Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Jauhelihaan hurja muutos

Vierailija
13.11.2025 |

Osa jauhelihasta korvataan herneproteiinilla! 70% nautaa + 30% herneproteiinia.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6f59f8e6-140a-4163-a657-3e97004c1cf2

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ok mutta en lihansyöjänä osta. Vegaanitkaan ei osta kun on kumminkin lihaa mukana. Veikkaan ettei menesty ja lopettavat tuotteen vähin äänin vuoden sisällä.

Onko paketissa pieruvaroitus💩, hereneet pierettää hitokseen.

Vierailija
42/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiit lämpöset ruuat marketin lämpökaapista. Ihme kun muualla Euroopassa ei tätätyyliä niin runsaasti ole. Naiset ja miehetkin tekee ruokaa enemmän kotona kuin mitä suomen keittiöissä.

Ihmettelen kuuma-tuotteiden määrää. City-Market  muutti suuren osan ruokapuolta näihin kuumiin ruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos saa herneistä ilmavaivoja. Paukkulihapullia. 

Hyvin hiffattu! Jatkan: istun taikka kävelen, niin perse soittaa sävelen...hyi!

Vierailija
44/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetaanko sitten puhumaan Konalan nauta/herneproteiinimiehestä?

Vierailija
45/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki nämä tekotuotteet ole ihan kauhean pitkälle prosessoituja epäruokia? Mieluummin ainakin itse syön lihan lihana ja vihannekset ostan tunnistettavassa muodossa enkä minään teollisuuspuristeena sössättynä muuten hyviin raaka-aineisiin.

Se ei tarkoitta prosesointia, jos kaksi ruoka-ainetta  sekoitetaan keskenään. Ei itse tehty voileipäkään muutu prosessoiduksi, jos pannaan päällekkeäin  leipä ja voi.

Vierailija
46/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä Konalan jauhenlihakirvesmies suuttuu!

Vierailija
47/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän muslimit voi syödä sianlihaa kun Allah kieltää, joten se korvataan herneillä.

Vierailija
48/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän turha keksintö. Mieluummin ostan puhdasta jauhelihaa, ja jatkan sitä kastikkeessa esim punaisilla linsseillä, raastetulla porkkanalla tms. 

Ehkä tuo uusavuttomille sopii, ketkä eivät tähän kykene. 

Saman lainen nykyääliöiden tuote kuin aiemmat valmiiks erotetut munanvalkuaiset, valmiiksi kirkastettu voi, valmiiksi paistettu jauheliha paketissaan sekä ne valmiiksi keitetyt kananmunat paketissaan :D

No valmiiksi keitetyt kananmunat ilman kuoria kyllä kelpaisi. Salaattitiskistä tosin saa.

Vierailija
49/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihanneksilla lantrattua, laimennettua jauhelihaa. 

Vierailija
50/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki nämä tekotuotteet ole ihan kauhean pitkälle prosessoituja epäruokia? Mieluummin ainakin itse syön lihan lihana ja vihannekset ostan tunnistettavassa muodossa enkä minään teollisuuspuristeena sössättynä muuten hyviin raaka-aineisiin.

Se ei tarkoitta prosesointia, jos kaksi ruoka-ainetta  sekoitetaan keskenään. Ei itse tehty voileipäkään muutu prosessoiduksi, jos pannaan päällekkeäin  leipä ja voi.

kyllä ne herneet on käsitelty ja jauheliha myös. paitsi jos herneet on sellaisenaan erikseen mukana pakkauksessa. Näin olisi järkevintä.

Vierailija
51/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö meillä oikeesti niin huonosti että tarvii korvikkeita syödä

Vierailija
52/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä se herne täytyy prosessoida ja prosessi sekin on kun ne keskenään sekotetaan.

Vierailija
53/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha on prosessoitua. Prosessoimattomaksi lihaksi voisi kutsua vain jotain kokolihapihviä.

Vierailija
54/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ostaa. Syön suositellun määrän kasviksia päivässä, mutta salaatteina, välipalana tai kasvisruokana. Jauhelihakastikkeeseen en halua mitään hernemössöä kun en tavallisesti siihen sekoita edes porkkanaraastetta tai selleriäkään.

Vierailija
55/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIIS KASVIKSIA JAUHELIHAAN. EIHÄN TÄMÄ KÄY. EMME HYVÄKSY TÄTÄ. PETOKSELLA USUTETAAN LIHAN SEKAAN JOTAIN VIHERMÖSSÖÄ. T.Persut

Ei tartte hyväksyä. Voi maksaa itsensä kipeäksi 100% naudanjauhiksesta tai sopeutua ja elää pitkään. Persuista on sossuloisia yli puolet, joten moni varmasti taipuu.

Ja voihan jättää lihan ostamatta kokonaan. 

Vierailija
56/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Mielenkiintoinen vastaus naudanjauhelihapulaan. Herneproteiinilla jatkettu jauheliha. Voin minä tuollaista ostaa kunhan se on paljon normaalia jauhelihaa halvempaa. Ja tietysti kunhan se on mielestäni hyvää.

Ei näytä olevan pulaa jauhelihasta, aina ollut hyllyssä.

Vierailija
57/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaupan ruoka, jota et voi valmistaa kotona on prosessoitua. 70 % kaupan ruoista on tälläistä. Ja en maista ko. snelkun moskaa.

Vierailija
58/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän sama kuin laittaisi pettua leivän sekaan.

Vierailija
59/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha on prosessoitua. Prosessoimattomaksi lihaksi voisi kutsua vain jotain kokolihapihviä.

Ei lehmää sentään.

Vierailija
60/63 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIIS KASVIKSIA JAUHELIHAAN. EIHÄN TÄMÄ KÄY. EMME HYVÄKSY TÄTÄ. PETOKSELLA USUTETAAN LIHAN SEKAAN JOTAIN VIHERMÖSSÖÄ. T.Persut

Syö vaikka tofuun sekoitettua paskaa, öyhöttäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä