Selkä paskana eikä Panacod auta. Voiko lääkäri määrätä vahvempaa?
Huomenna menossa lääkäriin mikäli kivulta pääsen autoon.
Kommentit (63)
Panacod valmistetaan opiumista ja parasetamolista
Panadol ei tehoa kaikille. Joillekin taas todella addiktoiva.
Heiluta vaikka käsiäsi niin veri alkaa kiertää. Onko kipugeeliä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lyrica, buprenorfiini ja se panacod, joten vastaus on kyllä - kyllä voi.
Ja minulla gabapentiini, Panacod ja tarvittaessa lihasrelaksantit. Selässä oikeasti vikaa eikä mitään jumpanpuutevikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan niitä lääkkeitä että kivut loppuu heti kuin seinään, mutta ei niitä määrätä ettet jää koukkuun ja muutu huumeongelmaiseksi. Pöljää juu, mutta helpompi on kuntouttaa kipeää selkää kuin pirinistiä.
No miten se piri tähän liittyy.
Siten että sitä nistit vetää ja kaikkea muuta kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Panadol ei tehoa kaikille. Joillekin taas todella addiktoiva.
Heiluta vaikka käsiäsi niin veri alkaa kiertää. Onko kipugeeliä.
E ollut kyse Panadolista vaan opioidista kodeiini ja parasetamolista eli Panacod
Panacod muuttuu joidenkin elimistössä morfiiniksi. Mutta ei kaikilla
Paljonko sinulla aloittaja on annostuksena?
Vierailija kirjoitti:
Tramal ja Panacod ovat vahvoja. Panacod on huumaava opiaatti. Eli saat kyllä jo nyt tujua lääkettä. Dr. House oli koukussa kodeiiniin, jota siis Panacodissa on.
Hydrocodone ja codone eivät ole sama asia.
Oon nyt ottanut 3:na päivänä 3 x pvä. Ei ole mitään traumaa, vain liikaliikkuvat nikamat todettu. 3 päivää sitten en vain yhtäkkiä päässyt enää sängystä ylös. Näin on käynyt jo muutaman kerran tänä vuonna, ja viimeksi sain tätä Panacodia siihen mutta nyt se ei auta kunnolla.
Ap
Selvitä ensin missä se vika on! Minulla oli spondyloodi ja kova hermokipu. Söin Lyricaa, panacodia ja eterocobixia, ja selkäleikkauksen jälkeen vain burana slowta ja vähän parasetamolia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää vahvistaa niitä selkälihaksia. Todella helppo tapa, on mennä levän sängyn keskelle kasvot alaspäin ja heilutella jalkoj puolelta toiselle. Instagramista löytyy hyviä ohjeita. Selkäni parani huomattavasti parin kerran avulla.
Ei. Vaan pitää ensin tietää mikä selässä vikana.
Harvemmin työikäisellä kyse muusta kuin liikkumattomuudesta.
Annahan olla. Harva on noin tyhmä.
Kodeiini on opioidianalgeetti, joka lievittää kipua keskushermoston kautta. Se muuttuu maksassa morfiiniksi, ja parasetamoli vahvistaa sen kipua lievittävää vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt ottanut 3:na päivänä 3 x pvä. Ei ole mitään traumaa, vain liikaliikkuvat nikamat todettu. 3 päivää sitten en vain yhtäkkiä päässyt enää sängystä ylös. Näin on käynyt jo muutaman kerran tänä vuonna, ja viimeksi sain tätä Panacodia siihen mutta nyt se ei auta kunnolla.
Ap
Maksimiannostus on 6 päivässä.
Onko selkää kuvattu? Siis magneettikuva. Heijastuuko kipu jalkaan/jalkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos ei 3 pvässä auta niin huomenna lekuriin. Voikin olla jotain muuta. Toisaalta jos olet pitkään käyttänyt panacodia niin toleranssi kasvaa? Joka tapauksessa et voi lisätä lääkitystä tuosta. Saat lekurilta lisää lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Tramal auttaa
Panacod ja Tramal huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Maksimiannostus voi olla pienempi riippuen potilaan muista sairauksista tai lääkkeistä. On aina noudatettava reseptissä olevaa määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole magneettikuvattu ja heijastuu mielestäni reisiin. Nyt kyllä aion pyytää kattavampia tutkimuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisihan niitä lääkkeitä että kivut loppuu heti kuin seinään, mutta ei niitä määrätä ettet jää koukkuun ja muutu huumeongelmaiseksi. Pöljää juu, mutta helpompi on kuntouttaa kipeää selkää kuin pirinistiä.
Piri eli amfetamiini johdoksineen ei ple kipulääke.
Opioidit ovat ja ne koukuttavat helposti.
Panacod on mieto opioidi, kodeiinia parasetamolin lisäksi. Joillakin kodeiinikin euforisoi voimakkaasti, joillakin ei toimi ollenkaan edes kipuun.
Kovempia on(esim. oksikodoni) mutta harvoin määrätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää vahvistaa niitä selkälihaksia. Todella helppo tapa, on mennä levän sängyn keskelle kasvot alaspäin ja heilutella jalkoj puolelta toiselle. Instagramista löytyy hyviä ohjeita. Selkäni parani huomattavasti parin kerran avulla.
Ei. Vaan pitää ensin tietää mikä selässä vikana.
Harvemmin työikäisellä kyse muusta kuin liikkumattomuudesta.
Tai työergonomian puutteesta.
No miten se piri tähän liittyy.