Kova isku temuttajille: EU poistaa pikkupakettien tullivapauden
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/4c90a34b-00ac-4931-83e3-132441baee…
Silloin kun aloitin tilaamaan kiinasta elektroniikka tilpehööriä joskus 10 vuotta sitten niin tullin kautta paketit meni ja maksoin alvin + tullauksen ... 10e tilaus maksoi sitten jotain 16e + postin käsittelymaksu.
Jos lasketaaan että ensi vuonna Suomalaiset tilaavat vaikka 20 miljoonaa pikkupakettia niin tilauksen saaminen kestänee todella kauan koska tullaus ... Veikkaan että nyt tulee aikamoinen temutus ryysis ennen joulua?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain luki että tulee 2e pakettimaksu?
Parin vuoden kuluttua se on 20€
"Yhdysvalloissa sama maksu on 100 dollaria eli noin 86 euroa."
Sama pitäisi saada Suomeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Siis.....mitä nämä temuttajat oikein ostelevat koko ajan? Mä käyn siellä Tokmannillakin ehkä kerran vuodessa hakemassa säkin vessapaperia, ja sitä saa kyllä muualtakin. Hienosti pärjää ilman kiinaroinaa.
Kannattaa tutustua Temun valikoimiin, niin ymmärrät eron Tokmanniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain luki, että Kiina voi laittaa vastatullit ja sitten ei saada autonosia jne.
Se on vaan alettava itse valmistamaan niitä osia, kuten vanhoina hyvinä aikoina tehtiin.
Eli helppoa kuin heinänteko - vai mitenkäs se heinänteko sujuu 2020-luvun suomalaiselta?
En ole Temusta ikinä tilannut mitään mutta nyt näköjään pitää alkaa tilaamaan ennen tulleja. Ostan seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi kaiken pikkurihkaman valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis.....mitä nämä temuttajat oikein ostelevat koko ajan? Mä käyn siellä Tokmannillakin ehkä kerran vuodessa hakemassa säkin vessapaperia, ja sitä saa kyllä muualtakin. Hienosti pärjää ilman kiinaroinaa.
Olen yrittänyt. Vastaan tulee tekoälykuvia, surkeita konekäännöksiä, iloisia pelejä, kirkuvaa oranssia. Ähky. Ja temuttajat aina vertaavat Tokmanniin, ehkä ne ovat sitten entiset Tokmannin asiakkaat jotka jaksavat sitä sillisalaattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt. Vastaan tulee tekoälykuvia, surkeita konekäännöksiä, iloisia pelejä, kirkuvaa oranssia. Ähky. Ja temuttajat aina vertaavat Tokmanniin, ehkä ne ovat sitten entiset Tokmannin asiakkaat jotka jaksavat sitä sillisalaattia.
Älä unohda oikeilta brändeiltä pöllittyjä kuvia, jotka saa aikaan sen huutelun "ihan samaa kamaa kun tokmannilla!" vaikka tuote on halpisversio ja saatikka edes "kuvansa" näköinen.
Ei tunnu missään krääsänostajariippuvaisille. Pikavippejä vaan kehiin, niin talous elpyy vielä lisää!
Nauran teille Temu-talluskoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono mielikuvitus ja ymmärrys täytyy ihmisellä olla, jos ei tule mieleen esim. erilaisia harrastuksia, joihin tarvitsee monenlaisia tarvikkeita ja materiaaleja. Ei nyt ehkä "koko ajan", mutta usein/jatkuvasti kuitenkin.
Mä harrastan retkeilyä ("vanlife"),ppå kokkaamista ja korjausompelua. Mielikuvitus on kyllä huono, sen myönnän, muttei näillä spekseillä ole mikään pakko olla usein ostamassa mitään. Keski-ikään mennessä on jo kertynyt kaikkea yli tarpeenkin, ennemmin tätä roinamäärää pitäisi vähentää!. Ompelukoneen vanhan mallin puolia tilasin Sastamalasta joku aika sitten ja autoon tilattiin keväällä kääntölevyt penkkeihin Saksasta. Joku skräppäysharrastaja ehkä on enemmän Temun tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain luki, että Kiina voi laittaa vastatullit ja sitten ei saada autonosia jne.
Se on vaan alettava itse valmistamaan niitä osia, kuten vanhoina hyvinä aikoina tehtiin.
Siitä vaan puukko käteen ja alat kovertamaan puusta kauhaa ja kuksaa.
Lyö sitten vaikka myös neljän tuuman rautanaula johonkin lankkuun.
Tuossahan sitä sitten onkin millä lähteä maailmaa valloittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Temu alkaa myydä tavaraa EU:n sisämarkkinoiden kautta. Johan se taitaa tehdä osaksi niin.
Se menettää kilpailuetunsa, joka on perustunut tullittomuuteen, alvittomuuteen ja tuotevastuusta lusmuamiseen.
Mistä nyt suomalaiset kivijalakaliikkeet menevät ja hankkinevat tavaransa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda oikeilta brändeiltä pöllittyjä kuvia, jotka saa aikaan sen huutelun "ihan samaa kamaa kun tokmannilla!" vaikka tuote on halpisversio ja saatikka edes "kuvansa" näköinen.
Ainakin Teemun Muumimukit ovat paljon kestävämpiä. Ne Malesiassa Arabian teettämät ei kestä konepesua. Nämä kestää.
Ok. On siis jouluksi heti tilaus laitettava sisään. Tullien astuttua voimaan pitää pyrkiä tilaamaan isommissa erillä, eli enemmän temua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on pakkomielle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne, jotka ovat kuvia myöten pöllitty joltain toiselta. Sitten tilaat sen tavaran temusta ja saat heikon kopion alkuperäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Temu alkaa myydä tavaraa EU:n sisämarkkinoiden kautta. Johan se taitaa tehdä osaksi niin.
Se menettää kilpailuetunsa, joka on perustunut tullittomuuteen, alvittomuuteen ja tuotevastuusta lusmuamiseen.
Mistä nyt suomalaiset kivijalakaliikkeet menevät ja hankkinevat tavaransa?
Eivätkö kivijalkaliikkeet Suomessa mielestäsi maksa ALVeja, veroja, palkkoja, palkan sivukuluja, kierrätysmaksuja, energiamaksuja ja muita pakollisia kuluja? Oletko ikinä pienessä päässäsi miettinyt mistä tuotteiden hinta koostuu
Toivottavasti et ikinä käytä julkisia palveluita. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset yritykset vieneet tuotantonsa Kiinaan. Tekevät nyt kaikkensa ettei suomalainen kuluttaja saisi tätä halpatuotantoa halvalla vaan sikamaiseen hintaan edelleen.
Kaiken lisäksi tämä paskaporukka rahtaa halpatyövoiman tänne Suomeen, Suomen sosiaaliturvalle palkkoja polkemaan.
Kiitos vaan tästäkin Kepu/Kokoomus.
Ensin länsimaista siirretään tuotanto ja siten työpaikat Kiinaan. Siellä ne tuotteet tehdään 10 pennillä kappale ilman valvontaa, luonto saastuu enemmän kuin täällä. Sitten ne rahdataan Kiinasta tänne saastuttaen taas lisää luontoa. Tuotteelle lätkäistään Suomen hinnat joista alati köyhtyvän kansan palkkataso on jäänyt jälkeen. Ja uusimpana lisäyksenä tosiaan tuodaan ulkomailta halpatyöläisiä kun suomalaiset eivät noilla orjuutuspalkoilla pysty työtä tekemään kun sillä palkalla pitäisi pystyä elämään.
Kaiken päälle ihmetellään mikseivät suomalaiset kuluta kotimaassa vaan ostavat suoraan sieltä Kiinasta. Ja nyt ratkaisuksi ollaan keksimässä kieltää Kiinasta tilaaminen tai lätkäistä sille vähintään päälle samat maksut kuin mitä Suomesta ostaessa, eli ne liian kalliit hinnat joita ei makseta koska ei ole varaa. Samaa jatkumoa myös idea kieltää kauppojen omat merkit, mikään täällä ei kerta kaikkiaan vaan saisi olla niin edullista ettei lompakon pohja häämöttäisi joka kuukausi.
Temuun joutui siirtyä kun lähes kaikki lopetti rihkamakoru kaupat lopetti, suuri osa kenkäkaupoista, jopa heijastimia vaikea löytää.
Selasin pari tuntia temua mutta en oikeasti löytänyt mitään tarpeellista. OK, ehkä jotain pattereita. En ala kiinasta asti tilaamaan.
Se on OCD. Aiheuttaa näissä tapauksissa hamstrausta ja on oikeasti vakava mielenterveyden häiriö.