Kova isku temuttajille: EU poistaa pikkupakettien tullivapauden
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/4c90a34b-00ac-4931-83e3-132441baee…
Silloin kun aloitin tilaamaan kiinasta elektroniikka tilpehööriä joskus 10 vuotta sitten niin tullin kautta paketit meni ja maksoin alvin + tullauksen ... 10e tilaus maksoi sitten jotain 16e + postin käsittelymaksu.
Jos lasketaaan että ensi vuonna Suomalaiset tilaavat vaikka 20 miljoonaa pikkupakettia niin tilauksen saaminen kestänee todella kauan koska tullaus ... Veikkaan että nyt tulee aikamoinen temutus ryysis ennen joulua?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Nyt saa foliohatut tuulettaa
Foliohatut on just niitä, jotka tilaa folion hattuunsa temusta.
K kaupan 1, 30 hinta on heille liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Ebayn kautta visalla on minun ratkaisuni, voit valita alueen, mistä tuote tulee. Kaikilla isoilla kiinanfirmoilla on varastot euroopassa.
Jep. Viimeksi kun tilasin kiinan tavaraa niin valitsin saksan varaston josta toimitus -- ei paljon kalliimpaa kuin kiinasta, tosin ihan kaikkea ei saksan varastossa saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Olen itsekin tilannut temusta, mutta ei se järkevää ole.
Jos jokainen tilaisi kerran vuodessa, mutta kun se karkaa helposti käsistä ja on äkkiä kerran kuukaudessa.
Useammin, ystävä hyvä. Temussa on niin paljon kaikkea kivaa ja jännää ja halpaa, että ennen kuin paketti tulee olen jo ehtinyt tilata seuraavan.
Edunvalvonta ois hyvä.
Hyvä, käsken tsangia pakkaamaan muovimäystimeni isoihin paketteihin.
Siis.....mitä nämä temuttajat oikein ostelevat koko ajan? Mä käyn siellä Tokmannillakin ehkä kerran vuodessa hakemassa säkin vessapaperia, ja sitä saa kyllä muualtakin. Hienosti pärjää ilman kiinaroinaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Äkkiä on miljardi valtiolla ilman että kukaan kärsii.
Ja lisää työllisyyttä koska ei nykyinen henkilöstömäärä varmasti riitä tuon hoitamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis.....mitä nämä temuttajat oikein ostelevat koko ajan? Mä käyn siellä Tokmannillakin ehkä kerran vuodessa hakemassa säkin vessapaperia, ja sitä saa kyllä muualtakin. Hienosti pärjää ilman kiinaroinaa.
Aika huono mielikuvitus ja ymmärrys täytyy ihmisellä olla, jos ei tule mieleen esim. erilaisia harrastuksia, joihin tarvitsee monenlaisia tarvikkeita ja materiaaleja. Ei nyt ehkä "koko ajan", mutta usein/jatkuvasti kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jossain luki, että Kiina voi laittaa vastatullit ja sitten ei saada autonosia jne.
Se on vaan alettava itse valmistamaan niitä osia, kuten vanhoina hyvinä aikoina tehtiin.
Kuulemmat kotimaiset kaupat menettävät Temun takia hirveästi voittoja.
En usko yhtään että Temusta tilaaminen muuttuu kotimaiseksi kulutukseksi. Temusta tilataan enimmäkseen koska se on halpaa, vain vähän siksi että ehdottomasti tarvitsee jotain. Kotimaiset kaupat ovat hinnoitelleet itsensä ulos eikä valikoimakaan ole mistään kotoisin.
Ehkä ihmiset tekevät yhteis tilauksia.