Onko teillä muilla autistinaisilla kokemus että ärsytätte neurotyypillisiä miehiä?
En ole huomannut että ärsyttäisin mitään muuta ihmisryhmää yhtä paljon. Ehkä heillä on naisiin yleisesti kohdistuvia odotuksia joita en pysty täyttämään.
Kommentit (59)
En ole autisti mutta piirteitä on. Kokemus on, että miehet ymmärtää paremmin. En ole niin "neiti" kuin muut. Logiikka on erilainen ja sitä on helpompi ymmärtää.
Naismaiset humanistimiehet triggeröityy. Sanomattakin arvaa, miksi.
Joo, hyvin normatiiviset neurotyypilliset miehet, joilla on todella stereotypiset odotukset naisista, triggeröityy ja pahasti.
Toivottavasti tämä nepsy/autisti/adhd- höpötys menee pois muodista mahdollisimman pian.
On todellakin. Tätä on tapahtunut aika usein mulle. Miehet tulee mulle rähjäämään jotain ihan turhaa asiaa.terv.keskivaikea aspenger nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, intellektuellinen dominanssi emaskuloi miehen.
Autistit eivät ole sen älykkäämpiä kuin taviksetkaan, mutta ainahan sitä voi selittää asioita itselleen parhain päin.
Riippuu täysin yksilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä nepsy/autisti/adhd- höpötys menee pois muodista mahdollisimman pian.
2020-luvun laktoorsi-intoleranssi kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö laktoosi-intoleranssi "pois muodista"? Katosiko laktoosittomat maitotuotteet kaupoista? Pystyykö kaverini nyt juomaan tavallista maitoa saamatta ripulia?
Ei nepsykään tule mihinkään katoamaan. Sitä on aina ollut, kysymys on vain, tietääkö ihmiset siitä vai yrittääkö teeskennellä, että sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö laktoosi-intoleranssi "pois muodista"? Katosiko laktoosittomat maitotuotteet kaupoista? Pystyykö kaverini nyt juomaan tavallista maitoa saamatta ripulia?
Ei nepsykään tule mihinkään katoamaan. Sitä on aina ollut, kysymys on vain, tietääkö ihmiset siitä vai yrittääkö teeskennellä, että sitä ei ole.
Parhaita on ne teeskentelijät, jotka uskottelee itselleen että nepsyys johtuu vain älypuhelimista. Käsi ylös, kenellä oli älypuhelin jo kasarilla?
Monet luulee että flirttaan, vaikka olen vain innoissani kun saan selittää jollekin omaa ekkoani. Tästä on tullut kritiikkiä sitten kundien tyttöystäviltä, että yritän muka pokata. Ekkoni ei yleensä kiinnosta monia naisia, miehissä on useampia juttukavereita aiheen tiimoilta. Ehkä koska tyylini on femme, mua luullaan feikiksi miestenliehittelijäksi? En ole miehistä kovin kiinnostunut siinä mielessä, ja aina yllättää kuulla että olen aiheuttanut jonkin vuosisadan kriisin joidenkin toisten parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
En ole autisti mutta piirteitä on. Kokemus on, että miehet ymmärtää paremmin. En ole niin "neiti" kuin muut. Logiikka on erilainen ja sitä on helpompi ymmärtää.
Minulle ei ollut sanomatta selvää? Miksi naismaiset humanistimiehet triggeröityy? Itselläni aivan päinvastainen kokemus, että perusäijien kanssa en niinkään tule toimeen, mutta feminiinisempien miesten kanssa oikein hyvin, ja homojen kanssa myös.
En ole autistinainen, mutta ymmärrän hyvin mistä tämä kumpuaa. Heteromiehet odottavat naisilta tosi paljon sovinnaisuutta ja myötäilyä omille jutuilleen, jotta tuntevat olonsa mukavaksi. Autistinaiselta ei tällaisesta välttämättä heru, ellei ole oppinut maskaamaan. Se triggeröi miehiä. Minä en tosiaan ole kirjolla, mutta maskaan todellisia mielipiteitäni ja ajatuksiani piiloon, koska olen sen toimintamallin kotoa oppinut. Siksi pärjään hetero/normomiesten kanssa niin pitkään, kun jaksan esittää.
Miehissä on onneksi paljon variaatiota, ja joillain niistä ei ole tämmöisiä odotuksia/vaatimuksia naisille. Heidän kanssaan voin olla oma itseni. Kumppanini on sellainen.
Enemmän ärsytän naisia kuin miehiä. Mutta stereotyyppisesti ärsytän sellaisia ihmisiä, jotka ovat hyvin tavallisia eivätkä siedä yhtään erilaisuutta. Sellaisia joilla on tarkat kriteerit siitä mikä on hyväksyttävää sekä ulkonäössä että käytöksessä.
Ne joille pitää perustella kaikki "järkevät" syyt miksi opiskelen jotain kieltä, miksi piirrän jos en saa siitä rahaa, miksi kuuntelen niche-elokuvan tai pelin soundtrackia, ne jotka pöyristyvät jos kesken arkikeskustelun "kävin kirjastossa" jos mainitsen että kyseisen kirjaston arkkitehtuuri ja valaistus on erittäin miellyttävä tai mitään mikä järkyttää heidän maailmaansa jos se ei etene tavallisin ja hyväksyttävin urin. "Mitä muut meistä ajattelee" on heidän tärkein ajatushokemansa
Newsflash. Te autisti ärsytätte kaikkia neurotyypillisiä, koska olette niin saatanan itsekeskeisiä, kuten tässäkin jostain ekosta sössöttäminen. Tunge vaan se ekko peräreikääsi rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Syyllistyt itse leimaamiseen kun sanot että muut ovat "neitejä".
Autistit ja Aspergerit ärsyttää kaikkia. Miehet vaan ehkä näyttää sen helpommin
Miehet usein luulee että flirttailen, kun puhun vain innoissani jostain asiasta. Yleensä ainoa ihmisryhmä jonka kanssa en tule toimeen naispuoliset perfektionistiset suorittajat, jostain syystä sellaiset triggeröityy jo pelkästään mun olemassaolostani.
Miksi te nepsyt ette lakkaa käyttäytymästä ärsyttävästi, vaikka tiedätte ärsyttävänne?
Epäilen olevani add + asperger. Lähtökohtaisesti ärsytän tahattomasti lähes kaikkia ihmisiä. Minulla ei ole suodatinta. Yritän kyllä olla sanomatta mitä oikeasti ajattelen, mutta ei se aina onnistu.
Näinhän se menee 👴🏻👍🏻🥩