Miten on tarkoitus saada työkokemusta tietynlaisesta työstä, jos EI OTETA sellaiseen työhön?
Näin kokemusta ei kerry, vaikka teoriassa osaisi asioita. Mutta ikinä ei saa mahdollisuutta näyttää sitä osaamista, tai kehittää sitä, koska työhön ei valita kokemuksen puutteen perusteella. Ja siten kokemusta ei kerry.
Jumal*uta-
Kommentit (39)
Oletko hakenut työharjoitteluun? Tai voit perustaa yrityksen ja opetella itsenäisesti, siitä saat kokemusta.
"Toivomme 2-5 vuoden kokemusta vastaavista tehtävistä.." Ähhh. :D Tai: kokemus ei ole pakollinen, mutta suotuisaa
Työkkärin kautta saatavat 9 euron työt ovat niitä varten jotka eivät kykene hankkimaan muuta työtä.
Ilmaiseksi teet pari vuotta hommia, sitten saat kokemusta ja voit hakea palkkatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Kysy niiltä jotka ei sinne ota kerryttämään kokemusta. Mitä ne vastaa.
Pyytävät lahjusrahaa tiskin alta kirjekuoressa tai kehottavat hakeutumaan edellisen esimiehen alaisuuteen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi teet pari vuotta hommia, sitten saat kokemusta ja voit hakea palkkatöihin.
Mitä tarkoitus syödä ja millä elää tuo aika? :D Maksetaanko laskut kokemuksella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitus syödä ja millä elää tuo aika? :D Maksetaanko laskut kokemuksella..
Voi hakea tukia jos et saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu kun en halua elää tuilla, vaan saada PALKKAA. helvete mitä neuvoja!
Ei tietenkään mitenkään, mutta ei se ole loppuviimein sinun murheesi. Jos Suomella on varaa heittää jonkkaan itse kouluttamansa työntekijät ja heidän osaamisensa, niin surunvalittelut tulee osoittaa valtiolle, lisäksi valtiolle myönnetään mitali tyhmyydestä ja piittaamattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihön tos oo mitään järkeä
Ei oo vissiin paljo työhommat kiinnostanu
Mietipä hetki: miten ihmeessä muilla on työkokemusta alalta? Etteivät vain olisi olleet harjoittelijoina, osa-aikaisina jne. oman alansa työpaikoilla ja siten jostain paskaduunien kautta edenneet osaajiksi?
Ihmeen moni opiskelija halveksiin harjoitteluja, jos ne eivät ole ehdottoman pakollisia. Sitten ollaankin valmistumisen jälkeen ihmeissään, kun kaverit jatkavat vakihommissa harjoittelupaikoissaan ja itse on totaalisen osaamaton käytännön töistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vissiin paljo työhommat kiinnostanu
No kyllä ne on kuule kiinnostanu ja niitä tehnykin, mutta ei JUURI SITÄ työtä.
Sitä saa sillä tavalla että isä/äiti/setä/eno tms. on johtotehtävissä. Sitten pääset töihin ensimmäiseen työpaikkaasi jonka jälkeen sinulla on työkokemusta. Muuten ei pääse vaikka olisi toisia hakijoita paremman todistukset kuten itselläni oli aikanaan. Työhakemuksenkin osasin kirjoittaa niin että pääsin haastatteluun ja äly on mitatusti päälle 130 mutta olen normaali olemukseltani enkä autistinoloinen kuten moni älykäs. Töihin pääsivät ne joilla oli suhteita, joten päättelin että tämä on pelin henki ja kouluttauduin alalle jossa oli oikeasti työvoimapula. Kiitos helvetisti hukatuista vuosista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu kun en halua elää tuilla, vaan saada PALKKAA. helvete mitä neuvoja!
No sitten ainut vaihtoehto on tehdä ilmaiseksi että saat kokemusta niin paljon että sinut huolitaan palkkatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä hetki: miten ihmeessä muilla on työkokemusta alalta? Etteivät vain olisi olleet harjoittelijoina, osa-aikaisina jne. oman alansa työpaikoilla ja siten jostain paskaduunien kautta edenneet osaajiksi?
Ihmeen moni opiskelija halveksiin harjoitteluja, jos ne eivät ole ehdottoman pakollisia. Sitten ollaankin valmistumisen jälkeen ihmeissään, kun kaverit jatkavat vakihommissa harjoittelupaikoissaan ja itse on totaalisen osaamaton käytännön töistä.
Minä olen harjoitteluja kuule tehnyt, palkattomia! En saanut vakipaikkaa yhdestäkään, mutta ilmainen työpanos kyllä kelpasi hyvin ja kiiteltiin. Ns. pskaduunia on myös tehty ja vessojakin puunattu kyllä aikanaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen harjoitteluja kuule tehnyt, palkattomia! En saanut vakipaikkaa yhdestäkään, mutta ilmainen työpanos kyllä kelpasi hyvin ja kiiteltiin. Ns. pskaduunia on myös tehty ja vessojakin puunattu kyllä aikanaan. :D
Mitä alaa opiskelit eli millaisia olivat harjoittelupaikkasi? Äläkä nyt sano, että olit työkokeilussa, niistä ei lain mukaan edes pitäisi palkata ketään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa sillä tavalla että isä/äiti/setä/eno tms. on johtotehtävissä. Sitten pääset töihin ensimmäiseen työpaikkaasi jonka jälkeen sinulla on työkokemusta. Muuten ei pääse vaikka olisi toisia hakijoita paremman todistukset kuten itselläni oli aikanaan. Työhakemuksenkin osasin kirjoittaa niin että pääsin haastatteluun ja äly on mitatusti päälle 130 mutta olen normaali olemukseltani enkä autistinoloinen kuten moni älykäs. Töihin pääsivät ne joilla oli suhteita, joten päättelin että tämä on pelin henki ja kouluttauduin alalle jossa oli oikeasti työvoimapula. Kiitos helvetisti hukatuista vuosista.
Näin on. Riippuen tietenkin alasta. Jossain toimistohommissa menee juuri näin, mutta esim. opetusalalla saat sijaisuuksia jos on hyvä maine, pidetty oppilas jne niin omien opettajien kautta saa sijaisuuksia tai vaan ilmoittautumalla, että haluaa tehdä sijaisuuksia.
Todistuksilla ei ole useinkaan väliä paitsi vaan laskevasti eli mitä paremmat todistukset niin sitä heikommin saa töitä. Usein kannattaa jättää mainitsematta koulutuksia yms. Liian älykkäitä eivät myöskään palkkata kuten myös ei liian hyvännäköisiä tai liian rumia. Pitää olla keskiverto, huomaamaton, mahdollisimman tavallinen, joka ei herätä huomiota, kateutta, ihastusta, vihastusta.
Kysy niiltä jotka ei sinne ota kerryttämään kokemusta. Mitä ne vastaa.