IL: Timo Vornanen soitti 112, kritisoi nyt hätäkeskusta Lue kännipuhelu sanasta sanaan
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ea655649-14bb-44b1-835e-01b9213d8…
Täytyy kyllä sanoa, että hätäkeskuspäivystäjä on ollut aika pitkäpinnainen, kun on jaksanut Vornasen kännistä mölinää noin pitkään kuunnella.
Kommentit (104)
Vornanen väitti (oikeuden mukaan perättömästi), että se toinen mies olisi osallisena järjestäytyneessä rikollisuudessa, mutta oli itse ainut, joka kantoi rikollisten suosimaa pientä käsiasetta, jolle ei ole mitään legitiimiä käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
"Tilaamaani poliisipartiota ei koskaan tullut"
Turha valittaa. Hätäkeskus ei ole mikään pizzeria, minne tehdään tilaus ja jäädään odottelemaan.
"Pörtsönen tässä"
"Oon täällä pizzeriassa ja tota henkeäni ja terveyttä uhattiin"
"No sanoin, tota että kinkku-salami-pekoni-laardi ku oon, tota allerkinen kalalle"
"Mmm, mm"
"No tossa seitsemän metrin vieressä joku sanoi tonnikala-ananas-katkarapu"
"Että ei käy hyvin, partio ja pizza"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavintahan tässä on se tosiasia, että jos se partio olisi oikeasti tullut heti, niin ampumista tuskin olisi ehtinyt tapahtua.
Huvittavintahan tässä on se tosiasia, että jos Vornanen koki olonsa uhatuksi, hän olisi poistunut baarista välittömästi, eikä jäänyt dokaamaan valomerkkiin asti.
Jos poliit olisivat tulleet heti niin Vornanen edelleen liikuisi Helsiginyössä ladattu pistooli taskussa. Hyi helvetti.. 😬😬😬😬👹👹👹
Vaaran paikka homoille ekonomeille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tuo kaveri on voinut suoriutua työstään poliisina?
Miten sinä olet voinut suoriutua työstäsi - vai oletko ikinä ollut töissä?
Hyvin, kiitos vaan. Myös baarireissut sujuu ilman käräjiä.
Sulla ei ole poliisia koskevasta LAISTA mitään vtun hajua, apina! Ihmisen hengen ja terveyden turvaaminen on poliisin ensisijainen tehtävä, molopää!!!
Ihmisen henkeä ja terveyttä taisi tässä puhelutilanteessa vaarantaa lähinnä alkoholimyrkytys.
Vierailija kirjoitti:
Vornanen väitti (oikeuden mukaan perättömästi), että se toinen mies olisi osallisena järjestäytyneessä rikollisuudessa, mutta oli itse ainut, joka kantoi rikollisten suosimaa pientä käsiasetta, jolle ei ole mitään legitiimiä käyttöä.
Ase oli laillinen.
Vierailija kirjoitti:
Puhelusta selviää hyvin, ettei toimintakyky ole mitenkään laskenut ja aseen käyttö on ollut varmoissa käsissä.
Rikollisen käsissä kännissä. Siitä häntä tässä syytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavintahan tässä on se tosiasia, että jos se partio olisi oikeasti tullut heti, niin ampumista tuskin olisi ehtinyt tapahtua.
Huvittavintahan tässä on se tosiasia, että jos Vornanen koki olonsa uhatuksi, hän olisi poistunut baarista välittömästi, eikä jäänyt dokaamaan valomerkkiin asti.
Uhkailijoille ja pelolle ei tule antaa sijaa. Oletko koskaan tällaista kuullut?
Vornanen on luottanut aseeseensa ja suunnitellut ampumisen etukäteen. Siihen hänet on koulutettu ja luvitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha valittaa. Hätäkeskus ei ole mikään pizzeria, minne tehdään tilaus ja jäädään odottelemaan.
Ei olekaan. Se on hätäkeskus, jonne soitetaan jos on tarve poliisipartiolle. Mikä se hätäkeskus mielestäsi on? Jaarittelukeskus?
Tarpeen poliisille aiheutti ainoastaan pikkupyssyllään leikkinyt Vornanen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ase oli laillinen.
Aseeseen oli lupa, mutta miten mulla on jäänyt uutisoinnista olo, että se, mitä luvassa luki, on vähän epäselvää. Eikö tuollaisia tietoja tallenneta (ole tallennettu) johonkin rekisteriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavintahan tässä on se tosiasia, että jos se partio olisi oikeasti tullut heti, niin ampumista tuskin olisi ehtinyt tapahtua. Sen sijaan HÄKE vain viisasteli ja vetkutteli. Näinhän tämä asia on, sanokaa mitä sanotte. Mahtoi HÄKE:n päivystyksessä käydä kylmät väreet kun saivat tietää seuraavassa puhelussa, että nyt siellä sitten aseella ammuttiin.
Syyllisyyksiin en ota kantaa. Olin kuitenkin siinä uskossa, että HÄKE lähtökohtaisesti suhtautuu kaikkiin hätäpuheluihin vakavasti, riippumatta siitä onko soittaja kännissä vai ei. Känni itse asiassa on suurempi syy huolestua.
Ei se häke automaattisesti heti lähetä yhtään ketään summamutikassa, ja hyvä niin. Resurssi on kuitenkin rajallinen. Häke kysyy tarkentavia kysymyksiä, jotta osaa määrittää, kuinka puheluun reagoidaan, ja niihin kysymyksiin jos vastaa asiallisesti, todennäköisesti saa oikeanl
Aikoinaan olin jossain koulutuksessa, jossa oli poliisi luennoimassa huumeista ja esittelemässä huumekoira työtä. Luento alkoi sillä, että poliisi kertoi luennolla olevan silloin puolet paikkakunnan työvuorossa olevista poliisimiehistä ja 100% poliisijoirista. Eli jos olisi tullut poliisitehtävä, jota ei olisi voinut laittaa odotukselle, luento olisi keskeytynyt. Kyseessä oli kuitenkin perjantai-ilta ja yli 15 000 asukkaan, mutta pitkien etäisyyksien poliisilaitos. Ilmeisesti oli käynyt joku sairastuminen tai moka, ettei ollut otettu työvuoroissa huomioon siitä, että ko poliisimiehelle oli sovittuna luento ja oli pistetty päivystyspartioon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ase oli laillinen.
Mutta aseen kantja rikollinen kun yleiselle paikalle tulee ladattu pistooli taskussa. Monellakin on laillisia aseita mutta laki kieltää niiden hallupidon yleisellä paikalla, Sen Von anen tiesi helvetin hyvin. 👿
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ase oli laillinen.
Kännissä ei saa ajaa autolla vaikka olisi ajokortti.
Siellä on taas siivot suomalaiset pidot muuttuneet persujen toimesta sikalaksi ja lähes verilöylyksi. Koska nämä heikkolaatuiset persut aikovat integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan ja noudattaa lakia ja yleisiä sääntöjä?
Eihän keskustassa kohta uskalla kulkea näiden päihtyneiden ja aggressiivisten edustajien takia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaljasankarit ovat puhuneet kaikkea muutakin höpöä, mm. Munkkiniemen huumekauppiaskääpiöstä, jonka avulla on hallittu Helsingin huumekauppaa. En yhtään ihmettele, jos "kännissä ja läpällä" olisi puhuttu myös kielillä.
Ei siihen läpällä kielillä puhumiseen tarvita välttämättä edes känniä. Mekin harrastettiin sitä nuorena ystävän kanssa, jos kaupungilla tuli joku vanhempi, humalainen mies jututtamaan, ja oltiin itse ihan selvin päin. Se oli siihen aikaan hyvä keino päästä eroon ei-toivotuista jututtajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelusta selviää hyvin, ettei toimintakyky ole mitenkään laskenut ja aseen käyttö on ollut varmoissa käsissä.
Rikollisen käsissä kännissä. Siitä häntä tässä syytetään.
Puolue ei ole rikollisjärjestö virallisesti. Jos kuuluu muihin rikollisjärjestöihin niin se on poliisin selvitettävä asia, ellei työkaveria suojella ja olla itse korruptoiduttu, eli olla jäävejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan. Se on hätäkeskus, jonne soitetaan jos on tarve poliisipartiolle. Mikä se hätäkeskus mielestäsi on? Jaarittelukeskus?
Hätäkeskus pääasiallisesti neuvoo soittajia, että miten toimia. Tilannearvion perusteella voi lähettää ambulanssin tai poliisin, mutta se on pieni vähemmistö soitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ase oli laillinen.
Muttei sitä silti olisi käsittääkseni saanut eduskuntaan viedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaljasankarit ovat puhuneet kaikkea muutakin höpöä, mm. Munkkiniemen huumekauppiaskääpiöstä, jonka avulla on hallittu Helsingin huumekauppaa. En yhtään ihmettele, jos "kännissä ja läpällä" olisi puhuttu myös kielillä.
Ei siihen läpällä kielillä puhumiseen tarvita välttämättä edes känniä. Mekin harrastettiin sitä nuorena ystävän kanssa, jos kaupungilla tuli joku vanhempi, humalainen mies jututtamaan, ja oltiin itse ihan selvin päin. Se oli siihen aikaan hyvä keino päästä eroon ei-toivotuista jututtajista.
Vuonna 1996 tjsp oltiin laivalla. Yks kaveri, suomalainen mies, esitti amerikkalaista. Puhui ja ymmärsi hyvin amerikanenglantia. No oli kuulema vaikeinta olla nauramatta suomenkielisille vitseille, muuten oli helppoa ihan selvinpäin.