IL: Jauhelihaan hurja muutos
Osa jauhelihasta korvataan herneproteiinilla! 70% nautaa + 30% herneproteiinia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6f59f8e6-140a-4163-a657-3e97004c1cf2
Kommentit (63)
Valmiit lämpöset ruuat marketin lämpökaapista. Ihme kun muualla Euroopassa ei tätätyyliä niin runsaasti ole. Naiset ja miehetkin tekee ruokaa enemmän kotona kuin mitä suomen keittiöissä.
Ihmettelen kuuma-tuotteiden määrää. City-Market muutti suuren osan ruokapuolta näihin kuumiin ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos saa herneistä ilmavaivoja. Paukkulihapullia.
Hyvin hiffattu! Jatkan: istun taikka kävelen, niin perse soittaa sävelen...hyi!
Ruvetaanko sitten puhumaan Konalan nauta/herneproteiinimiehestä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki nämä tekotuotteet ole ihan kauhean pitkälle prosessoituja epäruokia? Mieluummin ainakin itse syön lihan lihana ja vihannekset ostan tunnistettavassa muodossa enkä minään teollisuuspuristeena sössättynä muuten hyviin raaka-aineisiin.
Se ei tarkoitta prosesointia, jos kaksi ruoka-ainetta sekoitetaan keskenään. Ei itse tehty voileipäkään muutu prosessoiduksi, jos pannaan päällekkeäin leipä ja voi.
Nyt kyllä Konalan jauhenlihakirvesmies suuttuu!
Eihän muslimit voi syödä sianlihaa kun Allah kieltää, joten se korvataan herneillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha keksintö. Mieluummin ostan puhdasta jauhelihaa, ja jatkan sitä kastikkeessa esim punaisilla linsseillä, raastetulla porkkanalla tms.
Ehkä tuo uusavuttomille sopii, ketkä eivät tähän kykene.
Saman lainen nykyääliöiden tuote kuin aiemmat valmiiks erotetut munanvalkuaiset, valmiiksi kirkastettu voi, valmiiksi paistettu jauheliha paketissaan sekä ne valmiiksi keitetyt kananmunat paketissaan :D
No valmiiksi keitetyt kananmunat ilman kuoria kyllä kelpaisi. Salaattitiskistä tosin saa.
Vihanneksilla lantrattua, laimennettua jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki nämä tekotuotteet ole ihan kauhean pitkälle prosessoituja epäruokia? Mieluummin ainakin itse syön lihan lihana ja vihannekset ostan tunnistettavassa muodossa enkä minään teollisuuspuristeena sössättynä muuten hyviin raaka-aineisiin.
Se ei tarkoitta prosesointia, jos kaksi ruoka-ainetta sekoitetaan keskenään. Ei itse tehty voileipäkään muutu prosessoiduksi, jos pannaan päällekkeäin leipä ja voi.
kyllä ne herneet on käsitelty ja jauheliha myös. paitsi jos herneet on sellaisenaan erikseen mukana pakkauksessa. Näin olisi järkevintä.
meneekö meillä oikeesti niin huonosti että tarvii korvikkeita syödä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä se herne täytyy prosessoida ja prosessi sekin on kun ne keskenään sekotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha on prosessoitua. Prosessoimattomaksi lihaksi voisi kutsua vain jotain kokolihapihviä.
En aio ostaa. Syön suositellun määrän kasviksia päivässä, mutta salaatteina, välipalana tai kasvisruokana. Jauhelihakastikkeeseen en halua mitään hernemössöä kun en tavallisesti siihen sekoita edes porkkanaraastetta tai selleriäkään.
Vierailija kirjoitti:
SIIS KASVIKSIA JAUHELIHAAN. EIHÄN TÄMÄ KÄY. EMME HYVÄKSY TÄTÄ. PETOKSELLA USUTETAAN LIHAN SEKAAN JOTAIN VIHERMÖSSÖÄ. T.Persut
Ei tartte hyväksyä. Voi maksaa itsensä kipeäksi 100% naudanjauhiksesta tai sopeutua ja elää pitkään. Persuista on sossuloisia yli puolet, joten moni varmasti taipuu.
Ja voihan jättää lihan ostamatta kokonaan.
Faith kirjoitti:
Mielenkiintoinen vastaus naudanjauhelihapulaan. Herneproteiinilla jatkettu jauheliha. Voin minä tuollaista ostaa kunhan se on paljon normaalia jauhelihaa halvempaa. Ja tietysti kunhan se on mielestäni hyvää.
Ei näytä olevan pulaa jauhelihasta, aina ollut hyllyssä.
Kaikki kaupan ruoka, jota et voi valmistaa kotona on prosessoitua. 70 % kaupan ruoista on tälläistä. Ja en maista ko. snelkun moskaa.
Tuo on vähän sama kuin laittaisi pettua leivän sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha on prosessoitua. Prosessoimattomaksi lihaksi voisi kutsua vain jotain kokolihapihviä.
Ei lehmää sentään.
Vierailija kirjoitti:
SIIS KASVIKSIA JAUHELIHAAN. EIHÄN TÄMÄ KÄY. EMME HYVÄKSY TÄTÄ. PETOKSELLA USUTETAAN LIHAN SEKAAN JOTAIN VIHERMÖSSÖÄ. T.Persut
Syö vaikka tofuun sekoitettua paskaa, öyhöttäjä.
Onko paketissa pieruvaroitus💩, hereneet pierettää hitokseen.