Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän hyvä uutinen Hesarissa: Litium torjuu Alzheimeria. Halpa metalli voi estää muistisairauden

Vierailija
13.11.2025 |

Litium torjuu Alzheimeria. Halpa metalli voi estää muistisairauden

https://www.hs.fi/tiede/art-2000011552951.html

Avoin juttu eli ei maksumuuria.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittelen nyt välillä taas tätäkin ketjua. En siis ole ap, vaan litiumia tilannut, innostunut kokeilija. Olen nyt annoksessa 2mg illassa, käytin ensin viikon 1 mg ja sen jälkeen olen jatkanut tällä 2mg:lla. Se apu, että pääsin nukahtamaan ilman unta tukevia muita lääkkeitä jäi aika lyhytaikaiseksi, ihan parin yön jutuksi. Mutta väittäisin silti, että litium on parantanut uneni laatua. Ainakin unia näen nykyisin enemmän ja ne ovat olleet ihan kivoja :) 

Nesteet se saa kulkemaan kehossa vilkkaammin, sen huomaa, että janottaa enemmän ja on tarvetta käydä enemmän vessassa. Mutta se, että tulee juotua näin ollen enemmän on mielestäni vain positiivinen asia.

Näin pienen annoksen ei pitäisi vaikuttaa missään tapauksessa kielteisesti munuaisiin tai muuallekaan. 

Pitäydyn varmaankin vielä pitemmän aikaa tässä annoksessa, vaikka kaapista löytyykin jo myös 5mg tabletteja. 

Edelleen positiivisella mielellä tästä....

Tämä kiinnostaa edelleen, koska suvussa valitettavasti Altzheimeria ja itse lähestyn eläkeikää. t. ap

Vierailija
82/83 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu jo. Apteekeissa ei myydä litiumorotaattia sisältävää lisäravinnetta, mutta jostain muualta sitä varmaan saisi. Eri asia sitten, uskaltaako sitä syödä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Vierailija kirjoitti:

Päivittelen nyt välillä taas tätäkin ketjua. En siis ole ap, vaan litiumia tilannut, innostunut kokeilija. Olen nyt annoksessa 2mg illassa, käytin ensin viikon 1 mg ja sen jälkeen olen jatkanut tällä 2mg:lla. Se apu, että pääsin nukahtamaan ilman unta tukevia muita lääkkeitä jäi aika lyhytaikaiseksi, ihan parin yön jutuksi. Mutta väittäisin silti, että litium on parantanut uneni laatua. Ainakin unia näen nykyisin enemmän ja ne ovat olleet ihan kivoja :) 

Näin pienen annoksen ei pitäisi vaikuttaa missään tapauksessa kielteisesti munuaisiin tai muuallekaan. 

Pitäydyn varmaankin vielä pitemmän aikaa tässä annoksessa, vaikka kaapista löytyykin jo myös 5mg tabletteja. 

Tämä kiinnostaa edelleen, koska suvussa valitettavasti Altzheimeria ja itse lähestyn eläkeikää. t. ap

Onkohan tällä jo alzheimer?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi