan mukaan, vaikka samat oikeudethan meilläkin on kuin muilla. Työkaverini palasi hoitovapaalta töihin niin että odotti jo toista lasta. Vanhempien suhtautuminen oli melko nyreää, vaikka hän oli kuitenkin ½ vuotta töissä. Lasten kanssa työskentelevien opettajien ja hoitajien oletetaan ikään kuin tekevän suunnitelmansa " asiakkaidensa" mukaan ja heitä ensisijaisesti ajatellen. Pöh.

CALATHEALLE ei voi muuta sanoa kuin että ei voi olla totta! Eiköhän nyt jo riittäisi teidän osalle taudit ja sairaudet.

PUTOAMISESTA: Meilläkin on joka nasu pudonnut sängyltä, Eelikin on jo ehtinyt. MiniK:n tunteet on niin tuttuja tuossa tilanteessa, mutta onneksi näillä pienillä on paljon enkeleitä mukanaan ja hyvin harvoin muksauksissa oikeasti tapahtuu muuta kuin että kaikki pelästyy.

Vielä loppuun ehkäisykysymys: ONKO NUVARINGIN KÄYTTÄJIÄ? Minulle uusi juttu, että sitä saa alkaa käyttää imetyksen aikana. Minä otan nyt kokeiluun, oon kuullu siitä pelkästään hyvää.

Nähdään taas palstalla!

Pumpuli

Vierailija
31/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tulla tuulettaa kun esikoinen pääsee kouluun mihin se halusi,ekaksi meinas laittaa toiseen kouluun! tätä kyllä juhlistetaan spice icessä ;)

iidakin on ollut tänään aivan ilopilleri..nousi punnerrus asentoon (polvet ja masu irti maasta)tänään,jäin vähän kattoo et kuinkas vauva tollasessa asennossa jaksaa olla :O

noh,mutta mä lähen nyt keittelee sufeita..:P

Vierailija
32/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Tuulin kesälomamatka; täällä myös yksi kade ilmoittautuu. Meillä mies soitti äsken töistä ja kertoi, että menee ensi viikolla työmatkalle Kouvolaan. Vaikka Kouvolassa ei mitään vikaa olekaan, niin pakko oli kuitata, että eräät ne menee Kouvolaan, eräät rapakon taakse! No, itse asiassa pitää olla ihan tyytyväinen siihen, että miehellä on suht säännölliset työajat ja matkustelua tosi harvoin ja nekin kotimaan sisällä. Eipähän tarvitse juurikaan yksinhuoltaja-arkea viettää.

Mitä Pumpuli kommentoi näistä lukukausirytmisistä työpaikoista on aivan totta. Kalenteri kädessä pitäisi lapset tehdä jos ei vaan työnantajan niin ainakin vanhempien mielestä. Ja sehän tunnetusti on helppoa se. Sitten on vielä nämä väännöt kuka saa kesälomalta palkkaa ja kuka ei ynnä muut mukavat kuviot. No, joka tapauksessa tsemppiä Pupelle ja Nallukalle töihin paluuseen.

Kylläpä Calathean perhettä sairauksilla koetellaan. Toivotaan, että olette nyt poteneet tauteja monen vuoden edestä.

Nyt pitäisi jaksaa soittaa kelaan. Miten sen firman kanssa asiointi onkin aina niin vastenmielistä? Mutta tuumasta toimeen.... Töppönen

Vierailija
33/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti piti kommentoida hienoa miehenalkua. Ja samalla ihmetellä neuvolaterveisten osastoa kun lääkäri käski 10kk tsekkaukseen tuon maidon takia. Sori ku oon pölijä mut miksi? Poikahan vaikuttaa ihan reilun kokoselta ainaskii minun mielestä.. Aleksi oli mummolassa vaippasiltaan tasan 10 kiloa edellispäivänä ja neuvola meillon ens torstaina. Pituudesta en tiiä mut veikkaan jotain 73-75 välillä. Ehkä enämpiki. Eli täytyneepi olla muutaku tuo kasvu, eikö vaan?

nallu tyhmänä täällä

Vierailija
34/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kun tuota Aleksia melkein kaikki (myös siis neuvolassa) kiesustelee isohkona poikana..."

Vierailija
35/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissii nyt tulossa ensimmäinen hammas,vähän levottomasti nukuttu muutama yö ja kyllä aamulla kun katsoin suuhun niin näytti turvonneelta ien ja jotai kuulsi ikenien alta...saas nähdä=D niin ja täällä on vielä 0 hammasta!

Pumpuli,mä käytän nuvaringiä ja olen 100% tyytyväinen,on varsinki niin helppoo ku ei joka päivä tarvii miettiä otinko jo pillerin tms. kunhan 2pv kuukaudes muistaa. Ja mulla oli aikoinaan tosi monen merkkiset pillerit ku ei mitkää ollu hyvii(alakuloisuutta jne..) mut tähän olen tyytyväinen.

Sain kirpparipöydän 2.5. alkaen joten vappuaattona pitäis käydä se täyttää!ihanaa pääsee(toivottavasti!!!) eroon vanhoista vaatteista ja pääsee osteleen uusia=))

mut nyt oskarille ruokaa kun herättii just kumpiki parin tunnin unilta!

jmi82&kitisevä oskari1008

Vierailija
36/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUMPULI joo mul on kokemusta sen verta nuvasta et hyllyssä, omassa paketissaan, se ei ole kovinkaan luotettava ehkäisijä ;)

K.H.P mukava jos pisti vähän hymyy huuleen :)

ESIKOINEN väänti tässä viekus pökäleet joten äidin täytyy tehdä mitä äidin täytyy tehdä, ellei sitten halua kerätä niitä läjiä ympär kämppää..

Vierailija
37/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa vaan, onko mulla sama kokemus. Tuolla se rengas on odottanut käyttäjää hyllyssä, ostin sen lokakuussa-05 ja kuinkas sitten kävikään...ei toiminut hyllystä käsin.

JIMILLE kiitos kommentistasi! Juuri tuo helppous ja " vähähormoonisuus" kiehtoo muakin. Saako udella, että otatko renkaan pois vaakamambon ajaksi? Se jotenkin siinä vielä oudoksuttaa, kun sitä kuitenkin voi pitää senkin ajan, vaan jotenkin tuntuu ylimääräiseltä siinä tilanteessa.

Pumpuli

Vierailija
38/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei se lääkäri muuta sanonut, kun että täytyy käydä kasvu tsekkaamassa 10 kk:n iässä. Se ei ole lääkärikäynti, vaan neuvolatäti tekee mittauksen ja punnituksen. Poika menee pituuden suhteen hieman yläkäyrällä ja pituus-paino suhde on juuri nollassa. Oli tippunut hieman plussalta nollaan, joten varmaan haluaa varmistaa, että ei jatka tippumista. Tosin poika on alkanut nyt kovasti liikkumaan, joten lääkärin mielestä se selittää tuon pienen pienen notkahduksen. Ehkäpä se, kun sanoin lääkärille, että poika juo tällä hetkellä tosi huonosti maitoa (vaikka muuten syökin tosi hyvin), sai lääkärin mietteliääksi. Tiedä häntä, muuta syytä en nyt keksi :)

Vierailija
39/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja sanoi se lääkäri jotain, että tuon maitoallergian takia on hyvä käydä mittauksessa. En kyllä tiedä miksi, mutta kai se on mentävä...tai eihän sinne nyt pakko ole mennä, mutta hyväähän ne siellä ajattelevat!

Ja teillä kuulostaa olevan myös mukavankokoinen pikkumies :)

Vierailija
40/44 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kova räkätauti päällä sekä iskällä että Stellalla. Odottelen tässä kiltisti vuoroani....

Stellan nenä tuhisee ja valuu koko ajan. LIsäksi aika ajoin oksentaa kivan limaklöntin ulos. Laitoin juuri pyyhkeet 95 c pesuun. Nenä-Friidan nähdessään alkaa kauhea huuto. HUH HUH!! Toivottavasti menis pian ohi.

Voimia myös muille sairasteleville!

TUULI: ihana juttu se teidän matka. Sä olet matkasi ansainnut!! Pääset ihaniin jenkkikauppoihin, joista löytyy vaikka mitä....

Nyt tuolla itketään. Äiti tulee........

t. Lillefi ja Stella 2408