IL: Jauhelihaan hurja muutos
Osa jauhelihasta korvataan herneproteiinilla! 70% nautaa + 30% herneproteiinia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6f59f8e6-140a-4163-a657-3e97004c1cf2
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha keksintö. Mieluummin ostan puhdasta jauhelihaa, ja jatkan sitä kastikkeessa esim punaisilla linsseillä, raastetulla porkkanalla tms.
Ehkä tuo uusavuttomille sopii, ketkä eivät tähän kykene.
Se taisi hävitä nopeasti markkinoilta se porkkanajauheliha.
Vähän aikaa sitten oli popo, jossa jauhelihaan oli sekoitettu porkkanaa. Harva osti sitä kuitenkin.
Faith kirjoitti:
Mielenkiintoinen vastaus naudanjauhelihapulaan. Herneproteiinilla jatkettu jauheliha. Voin minä tuollaista ostaa kunhan se on paljon normaalia jauhelihaa halvempaa. Ja tietysti kunhan se on mielestäni hyvää.
Halvempaa? ÄLÄ UNTA NÄÄ. Taas yksi keino lisätä katetta, se on peltoherne pirun paljon halvempaa ku naudan liha ja hintahan ei tuu tippumaan kun prosessointi lisääntyy, fakta asia!
Ketä tämä palvelee? Lihansyöjät eivät halua moista epätuotetta ja kasvissyöjät eivät syö lihaa. Ja hintakin on varmaan kalliimpi kuin normi jauhelihan koska "tuoteinnovaatio ja uuden tuotteen korkeammat tuotantokustannukset" eli ei tule eksymään edes hinnan perässä juoksevien ostoskoriin. Ja enemmän vegeä haluavat osaavat itsekin jatkaa lihapullataikinaa jollain porkkanaraasteella.
Kotimaiset elintarvikeinnovaatiot ovat aina tervetulleita. Kuluttaja sen lopulta päättää, onko tuotteella kysyntää.
Ei ole mikään muutos, vaan uusi eri tuote rinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ok mutta en lihansyöjänä osta. Vegaanitkaan ei osta kun on kumminkin lihaa mukana. Veikkaan ettei menesty ja lopettavat tuotteen vähin äänin vuoden sisällä.
Samaa mielipuolta! Ugh, Pirkanmaa on puhunut...hyllyyn jää ainaskin minun osalta...
Itse ostan muu jauhelihaa yhteen kasviskeittoon. En ostaisi tuollaista sekoitusta. Yritetään välttää lihansyöntiä eläinten takia.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Mielenkiintoinen vastaus naudanjauhelihapulaan. Herneproteiinilla jatkettu jauheliha. Voin minä tuollaista ostaa kunhan se on paljon normaalia jauhelihaa halvempaa. Ja tietysti kunhan se on mielestäni hyvää.
Samaa mietin. Tosin tuo nyt tod. näk. on kalliimpaa tai vain ihan hitusen halvempaa kuin tavallinen jauheliha. Se on niin nähty suomessa että kun on rahastuksen makuun päästy niin siitä ei luovuta vaikka perusteita olisi. Ja sitten itketään kun kuluttajat eivät osta 😂
Äläpäs muuta viserrä...olis kiva tietää esimerkiksi tää ääss-ketjun ruoka jutska missä oli pirtelöä, pitsa muffareita ja tuore "näkkäriä"...kuinkahan on mennyt? Jotenkin en usko että tuosta roskasta hittiä syntyi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset on pesuohjeet tälle jauhenlihalle?
90 astetta pitkä ohjelma kirjopesu, kuivausrumpu extra dry pitkä ohjelma, kunnes kuivaa ja kone napsahtaa pois päältä
Ja paistinpannulle..
Ei pysty, ihan vaan ku ei mulla oo pesuainetta kirjopesuun...harmi!
Snelmannin jauheliha on aina ollut hyvä tuote. Mutta tätä mössöä en osta. Jos haluan herneitä tai porkkanaa mukaan niin voin laittaa itse kaiken.
Liha lihana ja kala kalana!
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Otin just talteen Snellmannin naudan jauhelihan kilohinnan. Voi sitten verrata, maksaako tuo herneproteiini uudessa tuotteessa saman verran kuin naudanlihakin vaij jopa enemmän.
Kaffe ja pulla vetoo että enemmän...ruuan prosessointi tuottaa kustannuksia!
Entä jos saa herneistä ilmavaivoja. Paukkulihapullia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset on pesuohjeet tälle jauhenlihalle?
90 astetta pitkä ohjelma kirjopesu, kuivausrumpu extra dry pitkä ohjelma, kunnes kuivaa ja kone napsahtaa pois päältä
Ja paistinpannulle..
Ei pysty, ihan vaan ku ei mulla oo pesuainetta kirjopesuun...harmi!
Mitä turhia. Pesukoneeseen 90 asteen ohjelma ja muoviin kääritty jauhelihapötkö sinne koneeseen mukaan hautumaan, mutta ilman linkousta.
Tai astianpesukone, siinä ei ole linkousta, kyllä tulee makosaa lihaa yhdellä pesulla kun käärii hyvin muoviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha keksintö. Mieluummin ostan puhdasta jauhelihaa, ja jatkan sitä kastikkeessa esim punaisilla linsseillä, raastetulla porkkanalla tms.
Ehkä tuo uusavuttomille sopii, ketkä eivät tähän kykene.
Saman lainen nykyääliöiden tuote kuin aiemmat valmiiks erotetut munanvalkuaiset, valmiiksi kirkastettu voi, valmiiksi paistettu jauheliha paketissaan sekä ne valmiiksi keitetyt kananmunat paketissaan :D
elä huoli, nehän on tarkoitettu ihan valmiille populaatiolle sekä uus avuttomille...siksi kaupan valmis ruuat on tollaista mössöä, ettei tartte edes pureskella , ku ei ne osaa...On se niin vaikeeta!
Ne rehelliset herneet voi laittaa erikseen pussiin sen jauhiksen mukana.
En kyllä ostaisi. Jos vielä saa kunnon lihaa kokonaisena palana tai jauhelihaa sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään muutos, vaan uusi eri tuote rinnalle.
Vaan missä tarve???
Tämähän olisi sitten vähän kuin jokin Saarioisten einespihvi. Tai no vielä vähemmän lihaa siinä taitaa olla. Ja loput jotain perunakuitua ja herneproteiinivalmistetta.
Saman lainen nykyääliöiden tuote kuin aiemmat valmiiks erotetut munanvalkuaiset, valmiiksi kirkastettu voi, valmiiksi paistettu jauheliha paketissaan sekä ne valmiiksi keitetyt kananmunat paketissaan :D