Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon tappiolla olisit valmis myymään asuntosi päästäksesi elämässä eteenpäin

Vierailija
14.11.2025 |

Eron jälkeen asuin ensin vuokralla, sitten ostin oman asunnon joka maksoi 175.000e. Nyt 3 vuotta myöhemin haluaisin myydä tämän ja muuttaa nykyisen miestäväni luo. Hinnat on pohjamudissa ja kauppa ei käy. Turha odottaa samaa hintaa mistä itse maksoin. Velkaa on vain 40.000e, ja jos ostan puolet miesystäväni talosta, mun osuus olisi 100.000e

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina antanut vanhat pois ilman rahaa, minulla ne ovat olleet vain työvälineitä ja kun en tarvitse lahjoitan pois, kivutonta.

Vierailija
22/48 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi laittaa sitä vuokralle? Me maksoimme kodistamme 220 000€ ja ollaan asuttu tässä 20 vuotta. En yhtään osaa sanoa saisiko omat pois myydessä vai ei. Jos haluaisimme myydä niin eihän ostajaa kiinnostaisi pätkääkään 20 vuoden takainen kauppahinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/48 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna miettisin nyt ihan ensin, mitä teet sitten, jos tuosta uudestakin miehestä tulee ero. Olisiko järkevämpää laittaa nykyinen asuntosi kuitenkin vuokralle ja jättää ostamatta puolet miehen talosta? Tietty maksaisit oman osuutesi uuden miehen asumiskustannuksista, mutta et hänen lainaansa (jos hänellä sellaista on)  vaan ne varsinaiset asumisen kulut eli sähköt, kiinteistöverot, jätehuoltomaksut jne puoliksi. 

Vierailija
24/48 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet eronnut jo kerran niin kynnys erota toisen kerran on varsin matala. En noin lyhyen seurustelun jälkeen ostaisi yhteistä asuntoa ainakaan asumatta yhdessä ensin alkuhuuman jälkeistäkin aikaa ensin rauhassa. Laita omasi vuokralle alkuun. 

Vierailija
25/48 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kannattaa miettiä tarkasti, mikä on oikea hinta siitä miesystävän talosta. Ehkä se talon hinta on arvioitu vaaleapunaiset lasit päässä. Ei ole järkeä myydä omaa ns. päivänhintaan eli tällä hetkellä halvalla ja sitten ostaa puolta miesystävän talosta toivotaan-toivotaan-hintaan.

Vierailija
26/48 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia se vaatii sua lunastamaan puolet? Onko kovakin remontin tarve vai aikooko tsillailla enemmän? Kun ei ole enää oma talo. 

Vierailija
27/48 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ymmärrä, että ihmiset ovat valmiita ostamaan uudestaan ja uudestaan talon vaihtuvien puolisoiden kanssa. Rakkaushuumassa ei ajatella rahaa ja sitten kärsitään taloudellisia tappioita. Eihän se ole mitenkään järkevää.

Laita asuntosi vuokralle, muuta miehen luo ja maksa kohtuulliset kulut siitä. Jos suhde loppuu, sinulla on oma asunto. Vaikka kuinka olisi rakastunut, tyhmä ei kannata olla!

Vierailija
28/48 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/48 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin lainan nollakoroilla ja paikallisiin vuokriin verrattuna olen asunut tosi edullisesti. Olen voitolla vaikka en saisi tästä senttiäkään. Elinkustannukset ovat olleet halvemmat kuin vastaavassa asunnossa vuokralla asuessa. 

Vierailija
30/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä, että ihmiset ovat valmiita ostamaan uudestaan ja uudestaan talon vaihtuvien puolisoiden kanssa. Rakkaushuumassa ei ajatella rahaa ja sitten kärsitään taloudellisia tappioita. Eihän se ole mitenkään järkevää.

Laita asuntosi vuokralle, muuta miehen luo ja maksa kohtuulliset kulut siitä. Jos suhde loppuu, sinulla on oma asunto. Vaikka kuinka olisi rakastunut, tyhmä ei kannata olla!

No nyt ei ole kyse uudestaan ja uudestaan vaihtuvien puolisoiden kanssa ostettuja asuntoja. Exän eli lasteni isän kanssa rakennettiin talo, jossa asuttiin 20 vuotta, kunnen mies löysi nuoremman naisen. Tämän uuden miehen tapasin vähän sen jälkeen kun olin ostanut oman asuntoni eli melkein 3 vuotta sitten. Hänelläkin lapset aikuistuneet ja muuttaneet pois kotoa. Meillä olisi yhdessä mahdolista remontoida talosta juuri meidän yhteinen koti. Jos laitan asuntoni vuokralle, ei vapaudu rahaa remontteja ym varten. Eikä minun edes kuulu rahoittaa remontteja, jos en osta puolta talosta.

Ap

Vierailija
31/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi noin suurta tappiota. Pistä se vuokralle ja maksa osasi vuokrasta tai vuokraa miesystävällesi. Ongelma selätety.

Vierailija
32/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko on elämässä eteenpäin menoa? Kuinka kauan olet ollut yhdessä miesystäväsi kanssa? 

Vierailija
33/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat pahimmillaan kahteen kertaan häviöt, jos ero tulee uudestakin suhteesta.

Kuka sen miehen asunnon nykyhinnan on määritellyt. Eikö senkin pitäisi olla superhalpa näin lama-aikaan. Mitä mieltä mies on siitä, että lunastaisit puolet hänen talostaan halvalla? 

Vierailija
34/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappiolla myyminen on taaksepäin menemistä.

Vierailija
35/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15 vuotta sitten myynyt muuttotappiopaikkakunnalla uudehkon rivari kaksion noin 25.000 euroa halvemmalla kuin mitä itse maksoin.

Muutin pk-seudulle työn vuoksi ja asunnosta piti päästä eroon.

Elämäni viisaimpia päätöksiä, tuolla kyläpahasessa ei ole töitä eikä elämää. 

Vierailija
36/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnon vuokraamisessa on riskinsä. Minä aikoinaan laitoin uuden asunnon vuokralle, vuokralainen päällisinpuolin siisti kunnollisen oloinen nainen.

Vuokrat tulivat myöhässä, ja jatkuvaa vaatimusta tuosta ja tuosta. Olisi mm pitänyt hankkia asuntoon pyykinpesukone ja kuivuri, tässä vaiheessa ymmärsin katkoa vuokrasopimuksen ja laittaa asunnon myyntiin.

Oli saanut reilussa vuodessa asuntoon ilkeää jälkeä mm parkettia naarmutettu, säilekahtimet rikottu, keittiön puiset tasot värjäytyneet kanamarinaadilla, tapetit poistettu seiniltä ja seinät maalattu minulta kysymättä jne.

Vierailija
37/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoko on elämässä eteenpäin menoa? Kuinka kauan olet ollut yhdessä miesystäväsi kanssa? 

Jos lukisit ketjun niin tietäisit

Vierailija
38/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet eronnut jo kerran niin kynnys erota toisen kerran on varsin matala. En noin lyhyen seurustelun jälkeen ostaisi yhteistä asuntoa ainakaan asumatta yhdessä ensin alkuhuuman jälkeistäkin aikaa ensin rauhassa. Laita omasi vuokralle alkuun. 

Jos tästäkin suhteesta tulee ero 25 vuoden jälkeen, niin otan sen riskin.

Ap

Vierailija
39/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puolikas, jota olet ostamassa, on myös halvempi. 

Vierailija
40/48 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai myy sen kämpän ja sijoittaa rahan. Tarpeen vaatiessa on mistä ottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme