Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ihme jos ihmiset hakeutuvat etätöihin jos läsnätyöt avokonttoreissa ohjeellistetaan näin :

Vierailija
12.11.2025 |

Ei ääniä, ei hälinää:

Puhelut, Teamsit ja jutustelut hoidetaan muualla

Puhelimet äänettömälle

Keskustelut kavereiden kanssa säästetään muuhun aikaan ja paikkaan

Yhden hengen puhelinkoppi:

Yllättikö puhelu tai Teams? Siirry koppiin hoitamaan asia rauhassa.

Avotilan puhelut:

Puheluita ei käydä työpisteellä käytetään vetäytymistiloja tai henkilöstön taukotilaa.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutku yhteisöllisyys ja tärkeät kohtaamiset!!" :D 

Tätä jankuttavat samat ihmiset jotka ovat onneasta soikeana jos joku edes mainitsee pikkujoulut ja muut turhat tapahtumat. Samalla muut miettivät millä tekosyyllä voisi tänävuonna välttää moiset. Suoraankaan kun ei voi sanoa että ei kiinnosta tulla koska alkaa se ainainen " noo tuu nytten pidetään hauskaa koko porukalla!" En. Pitäkää keskenänne.

Teen rahaa töissä. Muu ei kiinnosta.

Mun mielestä pikkujoulut ja muut tapahtumat on todella kivoja ja olen erittäin ulospäinsuuntautunut. On tosi kiva välillä pitää hauskaa kollegojen kanssa. En silti missään nimessä haluasi edes yrittää käydä konttorilla. Teen etätöitä pääasiassa, ja niin tekee kolleganikin (siksi on kiva joskus juhlia yhdessä). Töiden teosta avokonttorissa ei tulisi mitään. Olemme jatkuvasti palavereissa, aina kun menen konttorille on fiilis, että häiritsen vain muita puhuessani Teams-puheluitani (esim. suunnitteluinsinöörejä, ketkä haluaisivat selvästi keskittyä). Muutenkin ruokaa pitää hakea ravintolasta 500m päästä, kun kotona pystyt syömään silloin, kun on palaveri, jota et itse vedä. 

Kyllä mua kiinnostaa mun kollegat, mutta lähimmät on itse asiassa ulkomailla muutenkin, joten kyllä me pidetään yhteyttä ihan Teamsilla ja aktiivisesti. Firman bileet, joissa ollaan ilman paineita yrittää tehdä hiljaisesti ja keskittyen töitä, on silti tosi kivoja - valitettavan vähän tällaisille vaan annetaan budjettia enää. Ennen oli sekin toisin.

Vierailija
82/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio, kaikki avokonttoreihin pakotetut eivät todellakaan ole jotain koodareita. Ihan käsittämättömiä ammattiryhmiä on tähän joukkopsykoosin ja säästöjen nimissä tehtyyn avokonttoripelleilyyn pakotettu, vaikka työnkuva ei millään lailla sovi avokonttoriin. Ja tämä on fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse it-talossa, ja siellä on konttorilla mm. niin, ettei kellään ole omaa työpistettä. Aamun aluksi varaat varausjärjejstelmästä työpisteen, jonka saat mistä sattuu. Lähelläkään ei ole välttämättä ketään muita jotka tunnet. Sinne voit joutua vaikka koko päivän puhelimessa puhuvien myyjien keskelle koodaamaan, jos paska tuuri käy. Mitään henkilökohtaisia ergonomiavarusteita ei toki ole, koska ei ole omaa työpistettä. Tökkäät läppärisi piuhaan ja siitä tekemään. Tough luck jos tarvitsisit näön takia ison monitorin, tai selän takia erilaisen tuolin, et saa ellet pysty niitä kantamaan työpaikalle aamullla ja viemään pois päivän päätteeksi.

Sekin on ongelma, jos sinänsä pääset hiljaista työtä tekevien keskelle, mutta sulla onkin muutama videokokous. Ei niitä voi puhua siellä missä muut koodaa hiljaa, joten pitäisi löytää puhelinkoppi. Ne on vaan aina varattuna, koska ihmisten päivästä suuri osa menee palavereissa,

Tämä kuvaus sopii lähes täydellisesti myös ministeriöihin, meillä ei vaan ole varausjärjestelmää ja näytöistä ei mikään ikinä toimi. Aloituksen ohjeet voisivat olla meiltä. Työpaikalla ei siis pysty tekemään keskittymistä vaativaa työtä eikä keskustelemaan ja aikaa kuluu työpisteen etsimiseen ja siirtymisiin. Työt tehdään sitten etäpäivinä.

Vierailija
84/84 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen isossa kaupungissa ja tuollaiset on ohjeet meilläkin. Kokouksen tai yllätyspuhelun sattuessa pitää riipiä läppäri irti telakasta ja juosta etsimään vapaata koppia. Tätä jumppaa sitten monta kertaa päivässä.

Kotona on työpöytä ja näytöt omilla säädöillä ja oma työhuone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi