Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä muilla autistinaisilla kokemus että ärsytätte neurotyypillisiä miehiä?

Vierailija
12.11.2025 |

En ole huomannut että ärsyttäisin mitään muuta ihmisryhmää yhtä paljon. Ehkä heillä on naisiin yleisesti kohdistuvia odotuksia joita en pysty täyttämään. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ärsytän ketään. En oikein osaa jutella kuin erittäin spesifeistä tai syvällisistä aiheista, jolloin miesten usein viljelemät "Voi vitsit, auto meni rikki ja korjaus maksoi näin ja näin paljon. Voitko kuvitella?!" tyyppiset avaukset eivät oikein ruoki keskustelua. Ja vikahan on siis täysin minussa. Normaali arkinen aihe, josta puhua puolitutulle työkaverille.

Miehet on kuitenkin kivoja ja onnekseni olen välttynyt pahemmilta törkypuheilta ja väkivallalta. 

Vierailija
22/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oken huomannut että ärsytän enemmän neurotyypillisiä naisia. Kaverit lähinnä toisia burgerinaisia tai sit miehiä. 

Johtuu siitä että ei ole tyypilliset naisaivot. 

Ei, vaan erilaiset potentiaalit eivät välttämättä tule vain keskenään toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsytän narsistisia miehiä rehellisyydelläni.

Autistit ärsyttävät narsistisia ihmisiä ylipäätään, koska narsistisuus pitää sisällään syvää epärehellisyyttä ja valhellisuutta. Rehellisyys ja kaiken kikkailun ohittaminen paljastaa täydellisen tyhjyyden.

Vierailija
24/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
25/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Mikä naurattaa?

Vierailija
26/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autisteja on erilaisia. Jotkut autistinaiset kuulemma tulee paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa koska ovat niin suoria ja konkreettisia. Toisaalta tunnen yhden (epäillyn) autistin, jonka kanssa on ihan mahdoton puhua koska hän koko ajan pyytää ettei puhuisi päälle, siis normaalissa keskustelussa. Veikkaan johtuvan siitä, että ylikuormittuu sosiaalisista ärsykkeitä kovin helposti. Keskustelu hänen kanssaan on kuitenkin niin jäykkää ja vaivaannuttavaa, etten yhtään ihmettele ihmisten välttelevän häntä. 

Päällepuhuminen ON ärsyttävää. Mutta oletan ymmärtäväni mitä tarkoitat. Joillekin autisteille on vaikea hahmottaa vuoroja keskustelussa ja ajattelevat, että normaali neurotyypillisten keskustelu on jatkuvaa päällepuhumista, vaikka se on itseasiassa sujuvaa vuoropuhelua.

t. neurotyypillinen

Vierailija
27/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsytän narsistisia miehiä rehellisyydelläni.

Autistit ärsyttävät narsistisia ihmisiä ylipäätään, koska narsistisuus pitää sisällään syvää epärehellisyyttä ja valhellisuutta. Rehellisyys ja kaiken kikkailun ohittaminen paljastaa täydellisen tyhjyyden.

Klassinen virheolettama.

Kaikki autistit eivät ole rehellisiä, reiluja ja automaattisesti hyvän ja oikean puolella. Autisti voi kaasuvalottaa, olla epärehellinen JA narsisti.

Vierailija
28/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa tilanteissa miehet ärsyyntyvät?

Itse olettaisin (ihan vain mutulla) että suoraviivainen autistinainen tulee helpommin miesten kanssa toimeen. Joskus on niin. Mutta toisaalta naiset saattavat vaistomaisesti ymmärtää vähän erilaisia tai tahtomattaan hankalia naisia paremmin kuin miehet. Toisaalta jos nainen on nätti, miehet antavat kaiken anteeksi. 

Miehet ehkä ymmärtävät paremmin sellaista rempseää suoraviivaisuutta, naiset yliherkkyyttä.

Vierailija
29/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsytän sellaisia miehiä jotka ovat tottuneet naisilta ihaileviin reaktioihin. Esimerkiksi minuun ei tee vaikutusta mikään leveily, machoilu ja pelimiehen elkeet. Enemmän taidan ärsyttää kuitenkin naisia. En kai osaa jotain koodia tms. 

Tuo on muuten totta. Ihailen kyllä joitain miehiä, mutta en noista syistä ollenkaan.

Vierailija
30/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut. Vaikken kysyisi, kuin tietä/reittiä esim. Homeperseensuolle, niin vastaus on yleensä töykeä. Tai sitten aletaan selittämään, että mulla on tyttö-/naisystävä.. Nou hätä, en aio iskeä 😁 Haluan vain ja ainoastaan päästä esim. sinne Homeperseensuolle.

Minusta tuo on jopa loukkaavaa. Samoin naiset ovat mustasukkaisia jos heidän miehelleen sanoo jotain. Ketään ei kiinnosta munasi, random ihminen/kollega kadulla. 

Vierailija
31/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ärsyyntynyt ihminen, jonka olen tavannut, oli nainen, joka piti minua tyhmänä. 

Vierailija
32/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytän kaikkia tasapuolisesti. Yllätyäen vanhemmat naiset ovat niitä, jotka ovat pyrkineet ihan fyysisesti osoittamaan inhonsa. Lapset ja eläimet on aina tykänny kyllä(ellei vanhemmat ole jo ennalta kertoneet kuinka pitää suhtautua).

Vierailija
33/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oken huomannut että ärsytän enemmän neurotyypillisiä naisia. Kaverit lähinnä toisia burgerinaisia tai sit miehiä. 

Johtuu siitä että ei ole tyypilliset naisaivot. 

Millaiset on tyypilliset naisaivot?

Vierailija
34/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään helpottaa, olen kokenut ihan neurotyypillisenä naisenakin, että osa miehistä (narsistisesti ajattelevat) tulkitsevat reittikyselyn Homeperseensuolle iskuyrityksenä. Onhan se loukkaavaa. Kertoo heistä itsestään, he avaavat ilmeisesti suunsa naisille ainoastaan iskeäkseen.

Vierailija
35/35 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ärsyyntyvät. Miehet ovat yleensä ystävällisiä. Eläimet ja lapset tykkäävät aina minusta.