Elän työttömyyspäivärahalla vaikka olen masentunut, en pääse eläkkeelle
En jaksa tehdä mitään, en siivota kotia, en käydä pesulla. En jaksa aina edes syödä. Miksei kela päastä mua eläkkeelle? Loppukuuksi on rahaa 12€ tilillä, kaikkien laskujen jälkeen. Tällaista on elämä nykysuomessa! =(
Kommentit (18)
Olisiko se sairaspäiväraha tai eläke suurempi?
Voimia. Kohtalotovereita on sinulla paljon. Älä välitä näiden idioottien mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläke on jonkin verran suurempi kuin työttömyysraha. t. ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän pieninkin eläke on aina suurempi kuin työttömyysraha, mutta sitten ei saa niin paljon muita tukia tietenkään. Luulis kuitenkin plussalle menevän.
Voimia ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän pieninkin eläke on aina suurempi kuin työttömyysraha, mutta sitten ei saa niin paljon muita tukia tietenkään. Luulis kuitenkin plussalle menevän.
Voimia ap!
Ja eläkkeensaajan asumistuki on isompi kuin yleinen. Eläkkeelle pääseminen todellakin helpottaa työttömän työkyvyttömän taloudellista ahdinkoa.
Kuuluisin itsekin eläkkeelle, mutta en pääse. Olen sitten virallisesti työtön, mutta työnhakuvelvoitekin on 0 työpaikkaa, joten en hae töitä. Kärsin ahdistuksesta, paniikista, masennuksesta, traumoista, aistiyliherkkyyksistä, sosiaalisten tilanteiden peloista ja olen saanut autisminkirjon ja eristäytyvän persoonallisuuden piirteiden diagnoosit.
Masennuksesta voi parantua siksi et kuulu eläkkeelle koska ei monisairaat lähes liikuntakyvyttömätkään pääse.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluisin itsekin eläkkeelle, mutta en pääse. Olen sitten virallisesti työtön, mutta työnhakuvelvoitekin on 0 työpaikkaa, joten en hae töitä. Kärsin ahdistuksesta, paniikista, masennuksesta, traumoista, aistiyliherkkyyksistä, sosiaalisten tilanteiden peloista ja olen saanut autisminkirjon ja eristäytyvän persoonallisuuden piirteiden diagnoosit.
Sama. Kohta tulee 16vuotta täyteen työkyvyttömänä työnhakijana. Lisänä psykoosikohtaukset, joissa käyn uhkan kimppuun aggressiivisesti. Muistihäiriöitä jne. Vakavia fyysisiä sairauksia joista menee vuoden lääkekatto umpeen heti tammikuussa. Saa nähdä onko vara ensi vuonna.
Maan talous kaatuu sinunlaistesi johdosta, menisit töihin niin kyllä se masennuskin helpottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Voimia. Kohtalotovereita on sinulla paljon. Älä välitä näiden idioottien mielipiteistä.
Voimia minultakin. Samanlainen tilanne minulla. Yli neljäkymmentävuotta keskiraskasta työtä tehneenä polvet ja olkapäät sökönä. Yritin saada työurseläkettä, muttei lääkäri kirjoittanut sitä B-todistusta, koska hän ei hähnyt minussa mitään muuta vaivaa kuin obeesin! Olisi se eläke sentään yli tonnin, nyt peruspvraha plus asumistuki. No, itse olen syyllinen, koska liian tyhmä opiskelee ja liian tunnontarkka työhön. Laihduttaa olisi pitänyt ja hoitaa ihmissuhteita ja itseäkin! Elää nuukemmin, eikä humputella koko tiliä, säästöön laittaa enemmän!
Kyllähän laihtuminen kuntouttaa ihmistä ja myös henkisesti oloa parantaa, vaikkei se helppoa olekaan.
Kaikki suomalaiset ovat masentuneita, ei tuo eläkeperuste voi olla.
Minä en pysty kävelemään edes yhtä porrasväliä alaspäin tai istumaan varttituntia pitempään. Takana on pitkä työura, joka päättyi loukkaantumiseen. Ikää yli 60 vuotta. Työkyvyttömänä työnhakijana joudun odottelemaan eläkkeelle joutumista. Mieluiten tekisin kyllä töitä, mutta ei niitä näytä olevan ainakaan minulle.
Aloittajan pitäisi mennä lääkäriin ja hakea apua masennukseensa. Masennus on hoidettavissa, mutta se vaatii myös itseltä muuta kuin sängyssä/sohvalla makaamista.
Miten eläkkeelle pääseminen auttaisi sinua masennuksessasi? Olisit vain masentunut eläkeläinen. Olisiko se tavoittelemisen arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suomalaiset ovat masentuneita, ei tuo eläkeperuste voi olla.
Vau, minkälaiseen tutkimukseen tämä perustuu? Sinä olet siis itsekin masentunut. Tai sitten sua vaivaa normaali vitutus, joka ei ole lähelläkään kliinistä masennusta, joka on vakava sairaus, pahimmillaan tappava.
Vierailija kirjoitti:
Hae kelaan töihin ja vaadi reilu palkka, että voit palkata siivoojan kotiin.
Ei pääse kelaan töihin vaikka olisi insinööri, kokeiltu on!
Hae kelaan töihin ja vaadi reilu palkka, että voit palkata siivoojan kotiin.