Ostin pyörään 2100 luksin valon
Valo valaisee 200 metrin päähän, ja valon näkee 2 kilometrin päästä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Joku yläraja noihin täytyy saada. Nyt ne häikäisevät jopa autoilijoita pahasti.
Miksi muiden häikäiseminen pitäisi olla autoilijoiden yksinoikeus?
Vierailija kirjoitti:
Joku yläraja noihin täytyy saada. Nyt ne häikäisevät jopa autoilijoita pahasti.
Auton valot häikäisevät pyörälijää paljon enemmän.
Minä ostin polkupyörän lisävarusteeksi 5 metrin peitsen. Sillä voi kätevästi työntää sivuun kirkkailla valoilla häikäisijät.
On muuten ihan super ärsyttävää kun pyöräilijöillä on nykyään järjettömän kirkkaat valot jotka sokaisevat jokaisen vastaantulijan. Minäkin pyöräilen, mutta pyörässäni on renkaassa dynamo valo joka valaisee maahan. Näen sillä riittävästi eteeni eikä se häiritse muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInun pyörässä oli vakiovarusteena valot ostaessa, mutta se olikin 4 tonnin pyörä
Niin minunkin pyörässäni, mutta se olikin 249€ pyörä.
No huhhuh, mun 50€ maksaneessa pyörässäkin oli valo valmiina. Lisäsin silti siihen valoja. Pieni valo taakse ja toinen eteen, hintaakin niillä oli huimat 3€.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näin jalankulkijana. Nämä valot mitä on pyörissä ihan oikeasti sokaisee jalankulkijan. En käsitä miksi sellaisia saa edes myydä.
Kannattaa pitää kahta valoa pyörässä. Yksi sellainen heikko valo, jota voi käyttää kaupungissa, jossa on muutenkin valoa. Toinen sitten tehokkaampi valo, jota käytetään pilkkopimeällä tiellä.
Aloittaja voisi kokeilla näkyykö ostanansa tuikku 2 km päästä. 🔦
Hyvähyvä, sillä näkee kaikki heijastimettomat mustissaan keskellä tietä toikkaroijat. Toki autoilijat ei risteyksissä vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin polkupyörän lisävarusteeksi 5 metrin peitsen. Sillä voi kätevästi työntää sivuun kirkkailla valoilla häikäisijät.
Ooh!
Mulla on tarakalla auton akku ja ostin pyörään led tangon jossa 10 lediä. 20.000lm Nyt näkyy.
TM mittauksessa kiinanlampun ilmoitettu 4500lm oli todellisuudessa 1200lm.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voisi kokeilla näkyykö ostanansa tuikku 2 km päästä. 🔦
Pilkkopimeässä erottaa 200 metrin päässä valokeilassa tiellä olevan hiiren helposti.
Ihan sama missä se pyöräilijän valopäävalo on tehty, ja mitä numeroita sen paketissa on. Jos tulee vastaan pitkät päällä, ja häikäisee minut niin etten edes reunaviivaa erota maantiellä, tai risteyksessä muuta kevyttä liikennettä, en minäkään enää viitsi laittaa pitkiä pois autostani.
Tähän asti sitä on pyrkinyt olemaan niin huomaavainen, kun muksuna ärsytti koulumatkalla pitkät päällä autoilijat. Nekin varmaan olivat vahinkoja aikoinaan, ei vain huomattu kun oli niin pieni kulkija ja heijastin vinossa sillä hetkellä.
Nykyään ei tosiaan huomaavaisuus kovin ole muotia. Täältä tulen minä ja minun valonheittimeni, sokaistukaa kanssaihmiset.
Pikkuautoni vm. -08, siinä ei ole huipputehokkaita sinivaloja eikä lisähärpäkkeitä. Valot säädetty melkein alimpaan asentoon.
Ap:n kannattaa kerrata lumenin ja luxin ero ensimmäisenä!